Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2010, 16:47   #21
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela Bekijk bericht
De Joden hadden ook nog heel andere troeven buiten 'het handen uit de mouwen steken'....

Klimaatvluchtelingen uit getroffen gebieden zullen geen zakken met geld ter beschikking hebben.....
Dat weet ik wel. Wat ik wil zeggen is dat simpelweg ''vluchteling zijn'', zoals asielzoekers hier ''vluchteling zijn'' niet genoeg is. De mensen zullen er wat van moeten maken. Wij kunnen er geld tegen aan gooien wat we willen, maar als deze mensen niet ook hun bijdrage leveren, zal het mislukken. Die mensen moeten daarvan doordrongen zijn op het moment dat ze daar aankomen. Wanneer ze alles van ons cadeau krijgen, zoals nu met de ontwikkelingshulp gebeurt, zit er geen schot in de zaak.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 18:34   #22
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hoeft niet allemaal hierheen te komen. Er is nog genoeg ongebruikt land op deze aardkloot. Groenland bijvoorbeeld.
De Sahara is anders ook groot genoeg en al met al makkelijker bewoonbaar te maken dan Groenland.

Bovendien zouden bijvoorbeeld Bangladeshi zich qua klimaat en cultuur eerder thuisvoelen in de Sahara dan op Groenland.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 19:23   #23
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
De Sahara is anders ook groot genoeg en al met al makkelijker bewoonbaar te maken dan Groenland.

Bovendien zouden bijvoorbeeld Bangladeshi zich qua klimaat en cultuur eerder thuisvoelen in de Sahara dan op Groenland.
Wie zal dat betalen?
Vuvu Zela is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 19:41   #24
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zal dat betalen?
Dat lijkt me nu eens een mooie, en voor de verandering nuttige, taak voor de VN en daaraan gerelateerde instituten en instellingen.

Zorg voor genoeg ontziltingsinstallaties zodat voldoende drink- en irrigatiewater gegarandeerd is, wat bouwmaterialen en voedsel voor een jaar, en die mensen kunnen meteen voor zichzelf zorgen.
Oud 17 juli 2010, 19:46   #25
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me nu eens een mooie, en voor de verandering nuttige, taak voor de VN en daaraan gerelateerde instituten en instellingen.

Zorg voor genoeg ontziltingsinstallaties zodat voldoende drink- en irrigatiewater gegarandeerd is, wat bouwmaterialen en voedsel voor een jaar, en die mensen kunnen meteen voor zichzelf zorgen.

Ik zou wel eens zien hoever U het zou schoppen met deze voorzieningen in de Sahara...

Elk weldenkend mens zal het er toch eens mee zijn dat deze mensen moeten opgevangen worden in menselijke omstandigheden...
(al dan niet bij ons)

Het is trouwens hun schuld niet dat hun land onleefbaar begint te worden door de roofbouw door de geïndustrialiseerde landen op onze planeet!

Het is eigenlijk onze morele PLICHT deze mensen menswaardig op te vangen!
Oud 17 juli 2010, 19:49   #26
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou wel eens zien hoever U het zou schoppen met deze voorzieningen in de Sahara...

Elk weldenkend mens zal het er toch eens mee zijn dat deze mensen moeten opgevangen worden in menselijke omstandigheden...
(al dan niet bij ons)

Het is trouwens hun schuld niet dat hun land onleefbaar begint te worden door de roofbouw door de geïndustrialiseerde landen op onze planeet!

Het is eigenlijk onze morele PLICHT deze mensen menswaardig op te vangen!
Ooooohw, had dat dan meteen gezegd. U wilt ze dus gewoon in een gespreid bedje laten aankomen met alle toeters, vuvuzela's en bellen van dien.

Het concept zelfredzaamheid is u onbekend?
Oud 18 juli 2010, 00:03   #27
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ooooohw, had dat dan meteen gezegd. U wilt ze dus gewoon in een gespreid bedje laten aankomen met alle toeters, vuvuzela's en bellen van dien.

Het concept zelfredzaamheid is u onbekend?
De extra bijdrage die nodig is nadat hun land weg is, is niet hun verantwoordelijkheid. Natuurlijk moeten zij zelf ook de handen uit de mouwen steken, maar zij hebben wel een beetje materiaal nodig om een nieuwe toekomst te KUNNEN opbouwen. Alles wat zij ooit opgebouwd hebben ligt onder het water en daar hebben ze niet zelf voor gezorgd, dus dat wat ze al opgebouwd hadden moeten de veroorzakers logischerwijze compenseren.

Om hen in de Sahara te laten leven is er een enorme extra bijdrage nodig om hun welzijn op hetzelfde peil te houden, dus dat lijkt me niet zo'n goed idee.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 00:08   #28
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:

Als morgen door de schuld van Uw buurman Uw huis in vlammen opgaat, zult U dan tevreden zijn als deze zegt: hier is een tentje en ga maar in m'n achtertuin wonen.... (zonder enige verdere vorm van compensatie)
Of zou U het apreciëren als hij z'n garage ter beschikking stelt?
Oud 18 juli 2010, 00:12   #29
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Over 50 jaar bestaat het woord 'solidariteit' niet meer hoor, dan is het ieder voor zich.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 00:16   #30
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Over 50 jaar bestaat het woord 'solidariteit' niet meer hoor, dan is het ieder voor zich.
Inderdaad, maar men zal het er wel over eens zijn wie dit onheil veroorzaakt heeft!
Oud 18 juli 2010, 00:25   #31
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar zullen de gevolgen het eerst voelbaar zijn op eilandstaten en in ontwikkelingslanden.
In mindere mate bij ons...

Neem nu het voorbeeld Bangladesh/Nederland: bij een minieme stijging van de zeespiegel zullen beide landen onderlopen.
Nederland kan het zich permitteren een duur waterkeringsysteem te bouwen en het water byuiten te houden, Bangladesh kan dat niet!
Daar zal onvermijdelijk een vluchtelingenstroom op gang komen!

De vraag was of wij als veroorzakers van die ellende deze mensen moeten opvangen....
Ik voorspel dat als het warmer word, zo warm dat het bvb in Afrika onleefbaar word, en er echt grote migraties op gang komen, de regeringen in het Westen wel degelijk de grenzen zullen sluiten. Voorlopig doen zij dit niet, ook omdat ze nog afhankelijk zijn van grondstoffen komende van ginder, maar ook dat gaat veranderen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 00:29   #32
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zal dan betaling voor de economische ontwikkeling op Groenland?
Voor de opvang aldaar?

Of is het feit dat ze 'overleven' al genoeg om het geweten te sussen?

Die opvang gaat hopen geld kosten! Volgen het principe: de vervuiler betaald!
Droom gerust verder...Als het moment gekomen is dat miljoenen en miljoenen hun landen gaan verlaten, gedwongen door de hitte of overstromingen, d�*n gaan ze hier de grenzen dicht doen. Potdicht !
Oud 18 juli 2010, 00:32   #33
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik voorspel dat als het warmer word, zo warm dat het bvb in Afrika onleefbaar word, en er echt grote migraties op gang komen, de regeringen in het Westen wel degelijk de grenzen zullen sluiten. Voorlopig doen zij dit niet, ook omdat ze nog afhankelijk zijn van grondstoffen komende van ginder, maar ook dat gaat veranderen.
Hoezo dat gaat veranderen....
Grondstoffen zullen we altijd nodig hebben!
Oud 18 juli 2010, 00:32   #34
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als morgen door de schuld van Uw buurman Uw huis in vlammen opgaat, zult U dan tevreden zijn als deze zegt: hier is een tentje en ga maar in m'n achtertuin wonen.... (zonder enige verdere vorm van compensatie)
Of zou U het apreciëren als hij z'n garage ter beschikking stelt?
Wat moet ik met zijn garage? Ik wil helemaal niet bij die buurman wonen, maar mijn eigen bedoeninkje hebben. Dus ik zal tijdelijk zijn aanbod van die tent accepteren tot ik zelf, al dan niet met zijn hulp, mijn huis weer heb opgebouwd.

Maar goed, u gaat er in het eerste bericht van deze draad al van uit dat die stijgende zeespiegel een direct gevolg is van het geïndustrialiseerde westen, terwijl dat bij lange na niet onomstotelijk bewezen is. Integendeel.

Dat wil niet zeggen dat die mensen uit bijvoorbeeld Bangladesh niet geholpen hoeven worden, maar dat wil wel zeggen dat u (en veel anderen) wel eens mogen ophouden met het westen een schuldcomplex proberen aan te praten.
Oud 18 juli 2010, 00:37   #35
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Droom gerust verder...Als het moment gekomen is dat miljoenen en miljoenen hun landen gaan verlaten, gedwongen door de hitte of overstromingen, d�*n gaan ze hier de grenzen dicht doen. Potdicht !
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je dat (het toedoen van die grenzen met gevolg dat vele mensen zullen sterven) op één of andere manier eigenlijk 'acceptabel' vind?
Meer acceptabel dan bijvoorbeeld een deel van je welstand in te leveren of vergis ik me?
Oud 18 juli 2010, 00:39   #36
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je dat (het toedoen van die grenzen met gevolg dat vele mensen zullen sterven) op één of andere manier eigenlijk 'acceptabel' vind?
Meer acceptabel dan bijvoorbeeld een deel van je welstand in te leveren of vergis ik me?
Wat ik er van vind doet niet ter zake vermits ik geen enkele macht heb om deze zaken te bewerkstelligen/verhinderen. Maar ik kan u wel garanderen dat de grenzen dicht zullen gaan. Het is slechts een kwestie van tijd.
Oud 18 juli 2010, 00:40   #37
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat moet ik met zijn garage? Ik wil helemaal niet bij die buurman wonen, maar mijn eigen bedoeninkje hebben. Dus ik zal tijdelijk zijn aanbod van die tent accepteren tot ik zelf, al dan niet met zijn hulp, mijn huis weer heb opgebouwd.

Maar goed, u gaat er in het eerste bericht van deze draad al van uit dat die stijgende zeespiegel een direct gevolg is van het geïndustrialiseerde westen, terwijl dat bij lange na niet onomstotelijk bewezen is. Integendeel.

Dat wil niet zeggen dat die mensen uit bijvoorbeeld Bangladesh niet geholpen hoeven worden, maar dat wil wel zeggen dat u (en veel anderen) wel eens mogen ophouden met het westen een schuldcomplex proberen aan te praten.
Ik meen toch dat de opwarming van de aarde te maken heeft met de roofbouw door de geïndustrialiseerde landen) op onze planeet.
Dit ontkennen is vrij hypocriet!
Een ding is zeker, de ontwikkelingslanden treft geen schuld!

Dus dat schuldcomplex zou wel heel terrecht zijn!
Oud 18 juli 2010, 00:41   #38
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik er van vind doet niet ter zake vermits ik geen enkele macht heb om deze zaken te bewerkstelligen/verhinderen. Maar ik kan u wel garanderen dat de grenzen dicht zullen gaan. Het is slechts een kwestie van tijd.
Gelukkig maar!
Oud 18 juli 2010, 01:03   #39
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik meen toch dat de opwarming van de aarde te maken heeft met de roofbouw door de geïndustrialiseerde landen) op onze planeet.
Wat u meent, doet hier helemaal niet terzake. Wat de wetenschap meent doet dat wel, En de wetenschap heeft nog altijd niet onomstotelijk bewezen dat wat u beweert werkelijk zo is. Integendeel.

Citaat:
Dit ontkennen is vrij hypocriet!
Ik erken noch ontken iets. Voor het waarom zie hierboven.

Citaat:
Een ding is zeker, de ontwikkelingslanden treft geen schuld!
Waar staan denkt u de meeste gore fabrieken die godweetwat allemaal ongefilterd de lucht in jagen, in het westen of in de ontwikkelingslanden?
Waar wonen de meeste mensen en waar is het meeste vee te vinden, die met hun scheten en methaangassen een significante bijdrage leveren aan het broeikaseffect, in het westen of in de ontwikkelingslanden?

Citaat:
Dus dat schuldcomplex zou wel heel terrecht zijn!
Onterecht, en met 1 r overigens.
Oud 18 juli 2010, 05:33   #40
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat jij er van vindt; doet er wel toe; want dit is nu net de bedoeling van een discussieforum.

Je denkt dus dat we onze verantwoordelijkheid zullen ontvluchten.
Hoe zullen we die grenzen sluiten? Wanneer die mensen hun leven bedreigd is; denk je dat prikkeldraad dan zal helpen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be