Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2010, 17:51   #21
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien jij de praat van zulke zwanzer ernstig neemt. Laat die zeveraar toch dromen.
Neen Filosoof...
We kunnen genoeg zien, lezen en horen wat er allemaal in onze maatschappij aan het gebeuren is. Maakt niet uit wie of wat de boodschapper is, bepaalde zaken zijn gewoon niet te ontkennen, doe geen moeite. Wanneer een "zwanzer beweert dat de zon morgen weer zal opgaan moeten we hem ook niet geloven, gewoon eventjes wachten... of zelf weten dat het klopt. Onze landen worden de laatste jaren overspoeld door de geneugten en de aanwinsten op alle gebied van wat sommigen "multiculverrijking" proberen te noemen. Of dat nu ontkent wordt of niet. En het zal steeds erger worden tot wij er niet meer zijn en onze kinderen en kleinkinderen zich zullen afvragen hoe dat toch allemaal is kunnen gebeuren en wie daarvoor verantwoordelijk is.
En of die Europese en andere landen "van vroeger" echt bestaan hebben, net zoals wij ons nu het leven onder de Romeinen niet meer echt kunnen voorstellen.

Laatst gewijzigd door andev : 2 juli 2010 om 17:52.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 17:53   #22
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Ja idd, misschien is het handig om een hele hoop niet-moslim migranten toe te laten in België. Kwestie van een moslim-meerderheid en bijgevolg een islam-bewind in de toekomst te vermijden. Wie volgt mij hierin?
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 17:56   #23
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ja idd, misschien is het handig om een hele hoop niet-moslim migranten toe te laten in België. Kwestie van een moslim-meerderheid en bijgevolg een islam-bewind in de toekomst te vermijden. Wie volgt mij hierin?
Schitterend idee! Laten we massaal Roemenen, Russen en Polen invoeren.

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 17:56   #24
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen weten we nog steeds niet wat een "demagogische meerderheid" is...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 17:57   #25
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Goed voorstel, die laten zich tenminste niet zo doen als wij.
Oud 2 juli 2010, 18:02   #26
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Andev, het enige wat ik je kan aanraden is niet links te stemmen en zo veel mogelijk kinderen maken. Meer kan/mag je niet doen.
Dank U voor de goede raad, maar ik ben al een paar jaar van mijn pensioen aan het genieten... Zal mijn vrouw eens aanspreken over die kinderen, maar ik vrees ervoor. En neen, ik kan daar niets aan doen, dat besef ik ook wel. Zien hoeveel naar de bliksem gaat is maar een "tijdverdrijf", zelf heb ik er voorlopig geen last van en... après nous, les mouches! Gelijk of dat ze zeggen. Alleen denk je dan eens aan je kinderen en kleinkinderen, en dan zou je toch graag een paar van onze politiekers graag tegen een muur zetten en aan flarden laten schieten!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 10:56   #27
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Hoe bedoel je ? Het Vlaams BLang is toch tegen integratie en dus vóór moslimwijken, net als die fundamentalisten (met wie ze trouwens nog aan aantal standpunten op ethisch vlak delen) ? Het is de natte droom van FDW die je hier schetst !
Het is dus de VB zijn schuld dat een derde van de inwoners in de grote Belgische steden moslim zijn ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 11:25   #28
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Neen Filosoof...
We kunnen genoeg zien, lezen en horen wat er allemaal in onze maatschappij aan het gebeuren is. Maakt niet uit wie of wat de boodschapper is, bepaalde zaken zijn gewoon niet te ontkennen, doe geen moeite. Wanneer een "zwanzer beweert dat de zon morgen weer zal opgaan moeten we hem ook niet geloven, gewoon eventjes wachten... of zelf weten dat het klopt. Onze landen worden de laatste jaren overspoeld door de geneugten en de aanwinsten op alle gebied van wat sommigen "multiculverrijking" proberen te noemen. Of dat nu ontkent wordt of niet. En het zal steeds erger worden tot wij er niet meer zijn en onze kinderen en kleinkinderen zich zullen afvragen hoe dat toch allemaal is kunnen gebeuren en wie daarvoor verantwoordelijk is.
En of die Europese en andere landen "van vroeger" echt bestaan hebben, net zoals wij ons nu het leven onder de Romeinen niet meer echt kunnen voorstellen
.
Mooie overpeinzing Andev, beetje bij beetje laten we ons plaatsje onder de zon en onze rechten en levensgewoonten afknabbelen.
Op termijn zullen de rijken wel hun toevluchtsoorden (ultra gewapende enclaves) hebben waar ze kunnen schuilen voor de storm van de islam.
De minder begoeden zullen de storm moeten ondergaan vrees ik.
Het zal er op neerkomen om zich dan maar aan te passen aan hun regels of weggeblazen te worden.
Binnen een paar eeuwen kan men zich dan eens buigen over een eigenaardig stukje geschiedenis waarin grote stukken van Europa zich zonder slag of stoot enkele eeuwen terug in de geschiedenis lieten catapulteren.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 11:27   #29
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dat zullen we dan ook maar zeggen over de inval van de Amerikanen in Irak en Afganistan en de Israelische bezetting? Of is dat dan weer helemaal iets anders?
dat heeft daar geen fluit mee te maken
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 11:35   #30
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Hier speciaal voor jullie: http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 22:41   #31
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Tis da, best slim zijn en uzelf nu al bekeren.

Laatst gewijzigd door Snerror : 4 juli 2010 om 22:41.
Oud 5 juli 2010, 10:20   #32
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Mooie overpeinzing Andev, beetje bij beetje laten we ons plaatsje onder de zon en onze rechten en levensgewoonten afknabbelen.
Bedoel je, zoals dat gans gedoe rond de passagiersgegevens om de VS te mogen binnenvliegen? Of zoals de bankgegevens van Swift?
Of zoals de risico's die onze antiterreurwetten op onze privacy en andere rechten doen wegen?

Citaat:
Op termijn zullen de rijken wel hun toevluchtsoorden (ultra gewapende enclaves) hebben waar ze kunnen schuilen voor de storm van de islam.
De minder begoeden zullen de storm moeten ondergaan vrees ik.
Het zal er op neerkomen om zich dan maar aan te passen aan hun regels of weggeblazen te worden.
Zoals de gated communities in de VS bedoel je?

Citaat:
Binnen een paar eeuwen kan men zich dan eens buigen over een eigenaardig stukje geschiedenis waarin grote stukken van Europa zich zonder slag of stoot enkele eeuwen terug in de geschiedenis lieten catapulteren.
Een paar decennia is voldoende hoor, en dan nog.
Oud 5 juli 2010, 10:24   #33
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... moest dit toevallig vinden in een VB-commentaar, want diegenen die wat hierboven staat beschreven als de onvermijdelijke wereldse hemel van de toekomst zien zullen wellicht betere zaken te doen hebben dan hier veel aandacht aan te schenken... Waarschijnlijk weer "ongefundeerde praatjes".
Lees en geniet en droom, dus...
Citeert het VB nu ook al uit de Humo?

Soit lees het volledige artikel. Het aantal leden van die groepering kan je op 1 hand tellen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 10:26   #34
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen Filosoof...
En of die Europese en andere landen "van vroeger" echt bestaan hebben, net zoals wij ons nu het leven onder de Romeinen niet meer echt kunnen voorstellen.
als..zal...morgen...
Als morgen de hemel inzakt zijn alle mussen dood.

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juli 2010 om 10:26.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 10:28   #35
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Citeert het VB nu ook al uit de Humo?

Soit lees het volledige artikel. Het aantal leden van die groepering kan je op 1 hand tellen.
En dan zitten er waarschijnlijk nog een infiltrant van de CIA en één van de Staatsveiligheid tussen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 10:43   #36
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En dan zitten er waarschijnlijk nog een infiltrant van de CIA en één van de Staatsveiligheid tussen.
Jah.
In het artikel stond ook dat hij naar België wou vertrekken door het totale gebrek aan succes van zijn groepering in Engeland.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 juli 2010 om 10:44.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 10:58   #37
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Bedoel je, zoals dat gans gedoe rond de passagiersgegevens om de VS te mogen binnenvliegen? Of zoals de bankgegevens van Swift?
Of zoals de risico's die onze antiterreurwetten op onze privacy en andere rechten doen wegen?

Zoals de gated communities in de VS bedoel je?

Een paar decennia is voldoende hoor, en dan nog.
Neen

Neen (ken ik zelfs niet)

niets staat stil, als je maar ver genoeg staat lijken alle problemen futiel

Laatst gewijzigd door satiper : 5 juli 2010 om 10:59.
Oud 5 juli 2010, 11:00   #38
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Jah.
In het artikel stond ook dat hij naar België wou vertrekken door het totale gebrek aan succes van zijn groepering in Engeland.
Heeft hij redenen om aan te nemen dat hij hier succesvoller kan zijn of zo?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 13:01   #39
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Neen
Ah, die brengen onze rechten en vrijheden niet in gevaar?

Citaat:
Neen (ken ik zelfs niet)
http://en.wikipedia.org/wiki/Gated_community
En ondertussen weet iedereen dat die "gemeenschappen" er gekomen zijn onder druk van de Islam in de VS (of in Groot-Brittannië, om in Europa te blijven), nietwaar?

Citaat:
niets staat stil, als je maar ver genoeg staat lijken alle problemen futiel
Da's nu eenmaal het probleem, wij staan er veel te kort bij, en om iets te zien, zouden wij over glazen bollen moeten beschikken, quod non.
Oud 5 juli 2010, 14:42   #40
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah, die brengen onze rechten en vrijheden niet in gevaar?

http://en.wikipedia.org/wiki/Gated_community
En ondertussen weet iedereen dat die "gemeenschappen" er gekomen zijn onder druk van de Islam in de VS (of in Groot-Brittannië, om in Europa te blijven), nietwaar?

Da's nu eenmaal het probleem, wij staan er veel te kort bij, en om iets te zien, zouden wij over glazen bollen moeten beschikken, quod non.
Misschien wel, ik heb er me nog niet echt in verdiept.
Het is zoals je in punt 3 aanhaald, zaken die net voor je neus gebeuren lijken/zijn groter.
Tevens denk ik dat als er problemen in de USA zijn met betrekking tot beperking van vrijheden die eerder gericht zijn van autochtoon naar allochtoon.
Hier dreigen we net het omgekeerde mee te maken: namelijk dat de allochtonen onze (autochtone manier van leven willen veranderen met een model dat het hunne is), enig weerwerk lijkt me niet onverstandig.
Alles is natuurlijk tijdsgebonden.
Momenteel redeneren we nog vanuit een “wij” (christelijk/vrijdenkend/westers) ten opzichte van “zij” (islamitisch/fundamentalistisch/oosters) tegenstelling.
Na enkele (nu ja, wel iets meer dan enkele) decenia kan die verhouding net omgekeerd liggen (zie amerika: nu blanke overheersing/400jaar terug indianencultuur en nauwelijks sprake van het blanke ras).
Geschiedenis: voortdurende verandering akkoord, maar je mag wel streven om er het beste van te maken.
De islam omarmen lijkt me (voor een stuk) een terugkeer naar het verleden.
Sommige dingen waren misschien beter, over het algemeen zie ik een terugkeer naar het verleden echter niet met blijdschap tegemoet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be