![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wie denk je (niet: hoop je) dat de grootste partij van Vlaanderen wordt? | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
57 | 40,43% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
35 | 24,82% |
Vlaams Blok |
![]() ![]() ![]() |
49 | 34,75% |
Aantal stemmers: 141. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Schepen
|
![]() --------------------------------------
Wie denk je (niet: hoop je) dat de grootste partij van Vlaanderen wordt?CD&V 37% [ 19 ] VLD 21% [ 11 ] Vlaams Blok 41% [ 21 ] Totaal aantal stemmen : 51 -------------------------------------- 1. "denken" is blijkbaar toch "hopen" geworden... of zijn jullie er alle 21 van overtuigd dat dit mogelijk is (lees: zal gebeuren)? 2. Waarom is de keuze niet : CD&V - VLD (wat logisch zou zijn) of "alle" partijen (eventueel beperkt tot een "eerlijke" selectie, dwz, als VB erbij staat, dan ook sp.a met ongeveer hetzelfde aantal stemmen)?
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Die van de zogenaamde democratische partijen of wat, u moogt eens wat meer buiten komen , wie en welk volk hier in Belgie wordt gediscrimineert ? U moet eens meer onder de mensen komen inplaats van al een oordeel te vellen van de Partij Het Vlaams Blok, is het omdat deze partij de smeerlapperij van de meerderheidspartijen aan de kaak zullen brengen ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De strijd zal gaan tussen VLD en CD&V, zoveel is zeker. Het Blok zal nog minstens 1 verkiezingsken mogen wachten... Persoonlijk denk ik CD&V
![]() |
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() Bedankt voor de steun aan N-VA! Dan zullen er toch nog enkele échte Vlaamsnationalisten verkozen worden!
Wat betreft de 19,5% voor het Blok: hopelijk slechts als grap bedoeld? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een aanzet voor meer echte democratie willen ze niets te maken hebben, dus gaan ze maar de toer van het nationalisme op. ![]() Is het blok trouwens nog separatistisch, secessistisch ofte vlaamsnationalistisch? Of enkel belust op het trekken van stemmen, om 'constructief' oppositie mee te voeren ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.politics.be/phpBB/viewtopic.php?t=1517 ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Vreemdeling
|
![]() Door toedoen van het Vlaams Blok is er inderdaad tweespalt in de Vlaamse beweging. Deze partij denkt dat zij alleen DE échte Vlaams-nationale partij is. Het Blok gebruikt echter het Vlaams-nationalisme enkel als dekmantel voor een etnisch nationalisme, als dekmantel voor hun standpunten rond het migrantenvraagstuk.
N-VA staat daarentegen voor een SOCIAAL, veilig, leefbaar en zelfstandig (lees: onafhankelijk!) Vlaanderen, waar iedereen zonder uitzondering de kans krijgt om zich in te burgeren (taal leren en onze cultuur leren kennen en respecteren). Ik kan me anderzijds wél voorstellen dat Belgicisten binnenpretjes hebben omtrent deze tweespalt ... en ik kan ze jammer genoeg geen ongelijk geven want op deze manier komen we inderdaad niet ver genoeg in de ontbinding van JOUW dierbaar gedrocht dat België heet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Het Vlaams Blok mag dan nog de grootste worden, als niemand met hen zal willen samenwerken, zijn ze daar vet mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() Is de N-VA dan niet-democratisch? Wellicht het partijprogramma nog niet gelezen want anders zou je dergelijke onzin niet uitkramen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit laatste systeem is slechts een prille vorm van democratie, dringend aan verdieping toe, en daar N-VA dit NIET voorstaat, mag ze voor mijn part als niet-democratisch betiteld worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben voor referenda en als de NV-A daar anders over denkt is dat jammer, maar de NV-A is natuurlijk een democratische partij of ze nu voor of tegen referenda zijn.
|
![]() |
![]() |