![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elke bezetting is illegaal. Toch al fijn dat het al bezetting durft noemen, als in : oprotten uit Palestina. Nogmaals, reageer eens inhoudelijk en keur deze gruweldaad af, als je toch zo begaan bent met mensenrechten? Uw masker is al lang gevallen azo. Laatst gewijzigd door Gevreesd Zebrapad : 3 juli 2010 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Francientje ?
GreetzZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Palestijnen hebben ambulances gebruikt om wapens én gewapende mannen te vervoeren.
Israel vreest dat de generatoren van die beademings machines voor heel wat anders dan het beademen van zieken gaan worden gebruikt. Ondertussen werden de machines waarschijnlijk al toegelaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen afkeuring maar een slap excuus. Blij dat je uw ware gelaat laat zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Euh... Zelfs de Palestijnen hebben nog niet beweerd dat er zieken door zijn gestorven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je geeft wel toe dat er mensen door kunnen sterven, door gebrek aan dat machien. Maar dat laat je natuurlijk koud. Eigenaardig voor iemand die zo begaan is met mensenrechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Misschien doe je er verstandig aan een en ander aan Hamas te vertellen.
http://www.haaretz.com/blogs/mess-re...heart-1.298811 Laatst gewijzigd door Francientje : 3 juli 2010 om 19:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt dus inhoudelijks niet te brengen en keurt het allemaal goed. Dat zei ik al van het begin. Niets nieuws onder zon. Nog iets? Laatst gewijzigd door Gevreesd Zebrapad : 3 juli 2010 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Ja. Keer eerst maar eens voor je eigen deur, o.k.?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, tis maar dat iedereen weet waar je voor staat. Daar sta je dan, moederziel alleen met je rug tegen de muur, gehaat door iedereen. Je raakt er niet ver mee allessinds. Wordt het niet tijd om eens te bezinnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
een nachtmerrie werd door raketten afgevuurd door Hamas. Ik heb jou nooit horen gillen toen de moedige 'vrijheidsstrijders' er nut in zagen kamikazes uitgerust met bommen in Israelische autobussen vol burgers te laten plaats nemen en zich daar te laten ontploffen. Ik hoor jou niet gillen tegen de behandeling van Gilad . En je vraagt dat ik wat traantjes gaan schreien over het onthouden van dit of dat in Gaza? Als je echt zoveel inzit met het leven van die mensen daar (maar dat doe je dus niet) vraag dan aan Hamas de wapens neer te leggen in ruil voor verzorging van zieken, voedsel etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Hamas werd democratisch verkozen. Dus de bevolking staat achter Hamas.
Hamas wil de vernietiging van Israel. En jij hebt de verdraaide SCHAAMTELOOSHEID te vragen dat Israel aan zijn eigen vernietiging werkt door Hamas zo maar alles te geven wat het vraagt? Geen trots, alleen pretentie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() inwoners van Sderot kijken lounchend naar de vernietiging van Gaza Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb hier elders overigens geschreven dat ik vind dat Hamas - of zij die hem gevangen houden - het ICRC toegang tot Gilad zou moeten verlenen. Citaat:
Hamas had Israël overigens een bestand van 10 jaar voorgesteld. Dat betekent dus de impliciete erkenning van de staat Israël. Maar dat kwam de staat Israël niet goed uit. Zij hebben nood aan een vijand om zichzelf te legitimeren. Dat is overigens de reden waarom ze Hamas praktisch en financieel gesteund hebben bij de oprichting ervan. Het gaat de staat Israël niet om de eventuele slachtoffers van de raketbeschietingen. Dat waren er tussen 2000 en 2008 welgeteld 18. In dezelfde periode stierven er in Israël 435 mensen aan een allergie voor pindanootjes. Het gaat de staat Israël om een bijzonder brutale politiek, gericht op uitbreiding van het land en de permanente verschuiving van de nog steeds niet vastgelegde grenzen. Om dat politieke doel te bereiken, zijn alle middelen blijkbaar geoorloofd: het misbruik van Galid als onderpand, het doden van meer dan 500 kinderen, het aan flarden schieten van een bestand, het gebruik van witte fosfor op burgerdoelen of het uithongeren van anderhalf miljoen mensen.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 4 juli 2010 om 09:28. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Ik geloof niet dat je me goed heb t begrepen. Ik verwacht van Hamas het neerleggen
van alle wapens en het stoppen van alle terroristische activiteiten tegen burgers. En als Hamas echt zo zeer inzit met het lot van de zieken, kinderen, vrouwen etc in Gaza doet Hamas dat. Wat de internationale gemeenschap is dan bereid borg te staan voor elke burger in Gaza. Voor zijn welzijn, voor zijn voeding voor alles. Maar Hamas moet verdwijnen of het hoofd buigen. en niet met onzin als 'tienjarig wapenbestand'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar wat opnieuw opvalt: van Israël 'verwacht' of eist u niets. Die hebben nochtans ook niet het recht aan hun kant, alleen de macht (en de VS natuurlijk). Citaat:
Overigens moet de Internationale gemeenschap niet instaan voor elke burger van Gaza. men moet de Palestijnen in staat stellen zichzelf te organiseren en hun eigen economie op te bouwen. Dat is iets heel anders. Dat vergt bijvoorbeeld een onmiddellijk einde van de blokkade die geen ander doel heeft dan de burgerbevolking te terroriseren in functie van een regimechange. Citaat:
In die zin lijken ze - qua koppigheid en uithoudingsvermogen - bijzonder sterk op de Joden die al even hardnekkig hun belang verdedigen en op dat vlak evenveel respect verdienen.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
"We have already stated repeatedly that we accept the existence of Israel within the 1967 borders as a political reality even if we do not approve its moral legitimacy. Israel on the other hand has never recognised the right of a Palestinian state to exist even under the PA, despite the PA recognising Israel's right to exist. All Israel has recognised is the legitimacy of the Palestine Liberation Organisation as the sole representative of the Palestinian people. " Israël en de VS erkennen het bestaan van Palestina niet, tenzij binnen heel strikte voorwaarden, die moreel onaanvaardbaar zijn.
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Een aaneenrijging van leugens en aan de manier hoe hij het schrijft kan je ook zien dat hij dit weet. Spijtig ik had de minister tot nu toe hoger ingeschat. Als er niemand op reageert zal ik het straks wel zelf doen.
|
![]() |
![]() |