![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Spaargeld per inwoner.
Bevolking per km². Luchtvervuiling. Wegenverlichting 's nachts. Geasfalteerd of gebetonneerd % van haar oppervlakte. (wel eerder Vlaanderen ipv België) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() top wat bier en lekker eten betreft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, bier is niets meer of minder dan ne harddrug, en zo bijzonder is het eten hier ook weer niet. Vind de prijs/kwaliteit verhouding in de restaurants hier zelfs tamelijk hoog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() België staat aan de top qua aantal medailles op de EK atletiek 2010 in verhouding met het aantal inwoners (5e van de 50 Europese landen).
België staat aan de top wat betreft de gemiddelde levensverwachting. Geloof het of niet; België staat vrij hoog qua democratisch gehalte, in tegenstelling tot wat eerder in dit topic beweerd is, hoewel er nog verbetering mogelijk is. ... Ik geloof dat België bij meer goede dan slechte dingen aan de top staat, of je dat nu graag hebt of niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat is democratie ? Nu een land waar men zonder blikken en blozen cordons legt rond partijen die 10% van de bevolking vertegenwoordigen, een land waar men het normaal vind dat de voorstanders gesubsidieerd worden voor het verdedigen van hun ideeen (en de tegenstanders niet), een land dat beschikt over een regeringszender... is voor mij toch niet zo goed bezig, op vlak van democratie. Nu kom, wat de levensverwachting betreft, deze is zowat in gans de westerse wereld hoog, en blijft stijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Naar mijn mening is dat een zware misvatting. Commerciële televisiezenders zijn niet onafhankelijker. Ze kunnen eveneens een verlengstuk van de politiek vormen (zie Italië) of ze kunnen onderhevig zijn aan allerhande commerciële belangen. In beide gevallen is er geen daadwerkelijke onafhankelijkheid. De taak van een staatszender is eigenlijk om een kwalitatief alternatief te vormen tegenover de commerciële zenders. Staatszenders moeten durven uitzenden wat commerciële zenders niet durven/kunnen omwille van de hoge economische druk die ze ondervinden om zo goedkoop/populair mogelijke zaken uit te zenden. Of de VRT nu kwalitatief is of niet laat ik buiten beschouwing (Persoonlijk vind ik dat het nog niet erg gesteld is), maar pleiten voor de afschaffing van een staatszender lijkt me eigenlijk moreel niet te verantwoorden. Pleit liever voor verandering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
België werd in een internationale enquête (International Living, januari 2010) aangeduid als het 8ste beste ter wereld om in te leven. (*) Nog vragen? (*) Er werd in deze studie de leefsituatie onderzocht in 194 landen. Voor de beoordeling werd rekening gehouden met de levenskost, het cultuur- en ontspanningsaanbod, het milieu en het klimaat, de veiligheid, de gezondheidsvoorzieningen, de infrastructuur en de economische situatie. 2010 Quality of Life Index article. Country Cost of Living Leisure & Culture Economy Environment Freedom Health Infrastructure Risk & Safety Climate Final Score 1.France 2.Australia 3.Switzerland 4.Germany 5.New Zealand 6.Luxembourg 7.United States 8.Belgium 9.Canada 10.Italy 11.Netherlands 12.Norway 13Austria 14.Liechtenstein 15.Malta 16.Denmark .../... 194.Somalië (laatste). ___ Laatst gewijzigd door system : 9 augustus 2010 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook kennissen die op krediet leven...qua leefkwaliteit kan ik daar niet komen aan ruiken hoor...en het mooiste is dat als ze morgen in de al lang aangekondigde problemen komen er een ganse batterij aan gratis advokaten, vrederechters en andere dure vogels klaar staan om hun bij te staan om hun verantwoordeljkheid op de gemeenschap af te schuiven...maar qua leefkwaliteit zijn ze top hoor...
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Aan De Top Met Alles .................. Wat Zwaar Te Betalen Is Voor Den Gewonen Belg !!!!!!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aantal regeringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus ben pro voor een onafhankelijke zender, gefinancieerd door de gemeenschap, die echter geen regeringszender mag zijn, en in alle objectiviteit zijn programma's brengt. Maw ben aan het pleiten voor verandering. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan mij niet van de mening ontdoen dat we in een neergaande spiraal zitten, en dat er momenteel niets is, dat ons daar uithaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neem daar nog eens onze ingewikkelde staatsstructuur waarbij men geen daadkrachtige beslissingen kan nemen doordat men steeds tot een compromis moet trachten te komen van 2 opinies die lijnrecht tegenover elkaar staan en je hebt de perfecte cocktail voor maatschappij die richting afgrond gaat. In Nederland baseren de politici zich ook veel meer op studies en opinies van experts. België staat aan de top wat betreft het aantal zelfmoorden per eenheid van inwoners. België staat aan de top wat betreft lintbebouwing. België staat aan de top wat betreft percentage dieselvoertuigen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Blue Sky : 9 augustus 2010 om 19:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 9 augustus 2010 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wel iets heel vies zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zou het kunnen dat de “droomwereld van Gwylan” (dixit forumdeelnemer Andy) dan toch niet zo’n negorij is dan u en sommigen alhier voorhouden ? Maar ach, alle gekheid op een stokje, ik moet u eerlijk bekennen dat ik niet zo erg geloof in dat soort indexen, landenklasseringen en studies. Wie het persoonlijk redelijk goed stelt zal altijd wel vinden dat zijn/haar land niet zo mis is ; wie het daarentegen persoonlijk minder goed stelt, zal graag denken dat het elders ongetwijfeld beter is. Bovendien, een land dat voor de ene een droom is, kan voor een ander gerust een soortement hel zijn. Overigens kan ik mij best inbeelden dat elkeen een boontje heeft voor de eigen geboortestreek en meer algemeen voor het land waarin men is opgegroeid en tot hetwelk men zichzelf rekent. Ik kan Limburg “en passant” wel charmant en mooi vinden, maar uw gevoelens ten aanzien van die streek zijn ongetwijfeld duizendmaal sterker. U zult als toerist zowel mijn geboortestreek als de zeer verschillende streek waar ik woon en leef wellicht als een erg aantrekkelijk plaatje bekijken, maar er nooit zo vergroeid mee kunnen zijn als ik. Wat ik echter niet kan begrijpen voor wat bijvoorbeeld u en diverse anderen betreft in uw verhouding tot België, is dat u een toch wel voor de hand liggende evolutie naar een iets ander en ongetwijfeld werkbaarder staatsbestel zowaar als een aanslag blijkt te zien op uw hiervoor omschreven gevoelens van verbintenis met uw streek en land. Of uw land een federale of confederale staatsindeling heeft, of uw belastingen en taksen door een Vlaams ministerie worden geïnd of door een “federaal”, of u na kwajongensstreken voor een Vlaamse rechter moet verschijnen in plaats van voor een zogenaamd Belgische maar in werkelijkheid net zo goed Vlaamse, of uw verkeerspalen geel-zwart gekleurd zijn of rood-zwart, etc…etc… kan toch allemaal geen reden zijn om de liefde voor uw land en vooral streek aangetast te achten, nietwaar. Maar goed, dat alles even terzijde, en met de door u voorgebrachte index voor ogen, zet ik mij nu graag aan de piano en zing voor u allen met luider stemme en in mijn beste (zij het met een voor Britten en Amerikanen kennelijk zeer aantrekkelijke Franse tongval doorspekt) Engels een compositie van wijlen mijnheer F. Bulsara : We Are The Champions. Oui are ze Chaampioonz, maaai frainnnnds Anne oui’lle kiep oon faitinne tyl zie ainnd OUI are ze Chaampioonz OUI are ze Chaampioonz Noo taimme for louzerz Cauze oui are ze Chaampiooooooonz Of ze world….. Laatst gewijzigd door Gwylan : 9 augustus 2010 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |