![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weet ik wel. Wat ik wil zeggen is dat simpelweg ''vluchteling zijn'', zoals asielzoekers hier ''vluchteling zijn'' niet genoeg is. De mensen zullen er wat van moeten maken. Wij kunnen er geld tegen aan gooien wat we willen, maar als deze mensen niet ook hun bijdrage leveren, zal het mislukken. Die mensen moeten daarvan doordrongen zijn op het moment dat ze daar aankomen. Wanneer ze alles van ons cadeau krijgen, zoals nu met de ontwikkelingshulp gebeurt, zit er geen schot in de zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien zouden bijvoorbeeld Bangladeshi zich qua klimaat en cultuur eerder thuisvoelen in de Sahara dan op Groenland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Dat lijkt me nu eens een mooie, en voor de verandering nuttige, taak voor de VN en daaraan gerelateerde instituten en instellingen.
Zorg voor genoeg ontziltingsinstallaties zodat voldoende drink- en irrigatiewater gegarandeerd is, wat bouwmaterialen en voedsel voor een jaar, en die mensen kunnen meteen voor zichzelf zorgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou wel eens zien hoever U het zou schoppen met deze voorzieningen in de Sahara... Elk weldenkend mens zal het er toch eens mee zijn dat deze mensen moeten opgevangen worden in menselijke omstandigheden... (al dan niet bij ons) Het is trouwens hun schuld niet dat hun land onleefbaar begint te worden door de roofbouw door de geïndustrialiseerde landen op onze planeet! Het is eigenlijk onze morele PLICHT deze mensen menswaardig op te vangen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het concept zelfredzaamheid is u onbekend? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om hen in de Sahara te laten leven is er een enorme extra bijdrage nodig om hun welzijn op hetzelfde peil te houden, dus dat lijkt me niet zo'n goed idee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of zou U het apreciëren als hij z'n garage ter beschikking stelt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Over 50 jaar bestaat het woord 'solidariteit' niet meer hoor, dan is het ieder voor zich.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Droom gerust verder...Als het moment gekomen is dat miljoenen en miljoenen hun landen gaan verlaten, gedwongen door de hitte of overstromingen, d�*n gaan ze hier de grenzen dicht doen. Potdicht !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Grondstoffen zullen we altijd nodig hebben! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, u gaat er in het eerste bericht van deze draad al van uit dat die stijgende zeespiegel een direct gevolg is van het geïndustrialiseerde westen, terwijl dat bij lange na niet onomstotelijk bewezen is. Integendeel. Dat wil niet zeggen dat die mensen uit bijvoorbeeld Bangladesh niet geholpen hoeven worden, maar dat wil wel zeggen dat u (en veel anderen) wel eens mogen ophouden met het westen een schuldcomplex proberen aan te praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meer acceptabel dan bijvoorbeeld een deel van je welstand in te leveren of vergis ik me? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit ontkennen is vrij hypocriet! Een ding is zeker, de ontwikkelingslanden treft geen schuld! Dus dat schuldcomplex zou wel heel terrecht zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik erken noch ontken iets. Voor het waarom zie hierboven. Citaat:
Waar wonen de meeste mensen en waar is het meeste vee te vinden, die met hun scheten en methaangassen een significante bijdrage leveren aan het broeikaseffect, in het westen of in de ontwikkelingslanden? Onterecht, en met 1 r overigens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je denkt dus dat we onze verantwoordelijkheid zullen ontvluchten. Hoe zullen we die grenzen sluiten? Wanneer die mensen hun leven bedreigd is; denk je dat prikkeldraad dan zal helpen? |
|
![]() |
![]() |