Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 juni 2010, 13:06   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Hij is door de staat betaald, en dus ambtenaar. Die zijn functie aanvaard heeft. Dat heeft niets te maken met verkozen zijn. Je neemt een functie met al zijn consekwenties, of je bedankt ervoor. Als de eerste ambtenaar van vlaanderen niet het goede voorbeeld geeft qua functie boven eigen idee, blijkbaar met uw goedkeuring, wat wil je dan nog aan lagere ambtenaren opleggen op dat vlak?
dat is je reinste BS.
Anna List is offline  
Oud 16 juni 2010, 13:29   #22
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Ik kan al die gefundeerde argumenten nauwelijks verwerken
spherelike is offline  
Oud 16 juni 2010, 13:41   #23
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Vond die actie van Peumans heel goed. Als die 100% te verantwoorden was laat ik in het midden. Maar denk dat we nu effen staan. Boudewijn heeft zich toch ook es aan zijn taken verzaakt
winnezele is offline  
Oud 16 juni 2010, 14:30   #24
Bartjeuh
Banneling

Standaard Betaald door de Staat = ambtenaar????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is je reinste BS.
Absolutely! Zo werken er bij De Lijn momenteel enkele honderden freelancers, allemaal betaald door de Staat, dus. En dat zijn helemaal geen ambtenaren, integendeel. Idem bij Digipolis in Antwerpen, OCMW in Brugge, NMBS in Brussel, de FOD Financiën, enz... enz... Alles samen enkele duizenden, waarvan geen enkele ooit ambtenaar zal (willen) worden.
Bartjeuh is offline  
Oud 16 juni 2010, 15:26   #25
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook niet, ik heb er nog geen gekregen. Peumans is immers geen ambtenaar.
Oud 16 juni 2010, 15:41   #26
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is je reinste BS.
Fout antwoord.
Iemand die zegt dat Peumans een ambtenaar is moet men beantwoorden met een andere koldergrap.

Peumans is de koning-tuinkabouter en mag dus zeggen wat hij wil.

Oud 16 juni 2010, 16:34   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De Peuk kan iedere dag van de week op de meest simpele manier uit zijn voorzittersstoel gelicht worden, als een meerderheid in het parlement dat hij voorzit, vindt en stemt dat hij onbekwaam (niet reprezentabel voor gans het parlement .. bla bla) is.

De Peuk kan om de 5 jaar uit het parlement gezwierd worden, als de kiezer vindt dat hij onbekwaam is.
(moet ik herhalen? Ja: de Peuk is deel van de wetgevende macht )

De Coene is een ambtenaar.
Ambtenaren maken deel uit van de uitvoerende macht; hun sjef is de minister.
De huidige minister kan beperkt optreden, wegens 'lopende zaken'.

De volgende minister v finansiën zou wel degelijk kunnen optreden.
Binnen de regels van het spel natuurlijk. Dat spel heet ouderwets 'statuut' of nieuwerwets "rechtspozisieregeling".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 16 juni 2010, 16:59   #28
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ivm die ECB, maar ook de Federal Reserve...

Loon Quaden: €474.792 per jaar
Loon Trichet: €345.252 per jaar
Loon Bernanke: €124.220 per jaar

Hoe kan dit verantwoord worden? Het gebrek aan belangrijkheid wordt gecompenseerd door het loon of zo?
Nutteloosheid*loon=constante
Bob is offline  
Oud 16 juni 2010, 17:15   #29
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We gaan nu een aantal frustrerende weken in voor allerlei topambtenaren,zowel als leiders van het "middenveld"..

Je zult ze horen,de toekomstige regering moet dit,de toekomstige regering moet dat....in werkelijkheid zeggen ze.."kijk naar mij,ik ben belangrijk!"...

Je zult ook de pers steeds erger horen liegen in de trant van "bronnen vertellen ons dat....",volgens "lekken" zou gebleken zijn dat.........

Ik heb zo een vermoeden,ik hoop eigenlijk,dat het overleg NVA/PS in zeer nauwkeurig nageleefde discretie zal verlopen,dat zelfs nooit zal medegedeeld worden over welke punten exact gesproken wordt...Enkel op deze manier is het nog mogelijk om "voor 1 september"(ik kan me niet voorstellen dat BDW zolang zal dralen) een nieuwe regering MET AKKOORDEN VOORAF op poten te stellen....

De andere methode,met megafoon en gewilde lekkages is 3 jaar geleden toegepast,met schrikwekkende gevolgen...

Laatst gewijzigd door kelt : 16 juni 2010 om 17:17.
kelt is offline  
Oud 16 juni 2010, 18:30   #30
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Zouden ze ook de samenstelling van de kroonraad in overeenstemming brengen met de demografische en politieke realiteit?
fonne is offline  
Oud 16 juni 2010, 18:34   #31
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Hij was meerdere mensen?
De meeste Ø-VLDers zijn gespleten persoonlijkheden
fonne is offline  
Oud 16 juni 2010, 19:36   #32
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

jawel,jazeker,meneer Quaden suggereerde nog maar pas dat "de belastingen" zullen moeten verhogen,behalve deze op arbeid,of Unizo reageert al dat dit ongewenst (unizo wil vooral op werklozen jagen en ""stimulerende" maatregelen zien)is...enz..enz...blablabla..

En voor je het weet springt een of andere politicus op zoek naar "EEN ONDERWERP" er op en wordt het een idiologisch strijdpunt op de tafel tussen BDW en EDR....Waar waarschijnlijk al genoeg puntjes liggen....

o n v e r a n t w o o r d tijdens een regeringsvorming,op die manier hebben ze Leterme konstant gesaboteerd tot op den duur ALLES idiologisch was en uit breekpunten bestond in plaats van wat de essentie zou moeten zijn.....

Laatst gewijzigd door kelt : 16 juni 2010 om 19:37.
kelt is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be