![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jah, en dat onderzoek zal alle wonden helen én uiteraard niks kosten.
Ik denk dat er andere prioriteiten zijn.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
en breng uw hond mee ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ge kunt die avatar op 2 manieren bekijken: * dat klein hondje heet 'Killer' en da's zo zielig dat ze om hem nog zieliger te doen lijken in z'n eetbakje gezet hebben. * Er is een hond die 'killer' noemt die kleine hondjes vreet als tussendoortje ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kleine hond heeft ondanks zijn formaat, KILLER, de grote stoere Dobberman binnengespeeld, en als dessert de resten in diens eetbak ook nog erachteraangestouwd.........
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze verdienen zelfs geen grafsteen, dat crapuul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() Ernest Claes, Felix Timmermans, Filip de Pillecyn,
Jef van Hoof, en zovele anderen hadden toch met dat kamp in POlen niets te maken, het vlaamse volk heeft die mensen allang amnestie gegeven, alleen de Belgische staat kan dat niet. das een staat van haat tegen de vlamingen. en de echte beulen en verraders zijn waarschijnlijk al lang dood. en de economische collaborateurs, daarvan zijn de meeste nog niet eens opgepakt of verontrust. die moesten de economie weer opgang trekken na de oorlog. Zoals een Werner van Braun, uitvinder van de V1 en V2 de amerikanen mest helpen naar de maan te vliegen.
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() @Olivier en Steenbok.
Er zijn na de oorlog voldoende processen gevoerd, overal in Europa. Als je respect hebt voor de rechtsstaat moet je die vonnissen respecteren. In een rechtstaat wordt iemand die zijn straf heeft ondergaan, opnieuw opgenomen als volwaardig lid van de gemeenschap. Overigens is deze periode in België algemeen gekend als het regime van 'les rois nègres'. Wat het niveau van deze rechtspraak aangeeft. Bovendien zijn er 2 soorten weerstanders. Die van 1940 en die van 1944. Het zijn de laatste, die het meest noten op hun zang hebben, die het hardst roepen. De werkers van het elfde uur! Ik kan geen sympathie opbrengen voor collaborateurs, maar evenmin voor die 'helden' van 1944. Laten we nu stoppen en erover zwijgen. Niemand gaat vrijuit. Niemand is zuiver. Wij zijn allemaal mensen. Wij maken allemaal fouten. Als jij jezelf gecanoniseerd hebt, dan wil dat niet zeggen dat anderen uw heiligheid moeten erkennen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn helemaal geen gruweldaden begaan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
"Gruweldaden begaan volgens linkse ratten (en volksverraders)" Dat laatste moet er niet bij, omdat dat slechts de interpretatie is van sommige vleugels onder het Vlaamse volk.
![]() |
![]() |
#35 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() En is het niet onze plicht om eindelijk eens af te rekenen met de Weerstander : de moordenaar, de plunderaar, de verkrachter? De weerstander, die tegen alle internationale wetten in, franc-tireur was in de oorlog. De weerstander, die onder de dekmantel van verzet, rover en dief was in de oorlog. De agenten van Rusland. Waarom worden zij, die bij de "bevrijding" doodden en martelden, nog steeds als weerstanders erkend? Voor hen geen amnestie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
mijn vader werd invalide geklopt door VNV'ers en Vlaamse SS'ers en dat gebeurde in 1943 EN 1944... hij is daarna kunnen ontsnappen van de depaortatie en ondergedoken maar stierf enkele jaren later... ikzelf werd als peutertje door die zelfde hordes halfdood geslagen omdat ik bij die arrestatie door de collaborateurs mij aan mijn vader vastgeklampt had.... ik heb daarna moeten als jobstudent werken om mijn studies te betalen en kon terwijl vrienden een pintje gingen pakken werken, werken en nog eens werken.... sorry, maar NOOOIT amnestie voor dat tuig.... en het ergste is dat ik tussen de hedendaagse Vlaams extremisten zonen en dochters van dat tuig opmerk.... ik hoop dat als de omstandigheden er moesten zijn, het "gebroed" van dat tuig niet herzelfde gaat doen als hun ouders... (en nu over dit woord... ik weet het, het past niet maar dezelfde Vlaams extremisten gebruiken ook van die woorden, niet allemaal, dat is waar, maar wie niet kreupel gepklopt werd, alleen omdat men van Waalse afkomst was of Belg, die kan dat niet begrijpen...) alles wat je wil, maar geen amnestie....
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Zand erover? Niet zolang er nog mensen leven die het meegemaakt hebben. Oorlog is een smeerlapperij, maar burgers met wapens zijn nog moeilijker in te schatten. Een deel van de slachtoffers van de reporessie verdiende het, anderen hadden gewoon het noodlot of jaloerse buren tegen... "shit happens" zoals Shakespeare al zei. Geen idee welke idealen of grootse ideëen de mensen uit die tijd erbij haalden, veel praat na de vaak van niet betrokkenen imho. In elk geval kunnen lijken niet meer discussiëren.
![]() |