![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De mens evolueert nog hartstikke, je kan het hooguit oneens zijn met de richting(en) waarin ze dat doet.
Maar dat is het leuke van evolutie, je hoeft het er niet mee eens te zijn. Ja, je kan wel vervallen in eugenetica enzo, maar wat heb je er zelf aan? Helemaal niks toch?
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 8 juli 2010 om 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat ik verlang, is niet dat het verboden wordt voor bepaalde mensen om kinderen te maken, dat zeker niet. De perfecte combinatie selecteren tussen twee personen zou ik wel in overweging nemen. Mijn grootste voorkeur gaat uit naar een zeer groot stuk van de aarde gewoon met rust laten, dus geen bemoeienis van mensen in dat gebied, opdat evolutie rustig zijn normale gangetje kan gaan. Tegen de tijd dat de mens heel duidelijk heel hard gedegenereerd is, kan een andere, nieuwe soort dan gebruikmaken van onze wetenschappelijke kennis e.d., opdat die niet zo maar verloren gaat naarmate de mens meer en meer degenereert. Laatst gewijzigd door Robinus V : 8 juli 2010 om 15:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het doel is dat die mensen heel gezond zijn en daarmee ook meer kans hebben op een gelukkig leven. Hiermee wil ik zeker niet zeggen dat mensen met zo'n aandoeningen niet gelukkig kunnen zijn, zeker niet, maar de gemiddelde mens zou volgens mij toch gelukkiger zijn zonder die aandoeningen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kun jij dat tegenspreken?
![]() |
![]() |
#27 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=141381 Citaat:
http://stijnbruers.wordpress.com/201...itieke-agenda/ Een wereldsysteem van sociale zekerheid verondersteld een wereldregering of meer macht voor de VN. Ik ben voor dergelijke wereldregering, maar dat zal nog een poosje duren, en we mogen geen tijd verliezen want de ecologische crisis is erg urgent. Met gezinsplanning kunnen we nu reeds starten: geef geld aan organisaties (zoals UNFPA of anderen; zie mijn tekst over gezinsplanning voor referenties), vraag aan de regering om meer geld te geven voor gezinsplanning in ontwikkelingssamenwerking,...
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen http://stijnbruers.wordpress.com Laatst gewijzigd door Deepeco : 9 juli 2010 om 14:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp je punt.
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
ik ben zeker dat de snelheid van toename aan expertise en kennis de snelheid van degeneratie ruimschoots overtreft.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Even een vraagje: “Zijn we het er tenminste over eens dat alle eukaryoten een gemeenschappelijke voorouder hebben?”. Citaat:
Wat wel zo is, is dat een exemplaar van een afscheiding van een populatie regelmatig een mutatie ondergaat en dat die mutatie na een tijd over heel de afgescheiden populatie voorkomt. De kans dat dat gebeurt is zeker groot wanneer die mutatie een groot voordeel biedt in de omstandigheden waarin ze leven. Op die manier ontstaat een nieuwe soort, hoewel het natuurlijk moeilijk is om een grens te trekken vanaf wanneer een afscheiding als een nieuwe soort beschouwd kan worden. Verschillende populaties van dezelfde soort evolueren wanneer ze niet of nauwelijks met elkaar mengen naar verschillende soorten. Over het algemeen ontstaat er meer variatie dan dat er variatie verdwijnt. Dat heeft niets met een groot plan te maken. De mens geeft heden ten dage wel een grote tegenstroom door steeds meer plaats in te nemen en zo steeds meer soorten te verdringen. Citaat:
Als jij vindt dat ik te weinig van het werk van Darwin begrepen heb, dan mag jij de fouten eruit halen. Persoonlijk denk ik dat ik heel goed weet hoe evolutie werkt. Ik kan er naast zitten natuurlijk, he. Citaat:
Als ik ooit aan de macht zou komen, dan zou dat via een democratische stemming zijn. Het doel heiligt de middelen niet voor mij. Voor jou duidelijk wel, aangezien jij duidelijk overweegt om geweld te gebruiken. Citaat:
Citaat:
Een beperkte hoeveelheid genetische selectie is echter een wondermiddel. Erfelijke ziekten kunnen daarmee uitgeroeid worden. Beter voorkomen dan genezen, vind ik. Het doel is geluk en niet perfectie. Dat is in de huidige situatie zeker zo. Op een bepaald moment zal de mens echter zo hard gedegenereerd zijn dat er geen toename aan expertise en kennis meer kan ontstaan. Laatst gewijzigd door Robinus V : 9 juli 2010 om 20:14. |
|||||||
![]() |
![]() |