![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Sport Van voetbal tot worstelen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Dekselse octopus |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar ja. Spanje heeft verdiend gewonnen. Period.
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Ja , eigenljk wel . Maar het was meer een veldslag dan een voetbalmatch denk ik . 12 (?) Gele kaarten plus nog een rode , écht voetballen was het niet .
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Klopt. Spanje was in de finale iets minder slecht dan Nederland. Scheids had het m.i niet in de hand. Ook aan Spaanse kant had er een 2e x geel kunnen vallen. Maar dat is allemaal achteraf gelul. Je verlies nemen, dronken worden en morgen gaat het leven weer verder, toch?
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hahaha...nee, maar heb wel is goed gelachen
![]()
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't was een schoon goal, ik riep nog offside mor niks gekort hé.
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is je gegund jongen
![]()
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() 'k Had Nederland die beker meer gegund dan Spanje (buurland tegenover geen buurland
![]() Better luck next time, ook voor België zelf
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ben ik blij dat dat kutspel voorbij is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() en dan hadden er eigenlijk nog meer rode kaarten moeten worden getrokken. Die karatetrap van De Jong was donkerrood maar hij kreeg slechts geel, ook Van Bommel verdiende rood in de eerste helft. Iniesta kwam dan weer goed weg toen hij zich revancheerde...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aanvallend voetbal.
Hoogstaande combinaties. Idividuele acties van hoog niveau. ... Allemaal dingen die we sinds jaren gewend waren van Nederland. Sinds gisteren is dat blijkbaar allemaal overboord gegooid. Dit moet zowat de grootste rotmatch en meest on-nederlandse match op niveau sinds jaren zijn. Het trok gewoon op niks. Spanje is zwaar verdiend wk-winnaar. De Hollanders gaan zich beter diep in hun hol schamen.
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Tja, wat moet ik hier nog aan toevoegen?
Al bij al is Spanje terecht wereldkampioen geworden. Als je twee opgelegde kansen niet weet te verzilveren (Robben), verdien je het niet. Zo eenvoudig is het. Ook begreep ik niet van de wissels. De relatief onervaren Elia die er bijvoorbeeld in kwam, scheet overduidelijk in zijn broek voor de Spaanse verdedigers en heeft niks klaar kunnen maken. Van Der Vaart droeg ook maar weinig bij. Wat de kaartenregen betreft, had die scheids de wedstrijd absoluut niet in de hand. Hij had vanaf het begin duidelijker en consequenter moeten zijn en laten zien wie er de baas was. Die gele kaart voor die voet op de borst had rood moeten zijn. Dan had men ook meteen een heel andere wedstrijd gezien. Puyol had in de reguliere speeltijd ook al 3 gele kaarten kunnen krijgen, maar kreeg ze niet, terwijl anderen ze wel kregen voor vergelijkbare overtredingen. Overigens deed die voet vol op de borst me een beetje denken aan de aanslag van Duitse keeper Schumacher op de Franse Battiston tijdens het WK van 1982. (filmpje) Die overtreding verdient ook een eervolle vermelding in het rijtje gore voetbalovertredingen dat Vinnie Jones ooit heeft samengesteld. Zelf ook al zo'n fijne speler, maar dit terzijde. Hoe dan ook, Spanje won uiteindelijk terecht, en met pijn in mijn hart voelde ik hoe mijn ooghoek even een ietsjepietsje vochtig werd nadat het laatste fluitsignaal had geklonken. Een dubbele ijskouwe jonge jenever later was dat leed overigens ook weer geleden. Waar ik me nu wel aan erger, is dat de KNVB en heel het circus van bobo's alsnog het Nederlands elftal willen gaan huldigen door een rondtocht door de grachten van Amsterdam. Wat valt er in hemelsnaam te huldigen? Gefeliciteerd met uw verlies? Deelnemen is belangrijker dan winnen? Ga weg, daar zit niemand op te wachten, afgezien van een stelletje uitvreters dat zich graag spiegelt in de glans van anderen. Voor zover we hier nog van glans kunnen spreken natuurlijk. Persoonlijk had ik, achteraf bezien, liever brons gehaald tegen aartsrivaal Duitsland dan de finale verliezen tegen Spanje. Maar goed, vandaag uitzieken en het over vier jaar gewoon nog eens proberen. Punt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als het voornamelijk om de eer ging zou er niet zo verbeten op de tegenstrever geschopt en gestampt worden denk ik . Maar wanneer er miljoenen verdiend kunnen worden ......dan wordt voetbal inderdaad oorlog .
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat zal ik niet tegenspreken, maar hij had naar mijn mening in de 28 voorgaande minuten al een klimaat geschapen waarin zo'n overtreding gemaakt kon worden. Als je begrijpt wat ik bedoel.
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kon het niet over mijn hart krijgen voor Nederland te suporteren. Ik hou namelijk van voetbal niet van antivoetbal.
|
![]() |
![]() |