![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat niet om de Fonne te 'verdedigen', dat kan hijzelf beter dan ik. Ik zeg dat wel omdat ik de indruk heb dat je reageert als door een wesp gestoken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Stelling 1: Hij kan winnen als er een serieuze stap voorwaarts wordt gezet. Mogelijk, maar weinig waarschijnlijk. Ten eerste omdat een grote stap voorwaarts zetten ontzettend moeilijk blijft. Maar ten tweede ook omdat voor een deel van de N-VA kiezers zo'n stap ofwel te groot (= de mensen die een werkend Belgie willen) ofwel niet groot genoeg (= de hardliners) zal zijn. Stelling 2: Hij kan winnen als het mislukt omdat de Franstaligen niet wilden en BDW niet wou toegeven. Mogelijk, maar weeral weinig waarschijnlijk. Hij moet mensen dan namelijk overtuigen dat het volgende keer, met een paar extra procenten voor N-VA, wel gaat lukken. En dat is heel moeilijk want BDW is nu al de grootste en een groei van N-VA gaat de kaarten niet anders leggen. Ik schreef het elders al: bij een mislukken moet BDW zijn kiesprogramma aanpassen wil hij nog in pole position blijven. Aanpassen wil dan wellicht zeggen: nog 1 keer kort onderhandelen, en als dat niet lukt de onafhankelijkheid uitroepen (ev met VB). Maar ook dit scenario is weinig waarschijnlijk, want wellicht een stap te ver voor heel wat mensen die in juni op N-VA hebben gestemd. Conclusie: ik denk dat BDW niet anders kan dan een regering vormen, en hopen dat een aantal dingen werkelijk verwezenlijkt zijn.
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Hij moet ook oppassen dat hij zijn eigen positie niet verzwakt,
zoals in de affaire met Muyters en Bourgeois die daar één dag ontslag namen om een vangnet te geven aan Muyters. Daarnaast moet De Wever een regering vormen met diegenen die zijn bloed kunnen drinken. De andere partijen kunnen proberen hem te verbranden, zoals destijds de opvolgers van Fortuyn in Nederland meemaakten. Deze kwamen in een regering die achteraf de kortste ooit bleek, het CDA lokte verkiezingen uit zodra het opportuun was. mvg. Sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, Brusselaars hebben niets te kiezen. Net zo min als Luikenaars en Gentenaars.
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan ik het helpen dat jullie niet in staat blijken om iets op te zoeken op het Internet?
|
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zelfs Maastricht was blijkbaar vijf eeuwen lang een condominium. Laatst gewijzigd door fonne : 4 augustus 2010 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een voordeel heeft Bart De Wever nog, ze zijn bij CD&V doodsbang om zelf met voorstellen af te komen die toegevingen inhouden, uit schrik dat ze achteraf weer eens de schuld van alles gaan krijgen en richting 10% gaan. |
|
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Separatisme, confederalisme, federalisme en dergelijke meer: allemaal vluchtkeuzes die ingegeven zijn door een laag zelfbeeld. En er is geen enkele garantie dat we het na een afscheiding op dit punt beter zullen doen, we zullen maw. de underdog van Europa worden omdat we ons zelf zo voelen. Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 augustus 2010 om 15:52. |
||
![]() |