![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zou het dan niet nuttig zijn om die drempels (2/3 meerderheid voor een staatshervorming of de helft voor een regering te vormen) lager te leggen? Zou het systeem dan niet efficiënter werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt nu natuurlijk af te wachten wat voor het N.VA het geval gaat zijn.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 17 juni 2010 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn moeder kreeg kinderen en deed het huishouden. Alles ging "gewoon" verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ouders die goed voor hun kinderen zorgen zijn idd. onbetaalbaar... Een ander visie he gehuigert ![]() Het oude degelijke Katholiek Vlaanderen bestaat niet meer. Ik bedoel eigenlijk grote gezinnen. Als kinderen hebben zo fijn was dan had iedereen er tien. Man en vrouw willen liever gaan werken. De economie ziet & zag niets liever. En vrouwen verdienen minder dan mannen. Er zal ergens wel iets zijn dat te maken heeft met de emancipatie van de vrouw. (maar niet veel) Men praat zo graag over cijfers en rendement. Man en vrouw die gaan werken of een gezin waar enkel papa gaat werken? Reken zelf maar uit en centen zijn niet alles he, wel gemakkelijk misschien ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarnaast is het ook ecologisch véél beter zo weinig mogelijk kinderen te hebben. Als we verder gaan zoals we bezig zijn is binnen de 100 jaar de aarde onbewoonbaar. Niet genoeg plaats om eten te telen, niet genoeg energiebronnen, niet genoeg drinkbaar water, ... Voor een natuurlijk evenwicht mogen er maar 100-500 miljoen mensen op aarde leven. Dat betekent dat er nu meer dan 6 miljard mensen te veel op de aarde al leven. Samengevat: hoe minder kinderen, hoe beter. Dat die vrouwen moeten werken, is het gevolg van de emancipatie waar ze ook zelf om vroegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Houd die van jouw maar goed in ere gehuigert. Ik vind het echt jammer dat je nu zo redeneert. Je gaat dus liever werken en geld verdienen en daarmee kopen wat ook maar kan? Ik en de rest kan stikken? Stel je wordt oud (hopelijk) en ziek (hoop van niet). Je ligt in bed en kunt noch voor noch achteruit, je bent goed bij geest. Het enige wat je dan kan doen is een studie van het plafond maken... Ik wil jou wel eens spreken na een week. Je kan ook zorgen dat het spuitje klaar ligt. Minder kinderen? Ik zeg het niet graag maar wie gaat de maatschappij doen draaien? Liever zou ik wat minder koeien zien dan kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar wacht maar tot Afrika op punt staat ![]() Of Zuid-Amerika... Nog andere grote landen zoals India. China lijkt in orde volgens jouw redenering maar je hebt daar wel een dictatuur. Binnen 200 jaar? ![]() We kunnen nu nauwelijks voorspellen wat er zal zijn of gebeuren binnen 2 jaar. Ik respecteer jouw redenering maar momenteel is daar niemand mee bezig. Behalve studenten, profs en andere wetenschappers. Punt is dat we dat ook kenden van 50 of 100 jaar geleden. En wat heeft men met die kennis gedaan? Nada. Praktisch of technisch misschien wel. Alhoewel. Waarom houdt men zo vast aan die ontploffing-motor? Geld, olie en snel gewin ![]() Al de rest valt in het niet gehuigert ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja het is primitief maar het geeft wel een idee qua hoe slecht wij wel niet bezig zijn nu. Ik weet dat er niets aan gedaan wordt maar onszelf behoeden van dergelijke fouten (nog meer aansporen meer kinderen te krijgen), daar wil ik wel voor pleiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ongeveer 20 jaar geleden zei een Leuvense prof. dat we méér kinderen moesten "kopen". Waarom zei hij dat? Ah, zei hij, wie gaat er anders morgen voor ons werken? Ik had die graag een draai rond zijn oren gegeven maar ik kon niet bij hem ![]() Rare jongens daar in Leuven: meer bezig met productie-eenheden dan met mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |