Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 juli 2010, 17:01   #21
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat is ook zo.

Alleen, vóór de verkiezingen dachten vele mensen wél dat ze anders waren. En dat is dus niet.
Heeft de N-VA vorig jaar in de Vlaamse regering niet vrijwillig een ministerpost opgeofferd?
Zwartengeel is offline  
Oud 6 juli 2010, 17:13   #22
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
2

ge moet ook die snor van bracke eens goe bekijken...
die zeer goed op deze van vadertje Stalin gelijkt. Maar je bedoelde wellicht een andere snorremans.
robert t is offline  
Oud 6 juli 2010, 17:15   #23
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Heeft de N-VA vorig jaar in de Vlaamse regering niet vrijwillig een ministerpost opgeofferd?
Ze hebben toen intrieste Geert geofferd, net zoals de nazi's miljoenen joden geofferd hebben. Ze zijn geen haar veranderd, weet u.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 6 juli 2010, 17:16   #24
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat is ook zo.

Alleen, vóór de verkiezingen dachten vele mensen wél dat ze anders waren. En dat is dus niet.
Schat je mensen echt niet slimmer in dat ze dit niet doorhebben?
Donar is offline  
Oud 6 juli 2010, 17:20   #25
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ze hebben toen intrieste Geert geofferd, net zoals de nazi's miljoenen joden geofferd hebben. Ze zijn geen haar veranderd, weet u.
Intrieste Geert had toch een ministerpost? Was het niet Karige Kempense Kris die kans had om minister te worden?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 6 juli 2010 om 17:39.
Zwartengeel is offline  
Oud 6 juli 2010, 17:20   #26
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is ook zo.

NVA mag van mijn part alle ministerposten inpalmen die ze maar kunnen krijgen.
Oud 6 juli 2010, 17:42   #27
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar dan stelt er zich toch een probleem. Want dan moet de NVA gaan doen zoals in de Vlaamse regering. En dan zullen ze bij gebrek aan bekwame mensen, mensen van buiten de politiek moeten gaan inhuren zoals enen Muyters. En dan komen er weer mensen op een post die van toeten of blazen weten, die het het eerste jaar constant kemels van fouten debiteren, om dan tenslotte gered te moeten worden door de overheidsadministratie.

Maar goed, we zullen zien wat we zullen zien. Of niet zien. Want ik ben toch nog niet zeker of er een akkoord komt, want ik vertrouw Olijke Bart niet verder dan ik hem zie. En zeker nu dat ik pas vernomen heb (hetgeen ik al vermoedde) uit welk hevig anti-Belgisch extreemrechts Vlaams-nationalistisch nest Bart Dewever komt, samen met een grensloze bewondering voor zijn vader, dan heb ik zo mijn twijfels.

Edoch, het is echter waar: de zoon hoeft niet perse te gelijken op zijn vader. Van de andere kant kan men alweer zeggen: de appel valt niet ver van de boom. En welke van de twee zal het zijn? We zullen het vlug weten.

Laatst gewijzigd door system : 6 juli 2010 om 17:57.
system is offline  
Oud 6 juli 2010, 18:08   #28
Arnforpresident
Burger

Arnforpresident's schermafbeelding

Standaard

Een politicus die ambitieus is! SCHANDE!!!
Arnforpresident is offline  
Oud 6 juli 2010, 18:09   #29
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De vleespotten lonken.

Voorlopig wil ik vooral een goed parlementslid worden. Maar als mijn partij mij iets vraagt, zal ik het doen", antwoordt Bracke.

Bron:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...06_Bracke_Reax
Ik las vandaag in de tijd dat men een politieker niet kan verwijten dat hij gaat voor de macht, niet meer dan men een bedrijfsleider kan verwijten dat hij gaat voor groei en rendement.
Oud 6 juli 2010, 19:02   #30
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en een regering vormen die aan Franstalige zijde geen meerderheid heeft
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline  
Oud 6 juli 2010, 19:32   #31
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle middelen zijn dus goed als ik u zo hoor.

Waarom doet me dat nu weer denken aan het Vlaamsnationalisme tijdens 1940-1944? Toen waren ook alle middelen goed. Ge zijt allemaal nog niet veel veranderd zo te zien.
Oud 6 juli 2010, 19:33   #32
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar dan stelt er zich toch een probleem. Want dan moet de NVA gaan doen zoals in de Vlaamse regering. En dan zullen ze bij gebrek aan bekwame mensen, mensen van buiten de politiek moeten gaan inhuren zoals enen Muyters. En dan komen er weer mensen op een post die van toeten of blazen weten, die het het eerste jaar constant kemels van fouten debiteren, om dan tenslotte gered te moeten worden door de overheidsadministratie.
Ach we hebben al Julie Fernandez-Fernandez, Frédéric Laloux, Josly Piette, Guido De Padt, Maria Arena, Philippe Courard, Jean-Marc Delizée, Olivier Chastel, Bernard Clerfayt, Michel Daerden, Marie Arena, Guy Vanhengel, André Flahaut, Marc Verwilghen, Christian Dupont, Freya Van den Bossche, Jaak Gabriels, Rik Daems, Isabelle Durant en Magda Aelvoet overleefd. Zo moeilijk kan dat jobke niet zijn. Heb je daar nog nooit over horen klagen overigens.

Citaat:
Maar goed, we zullen zien wat we zullen zien. Of niet zien. Want ik ben toch nog niet zeker of er een akkoord komt, want ik vertrouw Olijke Bart niet verder dan ik hem zie. En zeker nu dat ik pas vernomen heb (hetgeen ik al vermoedde) uit welk hevig anti-Belgisch extreemrechts Vlaams-nationalistisch nest Bart Dewever komt, samen met een grensloze bewondering voor zijn vader, dan heb ik zo mijn twijfels.
Als je niet bereid bent je vader en je moeder te vermoorden kan je niet links zijn, althans niet volgens de agit-prop van de PVDA waar je hier weer eens ijverig uit put. Je bent de foto met Le Pen er overigens vergeten bij te zetten

Citaat:
Edoch, het is echter waar: de zoon hoeft niet perse te gelijken op zijn vader. Van de andere kant kan men alweer zeggen: de appel valt niet ver van de boom. En welke van de twee zal het zijn? We zullen het vlug weten.
Hij zal in ieder geval een groot standbeeld krijgen als Belgiekske eindelijk gesplitst is. En met een beetje geluk wordt hij de president van het Grote Vlaamse Rijk

Laatst gewijzigd door fonne : 6 juli 2010 om 19:34.
fonne is offline  
Oud 6 juli 2010, 19:37   #33
Tavek
Banneling

Standaard

Ach, aangezien de rest van de politici even onbekwaam zijn, kan het geen kwaad dat een journalist minister wordt.
Tavek is offline  
Oud 6 juli 2010, 19:56   #34
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle middelen zijn dus goed als ik u zo hoor.

Waarom doet me dat nu weer denken aan het Vlaamsnationalisme tijdens 1940-1944? Toen waren ook alle middelen goed. Ge zijt allemaal nog niet veel veranderd zo te zien.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 6 juli 2010, 19:58   #35
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ach, aangezien de rest van de politici even onbekwaam zijn, kan het geen kwaad dat een journalist minister wordt.
Ik heb eigenlijk liever een 'academische' minister die zijn vakgebied door en door kent dan eentje die het gewoon goed kan uitleggen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 6 juli 2010, 20:04   #36
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
die zeer goed op deze van vadertje Stalin gelijkt. Maar je bedoelde wellicht een andere snorremans.
Ik gelijk een beetje op Lenin. Mag ik nu ook bij de N-VA?

Ik wil best wel minister worden, van Brusselse Aangelegenheden of van Onderwijs.

Ik heb het al tot 'ervaringsdeskundige' geschopt

Enneuh, ik doe het voor de helft van de prijs van dien anderen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 6 juli 2010, 20:05   #37
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik heb eigenlijk liever een 'academische' minister die zijn vakgebied door en door kent dan eentje die het gewoon goed kan uitleggen.
Een minister doet niets op zijn eentje, hoe slim hij ook is. Waar het vooral om gaat is of hij een goed kabinet kan samenbrengen en daar leiding aan geven. Herinner je de verhalen van bepaalde groene ministers waar de kabinetsleden sneller wegliepen dan ze konden aangeworven worden. Wat hebben die ooit bereikt?
fonne is offline  
Oud 6 juli 2010, 20:07   #38
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Van een journalist kan je nog aannemen dat hij in staat is met feiten om te gaan in plaats van met hersenspinsels zoals de rode en groene ministers uit de voorbije jaren dat deden.
fonne is offline  
Oud 6 juli 2010, 20:29   #39
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Van een journalist kan je nog aannemen dat hij in staat is met feiten om te gaan in plaats van met hersenspinsels zoals de rode en groene ministers uit de voorbije jaren dat deden.
De blauwe en oranje ministers waren niet veel beter.
Tavek is offline  
Oud 6 juli 2010, 20:55   #40
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De vleespotten lonken.

Voorlopig wil ik vooral een goed parlementslid worden. Maar als mijn partij mij iets vraagt, zal ik het doen", antwoordt Bracke.

Bron:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...06_Bracke_Reax
jandorie hendrik, dat is interessant
born2bewild is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be