![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 15 juli 2010 om 09:09. |
||
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus ofwel moet je dat Franstalig front uiteenspelen (wat Dewever nu aan het proberen is trouwens) ofwel vorm je zelf een front en zie je wat er gebeurt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het gaat hier over een land waarin elke federale regering een 'permanente diplomatieke onderhandeling tussen twee verschillende staten' is ... (dixit onverdachte bron). er is aan Franstalige zijde sinds 1978 een STRUCTUREEL maandelijks partijvoorzittersoverleg (elke nieuwe partijvoorzitter wordt daar meegetrokken in die zelfde strategie (zelfs Javaux). Belgie kan daar niet uitgeraken als Vlaanderen daar niet een gelijkaardig overleg tegenover plaatst. Als Vlaanderen daar geen gelijkaardig overleg tegenover plaatst, zal de Vlaamse kiezer immers steeds doorhebben dat er een onevenwicht in 'uitgeoefende macht' bestaat. ... dit gegeven verklaart perfect de zogenaamde 'vlaamse autonimistische grondstroom' die nu tot in de CD&V ontdekt wordt. dus zolang Vlaanderen niet beter onderhandelt, zullen vlaamse klassieke partijen afkalven en autonomisten winnen ... maar zoals u weet, mij absoluut niet gelaten natuurlijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
En dat voor iemand die meent te weten wat er in Franstalig België leeft! Hou toch op met dit soort mythes. In de praktijk zijn alle zogenaamde fronten maar zo sterk als ze door de ander als front worden gepercipieerd. |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dewevers rol was uitgespeeld toen hij, de dag na de verkiezingen op 14 juni, 0 op het request kreeg op zijn vraag aan de andere vlaamse partijvoorzitters om 1 strategische lijn te vormen (niet in een regering zonder op voorhand een confederale staatshervorming) sindsdien is het land in even grote crisis als onder Leterme ... het Belgisch systeem heeft zijn limieten bereikt ... Di Rupo kan nog eens proberen of hij geen vlaamse kamikaze politici vindt die toch in een regering stappen zonder staatshervoming ps Di Rupo zal ze vinden. |
|
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs iemand die bijleert "uit scha en schande". Ze heeft het niet op tijd gezien, of niet op tijd durven/kunnen reageren. Maar tenminste doet ze het nu dan toch. Beter laat dan nooit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zien wel niet veel van dat spelen; hij doet het niet in het zicht van de camera's, maar hij speelt toch .... Spijtig dat de andere V-partijen hun knikkerzakje niet eens openkrijgen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Ik zeg niet dat er geen grond van waarheid in zit; ik zeg dat het een simplificatie is, en van jouw kant ook een simplificatie van deze uitspraak. Er zijn aan beide zijden van de taalgrens mensen die willen onderhandelen en mensen die koppig vasthouden aan hun eigen ideologie. Niet toevallig moest De Gucht niets hebben van de "caracteriels". En die situeerde hij niet exclusief aan Franstalige zijnde. Ook De Gucht begreep perfect dat een oplossing er maar zou komen als de redelijker figuren aan beide kanten van de taalgrens het voor het zeggen zouden hebben. En dat kan maar gebeuren in een klimaat van diplomatie; niet in een klimaat van front-tegen-front.
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar het blijft principieel onvergeeflijk; BDW zou op zijn minst de stem moeten trachten te zijn van alle vlaamsnationalistische KIEZERS ... het zou zijn gewicht in de onderhandeling vergroten. ook de onthouding bij de goedkeuring van de verkiezing voor de kieskring BHV was een eerste taktische flater ... spijtig |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb trouwens niets gezegd over de verschillen over andere zaken hé, die bestaan uiteraard ook tussen de Franstalige partijen. maar het gaat hier over het instutionele.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb jij sinds de verkiezingen veel signalen ontvangen dat de Franstaligen de NV-A gaan negeren?
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar er beweegt juist niks ... er is m.i. sinds 2006 in de media nog geen enkel bericht/signaal geweest van gelijk welke franstalige partij dat zij ook maar iets inhoudelijks van standpunt gewijzigd zouden hebben in de richting van een onderhandelde staatshervoming ... ondertussen is Dewever wel geevolureerd van 'onafhankelijkheid' naar 'zelfbestuur' naar 'zelfbestuur in Europa' naar 'verdamping in EU' naar 'confederalisme in EU' ... en niets wijst er zelfs nog maar op dat de term confederalisme nog gehanteerd wordt aan de tafel van DiRupo ... en nu kom jij hier nog maar eens enige Vlaamse strategie of op zijn minst structureel overleg afschieten ?!? |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maingain door straffe uitspraken, wetende dat de MR wel zal gevraagd worden om mee te onderhandelen. Milquet door brugpensioen op 50 toe te staan, goed wetende dat de afschaffing van het brugpensioen een eis is van de NVA. het is aan Di Rupo om zijn conclussies te trekken.
|
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar nu op terugkomen, zou kiezersbedrog zijn. Citaat:
juist, een andere partij dan de mijne moet just niks. Een ander partij dan de mijne flatert, flatert, flatert ... juist: een andere partij dan de mijne flatert altijd ... Zeg aan jouw eigen verkozenen wat zij moeten doen en laten; we zullen wij dat wel zeggen aan onze verkozenen. Ik zeg toch ook niet aan uw vrouw dat ze bij u moet blijven.
||
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
alles in orde met u Schoof ? ik heb geen partij. er is dus geen 'de mijne' ik heb op 13 juni N-VA gestemd, en zelfs mocht dat niet zo geweest zijn, ik mag als kiezer toch mijn gedacht zeggen ??? het is rond deze tijd dat de kiem gelegd wordt voor het resultaat van de volgende verkiezing. ge gaat mij niet zeggen dat al de NVA kiezers gelukkig zijn met de onthouding bij de stemming over de geldigheid van de verkiezing in BHV hé ?!? (noch met de evolutie in de communicatie over onafhankelijkheid ...maar dat kan je nog als strategisch afdoen) ik zeg dus mijn gedacht, en ik doe dat, denk ik, iets inhoudelijker dan gij ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorlopig is er nog niets gebeurd, behalve dat de "informateur" geen plaats heeft kunnen maken voor een "formateur" maar gewoon is vervangen is door een "preformateur", wat dat ook moge wezen. Met andere woorden : ze zijn nog ver van huis, Bartje of geen Bartje. Laatst gewijzigd door Antoon : 15 juli 2010 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat zou zijn geweest zowel voor als na 13 juni blijven bij het feit dat het ongeldige verkiezingen zijn geweest. waarom er ook door de Vlaamse beweging tegen geageerd werd ... NVA had trouwens gerust kunnen meestemmen met LDD en VB ... dat had zelfs verder geen technische gevolgen gehad ... maar zou wel consistenter geweest zijn met de eigen houding voor 13 juni ... Laatst gewijzigd door Anna List : 15 juli 2010 om 10:04. |
|
![]() |