Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2010, 22:52   #21
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Vissen met maden , is dat niet een beetje van de ouwen tijd ? Heel soms doe ik dat ook nog wel eens , maar ik vis toch liever met kemp en tarwe . Beter voor voorn denk ik , en ge hebt geen last van baarskes en zo . Wel van karper soms , op Schotenvaart toch . Zeker weten ! Verleden seizoen heb ik er een keer of 4 "alles kapot" gehad .
Ik vis het meeste op de schotenvaart. Maar ne pipo had de vaste visplek afgepakt. Verdorie..
Als ge nu moet kiezen wat pakt ge dan? Kemp of tarwe? Voedert ge dan bij met gewone visvoeder voor gardons?
Oud 1 juli 2010, 10:06   #22
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Ik vis het meeste op de schotenvaart. Maar ne pipo had de vaste visplek afgepakt. Verdorie..
Als ge nu moet kiezen wat pakt ge dan? Kemp of tarwe? Voedert ge dan bij met gewone visvoeder voor gardons?
Als ge gaat vissen , en er zit ne pipo op je vaste stekkie , dan is het bij ons (Schotenvaart in Brecht / Sint Lenaarts / Rijkevorsel ) de gewoonte dat die pipo zijn spullen bijeenpakt , sorry zegt en het aftrapt . Dat is zo'n ongeschreven wet waar iedereen zich min of meer aan houdt .

Ik vis het liefst met kemp , maar met tarwe zijn de voorns die ge vangt in het algemeen wel groter . Met kemp een beetje boven de bodem , met tarwe een stuk over de bodem . Ligt er ook aan hoe sterk de stroming is . Voederbollen gebruik ik niet . Ik werp wel regelmatig een paar kempzaadjes rond de dobber , en daar moeten ze het maar mee doen . Met tarwe bijvoederen is niet aan te raden , want hoe meer tarwe je gooit , hoe meer last je kan krijgen van karper .

De laatste weken ben ik niet gaan vissen wegens tennis en voetbal op TV , maar wanneer de voetbal voorbij is , vlieg ik er terug in .

En goei vangst toegewenst !
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 22:30   #23
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge gaat vissen , en er zit ne pipo op je vaste stekkie , dan is het bij ons (Schotenvaart in Brecht / Sint Lenaarts / Rijkevorsel ) de gewoonte dat die pipo zijn spullen bijeenpakt , sorry zegt en het aftrapt . Dat is zo'n ongeschreven wet waar iedereen zich min of meer aan houdt .
Ik vis het liefst met kemp , maar met tarwe zijn de voorns die ge vangt in het algemeen wel groter . Met kemp een beetje boven de bodem , met tarwe een stuk over de bodem . Ligt er ook aan hoe sterk de stroming is . Voederbollen gebruik ik niet . Ik werp wel regelmatig een paar kempzaadjes rond de dobber , en daar moeten ze het maar mee doen . Met tarwe bijvoederen is niet aan te raden , want hoe meer tarwe je gooit , hoe meer last je kan krijgen van karper .
De laatste weken ben ik niet gaan vissen wegens tennis en voetbal op TV , maar wanneer de voetbal voorbij is , vlieg ik er terug in .
En goei vangst toegewenst !

Awel se, ik ga dat de zaterdag eens proberen.
Het is wel zo dat ik vorige week aan het knoeien was met de vaststok, zou dit aan teveel onderstroming kunnen liggen? Ik viste een 5tal cm boven de bodem.

De dikte van de visdraad is deze van groot belang want ik vis nu met een redelijk dikke draad: 0.20 en 0.22 mm
Oud 2 juli 2010, 11:23   #24
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Awel se, ik ga dat de zaterdag eens proberen.
Het is wel zo dat ik vorige week aan het knoeien was met de vaststok, zou dit aan teveel onderstroming kunnen liggen? Ik viste een 5tal cm boven de bodem.

De dikte van de visdraad is deze van groot belang want ik vis nu met een redelijk dikke draad: 0.20 en 0.22 mm
De beste manier om met kemp succes te hebben is dat je dan best vanaf een paar dagen van tevoren elke avond een beetje kemp gaat voederen . 't Is absoluut geen garantie , maar het helpt zeker wel . (vandaar ook dat de pipo die op je vaste visplaats zit dient op te krassen) .

Ik denk niet dat het knoeiwerk ligt aan het feit dat je 5 cm boven de bodem vist , met veel onderstroom . In alle geval : als �*k aan 't knoeien ben , ligt het gewoonlijk aan iets anders

Je vist wel met zeer zware draad . Volgens mij te zwaar voor voorn in elk geval . Mijn draad is 0.10 , ten hoogste 0.12 . Met een haak n° 18 , soms n° 16 . Perfect om "fijn" te vissen .

Maar laat je door mij niet al te veel beïnvloeden , want de laatste jaren heb ik nog weinig kunnen vangen . En het wordt alle jaren minder en minder . Het kanaal te westen van Turnhout is zwaar vervuild geweest . Niet zozeer het water , maar de bodem zat vol vuiligheid . Wij hebben daar zelfs gedurende een jaar of 4 , 5 de gevangen vis niet mogen bijhouden . Een leefnet was streng verboden ! Nu is het beter , maar nog lang niet goed . Het wordt nog steeds afgeraden om de vis te eten , ,en al zeker geen bodemvis , zoals paling . Er zijn sinds de jaren +/- 1990 veel nieuwe bedrijven bijgekomen langs de vaart en die loosden alle hun vuiligheid in het kanaal ....

En toch hou ik vol ! "Nooit opgeven" zei Marianne Thyssen . Zou die ook vissen ?
Oud 2 juli 2010, 23:15   #25
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De beste manier om met kemp succes te hebben is dat je dan best vanaf een paar dagen van tevoren elke avond een beetje kemp gaat voederen . 't Is absoluut geen garantie , maar het helpt zeker wel . (vandaar ook dat de pipo die op je vaste visplaats zit dient op te krassen) .

Ik denk niet dat het knoeiwerk ligt aan het feit dat je 5 cm boven de bodem vist , met veel onderstroom . In alle geval : als �*k aan 't knoeien ben , ligt het gewoonlijk aan iets anders

Je vist wel met zeer zware draad . Volgens mij te zwaar voor voorn in elk geval . Mijn draad is 0.10 , ten hoogste 0.12 . Met een haak n° 18 , soms n° 16 . Perfect om "fijn" te vissen .

Maar laat je door mij niet al te veel beïnvloeden , want de laatste jaren heb ik nog weinig kunnen vangen . En het wordt alle jaren minder en minder . Het kanaal te westen van Turnhout is zwaar vervuild geweest . Niet zozeer het water , maar de bodem zat vol vuiligheid . Wij hebben daar zelfs gedurende een jaar of 4 , 5 de gevangen vis niet mogen bijhouden . Een leefnet was streng verboden ! Nu is het beter , maar nog lang niet goed . Het wordt nog steeds afgeraden om de vis te eten , ,en al zeker geen bodemvis , zoals paling . Er zijn sinds de jaren +/- 1990 veel nieuwe bedrijven bijgekomen langs de vaart en die loosden alle hun vuiligheid in het kanaal ....

En toch hou ik vol ! "Nooit opgeven" zei Marianne Thyssen . Zou die ook vissen ?
Het moet al de moeite zijn wil ik de vis niet teruggooien en dan moet ik ook nog eens goesting hebben om 'm te kuisen, want met die onnozel temperaturen hier.
Oud 3 juli 2010, 12:43   #26
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit vind ik dus echt een beetje belachelijk. Dat is immers niet 'uw' stekkie. In een vijver van een hengelclub langs de Schelde in het Gentse heb ik ook eens zo'n blaas gehad. Meneer wou de volgende nacht op karper vissen van de overkant van de vijver waar ik met mijn vaste lijn zat, dus eigenlijk ongeveer op dezelfde plek waar ik aan het vissen was op voorn. Begint hij daar te zagen dat hij niets meer gaat vangen als ik daar overdag vis. Sorry maar iedereen die lid is van de club mag toch vissen waar hij wil zeker? En in uw geval mag iedereen zich toch langs de vaart zetten waar hij wil zeker? Of staat er een bordje met uw naam bij die plaats misschien?
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 00:32   #27
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Morgen vissen aan de E10put .
Oud 4 juli 2010, 10:07   #28
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Dit vind ik dus echt een beetje belachelijk. Dat is immers niet 'uw' stekkie. In een vijver van een hengelclub langs de Schelde in het Gentse heb ik ook eens zo'n blaas gehad. Meneer wou de volgende nacht op karper vissen van de overkant van de vijver waar ik met mijn vaste lijn zat, dus eigenlijk ongeveer op dezelfde plek waar ik aan het vissen was op voorn. Begint hij daar te zagen dat hij niets meer gaat vangen als ik daar overdag vis. Sorry maar iedereen die lid is van de club mag toch vissen waar hij wil zeker? En in uw geval mag iedereen zich toch langs de vaart zetten waar hij wil zeker? Of staat er een bordje met uw naam bij die plaats misschien?
De vaart is van iedereen , en iedereen mag gaan zitten waar hij/zij wil . Ik kan alleen zeggen dat bij ons elke visser z'n eigen stekkie heeft , en dat iedereen dat weet en dat dan ook iedereen weet dat men niet gaat zitten op de visplaats van een collega-hengelsporter .
En wanneer men dat dan toch -onbewust- doet , men sportief genoeg is om op te krassen . Dat is daar zo al vele jaren de gewoonte , dat is traditie .
Er staan geen naambordjes op de dijk . Zoals ik al gezegd heb : het is een
ongeschreven wet , waar vrijwel alle vissers zich aan houden .
Veronderstel dat gij al jaren op dezelfde plaats vist , en jouw vrienden ook , allemaal op een paar tientallen meters van elkaar , dan zouden jullie het ook niet leuk vinden dat er ineens iemand anders op jullie vaste stekkie zat .
Oud 4 juli 2010, 20:40   #29
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vaart is van iedereen , en iedereen mag gaan zitten waar hij/zij wil . Ik kan alleen zeggen dat bij ons elke visser z'n eigen stekkie heeft , en dat iedereen dat weet en dat dan ook iedereen weet dat men niet gaat zitten op de visplaats van een collega-hengelsporter .
En wanneer men dat dan toch -onbewust- doet , men sportief genoeg is om op te krassen . Dat is daar zo al vele jaren de gewoonte , dat is traditie .
Er staan geen naambordjes op de dijk . Zoals ik al gezegd heb : het is een
ongeschreven wet , waar vrijwel alle vissers zich aan houden .
Veronderstel dat gij al jaren op dezelfde plaats vist , en jouw vrienden ook , allemaal op een paar tientallen meters van elkaar , dan zouden jullie het ook niet leuk vinden dat er ineens iemand anders op jullie vaste stekkie zat .
Aan die brug, bij dat cafééke, bij die vaart met die mensen. Mja, dat heeft iedereen wel zekers.
Oud 6 juli 2010, 16:51   #30
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Aan die brug, bij dat cafééke, bij die vaart met die mensen. Mja, dat heeft iedereen wel zekers.
Brug ? Caféke ? Mensen ?

Als ik zit te vissen ben ik zo 100% puur en diep-intens met mijn dobber en mijne kemp en tarwe verkristalliseerd dat ik niks bemerk van wat er in een straal van 20 meter rondom mij gebeurt .
Oud 6 juli 2010, 23:52   #31
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brug ? Caféke ? Mensen ?

Als ik zit te vissen ben ik zo 100% puur en diep-intens met mijn dobber en mijne kemp en tarwe verkristalliseerd dat ik niks bemerk van wat er in een straal van 20 meter rondom mij gebeurt .
Dat noemen ze tunnel zicht en dat heb ik enkel wanneer ik een geweer vastpak.
Oud 7 juli 2010, 09:00   #32
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat noemen ze tunnel zicht en dat heb ik enkel wanneer ik een geweer vastpak.
tunnel ? zicht ? geweer ?

Als ik zit te vissen ben ik zo 100% puur en diep-intens met mjn dobber en ...........
Oud 7 juli 2010, 23:15   #33
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik zit te vissen ben ik zo 100% puur en diep-intens met mjn dobber en ...........
Schoon vrouwen?
Oud 8 juli 2010, 16:13   #34
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Schoon vrouwen?
Schoon vrouwen ?

als ik zit te vissen ben ik zo 100% puur ........ HEY SEG
Oud 11 juli 2010, 23:48   #35
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schoon vrouwen ?

als ik zit te vissen ben ik zo 100% puur ........ HEY SEG
Ikke nu niet zo direct, vandaag ne vis of 6 op de vaart. En ne keer of 3 vergeten aan te slagen, ik was aan het shawelen.
Oud 18 juli 2010, 22:47   #36
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dees weekend is het er niet van gekomen, maar neuste weekend zit ik zeker terug aan het kanaal.

Nog ergens een karper stok afgeluist .

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 18 juli 2010 om 22:48.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 19:29   #37
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dees weekend is het er niet van gekomen, maar neuste weekend zit ik zeker terug aan het kanaal.

Nog ergens een karper stok afgeluist .
In Schotenvaart zijn plaatsen waar veel en grote karper zit ! Verleden seizoen heb ik er ene zien liggen in ondiep water , tegen de kant , en die was langer dan 1 meter . Zonder overdrijven , echt waar ! Ik zie er regelmatig een stuk of 3 , 4 voorbijzwemmen als ik zit te vissen . Ene is helemaal goudkleurig , is waarschijnlijk als klein goudviske in de vaart gegooid .

Ik kom regelmatig in Tsjechië , en daar wordt nogal wat karper gegeten . Zowat elk klein dorpke heeft in 't midden van het dorp een vijver die dient als bluswater als het brandt . En daar wordt dikwijls karper in gekweekt .
In Polen is karper de klassieke kerstmaaltijd , zoals hier de kalkoen . Lekker als ge hem kunt klaarmaken , ginder wordt karper in schijven gesneden en dan gefrituurd .

Allee , goei vangst !
Oud 19 juli 2010, 22:49   #38
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Schotenvaart zijn plaatsen waar veel en grote karper zit ! Verleden seizoen heb ik er ene zien liggen in ondiep water , tegen de kant , en die was langer dan 1 meter . Zonder overdrijven , echt waar ! Ik zie er regelmatig een stuk of 3 , 4 voorbijzwemmen als ik zit te vissen . Ene is helemaal goudkleurig , is waarschijnlijk als klein goudviske in de vaart gegooid .

Ik kom regelmatig in Tsjechië , en daar wordt nogal wat karper gegeten . Zowat elk klein dorpke heeft in 't midden van het dorp een vijver die dient als bluswater als het brandt . En daar wordt dikwijls karper in gekweekt .
In Polen is karper de klassieke kerstmaaltijd , zoals hier de kalkoen . Lekker als ge hem kunt klaarmaken , ginder wordt karper in schijven gesneden en dan gefrituurd .

Allee , goei vangst !
Die moeite ga ik niet doen, als ik karper wil eten, dan haal ik die witte dingen wel uit de vijver van de buren.
Oud 21 juli 2010, 17:21   #39
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Vandaag heel de betonnen onderlaag van de vijver beplakt samen met mijn pa.
Vijver ligt er al 28 jaar en was de laatste jaren zo lek als een vergiet.

Beton met daar op roofing. De roofing was snottevort en in de beton zaten barsten en gaten door wortelingen van waterplanten. Vroeger bestond vijverfolie immers niet.

Gisteren vissen in een kuip gestoken en roofing er uit gehaald. Vandaag beton herplakt.
Morgen de vijverfolie er in en water laten inlopen. Dan op temperatuur laten komen en vissen versteken tegen den avond.

Vrijdag niets doen.
En dan zaterdag die vijverfolie vastmaken langs de zijkanten. Langs 1 zijkant (rand met terras dat 1 m hoger is) een muurtje bouwen met natuursteen die mijn pa vrijdag in de ardennen gaat gaan zoeken.

Dan dien filterbak afwerken in de loop van volgende week.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 12:11   #40
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Morgen de vijverfolie er in en water laten inlopen. Dan op temperatuur laten komen en vissen versteken tegen den avond.
Hopelijk heeft uwe vijver een inhoud van een liter of 10 want anders gaat er van dat 'op temperatuur komen' op slechts 1 dag niet veel in huis komen vrees ik.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be