![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 'Opleidingscheques voor zelfstandigen'
Nooit van gehoord C-dude? Laatst gewijzigd door nubian : 29 juli 2010 om 13:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() ... of een verlenging van de uitkering van de werkloze. Maar de misbruiken van een goed systeem maken niet dat het een slecht systeem is. Die opleidingen betekenen voor veel mensen ook een nieuwe kans.
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Gelieve mijn quotes uit verschillende posts niet te recycleren en in een andere volgorde te plaatsen, zodat ze uit hun context worden gehaald. OK?
Ik wist niet dat je als nieuw ingeschrevene ook 18 maanden moest wachten voor een opleiding. wat ik wel weet is dat je als werkloze ingeschreven bij de VDAB niet automatisch 'uitkeringsgerechtigd' bent.
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Hij weet blijkbaar niet veel?
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of topic natuurlijk, maar waar wordt er gepraat over andere vagina's dan deze van vrouwen, want dat interesseert me erg !
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vraagje hier voor de mensen die het kunnen weten:
als een zelfstandige sociale lasten betaalt, voor wat precies betaalt hij dan, voor wat precies verzekert hij zich ? ok voor pensioen(tje), basisziekenkas, invaliditeit, kinderbijslag, niet ok voor werklozensteun wat ben ik vergeten ? en nog een vraagje omtrent zin voor realiteit: is de vdab er om te zorgen dat er minder werklozensteuntrekkers zijn, dus minder kosten voor de sociale lasten en overheid; of is de vdab er om te zorgen voor werk voor iedereen, zelfs al bespaart men door die werkverschaffing geen dopgeld uit voor de staat?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan hoef je maar EEN dag te bewijzen (in bepaalde gevallen/oorsprong) Het spreekt vanzelf dan zo'n "bewijs" simpelweg te koop is ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 29 juli 2010 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Even een bronnetje dat aantoont dat buitenlanders na een dag werken uitkeringsgerechtigd zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() amai das straf volgens mij moet je een ongeveer 336(kan er enkele naast zitten en het hangt ook af in welke leeftijdscategorie je zit) dagen gewerkt hebben vooraleer je een uitkering krijgt.
Laatst gewijzigd door nubian : 29 juli 2010 om 15:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarentegen wil ik erbij vermelden dat ik ook graag terug wil gaan studeren om een totaal andere richting uit te kunnen, maar dat dit ook niet mogelijk blijkt. Een voltijdse studie en werkloosheidsuitkering is niet te combineren omdat je dan niet meer beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt..., als werknemer kan het ook niet omdat je beschikbaar moet zijn voor de werkgever... Flexibiliteit en levenslang studeren ?? my *ss Laatst gewijzigd door Yves38 : 29 juli 2010 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Alle Belgen zijn gelijk voor de wet, maar dat klopt niet als je kijkt naar de sociale statuten.
Ik vind dat er een grondige discussie moet gevoerd kunnen worden over de wegwerking van een aantal discriminaties. Persoonlijk zie ik niet veel nut in volgende onregelmatigheden: -arbeiders kunnen technisch werkloos worden, bedienden niet (tijdens de crisis hier tijdelijk een mouw aangepast) -ambtenaren hebben een groter pensioen dan werknemers, die op hun beurt een groter pensioen hebben dan zelfstandigen -werknemers kunnen stempelen, zelfstandigen niet -zelfstandigen kunnen extra pensioenmogelijkheden benutten waar werknemers niet aankunnen -arbeiders krijgen overuren betaald, bedienden niet -... Zo kan je nog uren doorgaan. Door de crisis spreekt men voor de werknemers steeds meer van een eenheidsstatuut, maar zou het niet beter zijn onmiddellijk over te gaan tot een eenheidsstatuut voor allen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Er wordt niet bijgedragen voor werkloosheid. Pensioen, ziekenkas invaliditeit en kinderbijslag. Wel opmerken dat zelfstandigen een veel kleiner vergoeding krijgen dan werknemers van deze kassen. Uitgezonderd ziekenkas die pas sinds enkele jaren gelijkgesteld werd. Ttz ook kleine risico's verzekerd voor een vergelijkbare bijdrage als werknemers. Normaal zou je kunnen stellen dat men ontvangt in verhouding tot de bijdrage. Dan is mijn vraag: wordt werkloosheidsvergoeding enkel betaald van de bijdragen door werknemers en werkgevers afgedragen? Of wordt een niet onaardig bedrag bijgepast door belastinggeld voldaan door o.a. de zelfstandigen. Laatst gewijzigd door pajoske : 29 juli 2010 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |