![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Btw, er is niemand op een zebradpad aangereden. De zoveelste jonge chauffeur kruipt achter het stuur en maait een paar onschuldige mensen van de baan af met dodelijke slachtoffers. Daar heb ik geen millimeter respect/begrip voor. Laatst gewijzigd door Savatage : 21 juni 2010 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Dronken doodrijders komen er regelmatig vanaf zonder straf.
Dan zitten ze hier te zeveren over de overdrevenheid van levenslang... Schetst het niveau van de zeverproducent in kwestie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie gedoemd is alles af te staan is mijn inziens niet geneigd veel te presteren. Wie wordt uiteindelijk beter van, of komt er minder 'bekaaid' vanaf ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Ik trek me even terug uit de discussie of wat daarvoor doorgaat om te controleren of ik al of niet weer eens omvergekegeld ben .
Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juni 2010 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Tot morgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Berouw tonen blijkt zo belangrijk te worden voor slachtoffers of nabestaanden. Ik stel mij toch vragen over de oprechtheid. Is het niet iets te gemakzuchtig om in een rechtzaal publiekelijk berouw te verzinnen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 22 juni 2010 om 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het berouw in dergelijke zaken niet komt door een gevangenisstraf of een werkstraf maar dat het berouw moet komen door wat ze gedaan hebben en niet omwille van de gevolgen. Een dader gaat niet plots berouw tonen als hij 5 jaar wordt opgesloten hoor. Volgens mij is het dan ook veel nuttiger om deze mensen een werkstraf op te leggen en ze bijvoorbeeld een paar maanden naar scholen te doen gaan om daar hun ervaringen te laten delen met 17 18 jarigen die binnenkort de weg op gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind jij het echt nodig om elk onderwerp in het belachelijke te trekken? Velen vinden dit een maatschappelijk discussie waard en jij tracht dit topic compleet in het belachelijke te trekken. Heb je zelf nog niet genoeg topics aangemaakt waar je kan gaan trollen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik zeg dat doodrijers hun rijbewijs maar kort ingetrokken krijgen omdat de economie moet beschermd worden, dan is dat een zeer relevante waarheid als een koe die niet met vuvuzelagetoeter dient beantwoord te worden. Van de onderwerpen die ik in het belachelijke trek zijn de meeste belachelijk. Dikwijls ook omdat je beter kan lachen dan wenen erom. Van de 33 reacties zijn er 22 van mij hier. Ik maak van deze thread een succes. Ik zweer het, als iemand mijn dochters omverrijdt, dronken of niet, en vlucht en vrijgesproken wordt dan ga ik erachteraan en blaas hem net zolang met een vuvuzela in zijn oor tot zijn brein explodeert. Als je je ergert aan mijn vele threads, dan raad ik je aan 1 er weg te blijven 2 mij te overtreffen. Trollen doe ik niet. Alléz, 't was me een genoegen. Tot de volgend clash. Laatst gewijzigd door eno2 : 22 juni 2010 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als nabestaande zou ik mij binnen de huidige manier van opvolging geenszins tevreden stellen met een werkstraf. Werkstraffen worden te laat uitgevoerd, en de controle is erbarmelijk: het aantal uren is belangrijker dan de uitvoering. Maar ik begrijp dat bepaalde straffen in vraag worden gesteld. Nu er geen doodstraf meer is om ethische redenen, wordt de vrijheidberovende straf in vraag gesteld door overweging van kosten en baten. Je hebt het over (contra)productiviteit. Een straf of sanctie tegenover kinderen kan nog pedagogisch een positief effect hebben. Een discussie op zich al waard. Maar hoe breng je volwassenen op betere gedachten ? Of moeten die ook worden behandeld als kinderen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Voor mij is vrijheidsberoving enkel nodig indien de persoon een gevaar is voor de maatschappij.
Je kunt veel beter werkstraffen uitdelen. Een rijkeluiszoon van 20jaar die stomdronken uit de bocht vliegt en een paar mensen neergemaaid, kun je veel harder straffen door hem een jaar of 2-3 elke week de stront van de mensen hun kont te laten afkuisen in een bejaardentehuis, dan hem 20jaar in den bak te steken. Laatst gewijzigd door giserke : 22 juni 2010 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En jij wel zeker?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |