Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2010, 18:29   #21
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik hoop nu niet dat je ontkent dat de Islam een mannenbastion is, want als ik je links bekijk, komt het toch zo wat over.
Affirmatief, ik ontken dat ten zeerste binnen de expressies van mijn eigen religie, en niet in jouw religie want in jouw religie mag/kan dat "mannenbastion" zijn, alleen is het voor mij betekenisloos zoals ik hierboven heb herhaald.

Citaat:
Omdat er links en rechts wat vrouwen zich bekeren tot de Islam - gekken en idioten heb je altijd - wil dat toch niet zeggen dat de Islam plotseling bijna feministisch is ?
Feministisch? Ik heb hier toch nergens het feminisme in discussie bijgesleept!
En toch denk ik dat het wel omgekeerd is, dat zou dan het geval kunnen zijn bij Aminah Assilmi, zelf was ze een militante feminist.

Je zou de vraag beter anders moeten stellen:
Omdat er links en rechts wat vrouwen zich bekeren tot de Islam wil dat toch niet zeggen dat de Islam plotseling bijna niet-feministisch is?

En trouwens, waarom gekken en idioten? Vanwaar deze haatgevoelens en vijandschap?

Laatst gewijzigd door porpo : 29 juni 2010 om 18:31.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 18:37   #22
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit alles vormt geen excuus om vrouwen achteruit te stellen, noch in de maatschappij, noch in het religieuze leven.
In een eenvoudige beschaving gelden eenvoudige regels. Wij worden nu overstelpt met normen en regels zodat we hulp nodig hebben en informatie om te weten wat we kunnen of mogen doen en verwachten. En nu maar hopen dat vrouwen er gelukkiger van zijn geworden. We zouden kunnen proberen het geluk te meten van vrouwen in een godsdienstige feodale samenleving en van de westerse vrouwen. Dat zal vast al eens gedaan zijn.

Laatst gewijzigd door Piero : 29 juni 2010 om 18:39.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 18:57   #23
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
In een eenvoudige beschaving gelden eenvoudige regels.
Denk je dat er vroeger geen duizend en één regels bestonden over alles en nog wat ? Ik denk dat je nog zou verschieten.

Citaat:
En nu maar hopen dat vrouwen er gelukkiger van zijn geworden. We zouden kunnen proberen het geluk te meten van vrouwen in een godsdienstige feodale samenleving en van de westerse vrouwen. Dat zal vast al eens gedaan zijn.
Geluk is zeer moeilijk te meten, en het vergelijken van geluk tussen vrouwen in een godsdienstige feodale samenleving en de huidige westerse vrouw is compleet onmogelijk.

Toch zit de hedendaagse vrouw in een veel comfortabelere positie dan vroeger, en dat is toch al een goede zaak.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 02:06   #24
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Dat is zo in jouw eigen religie of op zijn minst wat aansluit bij jouw eigen opinie. Voor mij is dat gewoon betekenisloos, voor deze vrouwen, of deze, of deze in islam ook; voor andere religies hoeft dat niet mannenbastion te zijn, hoor.

Alle religies kennen hun eigen expressies van gelijkheid en rechtvaardigheid.
Islam heeft niet echt een vingertje naar anderen te wijzen wat betreft vrouwenrechten.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 30 juni 2010 om 02:07.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be