Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2010, 16:51   #21
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Dat bewijst noch het ene, noch het andere.
A zegt: het is een geestesziekte. Genezen van een geestesziekte kost heel wat mentale energie en dat kan voor sommigen teveel worden.
B zegt: wat jij zei.
Geneeskunde dient er voor om mensen gezonder te krijgen, psychologie om mensen mentaal stabieler en gelukkiger te krijgen.

De enige manier om een homo die depressief is omwille van zijn geaardheid (die voor zover we weten waarschijnlijk genetisch bepaald is) mentaal stabiek en gelukkig te krijgen is hem in het reine te brengen met zichzelf.

Er is geen enkele therapie die van een homo een hetero kan maken, want zowat iedereen die aan zo'n therapie wordt onderworpen komt er veel slechter uit dan dat ze er aan beginnen. Dat is wel bewezen. Men bekomt hooguit dat de persoon een afkeer krijgt van alle relaties en depressief blijft, de meeste "hervallen", een groot aantal pleegt zelfmoord.
Weet u wel wel zo'n therapie in houdt? De persoon in kwestie wordt compleet afgebroken, de laatste restjes positief zelfbeeld worden compleet teniet gedaan. Er is zelf sprake van die therapie te verbieden omdat ze veel gevaarlijker is dan de "kwaal" (die helemaal geen kwaal is, omdat ze geen gevaar in houdt).
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 17:05   #22
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat psychologie zo'n exacte wetenschap is, of... ?
Omdat psychologie geen theologie is. Zo ze wil leren preken studeert ze best theologie en kan ze beter godsdienstlerares worden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 juli 2010 om 17:07.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 22:00   #23
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Omdat psychologie geen theologie is. Zo ze wil leren preken studeert ze best theologie en kan ze beter godsdienstlerares worden.
Zoals ik het versta heeft ze niet de intentie om te preken, maar wel om op te voeden. Volgens haar normen.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 22:03   #24
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Geneeskunde dient er voor om mensen gezonder te krijgen, psychologie om mensen mentaal stabieler en gelukkiger te krijgen.

De enige manier om een homo die depressief is omwille van zijn geaardheid (die voor zover we weten waarschijnlijk genetisch bepaald is) mentaal stabiek en gelukkig te krijgen is hem in het reine te brengen met zichzelf.

Er is geen enkele therapie die van een homo een hetero kan maken, want zowat iedereen die aan zo'n therapie wordt onderworpen komt er veel slechter uit dan dat ze er aan beginnen. Dat is wel bewezen. Men bekomt hooguit dat de persoon een afkeer krijgt van alle relaties en depressief blijft, de meeste "hervallen", een groot aantal pleegt zelfmoord.
Weet u wel wel zo'n therapie in houdt? De persoon in kwestie wordt compleet afgebroken, de laatste restjes positief zelfbeeld worden compleet teniet gedaan. Er is zelf sprake van die therapie te verbieden omdat ze veel gevaarlijker is dan de "kwaal" (die helemaal geen kwaal is, omdat ze geen gevaar in houdt).
Ik hecht persoonlijk geen geloof in het slagen van zo'n omkeringstherapie. Ik ben ervan overtuigd dat homoseksualiteit (ook) een aangeboren component bevat.
Ik wou er gewoon op wijzen dat uw argumentatie geen steek hield.
Oud 28 juli 2010, 22:05   #25
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik het versta heeft ze niet de intentie om te preken, maar wel om op te voeden. Volgens haar normen.
Hoe zou je reageren als dat meisje fundamentalistisch moslim was ipv fundamentalistisch christen?
Oud 28 juli 2010, 22:09   #26
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik hecht persoonlijk geen geloof in het slagen van zo'n omkeringstherapie. Ik ben ervan overtuigd dat homoseksualiteit (ook) een aangeboren component bevat.
Ik wou er gewoon op wijzen dat uw argumentatie geen steek hield.
Mijn argument is dat holebi's met een depressie laten behandelen door een homofobe psycholoog enorm schadelijk kan zijn.
* ofwel zal hij proberen vanuit zijn homofobie de "cliënt" nog dieper de grond in duwen (met een groter risico tot zelfmoord)
* ofwel zal hij proberen de "cliënt" vanuit zijn homofobie te "genezen" wat ook uit draait op een grotere mentale schade (tevens met een groter risico tot zelfmoord)

De enige manier om depressieve holebi's te helpen, is ze helpen met hun zelfaanvaarding en hun omgeving ook te helpen met de aanvaarding van deze persoon als holebi.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 28 juli 2010, 22:13   #27
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
De manier van opvoeden volgens haar normen is schadelijk voor holebi's en hun omgeving. Aangezien de kans groot is dat ze later met holebi-jongeren in contact komt moet ze ofwel haar visie en manier van opvoeden bij sturen, of een ander beroep kiezen waarbij ze minder schade kan veroorzaken.
Oud 28 juli 2010, 22:16   #28
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn argument is dat holebi's met een depressie laten behandelen door een homofobe psycholoog enorm schadelijk kan zijn.
* ofwel zal hij proberen vanuit zijn homofobie de "cliënt" nog dieper de grond in duwen (met een groter risico tot zelfmoord)
* ofwel zal hij proberen de "cliënt" vanuit zijn homofobie te "genezen" wat ook uit draait op een grotere mentale schade (tevens met een groter risico tot zelfmoord)

De enige manier om depressieve holebi's te helpen, is ze helpen met hun zelfaanvaarding en hun omgeving ook te helpen met de aanvaarding van deze persoon als holebi.
Waarom spreek je over "cliënt" als zou een psycholoog die niet dezelfde regenboog-en-vlindertjes mening over homofilie zijn patiënten behandelen als "cliënten"? Doe je dat bewust om je tegenstanders te schofferen?

U maakt veronderstellingen die op niets zijn gebaseerd. En aangezien we spreken over het weigeren van een studente aan de universiteit, en het publiekelijk trachten te criminaliseren (iets wat extremistische gekken zoals Raf toejuichen), iets waar homofielen nu net zo'n groot punt van hebben gemaakt, zou ik toch verwachten dat die keuzemogelijkheid die u daar aanbiedt gefundeerd zou zijn.
Oud 28 juli 2010, 22:23   #29
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom spreek je over "cliënt" als zou een psycholoog die niet dezelfde regenboog-en-vlindertjes mening over homofilie zijn patiënten behandelen als "cliënten"? Doe je dat bewust om je tegenstanders te schofferen?

U maakt veronderstellingen die op niets zijn gebaseerd. En aangezien we spreken over het weigeren van een studente aan de universiteit, en het publiekelijk trachten te criminaliseren (iets wat extremistische gekken zoals Raf toejuichen), iets waar homofielen nu net zo'n groot punt van hebben gemaakt, zou ik toch verwachten dat die keuzemogelijkheid die u daar aanbiedt gefundeerd zou zijn.
"Cliënt" is de normale (vak-)term voor wie in behandeling is bij een psycholoog, zoals het woord "patiënt" gebruikt wordt voor wie in behandeling is bij een arts.

Ik wil nog afstand doen van de eerste optie, maar aangezien ze van de mening is dat homoseksualiteit een keuze is en dus "te genezen" (ipv aangeboren) is het risico aanzienlijk dat ze zal proberen die holebi's te "genezen" = te onderwerpen aan een zeer gevaarlijke therapie die de al kwetsbare mentale gezondheid van haar client nog verder schade toe brengt. Iemand die dergelijke vooroordelen heeft tegenover holebi's is gewoon niet geschikt om holebi's te helpen.

Haar mening wordt helemaal niet gecriminaliseerd, ze is gewoon niet geschikt voor die functie, zoals ik niet geschikt ben als laborant omdat ik niets af weet van chemie en fysica (en er eerlijk gezegd ook niet het talent voor heb). Wie een zorgzame functie wil op zich nemen moet een open houding aan nemen tegenover zijn doelpubliek. Als ik personen met het syndroom van Down zou verafschuwen, dan zou ik niet geschikt zijn als opvoeder. Als ik zou denken dat kanker kan genezen worden met bloedzuigers dan zou ik niet geschikt zijn als dokter. Wel, als iemand van mening is dat homoseksualiteit een keuze is en ze wil genezen (hoewel de therapie veel erger is dan het "kwaad"), dan is die persoon niet geschikt om holebi's te helpen. Lijkt mij nogal evident.

Dat is haar blijkbaar duidelijk mee gedeeld, en de universiteit is zelfs nog bereid om haar de kans te geven om haar kennis bij te schaven door een soort bijscholingscursus, maar in plaats van die kans te grijpen, weigert ze.
De enige fout die in die unief dan kan aan smeren is dat ze haar niet mogen uit sluiten, maar haar beoordelen op haar examens en stages (met extra aandacht voor hoe ze met holebi's om gaat).
Wellicht komt haar visie uit onwetenheid en omdat ze nooit echt naar holebi's geluisterd heeft, want wie echt naar holebi's luistert weet dat het geen keuze is. Tja, en kunnen luisteren naar anderen is nu wel de basisvoorwaarde om een goede hulpverlener te zijn.

Laatst gewijzigd door Fozzie : 28 juli 2010 om 22:34.
Oud 28 juli 2010, 22:34   #30
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Cliënt" is de normale (vak-)term voor wie in behandeling is bij een psycholoog, zoals het woord "patiënt" gebruikt wordt voor wie in behandeling is bij een arts.
Eerlijk. Ik heb een psycholoog nog nooit over een cliënt weten praten.
Enfin, dat doet er niet toe.

Citaat:
Ik wil nog afstand doen van de eerste optie, maar aangezien ze van de mening is dat homoseksualiteit een keuze is en dus "te genezen" (ipv aangeboren) is het risico aanzienlijk dat ze zal proberen die holebi's te "genezen" = te onderwerpen aan een zeer gevaarlijke therapie die de al kwetsbare mentale gezondheid van haar client nog verder schade toe brengt. Iemand die dergelijke vooroordelen heeft tegenover holebi's is gewoon niet geschikt om holebi's te helpen.
Dergelijke vooronderstellingen vind ik een nogal gevaarlijke basis om iemand te weigeren.
Goed, van mij doet die universiteit wat ze wil hoor.
Oud 28 juli 2010, 22:40   #31
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Eerlijk. Ik heb een psycholoog nog nooit over een cliënt weten praten.
Enfin, dat doet er niet toe.

Dergelijke vooronderstellingen vind ik een nogal gevaarlijke basis om iemand te weigeren.
Goed, van mij doet die universiteit wat ze wil hoor.
Mja, ik weet niet in welke branche u werkt, maar de term "cliënt" wordt wel vaker gebruikt in de hulpverlening. Natuurlijk niet tegen de persoon zelf.

Ik "veronderstel" dat de universiteit haar oordeel wel op iets meer zaken gebaseert heeft dan 1 uitspraak. Daarbij, ze wordt niet geweigerd, ze krijgt een kans om bijscholing te volgen. Welja, verplicht. Zoals je bij andere scholen ook bepaalde verplichte vakken hebt en als je die brost een schorsing of uitsluiting riskeert.

Ik weet dat het geen argument is, maar er zijn nogal wat scholen in de USA die holebi-studenten weigeren, omdat ze niet passen binnen het godsdienstig onderwijs. Tja, als de christelijken beginnen met de radicaliseren tegen holebi's, dan lokt dat natuurlijk een tegenreactie uit.

Laatst gewijzigd door Fozzie : 28 juli 2010 om 22:43.
Oud 28 juli 2010, 22:47   #32
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja, ik weet niet in welke branche u werkt, maar de term "cliënt" wordt wel vaker gebruikt in de hulpverlening. Natuurlijk niet tegen de persoon zelf.
Ik geloof u op uw woord.

Citaat:
Ik "veronderstel" dat de universiteit haar oordeel wel op iets meer zaken gebaseert heeft dan 1 uitspraak. Daarbij, ze wordt niet geweigerd, ze krijgt een kans om bijscholing te volgen. Welja, verplicht. Zoals je bij andere scholen ook bepaalde verplichte vakken hebt en als je die brost een schorsing of uitsluiting riskeert.
Zou ze dat vak mogen afleggen en zeggen dat ze het niet meent?

Citaat:
Ik weet dat het geen argument is, maar er zijn nogal wat scholen in de USA die holebi-studenten weigeren, omdat ze niet passen binnen het godsdienstig onderwijs. Tja, als de christelijken beginnen met de radicaliseren tegen holebi's, dan lokt dat natuurlijk een tegenreactie uit.
Nogmaals, die privé universiteiten doen wat ze willlen.
Oud 28 juli 2010, 22:52   #33
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Zou ze dat vak mogen afleggen en zeggen dat ze het niet meent?

Nogmaals, die privé universiteiten doen wat ze willlen.
Zou nogal dom zijn, hé. Das hetzelfde als men op een examen wiskunde zou vragen "Hoeveel is 1 + 1" en dat ze zou antwoorden "2 ... is volgens mij het verkeerde antwoord", want daaruit zou blijken dat ze de leerstof nog altijd niet snapt en dus niet geslaagd is.

Dus deze unief ook, what's all the fuzz about then?
Oud 29 juli 2010, 14:40   #34
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou nogal dom zijn, hé. Das hetzelfde als men op een examen wiskunde zou vragen "Hoeveel is 1 + 1" en dat ze zou antwoorden "2 ... is volgens mij het verkeerde antwoord", want daaruit zou blijken dat ze de leerstof nog altijd niet snapt en dus niet geslaagd is.

Dus deze unief ook, what's all the fuzz about then?
Met het belangrijke verschil dat wiskunde een exacte wetenschap is.

Omdat de reactie op de eerste verontwaardigingen bij mij in een verkeerd keelgat zijn geschoten. Uw keuzemenu is daar een goed voorbeeld van.
Oud 29 juli 2010, 14:56   #35
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is ze blijkbaar niet toe in staat. Het zijn juist haar "normen" die niet deugen. Iemand die er dergelijke walgelijke ideeën op nahoudt, moet met alle mogelijke middelen uit de buurt van kinderen en jongeren gehouden worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 15:13   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...afzweert.dhtml

Hebben we hier te maken met vrije meningsuiting of het verhinderen van het aanleren van dogma's?
Is er in de scholen plaats voor het verdedigen van een persoonlijke mening?
Volgens mij maakt de studente zowel als de unief zich hier schuldig aan dogmatisch denken, ....

En in de wetenschap dogmatisch denken is ongezond.... maar ja we hebben het hier of psychologie dus dat is toch al pseudo wettenschappelijk, die gasten horen graag zichzelf bezig, en denken zowiezo al dogmatisch, van daar heel dat cirus natuurlijk.

Bij ons werd ge dan gewoon gebuisd, ge mocht uw gedacht hebben, zolang het maar in de lijn van de school paste... Aan een katholieke school ga je dus tijdens het examen ethiek niet zeggen dat je pro abortus bent op uw examen, zeker niet als je weet dat diegene die verbetert ne pilarenbijter is...

laat hem maar in zijn geloof, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 15:18   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En dat durven ze dan therapie te noemen, ... de mensen die zo een dingen verzinnen hebben toch zelf een serieuze slag van de molen gehad denk ik ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 16:26   #38
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zijn er dan niet van die religieuze uniefs waar atheïsten niet welkom zijn? Dat lijkt me zo normaal in de VS dat het zelfs geen nieuws is.
Kijk, en huiver.
http://topdocumentaryfilms.com/gods-next-army/
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 16:56   #39
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zijn er dan niet van die religieuze uniefs waar atheïsten niet welkom zijn? Dat lijkt me zo normaal in de VS dat het zelfs geen nieuws is.
Niet alleen van die religieuze uniefs waar atheïsten niet welkom zijn:
http://www.portlandmercury.com/portl...category=22101
http://www.time.com/time/magazine/ar...877155,00.html
http://www.conservatipedia.com/2008/...e-parents.html
http://atheism.about.com/b/2007/05/0...acceptable.htm
http://www.conservatipedia.com/2008/...e-in-army.html
http://www.positiveatheism.org/writ/ghwbush.htm

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 juli 2010 om 17:05.
Oud 30 juli 2010, 13:24   #40
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Daar is ze blijkbaar niet toe in staat. Het zijn juist haar "normen" die niet deugen. Iemand die er dergelijke walgelijke ideeën op nahoudt, moet met alle mogelijke middelen uit de buurt van kinderen en jongeren gehouden worden.
En jij bepaalt dat die ideeën walgelijk zijn?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be