Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 juli 2010, 08:45   #21
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men kan zich natuurlijk de vraag stellen welke partijen het echte Evangelie verkondigen.
Henri1 is offline  
Oud 11 juli 2010, 08:52   #22
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Men kan zich natuurlijk de vraag stellen welke partijen het echte Evangelie verkondigen.
Daarom dat het tijd wordt om in de openbaarheid te treden he. Gewoon de Vlaamse eisen op tafel en zeggen: voor minder doen we het niet.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 11 juli 2010, 10:48   #23
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik dacht dat het allemaal moet gebeuren binnen een Federale coalitie.
Dus er zal zeker water in de wijn moeten gegoten worden.
Typisch reactionaire Belgicistische visie. Wanneer gaan jullie eens wakker worden? "La Flandre" is helemaal niet meer wat het ooit geweest is hoor! Het is niet meer bereid alles te slikken om "la Belgique" te redden. België wekt hier nog héél weinig emoties.
Oud 11 juli 2010, 11:02   #24
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
De Vlamingen kunnen wel willen, vragen, eisen, wensen, hopen, ... De realiteit is dat de franstaligen geen confederalisme, onder welke vorm ook, willen zonder dat hiervoor een hoge prijs zal betaald worden. Uitbreiding van Brussel en veel geld. Daar boven op 50 meter beton.

Als de NVA met een leeg compromis af komt om toch maar de macht te delen of met een confederalisme met een afschuwelijke prijs, dan zijn ze de volgende verkiezingen piepdood. De Wever kiest voor meer macht in het Vlaamse Parlement en Vlaamse regering en voor zichzelf het burgemeesterschap van Antwerpen.

Het Belgische vaderland zal men pogen te redden door een regering van nationale unie, alle traditionelen NL/FR samen. Vier jaar aan de waggel blijven en hopen dat de crisis wegebt. Daarna verkondigen dat alleen zij de welvaart konden redden.

Daarom : geen confederalisme, geen splitsing BHV, geen NVA in de federale regering en uitteraard geen staatshervorming.

btw. De Rupo wordt geen premier. Demotte zal de klus klaren.
Ik hoop en bid dat we deze maal liever geen staatshervorming hebben dan tevreden te moeten zijn met peanuts. We wachten er reeds zo lang op. Het komt niet op enkele maanden (desnoods een jaar) extra aan. Het bestaan van een federale regering heeft niet meer het gewicht die het ooit had.
Oud 11 juli 2010, 11:11   #25
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik hoop en bid dat we deze maal liever geen staatshervorming hebben dan tevreden te moeten zijn met peanuts. We wachten er reeds zo lang op. Het komt niet op enkele maanden (desnoods een jaar) extra aan. Het bestaan van een federale regering heeft niet meer het gewicht die het ooit had.
Juist.

De franstaligen denken dat ze zich er uit kunnen lullen (onderhandelen). Trap daar niet in. De confederale staat is het laatste compromis. Voor minder hoeft niets meer.

De Wever, als dit minimum niet kan ? Blijf dan weg en laat de boel verrotten !

De geboorte van een staat is niet pijnloos. Hier voor bestaat geen epidurale injectie.
Oud 11 juli 2010, 11:47   #26
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Juist.

De franstaligen denken dat ze zich er uit kunnen lullen (onderhandelen). Trap daar niet in. De confederale staat is het laatste compromis. Voor minder hoeft niets meer.

De Wever, als dit minimum niet kan ? Blijf dan weg en laat de boel verrotten !

De geboorte van een staat is niet pijnloos. Hier voor bestaat geen epidurale injectie.
Slechts één injectie en zo weinig mogelijk in artikel 35. Gewoon activeren ZONDER injectie is natuurlijk het beste
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 11 juli 2010, 12:23   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typisch reactionaire Belgicistische visie. Wanneer gaan jullie eens wakker worden? "La Flandre" is helemaal niet meer wat het ooit geweest is hoor! Het is niet meer bereid alles te slikken om "la Belgique" te redden. België wekt hier nog héél weinig emoties.
Een meerderheid van de Vlaamse partijen is bereid om alles te slikken om Belgie te redden.

Wat de Vlaming denkt of wil doet verder weinig of niets terzake.
Oud 11 juli 2010, 12:24   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BDW moet en zal met een resultaat komen, uiteindelijk gaat hij de status quo komen verdedigen als een vette vis in de pan.
Oud 11 juli 2010, 12:40   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg wat is en niet wat sommigen zouden willen, dat( is een groot verschil.
Ook Bart weet dat, maak je maar geen zorgen.
Henri1 is offline  
Oud 11 juli 2010, 12:48   #30
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik denk dat je je stevig vergist. De meeste mensen zien een CONfederatie zeker zitten. Velen willen het behoud van België, maar willen van de zever met de Franstaligen af. Als de mensen de boodschap van NVA niet hadden zien zitten, hadden ze ook niet op rechtlijnigheid eerlijkheid gestemd.

Bijna alle Vlaamse partijen zijn voor een confederatie, als ziet die er lichtelijk anders uit. Het is nu tijd voor die partijen om samen stevig te staan en géén regering te vormen als de gevraagde bevoegdheden NIET zouden verkregen worden.

Het wordt hoog tijd dat de stilte rond de onderhandelingen doorbroken wordt en dat de kaarten op tafel komen, zodat de mensen kunnen zien en horen wat er bekonkeld wordt en wie er bereid is om echt voor de bevoegdheden te gaan. Verklaringen zoals van Peeters vanuit de Vlaamse regering zijn natuurlijk nietszeggend: het is een ander niveau en zoals we weten durven binnen de partijen de ideeën al wel een verschillen naarmate ze in de federale of Vlaamse regering zitten ...

Het verschil tussen de benadering van confederalisme VLD, CD&V en NVA zijn fundamenteel anders.
solidarnosc is offline  
Oud 11 juli 2010, 13:01   #31
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunnen we evengoed zeggen van Vlaanderen. Gisteren demonstreerden 1 miljoen Catalanen (op de vooravond van een Spaanse WK finale) om te protesteren tegen een beslissing van een rechtbank daar waar de Vlaamse beweging op het hoogtepunt van de communautaire spanningen nog geen 4.000 man bijeen kan krijgen.
solidarnosc is offline  
Oud 11 juli 2010, 13:04   #32
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Kunnen we evengoed zeggen van Vlaanderen. Gisteren demonstreerden 1 miljoen Catalanen (op de vooravond van een Spaanse WK finale) om te protesteren tegen een beslissing van een rechtbank daar waar de Vlaamse beweging op het hoogtepunt van de communautaire spanningen nog geen 4.000 man bijeen kan krijgen.
Je kan er toch moeilijk omheen dat Vlamingen altijd maar Vlaamser worden en minder Belgisch?
Snerror is offline  
Oud 11 juli 2010, 13:09   #33
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Je kan er toch moeilijk omheen dat Vlamingen altijd maar Vlaamser worden en minder Belgisch?
Nja electoraal gezien zou je dat uiteraard kunnen besluiten. Ik weet niet in hoeverre dat echt inhoudelijk ook het geval is.
solidarnosc is offline  
Oud 11 juli 2010, 13:41   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een: chapeau voor de Catalanen.

Twee: wij hebben geen cultuur van grote politieke manifestaties meer.
Geen enkele partij krijgt zoveel mensen nog op straat (en ik spreek dan niet van een gezinsdag, waar gratis bezoek aan een pretpark de gezinnen kan verleiden bla bla ... of wat gratis optredens van populaire zangers ... of godbetert openbaar vertoon van bestialiteiten, zoals een trekpaard dat tongt met een zeehond) (en ik spreek nog minder van betogingen die uitsluitend bemand worden door syndicaal vrijgestelden, syndicaal verlof enz.)

Drie: de betoging waarop je alludeert (vermoed ik) ging over de splitsing van bhv; redelijk lokaal enz. en georganiszeerd op korte tijd;
(de uitspraak over Catalonië verscheen al een tijdje geleden in de kranten ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 11 juli 2010 om 13:42.
De schoofzak is offline  
Oud 11 juli 2010, 13:44   #35
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Geen enkele partij krijgt zoveel mensen nog op straat (en ik spreek dan niet van een gezinsdag, waar gratis bezoek aan een pretpark de gezinnen kan verleiden bla bla ... of wat gratis optredens van populaire zangers ...) (en ik spreek nog minder van betogingen die uitsluitend bemand worden door syndicaal vrijgestelden, syndicaal verlof enz.)

Drie: de betoging waarop je alludeert (vermoed ik) ging over de splitsing van bhv; redelijk lokaal enz. en georganiszeerd op korte tijd;
Syndicale betogingen schuiven evenzeer politieke en socio-economische eisen naar voor als betogingen van de Vlaamse beweging. Het onderscheid slaat nergens op. De ironie is gewoon op een moment de politieke vleugel van de Vlaamse Beweging springlevend is dankzij Dewever de rest van de beweging in het grootste deel van Vlaanderen zo dood is als een pier.
solidarnosc is offline  
Oud 11 juli 2010, 13:45   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nja electoraal gezien zou je dat uiteraard kunnen besluiten. Ik weet niet in hoeverre dat echt inhoudelijk ook het geval is.
there are no Americans in Bagdad;
there are no nva'ers in the chambre (gvd de grootste partij, één zetel meer dan de ps).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 11 juli 2010, 13:55   #37
EddyBal

Standaard

Citaat:

Geen enkele partij krijgt zoveel mensen nog op straat (en ik spreek dan niet van een gezinsdag, waar gratis bezoek aan een pretpark de gezinnen kan verleiden bla bla ... of wat gratis optredens van populaire zangers ... of godbetert openbaar vertoon van bestialiteiten, zoals een trekpaard dat tongt met een zeehond) (en ik spreek nog minder van betogingen die uitsluitend bemand worden door syndicaal vrijgestelden, syndicaal verlof enz.)

vier: eens kijken als de voltallige Vlaamse regering oproept voor een massabetoging. Wedden dat we dan ook die cijfers halen?
EddyBal is offline  
Oud 11 juli 2010, 14:04   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Syndicale betogingen schuiven evenzeer politieke en socio-economische eisen naar voor als betogingen van de Vlaamse beweging. Het onderscheid slaat nergens op. De ironie is gewoon op een moment de politieke vleugel van de Vlaamse Beweging springlevend is dankzij Dewever de rest van de beweging in het grootste deel van Vlaanderen zo dood is als een pier.
Noem me, voor de verandering, eens iets dat springlevend is in Vlaanderen ?

(gelieve de snel-Belg-wet gebruikersvereniging niet te vermelden, daar geef ik me op voorhand reeds gewonnen)

De schoofzak is offline  
Oud 11 juli 2010, 14:14   #39
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
vier: eens kijken als de voltallige Vlaamse regering oproept voor een massabetoging. Wedden dat we dan ook die cijfers halen?
Wedden van niet.
solidarnosc is offline  
Oud 11 juli 2010, 14:15   #40
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noem me, voor de verandering, eens iets dat springlevend is in Vlaanderen ?

(gelieve de snel-Belg-wet gebruikersvereniging niet te vermelden, daar geef ik me op voorhand reeds gewonnen)
De ironie is dat wellicht nergens ter wereld zoveel mensen samen komen voor culturele manifestaties als in Vlaanderen. De stelling dat Vlamingen niet uit hun zetel komen gaat dus niet op.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 11 juli 2010 om 14:16.
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be