![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Schepen
|
![]() Kzeg het toooch, da kunt ge ni bewijzeeee
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Schepen
|
![]() (woehoe, pagina 2
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kzou maar ns beter opletten in de les.RW is de moslim, niet Travis We zijn hier omdat jij je zou kunnen afvragen, waarom. Bijproduct zelfbewust zijn, het kunnen is geen bewijs voor eoa god |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Mits de juiste postulaten wel.
![]() Geen spaghettimonster kan vliegen -> een vliegend spaghettimonster bestaat dus niet. Een steen kan geen invloed uitoefenen op olifanten -> een anti-olifant steen werkt dus niet.
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Enkel een dwaas verandert nooit van mening... ik stel mijn mening bij als ik nieuwe inzichten verwerf, op elk gebied.
Laatst gewijzigd door respublica : 20 juni 2010 om 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Schepen
|
![]() Ja, oké RW, sorry sorry
![]() Met bewust bedoel ik dat dementerende volgens mij bijvoorbeeld wel zaken zonder reden doen. Of ze hebben misschien wel een of andere reden, maar ze is niet te achterhalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Vrije wil bestaat niet. Alles is onbewust.
http://www.scientificamerican.com/bl...y-d-2010-04-06 Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
anyway, als je je onderwerpt (islam) aan een levenswijze (dien) die heilzaam voor je is (fysiek, mentaal, spiritueel), dan is dat volgens mij een vorm van religie? misschien dat het misverstand toch ergens in onze niet gemeenschappelijke definities van de term 'religie' ontstaat. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het antwoord op je vraag kan daarom enkel "zero" zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
ik wou dat we met z'n allen eens zouden leren om samen vooruit te komen. we kunnen dit niet doen door de hele tijd de ander te bestoken met ons armzalig begrip van de waarheid, maar door ons in die ander te spiegelen. god heeft ons uit één levenskiem geschapen en ons in groepen ingedeeld, opdat we mekaar zouden leren kennen. ik bid dat wij allen, religieuzen en atheïsten, beter leren luisteren naar mekaar. Citaat:
Citaat:
ik hoop dat je leert dat minachting voor niemand goed is. liefde, mededogen, vreugde en onverstoorbaarheid zouden veel betere houdingen zijn. ik hoop ook dat je kunt leren van onze zusters en broeders die minder graag leren, hun eigen gelijk niet zo snel in vraag durven stellen. ook zij zijn een spiegel voor ons. ze herinneren er ons aan hoe ook ons ego liever niet gestoord wil worden wanneer het zich wentelt in zijn eeuwige gelijk. dank god voor die onverstoorbare fundamentalisten die ons de grenzen van ons eigen denken zo mooi voor ogen blijven houden. Citaat:
Citaat:
ik vind dat iedere vrouw die dat wil, het absolute recht heeft om er voor te kiezen om (g)een hoofddoek te dragen. ik begrijp heel goed waarom sommige van mijn zusters er een dragen, ik begrijp even goed waarom anderen dat net niet doen. uiteindelijk is het niet aan mij om hier een oordeel over te vellen. alleen de persoon in kwestie heeft het recht om te kiezen. vrouwen in bikini op het strand is een gelijkaardige kwestie. ik geloof dat vrouwen het recht hebben om zelf te kiezen of ze dat wel of niet willen. god heeft ons met onze fysieke schoonheid geschapen, we zouden er dankbaar voor moeten zijn. als iemand (vrouw of man) dan kiest om die schoonheid met iedereen te delen, het zij zo. als iemand anders (vrouw of man) er voor kiest om die schoonheid alleen voor haar/zijn echtgenoot of echtgenote te bewaren, het zij zo. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij is de definitie van een godsdienst de geestestoestand (of een sociale conditie) waarbij het verboden is om zekere dogma's in twijfel te trekken. Maw, godsdienst = een verbod op twijfel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En nu zijn we weer helemaal afgedwaald van de hoofdvraag om dat atheïsten het weer niet konden laten om religieuzen, gelovigen en spiritualisten te komen uitmaken voor domme, onredelijke mensen. Moet dat nu verdomme altijd, ja? Kan hier nu echt niet over (a)religie, (on)geloof en spiritualiteit gepraat worden zonder dat respectloze getroll?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Schepen
|
![]() Hmm. Jammer genoeg krijg ik de indruk dat veel moslimmannen hun vrouwen niet bepaald een keuze geven..
Denk je dat nadenken slecht is voor het ego? Volgens mij doen we op dit forum niet als nadenken. Ik doe ook niet minachtend tegen mensen zelf. Mijn grootouders zijn uiterst katholiek, maar ik zie ze doodgraag en het zijn zeer lieve mensen waar ik geen kwaad woord over wil horen. Ze zijn helaas al zo diep in de godsdienstput weggezonken dat ze niet meer zullen veranderen of nadenken over andere godsdiensten / geen godsdienst. Ik vind het echter wel erg als jonge mensen zich zonder nadenken in een geloof werpen. Dat vind ik persoonlijk (sorry als ik overdrijf) dom. Om te reageren op Cdude (alles is onbewust), daar kan ik mee akkoord gaan. Meer nog, ik denk dat alles wat gaat gebeuren al vastligt. Een mens bestaat, zoals ik het begrijp, uit een heel complex systeem, dat werkt op energie. Deze energie komt voort uit voedingsstoffen, eten dus. Deze energie zal zich op een logische wijze door het lichaam verspreiden, ook naar de hersenen waar beslissingen genomen worden. Maar vrije wil bestaat wel, in die zin dat we altijd min of meer dezelfde beslissingen kunnen nemen, behalve als we beinvloed worden of op voorhand iets anders besluiten te gaan doen. Hier moet ik nog eens goed over nadenken ![]() ![]() Als we zouden aannemen dat alle keuzes onbewust zijn denk ik dat we trouwens heel dit forum weg kunnen doen, want alls gebeurt toch onbewust. Kkan aan mezelf nimeer aan uit :s |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Maar dat is misschien een vrij egoïstische gedachte ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Schepen
|
![]() Akkoord. Al hebben andere mensen misschien een andere definitie voor zich, uiteraard. (zoals harriechristus met zijn atoomtheorie)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe vaak jij bidt of mediteert is bijzonder relevant. Als ge dat namelijk nog nooit gedaan hebt / doet, dan staat ge in een bijzonder slechte positie om daar over te oordelen. Die vraag was niet informatief, ze moest u doen nadenken over het recht van spreken dat gij hebt in deze materie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat een sterke "stabilisatie" net is dat ongeveer het eerste wat een religie eist van een aanhanger is dat hij zich die vraag niet stelt. |
|
![]() |
![]() |