![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() "De eerste maatregel die ik zou nemen als ik de onbeperkte macht had, is het herwaarderen van de variatie en de diversiteit in de maatschappij", zegt Dirk De Ridder. "Omdat we in de huidige maatschappij te veel bezig zijn met het wegnemen van die variatie. We creëren een algemene smaak, een uniformiteit... Door de criteria van het zogenaamde Bolognadecreet creëren we zelfs academici en intellectuelen die allemaal op dezelfde manier denken. En dat is niet goed. Het laat namelijk niet toe dat, als de omstandigheden extreem veranderen, er een subgroep is die het probleem kan opvangen of overleven. Als iedereen op dezelfde manier reageert en denkt, dan zou dat een fundamenteel probleem kunnen zijn in de toekomst. Je hebt vrijbuiters nodig, mensen zoals Albert Einstein. Die behoorde niet tot het wetenschappelijke establishment toen hij zijn revolutionaire papers schreef. Hij was patentbeambte op dat ogenblik. Vandaag zou iemand zoals Einstein die zijn artikelen naar een toptijdschrift stuurt, niet eens meer gepubliceerd worden."
Dirk De Ridder is neurochirurg aan het Universitair Ziekenhuis Antwerpen. http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4685678636.htm Laatst gewijzigd door porpo : 8 juli 2010 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Bovenbuur, natuurlijk heb je gelijk of ongelijk in jouw eigen bereik en stadium en dat is wat ik ook zeg want ik kan niet bepalen wat de 67ste of miljoenste zintuig kan zijn of wat het kan waarnemen en bereiken. Ik kan niet weten wat x-zijn of y-zijn naast bewustzijn zou kunnen bereiken, en ik zou het oordeel van een aura-mens die aura's ziet niet kunnen ontkennen want ik bereik binnen mijn eigen laag niet wat deze aura-mens bereikt.
Uit een andere reactie: Dus natuurlijk ken ik naast fout, juist en onbepaald geen andere (x1), (x2), (x3) enzovoort en naast mijn vijf zintuigen heb ik inderdaad geen 6de of duizendste zintuig. Dat staat vast. Wat evolutie al dan niet is, is beperkt door onze kennis, maar in eerste plaats door onze evolutie laag waarin we ons bevinden, op een laag hoger of miljoen lagen hoger zouden de oordelen veranderd moeten zijn. Dus wat we nu denken kan mutationeel evolutionisch puur nonsens zijn, dit is allemaal perfect mogelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Weet je eens wat evolutie is of niet? Evolutie is geen sprookje dat in jouw hoofd draait en gelimiteerd wordt met de manier hoe jij een Arabische, Griekse of Latijnse term in een bepaalde disciplinaire taal gebruikt. De evolutie van de mens is geen rond de pot draaien om de essentie van het onderwerp te ontwijken. De evolutie betekent jij evolueert en jij evolueert betekent de laag waarin je reageert, de manier hoe je reageert en wat jij volledig bent evolueert en dit allemaal betekent dat jouw reactie op arua-mens of aura-homo sapiens, waarmee jij de essentie van de discussie wilt vermijden en alsof jij degen die wetenschappelijke elektronische woordenboek van de universiteit heeft samengesteld, een reactie is in jouw eigen laag, in jouw eigen bereik die beperkt wordt door jouw eigen kennis en deze kennis is beperkt door de bronnen van deze kennis waarmee er kennis is verworven en dit is voor empiristen, de zintuigen en deze evolueren ook, en sterker nog: een 10de of miljoenste zintuig niet uitgesloten binnen de mogelijkheid van mutationele evolutie want jouw zintuigen zijn niet de zintuigen van een bacterie en evolutie draagt niet in zich wat er impliceert dat evolutie bij jouw zintuigen moet stoppen en verder niet meer werken zowel individueel als collectief (kans op overleving in dit geval). Ben jij een evolutionist, dan moet je de noodzakelijke gevolg hiervan accepteren en dat is wat je nu zegt is nonsens in een ander bereik en als je verder geëvolueerd bent dan verandert het bereik van jouw bewustzijn en krijg je (door een bepaalde mutatie) andere mogelijkheden waarin je jezelf kent en je omgeving en waarin jouw oordelen veranderen en binnen dat bereik is het weer hetzelfde en ga zomaar verder. Dus ofwel evolutie volledig afschaffen ofwel de noodzakelijke gevolg hiervan accepteren zonder hoogmoedigheid en zonder hier evolutie expert te proberen te spelen met jouw reactie van aura homo sapiens waarmee jij de essentie van het onderwerp probeert te vermijden. Citaat:
Hoog en laag voor mij is het bereik van bewustzijn en andere x-zijn's. Het bereik van de zintuigen en andere mogelijke zintuigen. Bereik jij met jouw bewustzijn en zintuigen niet wat een chimpansee bereikt dan is er sprake van hoog en laag, is niet van belang wat nu hoger of lager zit. In dit geval is hoger gelijk aan lager, het demonstreert slechts een verschil in het bereik. Het bereik van aura-mens is lager of hoger in de zin dat een aura-mens dingen kan waarnemen die ik zelf niet kan want ik zit op een laag die dat niet toelaat, een laag waarin deze mogelijkheden niet beschikbaar zijn. Of deze aura-mens kan overleven en of deze aura-mens met mensen kan voortplanten is een andere discussie, in deze discussie kan er bepaald worden of er een nieuw soort is ontstaan binnen de criteria van deze discussie, maar uiteindelijk is het beperkt door onze eigen laag en heeft een bewering of ontkenning slechts een betekenis binnen het bereik van deze evolutie laag. Dat geldt ook voor evolutie zelf, daarom gaan we gewoon ervan uit dat er een evolutie is. Wat zeker is, is dat deze aura-mens niet uitgesloten is als men de mutationele evolutie in acht neemt. Laatst gewijzigd door porpo : 8 juli 2010 om 17:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Evolueren is niet iets dat je als individu doet Porpo, een zin als "als je verder geëvolueerd bent dan verandert het bereik van jouw bewustzijn" is inherente onzin, het is niet zo dat je het ene moment de ene soort bent en dan veranderd naar de andere.
Ook is het grappig dat je zo vaak blijft roepen dat een mens vijf zintuigen heeft, je hebt en gebruikt er namelijk veel meer. Maar wat natuurlijk het belangrijkste punt is dat jij nu probeert de evolutietheorie te koppelen aan een of ander vaag verhaal over spirituele ontwikkeling tot het hogere, of zoiets. Ja, evolutie veranderd ook de hersenen van organismen, en ook de zintuigen. Veel dieren zien bijvoorbeeld ultraviolet licht. Maar jij maakt er een soort X-men van, enkele bijzondere individuen zijn naar "een hoger niveau" geevolueert als ware het pokémon en bezitten nu spontaan een bewustzijn en zintuigen die nergens anders in de menselijke populatie voor komen maar die dan weer wel vaak in dezelfde samenstelling voorkomen (als in: de duizend mensen met superhersenen overlappen 100% met de duizend mensen met superzicht en de duizend mensen met supergehoor, what are the odds of that). Bovendien maken deze superkrachten ze meteen een losse soort, om de een of andere reden. Dat klinkt nogal onlogisch en bovendien heeft het weinig meer met evolutie zoals deze wel bestaat te maken. Ja, er zijn zat dingen die ik me niet kan voorstellen, er zijn zat dingen waar mijn hersenen gewoon simpelweg niet geschikt voor zijn, maar nee, het is niet zo dat je weg kan komen met een op zijn zachtst gezegd zeer twijfelachtig verhaal op de grond van dat ik als gewoon mens het toch niet kan bevatten.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 8 juli 2010 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat vele van die 'new age' zintuigen toe te schrijven zijn aan een onbewust gebruik van de gewone zintuigen. Doordat het onbewust gebeurd zullen de hersenen er een alternatieve verklaring trachten voor te vinden. Het feit dat sommigen aura's zouden zien verbaast me dan ook niet, want de hersenen zijn heel goed in het bedriegen van zichzelf.
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Porpo doet mij meer en meer aan harriechristus denken, altijd diezelfde onzin maar dan 100x anders gerecycleerd.
Eerst probeert men de stelling te volgen, wanneer dat niet lukt denkt men heel even dat men het zelf niet begrijpt. Dan komt het stadium wanneer men compleet absurde, dadaïstische zinnen opmerkt die totaal nietszeggend zijn. Vraag je om uitleg, met andere woorden, doorprik je de zeepbel, dan negeert hij je. Ik heb mijn porportie gehad, hij vliegt bij mij op de negeerlijst, net als harriechristus (die ik in tegenstelling tot porpo enkel maar een ongevaarlijke gek vindt). Ik kan me voorstellen dat moslimjongeren met een middelmatig IQ onder de indruk zijn van porpo's gebakken lucht... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Ja, de technieken zijn gelijk, maar ik vind wel dat Porpo een pak intelligenter is.
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Los van New Age, welke van de 5 zintuigen zijn het eerst ontwikkeld en welke zal de laatste zijn en hoe scherp kunnen de zintuigen geëvolueerd worden?
Laatst gewijzigd door porpo : 8 juli 2010 om 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
(Ik zie wel waar ge naartoe wilt ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
3 fouten: -"5 zintuigen" wordt eerst meervoudig dan enkelvoudig gebruikt. - evolueren kan niet passief gebruikt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie weet, misschien is zijn kennis een graad hoger verworven door iets hij bewust/onbewust heeft door zijn eigen evolutie? Dit moet kennen en ik zie geen reden om dit uit te sluiten. Laatst gewijzigd door porpo : 8 juli 2010 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Ik vermoed dat ge het omgekeerde bedoelt.
Citaat:
Maar ik stel gewoon vast dat gij wat slimmer over komt dan hij.
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is niet goed om verschillende dingen tegelijk te doen. LOL!
Iedereen is slim binnen de grenzen van zijn eigen capaciteiten. Iemand die veel meer signalen door zijn zenuwkanalen kan verwerken is niet slimmer maar die is slim in de grenzen van deze capaciteit en de capaciteit van deze biochemische reacties is waarschijnlijk veel groter dan dat v/e bacterie bijvoorbeeld. Laatst gewijzigd door porpo : 8 juli 2010 om 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Wel grappig in dat opzicht dat Porpo dat countert met "ik denk dat hij misschien wel intelligenter is dan ik".
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Kan een Aura-dinges verschillende dingen tegelijk doen? Ikke niet goed snap, evolutie niet hoog (+1, +2, +3, enz...) geworden geweest zijnde... (sorry, grammatica-haperingetje) ![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nou, ja wat is intelligentie als men het reductioneert en naar de basis van evolutie gaat? Evolueert de materie en energie? Is een organisme intelligenter omdat het meer energie kan produceren/verwerken? Of is iemand intelligent omdat ie te complexe operaties uitvoert dus veel signalen in de zenuwkanalen kan verwerken? In dit geval (en in het bereik van onze bewustzijn nu) zijn alle organismes intelligent in de grenzen van de beschikbare capaciteit. Is een 'mens' intelligenter dan een bacterie? Ik zou het niet weten, ik ga ervan uit dat het zo is, maar mijn kennis wordt beperkt door hoe ik deze vergaar, naarmate deze hoger evolueert hoe groter is de kans dat ik iets anders zou produceren (denken) over wat nu intelligenter is (bacterie of mens), maar de evolutie van hoe ik kennis (signalen binnen krijg en deze verwerk) is uiteindelijk beperkt door mijn zintuigen en bewustzijn(??) en ik zou ook niet weten of er een bewustzijn is, misschien is er eentje omdat ik in een zeer kleine bereik reageer(=denk) en als de zintuigen scherpen evolueren of meer zintuigen krijg, dan zou ik dan iets anders moeten reageren (=denken) over deze oordelen en ook over mijn bewustzijn indien geen andere x-zijns naast bewustzijn zou krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nou, ja wat is intelligentie als men het reductioneert en naar de basis van evolutie gaat? Evolueert de materie en energie? Is een organisme intelligenter omdat het meer energie kan produceren/verwerken? Of is iemand intelligent omdat ie te complexe operaties uitvoert dus veel signalen in de zenuwkanalen kan verwerken? In dit geval (en in het bereik van onze bewustzijn nu) zijn alle organismes intelligent in de grenzen van de beschikbare capaciteit. Is een 'mens' intelligenter dan een bacterie? Ik zou het niet weten, ik ga ervan uit dat het zo is, maar mijn kennis wordt beperkt door hoe ik deze vergaar, naarmate deze hoger evolueert hoe groter is de kans dat ik iets anders zou produceren (denken) over wat nu intelligenter is (bacterie of mens), maar de evolutie van hoe ik kennis (signalen binnen krijg en deze verwerk) is uiteindelijk beperkt door mijn zintuigen en bewustzijn(??) en ik zou ook niet weten of er een bewustzijn is, misschien is er eentje omdat ik in een zeer kleine bereik reageer(=denk) en als de zintuigen scherper evolueren of meer zintuigen krijg, dan zou ik dan iets anders moeten reageren (=denken) over deze oordelen en ook over mijn bewustzijn indien geen andere x-zijns naast bewustzijn zou krijgen. |
|
![]() |
![]() |