Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2010, 17:23   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat hier om een kind dat door haar vader liever bij de moeder word gelaten dan dat hij zelf zijn verantwoordelijkheden opneemt.

Als de vader gehuwd was met de moeder waren er geen problemen geweest.

Waarom zou de gemeenschap moeten opdraaien voor de kosten van kinderen van iemand die er zelf te egoïstisch voor is?

Moeder, vader en kind uitzetten en hun plan laten trekken in Kenia is helemaal geen foute houding.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 20:44   #22
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Ben je voor of tegen detentie van kleuters?
Door deze mening te uiten maak ik me niet populair op dit forum, maar dat weerhoudt me er niet van om te zeggen dat ik volledig tegen de uitzetting van eender welke persoon ben.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 21:00   #23
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Door deze mening te uiten maak ik me niet populair op dit forum, maar dat weerhoudt me er niet van om te zeggen dat ik volledig tegen de uitzetting van eender welke persoon ben.
Dat lijkt me onhaalbaar. Dan kan iedereen van overal op de wereld hierheen komen met een toeristenvisum en nooit meer vertrekken.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 21:19   #24
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Dat lijkt me onhaalbaar. Dan kan iedereen van overal op de wereld hierheen komen met een toeristenvisum en nooit meer vertrekken.
Ja. En?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 22:06   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Als jij ze wil hier houden, geef ze dan op jou kosten onderdak, eten, medische verzorgen en opleiding.

Maar zeer vaak word vergeten dat illegalen veel meer wetten overtreden dan ze respecteren.

Ze overtreden niet enkel de wetten op verblijf, maar ook de wetten op arbeid en belastingen op inkomsten.
Ze overtreden de wetten op huren van eigendommen.

En ja, ze overtreden zelfs de wetten rond de volksgezondheid.

Want hoewel het bij wet verplicht is zich regelmatig te laten onderzoeken en ingeval van drager van een besmettelijke en gevaarlijke ziekte in quarantaine te gaan, zodat er geen andere mensen besmet worden, zijn er steeds meer van dergelijke ziektes die hier uitgeroeit waren, actief dankzij de illegalen.
TBC is een van de ziektes die terug de kop is komen opsteken in west-Europa dankzij de illegalen uit west-Azië.
HIV is na hier gebracht door illegalen uit Afrika.
Ook pokken is terug begonnen aan een opmars dankzij de illegalen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 23:50   #26
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Er blijven toch zaken openstaan die ik niet helemaal volg: per jaar komen in Nederland plm 50-70.000 mensen binnen. Allochtonen, moslims, Afrikanen, wel/niet economische vluchteling.
Van die migranten krijgt een groot aantal geen verblijfsstatus maar slagen zij er desondanks toch (met dank aan de allochtonenindustrie) in om hun aanwezigheid in dier voege om te buigen dat ze mogen blijven. Met name moslims ondervinden weinig tot geen problemen vermits ze hard genoeg schreeuwen: welnu dat doen ze zonder meer.
Plotseloos wordt deze vrouw uit die menigte gehaald en pardoes gedetineerd.
In plaats van dat ze netjes op het vliegtuig wordt gezet en men de persoon op de ambassade ontslaat die haar ten onrechte dat Schengenvisum heeft gegeven, wordt de betrokken dame en dochter gevangen gezet.
Naar alle waarschijnlijkheid zal ze dat toeristenvisum onder valse voorwendselen gekregen hebben (hoe kwam Ayaan H. Ali ook alweer in Nederland?) met betrekking tot bezoek aan de bio vader - die weliswaar een kleine 20.000 km verderop zat.
Enfin, ik ben het in zoverre met Essed eens dat de manier waarop niet direct elegant te noemen is, zeker niet ten opzichte van dat kind dat wel of niet de Nederlandse nationaliteit heeft.

De hele vreemdelingensituatie in NL is een grote chaoscultuur waar eigenlijk niemand een eind aan WIL maken omdat het bij de PvdA ratten nogal gevoelig ligt.Maar dat lijkt me geen rechtsgeldig excuus.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 9 augustus 2010 om 00:13.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be