Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2010, 08:52   #21
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

één tip voor de betrokken kerkelijke gezagvoerders, monseigneurs voorop :

"lange rokken uit, onderbroeken aan !"

of de flikken nemen je mee !
Oud 25 juni 2010, 08:56   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Rik Devillé heeft, denk ik, nooit de commissie vernoemd maar enkel Danneels beticht van 'voorkennis'..
Gisteren in het middagnieuws op VTM zei men dat hij de tips over de dossiers aan het gerecht heeft gegeven.
Oud 25 juni 2010, 09:46   #23
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gisteren in het middagnieuws op VTM zei men dat hij de tips over de dossiers aan het gerecht heeft gegeven.
Zou kunnen..alhoewel het verhaal in het HLN ( dacht ik ) van de 'vrouwelijke insider' aannemelijker lijkt omdat Devillé moeilijk tips kan geven over 'verborgen ruimtes' in het paleis en de kathedraal denk ik..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2010, 11:35   #24
kameleon
Minister

Standaard

Het probleem bij het gerecht is dat je uw verkrachting desnoods nog eens moet naspelen, tot in de gore details. Alle menselijkheid gooien ze daarbij overboord, net als deze actie getuigt van weinig menselijkheid. Graven openboren en als ze niets vinden steken ze het maar op de fantast.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2010, 12:00   #25
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Bij het zien van deze foto vraag ik me af of deze preker handboeien draagt.

Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2010, 12:04   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
De timing van de inval in Mechelen was in elk geval gekozen voor een maximale impact:

10:15u start van de maandelijkse bischoppenconferentie
10:30u start van de huiszoeking
19:30u de aanwezigen mogen beschikken

Maar aan de andere kant:

Een vreemde zaak uiteindelijk. Alles lijkt erop te wijzen dat deze acties door de top van justitie gesanctioneerd werden. Geeft justitie hiermee te kennen dat het werk van de commissie 'niet in het publiek belang' is?

Ook opvallend is de afwezigheid van enige duiding door de pers. Adriaenssens en Devillé worden ten tonele gevoerd, maar ik heb geen gerechtsjournalist gezien.
Is er ergens iemand beginnen graven in een putteke, dat dicht moest blijven, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2010, 13:33   #27
giserke
Banneling

Standaard

Ik vind het alleszins een rare zaak.
Het gerecht dat een commissie aanpakt waarmee ze "goed" samenwerkt??

Ik vermoed dat die commissie al teveel weet, en dat het gerecht een aantal dossiers wil laten verdwijnen.

Bovendien is het onbeschoft in het openbaar en voor de pers een onderzoek te starten zonder enig kennis van zaken. Hooguit op aanbevelen van 1 'getuige'.

Rik Devillé doet me denken aan Regina Louf.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2010, 13:46   #28
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Zou kunnen..alhoewel het verhaal in het HLN ( dacht ik ) van de 'vrouwelijke insider' aannemelijker lijkt omdat Devillé moeilijk tips kan geven over 'verborgen ruimtes' in het paleis en de kathedraal denk ik..
Ik las ooit wel dat elk bisdom een "secreet" voor geheime en gevoelige dossiertjes dient te hebben, enkel toegankelijk voor de bisschop en zijn secretaris.
Ik vermoed dat ze daarachter zochten.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2010, 13:50   #29
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht

Ik vermoed dat die commissie al teveel weet, en dat het gerecht een aantal dossiers wil laten verdwijnen.

Bovendien is het onbeschoft in het openbaar en voor de pers een onderzoek te starten zonder enig kennis van zaken. Hooguit op aanbevelen van 1 'getuige'.

Of dat die samenwerking niet zo goed was als wordt gezegd en dat het gerecht niet kan hebben dat honderden gevallen van kindermishandeling "in der minne" worden opgelost.

Ontucht met kinderen is en blijft een misdrijf van openbare orde. Wie er kennis van krijgt dient dit aan te geven.

Bij de suggestie, sharia"rechtbanken" op te richten voor niet strafbare familiale geschillen onder moslims steigeren de media en de politici maar in geval van seksuele kindermishandeling door priesters zou een "commissie" dat in der minne mogen "regelen" ?

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 juni 2010 om 13:55.
Oud 25 juni 2010, 13:55   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik las ooit wel dat elk bisdom een "secreet" voor geheime en gevoelige dossiertjes dient te hebben, enkel toegankelijk voor de bisschop en zijn secretaris.
Ik vermoed dat ze daarachter zochten.
Die zullen wel bestaan ook... maar ik denk dat ze dan serieus zullen mogen zoeken, ... de kerk is heel bedreven in doofpotiseren van zaken die het daglicht niet mogen zien.

ik zou er niet versteld van staan moesten ze daar een sonderabteilung voor hebben...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2010, 14:03   #31
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die zullen wel bestaan ook... maar ik denk dat ze dan serieus zullen mogen zoeken, ... de kerk is heel bedreven in doofpotiseren van zaken die het daglicht niet mogen zien.

ik zou er niet versteld van staan moesten ze daar een sonderabteilung voor hebben...
ss
sa
...
sj ?

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2010, 14:05   #32
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Weer een knap staaltje intimidatie van het gerecht.
Het gerecht doet zijn werk: tientallen misdaden en geen aangiftes "dank zij" die commissie. Normaal dat ze uiteindelijk optreden. (te laat en te weinig)
Oud 25 juni 2010, 14:14   #33
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard gerecht ondermijnt commissie Adriaens

Citaat:

Hooguit op aanbevelen van één getuige.Die getuige werd echter niet bij name genoemd,voor zo ver ik hier al iets zou vernomen hebben via de pers.
Wat bedoel je met:"Rik Devillé doet me denken aan Regina Louf."?
Zie niet goed in,wat die twee hier plots komen doen,maar ja,ik ben ook niet zo slim als U,hé Gieserke...
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2010, 14:17   #34
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Of dat die samenwerking niet zo goed was als wordt gezegd en dat het gerecht niet kan hebben dat honderden gevallen van kindermishandeling "in der minne" worden opgelost.

Ontucht met kinderen is en blijft een misdrijf van openbare orde. Wie er kennis van krijgt dient dit aan te geven.
Ik vermoed dat die commissie wel beroep doet op psychiaters om slachtoffers op te vangen en te ondervragen. De informatie dat zij inzamelen vallen onder het beroepsgeheim. En zonder toestemming van de patiënt mag een psychiater geen enkele informatie doorspelen. Alleen in geval van minderjarigen kan hij optreden indien hij dergelijke feiten merkt.
Maar de personen die nu aankloppen bij die commissie zullen nu wel allemaal meerderjarig zijn.

Citaat:
Bij de suggestie, sharia"rechtbanken" op te richten voor niet strafbare familiale geschillen onder moslims steigeren de media en de politici maar in geval van seksuele kindermishandeling door priesters zou een "commissie" dat in der minne mogen "regelen" ?
Seksueel misbruik mag nooit in de minne geregeld worden (met uitzondering op uitdrukkelijk verzoek van het slachtoffer) Ieder bewezen feit moet keihard aangepakt worden.
Maar verdachten of getuigen van onbewezen feiten hebben ook recht op discretie en voorzichtigheid van diegene die het dossier behandeld. En dit is in deze toch ver zoek!

Trouwens iemand die een onderzoek leidt naar dergelijke feiten heeft er alle belang bij dat hij in discretie kan werken. Want Nu duiken waarschijnlijk langs alle kanten Regina Loufkes op met fantasieverhalen.
Oud 25 juni 2010, 14:20   #35
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1958 Bekijk bericht
Hooguit op aanbevelen van één getuige.Die getuige werd echter niet bij name genoemd,voor zo ver ik hier al iets zou vernomen hebben via de pers.
Wat bedoel je met:"Rik Devillé doet me denken aan Regina Louf."?
Zie niet goed in,wat die twee hier plots komen doen,maar ja,ik ben ook niet zo slim als U,hé Gieserke...
Die Rik Devillé zou ook wel eens iemand kunnen zijn met veel fantasie.
Net als Regina Louf, die na de Dutroux affaire het gerecht voor de zot gehouden heeft.

Voorzichtigheid is geboden met dergelijke "witte konijnen"

Laatst gewijzigd door giserke : 25 juni 2010 om 14:20.
Oud 25 juni 2010, 14:39   #36
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat die commissie wel beroep doet op psychiaters om slachtoffers op te vangen en te ondervragen. De informatie dat zij inzamelen vallen onder het beroepsgeheim. En zonder toestemming van de patiënt mag een psychiater geen enkele informatie doorspelen. Alleen in geval van minderjarigen kan hij optreden indien hij dergelijke feiten merkt.
Maar de personen die nu aankloppen bij die commissie zullen nu wel allemaal meerderjarig zijn.
Dat verandert niets aan het feit dat misdaden plaatsgrepen. Inden iemand bij een dokter komt me een schotwonde of steekwonde dient de dokter die te verzorgen maar ook aangifte te doen, minderjarig slachtoffer of niet. Ik neem aan dat zoiets ook geldt voor verkrachtingen ea mishandeling, zeker bij minderjarigen.

Citaat:
Seksueel misbruik mag nooit in de minne geregeld worden
misdrijven tegen de openbare orde nooit.
Citaat:
(met uitzondering op uitdrukkelijk verzoek van het slachtoffer)
Onmogelijk bij minderjarigen: dat verzoek k�*n niet rechtsgeldig zijn.
Citaat:
Ieder bewezen feit moet keihard aangepakt worden.
Maar verdachten of getuigen van onbewezen feiten hebben ook recht op discretie en voorzichtigheid van diegene die het dossier behandeld. En dit is in deze toch ver zoek!

Trouwens iemand die een onderzoek leidt naar dergelijke feiten heeft er alle belang bij dat hij in discretie kan werken. Want Nu duiken waarschijnlijk langs alle kanten Regina Loufkes op met fantasieverhalen.
Enkele punten:
-Elk feit is onbewezen zolang het gerecht de zaak niet in behandeling heeft. -De rechtbank spreekt zich uit over de geldigheid van het bewijs.

-In principe worden dergelijke zaken door het gerecht "achter gesloten deuren" behandeld. ttz met discretie en voorzichtigheid.
-Of Louf de waarheid sprak weet ik uiteraard niet. Jij wel?
-Elke keer dat er nog maar een vermoeden is dat de verdachte allochtoon zou kunnen zijn brult men hier om zoveel mogelijk details te krijgen over hem. Schril contrast met deze thread.

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 juni 2010 om 14:42.
Oud 25 juni 2010, 14:55   #37
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat verandert niets aan het feit dat misdaden plaatsgrepen. Inden iemand bij een dokter komt me een schotwonde of steekwonde dient de dokter die te verzorgen maar ook aangifte te doen, minderjarig slachtoffer of niet. Ik neem aan dat zoiets ook geldt voor verkrachtingen ea mishandeling, zeker bij minderjarigen.

misdrijven tegen de openbare orde nooit.Onmogelijk bij minderjarigen: dat verzoek k�*n niet rechtsgeldig zijn.Enkele punten:
-Elk feit is onbewezen zolang het gerecht de zaak niet in behandeling heeft. -De rechtbank spreekt zich uit over de geldigheid van het bewijs.

-In principe worden dergelijke zaken door het gerecht "achter gesloten deuren" behandeld. ttz met discretie en voorzichtigheid.
-Of Louf de waarheid sprak weet ik uiteraard niet. Jij wel?
-Elke keer dat er nog maar een vermoeden is dat de verdachte allochtoon zou kunnen zijn brult men hier om zoveel mogelijk details te krijgen over hem. Schril contrast met deze thread.
zotteke, dr beroepsgeheim staat daar, indien in het belang van het slachtoffer, boven.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2010, 15:06   #38
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Nu nog een inval bij het gerecht voor onder meer
- verjaring van fraudezaken met focus op het Beaulieu dossier (een inval bij het ministerie van Economische zaken dat indertijd royaal staatssteun gaf mag tegelijkertijd gebeuren)
- de dertig doden van de bende van Nijvel indachtig mag de inval gepaard gaan met de onmiddellijke arrestatie van evenveel gerechtelijke inspecteurs, kwestie van druk te zetten
- vrijlating van misdadigers op grond van gearrangeerde procedurefouten; eigendommen mogen direkt in beslag genomen omdat ze allicht gefinancierd zijn door het criminele milieu

Werk aan de winkel
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2010, 16:08   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zotteke, dr beroepsgeheim staat daar, indien in het belang van het slachtoffer, boven.
Het beroepsgeheim houd enkel het medische in, niet de aangifte van de oorzaak.
Dat is en blijft steeds een misdaad.
En deze niet aangeven staat gelijk aan medeplichtigheid.

Een arts is zelfs verplicht om aangifte te doen bij een geval van vermoede van geweld door derde.

De commissie was trouwens verplicht alle aangiften door te spelen naar het gerecht, ook al wilde de aangever/vermoedelijk slachtoffer anomie blijven.

De commissie is zelf dus in fout en kan zelfs beschuldigd worden van verhinderen van de rechtsgang en het beschermen van criminelen.

Het achterhouden van informatie staat namelijk gelijk aan mededaderschap.

Een misdaad in der mine regelen kan trouwens enkel via een gerechtelijk akkoord.

Citaat:
De monseigneur betreurt ook dat er huiszoekingen hebben plaatsgevonden bij de commissie-Adriaenssens. Hij vreest immers dat de actie van het gerecht de werking van de commissie, die intern een onderzoek voert naar gevallen van kindermisbruik, in het gedrang kan brengen.
Deze uitspraak van Léonard bewijst trouwens dat de commissie helemaal niet onafhankelijk is, maar werkt in dienst van de RKK op kosten van de belastingbetaler en dat de gevaarlijke dossiers wel in een gesloten kast zouden verdwijnen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2010, 16:16   #40
Cdude
Banneling

Standaard De paus is niet blij

Citaat:
The Vatican has expressed shock at raids, including a "violation" of a cathedral crypt, by Belgian police investigating alleged child sex abuse.

As well as searching a couple of main Church offices and a cardinal's home, police had drilled holes in two archbishops' tombs, said the Church.

Prosecutors said the raids were over alleged "abuse of minors committed by a certain number of Church figures".
Belgium is one of many countries where the Church has been hit by sex scandal.

In April, the Bishop of Bruges, Roger Vangheluwe, resigned after admitting he had sexually abused a boy more than 20 years ago.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/10417102.stm
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be