Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2010, 06:12   #21
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Spaargeld per inwoner.
Bevolking per km².
Luchtvervuiling.
Wegenverlichting 's nachts.
Geasfalteerd of gebetonneerd % van haar oppervlakte.

(wel eerder Vlaanderen ipv België)
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 06:25   #22
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

top wat bier en lekker eten betreft.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 07:46   #23
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Als het goed is, mag het ook gezegd worden. Want het bier en eten is hier inderdaad erg goed. Maar dat staat wel los van het bestuur van het land.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 10:07   #24
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Weet ge wat? ontsla ze allemaal,dat zal de statistiek van de werklozen en de brugpensioenen enorm verbeteren nietwaar?
Kan het nog wat korter door de bocht aub?

In een notedop

Ambtenaren omlaag, loonkost omlaag, tewerkstelling in de privé omhoog.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 10:08   #25
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Wat heeft dat te maken met de non-werking van het land? Of vindt u het normaal dat er amper een federale regering geweest is sinds 2007?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 11:23   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Als het goed is, mag het ook gezegd worden. Want het bier en eten is hier inderdaad erg goed. Maar dat staat wel los van het bestuur van het land.
Och, bier is niets meer of minder dan ne harddrug, en zo bijzonder is het eten hier ook weer niet. Vind de prijs/kwaliteit verhouding in de restaurants hier zelfs tamelijk hoog.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 12:28   #27
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

België staat aan de top qua aantal medailles op de EK atletiek 2010 in verhouding met het aantal inwoners (5e van de 50 Europese landen).

België staat aan de top wat betreft de gemiddelde levensverwachting.

Geloof het of niet; België staat vrij hoog qua democratisch gehalte, in tegenstelling tot wat eerder in dit topic beweerd is, hoewel er nog verbetering mogelijk is.

...

Ik geloof dat België bij meer goede dan slechte dingen aan de top staat, of je dat nu graag hebt of niet.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 14:01   #28
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
België staat aan de top qua aantal medailles op de EK atletiek 2010 in verhouding met het aantal inwoners (5e van de 50 Europese landen).

België staat aan de top wat betreft de gemiddelde levensverwachting.

Geloof het of niet; België staat vrij hoog qua democratisch gehalte, in tegenstelling tot wat eerder in dit topic beweerd is, hoewel er nog verbetering mogelijk is.

...

Ik geloof dat België bij meer goede dan slechte dingen aan de top staat, of je dat nu graag hebt of niet.
Het probleem is alleen dat we in een dalende spiraal zitten... (en dat heb ik niet graag).
Maar wat is democratie ? Nu een land waar men zonder blikken en blozen cordons legt rond partijen die 10% van de bevolking vertegenwoordigen, een land waar men het normaal vind dat de voorstanders gesubsidieerd worden voor het verdedigen van hun ideeen (en de tegenstanders niet), een land dat beschikt over een regeringszender... is voor mij toch niet zo goed bezig, op vlak van democratie.
Nu kom, wat de levensverwachting betreft, deze is zowat in gans de westerse wereld hoog, en blijft stijgen.
Oud 9 augustus 2010, 14:26   #29
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
een land dat beschikt over een regeringszender... is voor mij toch niet zo goed bezig
misschien beetje off-topic maar kom:

Naar mijn mening is dat een zware misvatting. Commerciële televisiezenders zijn niet onafhankelijker. Ze kunnen eveneens een verlengstuk van de politiek vormen (zie Italië) of ze kunnen onderhevig zijn aan allerhande commerciële belangen. In beide gevallen is er geen daadwerkelijke onafhankelijkheid.

De taak van een staatszender is eigenlijk om een kwalitatief alternatief te vormen tegenover de commerciële zenders. Staatszenders moeten durven uitzenden wat commerciële zenders niet durven/kunnen omwille van de hoge economische druk die ze ondervinden om zo goedkoop/populair mogelijke zaken uit te zenden.

Of de VRT nu kwalitatief is of niet laat ik buiten beschouwing (Persoonlijk vind ik dat het nog niet erg gesteld is), maar pleiten voor de afschaffing van een staatszender lijkt me eigenlijk moreel niet te verantwoorden.
Pleit liever voor verandering.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 15:05   #30
system
Banneling

Standaard

Citaat:
België staat aan de top wat betreft aantal uitkeringstrekkers.
België staat aan de top wat betreft werkloosheidsval.
Belgïë staat aan de top wat betreft het verlenen van staatsburgerschap.
België staat aan de top wat betret inactiviteit bij 55 plussers.
België staat aan de top wat betreft loonkosten.
België staat aan de top wat betreft belastingsdruk.

Weet u nog andere domeinen waar België aan de top staat?
Ja.

België werd in een internationale enquête (International Living, januari 2010) aangeduid als het 8ste beste ter wereld om in te leven. (*)

Nog vragen?

(*) Er werd in deze studie de leefsituatie onderzocht in 194 landen. Voor de beoordeling werd rekening gehouden met de levenskost, het cultuur- en ontspanningsaanbod, het milieu en het klimaat, de veiligheid, de gezondheidsvoorzieningen, de infrastructuur en de economische situatie.

2010 Quality of Life Index article.

Country Cost of Living Leisure & Culture Economy Environment Freedom Health Infrastructure Risk & Safety Climate Final Score

1.France
2.Australia
3.Switzerland
4.Germany
5.New Zealand
6.Luxembourg
7.United States

8.Belgium
9.Canada
10.Italy
11.Netherlands
12.Norway
13Austria
14.Liechtenstein
15.Malta
16.Denmark

.../...

194.Somalië (laatste).

___

Laatst gewijzigd door system : 9 augustus 2010 om 15:24.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 15:43   #31
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja.

België werd in een internationale enquête (International Living, januari 2010) aangeduid als het 8ste beste ter wereld om in te leven. (*)

Nog vragen?

(*) Er werd in deze studie de leefsituatie onderzocht in 194 landen. Voor de beoordeling werd rekening gehouden met de levenskost, het cultuur- en ontspanningsaanbod, het milieu en het klimaat, de veiligheid, de gezondheidsvoorzieningen, de infrastructuur en de economische situatie.

Country Cost of Living Leisure & Culture Economy Environment Freedom Health Infrastructure Risk & Safety Climate Final Score

1.France
2.Australia
3.Switzerland
4.Germany
5.New Zealand
6.Luxembourg
7.United States

8.Belgium
9.Canada
10.Italy
11.Netherlands
12.Norway
13Austria
14.Liechtenstein
15.Malta
16.Denmark

.../...

194.Somalië (laatste).

___

Ik heb ook kennissen die op krediet leven...qua leefkwaliteit kan ik daar niet komen aan ruiken hoor...en het mooiste is dat als ze morgen in de al lang aangekondigde problemen komen er een ganse batterij aan gratis advokaten, vrederechters en andere dure vogels klaar staan om hun bij te staan om hun verantwoordeljkheid op de gemeenschap af te schuiven...maar qua leefkwaliteit zijn ze top hoor...
Oud 9 augustus 2010, 16:06   #32
pegasus6869
Banneling

Standaard

Aan De Top Met Alles .................. Wat Zwaar Te Betalen Is Voor Den Gewonen Belg !!!!!!!!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 16:10   #33
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Aantal regeringen.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 16:34   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
misschien beetje off-topic maar kom:

Naar mijn mening is dat een zware misvatting. Commerciële televisiezenders zijn niet onafhankelijker. Ze kunnen eveneens een verlengstuk van de politiek vormen (zie Italië) of ze kunnen onderhevig zijn aan allerhande commerciële belangen. In beide gevallen is er geen daadwerkelijke onafhankelijkheid.
...of Amerika (Fox...). Maar daar heb ik dan in principe geen probleem mee. Men weet waarvoor ze staan (of zou het toch moeten/kunnen weten). En ze verkondigen hun gedachtengoed met hun eigen centen (wat dan ook weer het nadeel heeft, dat degenen met het meeste geld, het meeste gedachtengoed kan verkondigen).
Citaat:
De taak van een staatszender is eigenlijk om een kwalitatief alternatief te vormen tegenover de commerciële zenders. Staatszenders moeten durven uitzenden wat commerciële zenders niet durven/kunnen omwille van de hoge economische druk die ze ondervinden om zo goedkoop/populair mogelijke zaken uit te zenden.
Niet alleen dat, ze moeten, in tegenstelling met commerciele zenders, die gebonden zijn aan alles en nog wat, deze programma's in alle objectiviteit brengen. En het is hier dat het misloopt. De vrt is hiervoor teveel een regeringszender, en dan nog met een linkse/belgicistische saus (alhoewel hij afhangt van het Vlaamse gewest).
Citaat:
Of de VRT nu kwalitatief is of niet laat ik buiten beschouwing (Persoonlijk vind ik dat het nog niet erg gesteld is), maar pleiten voor de afschaffing van een staatszender lijkt me eigenlijk moreel niet te verantwoorden.
Pleit liever voor verandering.
De VRT is kwalitatiever dan de commerciele zenders, zonder twijfel. Men heeft er ook geen last geen reklame (maar daar kunnen in principe de commerciele zenders dan weer weinig aan doen, ze hebben geen andere bron van inkomsten). Vraag mij wel af wat sommige radiozenders (mnm, studio brussel) in het geheel komen doen, en ook over bvb het al teveel "uitbaten" van sportuitzendingen kan men vragen stellen.
Dus ben pro voor een onafhankelijke zender, gefinancieerd door de gemeenschap, die echter geen regeringszender mag zijn, en in alle objectiviteit zijn programma's brengt.
Maw ben aan het pleiten voor verandering.
Oud 9 augustus 2010, 16:37   #35
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja.

Nog vragen?

___
Uiteraard. De tienpuntenvraag. Waar stond Belgie 10 jaar geleden, en waar gaan ze binnen 10 jaar staan.
Kan mij niet van de mening ontdoen dat we in een neergaande spiraal zitten, en dat er momenteel niets is, dat ons daar uithaalt.
Oud 9 augustus 2010, 19:16   #36
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Uiteraard. De tienpuntenvraag. Waar stond Belgie 10 jaar geleden, en waar gaan ze binnen 10 jaar staan.
Kan mij niet van de mening ontdoen dat we in een neergaande spiraal zitten, en dat er momenteel niets is, dat ons daar uithaalt.
Veel heeft m.i. te maken met de politieke lafheid van de bestuurslui, het niet durven benoemen of erkennen van de problemen zodat er ook geen oplossing uit de bus kan komen, de angst voor verandering en dit gaat maar door tot ze met de rug tegen de muur staan. De problemen blijven maar aanmodderen tot er ze onoverkoombaar geworden zijn. In Nederland is dat net het tegenovergestelde, daar zegt men de zaken zoals ze zijn zonder taboes en daardoor kan men ook met gepaste oplossingen sneller uit de bus komen.
Neem daar nog eens onze ingewikkelde staatsstructuur waarbij men geen daadkrachtige beslissingen kan nemen doordat men steeds tot een compromis moet trachten te komen van 2 opinies die lijnrecht tegenover elkaar staan en je hebt de perfecte cocktail voor maatschappij die richting afgrond gaat. In Nederland baseren de politici zich ook veel meer op studies en opinies van experts.

België staat aan de top wat betreft het aantal zelfmoorden per eenheid van inwoners.
België staat aan de top wat betreft lintbebouwing.
België staat aan de top wat betreft percentage dieselvoertuigen.

Citaat:
Bijna alle Belgische dorpen hebben lintbebouwing. Dit is een gevolg van het feit dat de ruimtelijke ordening er tot voor kort nauwelijks door de overheid werd gestuurd. Dit bouwfenomeen, dat zich vooral voordoet in het dichtbevolkte Vlaanderen, zette zich sterk door in de loop van de twintigste eeuw. Dit gebeurde ook omwille van wettelijke bepalingen zoals de meermaals aangepaste zogenaamde opvulregels waarbij kleinere stukken landbouwgrond, natuurgebied of gewoon braakliggend terrein tussen bestaande woningen mochten worden aangewend als bouwgrond. Een groot nadeel is dat er relatief veel mensen langs een drukke weg wonen, zodat ze lijden onder luchtvervuiling, geluidshinder en het gevaar van het verkeer.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 9 augustus 2010 om 19:44.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 20:48   #37
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België staat aan de top wat betreft aantal uitkeringstrekkers.
België staat aan de top wat betreft werkloosheidsval.
Belgïë staat aan de top wat betreft het verlenen van staatsburgerschap.
België staat aan de top wat betret inactiviteit bij 55 plussers.
België staat aan de top wat betreft loonkosten.
België staat aan de top wat betreft belastingsdruk.

Weet u nog andere domeinen waar België aan de top staat?
je lijkt verdacht veel op een vlaams nationalistische imam

Laatst gewijzigd door globalmedia : 9 augustus 2010 om 20:50.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 20:51   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
je lijkt verdacht veel op een vlaams nationalistische imam
Dat is wel iets heel vies zeker?
Oud 9 augustus 2010, 22:06   #39
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.

Nog vragen?

1.France
2.Australia
3.Switzerland
4.Germany
5.New Zealand
6.Luxembourg
7.United States

8.Belgium
9.Canada
10.Italy
11.Netherlands
12.Norway
13Austria
14.Liechtenstein
15.Malta
16.Denmark

.../...

194.Somalië (laatste).

___
Tiens, welk land zie ik daar op de allereerste plaats prijken, mijnheer System ?

Zou het kunnen dat de “droomwereld van Gwylan” (dixit forumdeelnemer Andy) dan toch niet zo’n negorij is dan u en sommigen alhier voorhouden ?

Maar ach, alle gekheid op een stokje, ik moet u eerlijk bekennen dat ik niet zo erg geloof in dat soort indexen, landenklasseringen en studies. Wie het persoonlijk redelijk goed stelt zal altijd wel vinden dat zijn/haar land niet zo mis is ; wie het daarentegen persoonlijk minder goed stelt, zal graag denken dat het elders ongetwijfeld beter is.

Bovendien, een land dat voor de ene een droom is, kan voor een ander gerust een soortement hel zijn.

Overigens kan ik mij best inbeelden dat elkeen een boontje heeft voor de eigen geboortestreek en meer algemeen voor het land waarin men is opgegroeid en tot hetwelk men zichzelf rekent. Ik kan Limburg “en passant” wel charmant en mooi vinden, maar uw gevoelens ten aanzien van die streek zijn ongetwijfeld duizendmaal sterker. U zult als toerist zowel mijn geboortestreek als de zeer verschillende streek waar ik woon en leef wellicht als een erg aantrekkelijk plaatje bekijken, maar er nooit zo vergroeid mee kunnen zijn als ik.

Wat ik echter niet kan begrijpen voor wat bijvoorbeeld u en diverse anderen betreft in uw verhouding tot België, is dat u een toch wel voor de hand liggende evolutie naar een iets ander en ongetwijfeld werkbaarder staatsbestel zowaar als een aanslag blijkt te zien op uw hiervoor omschreven gevoelens van verbintenis met uw streek en land.

Of uw land een federale of confederale staatsindeling heeft, of uw belastingen en taksen door een Vlaams ministerie worden geïnd of door een “federaal”, of u na kwajongensstreken voor een Vlaamse rechter moet verschijnen in plaats van voor een zogenaamd Belgische maar in werkelijkheid net zo goed Vlaamse, of uw verkeerspalen geel-zwart gekleurd zijn of rood-zwart, etc…etc… kan toch allemaal geen reden zijn om de liefde voor uw land en vooral streek aangetast te achten, nietwaar.

Maar goed, dat alles even terzijde, en met de door u voorgebrachte index voor ogen, zet ik mij nu graag aan de piano en zing voor u allen met luider stemme en in mijn beste (zij het met een voor Britten en Amerikanen kennelijk zeer aantrekkelijke Franse tongval doorspekt) Engels een compositie van wijlen mijnheer F. Bulsara : We Are The Champions.

Oui are ze Chaampioonz, maaai frainnnnds
Anne oui’lle kiep oon faitinne tyl zie ainnd
OUI are ze Chaampioonz
OUI are ze Chaampioonz
Noo taimme for louzerz
Cauze oui are ze Chaampiooooooonz
Of ze world…..

Laatst gewijzigd door Gwylan : 9 augustus 2010 om 22:27.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 02:40   #40
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.

1.France
2.Australia
3.Switzerland
4.Germany
5.New Zealand
6.Luxembourg
7.United States

8.Belgium
9.Canada
10.Italy
11.Netherlands
12.Norway
13Austria
14.Liechtenstein
15.Malta
16.Denmark

.../...

194.Somalië (laatste).
Dat het in de VS veiliger en beter leven is dan hier vind ik persoonlijk wel raar. Maar ok, laten we verhuizen naar het zuiden van Frankrijk.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be