Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2010, 22:20   #21
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Inquisitie yeahbaby?

Waardoor was die eigenlijk misschien geïnspireerd?
Judicial Use of Torture: Did Medieval Europe Learn It From Islam?
Inspireerde de islam tot de Inquisitie?
Holy Warriors: Islam and the Demise of Classical Civilization

Oriana Fallaci:
(...) En wie gelooft in de mythe van het 'in vrede samenleven', dat volgens de Collaborateurs bepalend was voor de verhouding tussen de veroverden en de veroveraars, zou er goed aan doen om de verhalen te herlezen over de afgebrande kloosters en abdijen, de ontheiligde kerken, de verkrachte nonnen en de christelijke of joodse vrouwen die ontvoerd werden om in harems te worden opgesloten. Die zou er goed aan doen na te denken over de kruisigingen in Cordoba, de ophangingen in Granada en de onthoofdingen in Toledo en Barcelona, in Sevilla en Zamora. (Het bevel voor onthoofdingen in Sevilla werd gegeven door Mutamid, een koning die de tuinen van zijn paleis versierde met de afgehakte hoofden. Het bevel voor de onthoofdingen in Zomara werd gegeven door Almanzor, een vizier die omschreven werd als de-mecenas-van-de-filosofen en de-grootste-leider-die-het-islamitische-Spanje-ooit-had-gekend.) Jezus! Als je de naam van Christus of de Maagd Maria riep, werd je meteen terechtgesteld. Je werd gekruisigd, onthoofd of opgehangen. En soms ook gespietst. Dit gebeurde ook als je de klokken luidde of als je een groen kledingstuk droeg, want groen is immers de kleur van de islam. Als er een moslim voorbij kwam, moesten de ongelovige honden aan de kant gaan en een buiging maken. Als ze door een moslim werden aangevallen of beledigd, mochten ze zich niet verzetten. Weet je trouwens hoe het kwam dat de ongelovige honden niet verplicht waren om zich tot de islam te bekeren? Dat kwam doordat bekeerlingen, in tegenstelling tot ongelovige honden, geen belasting hoefden te betalen.

Laatst gewijzigd door SDX : 14 augustus 2010 om 22:22.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2010, 22:22   #22
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Dat doet ons niets... Ge zijt nen propagandanist...
Kan ik HONDERD MAAL MEER neerquoten van wat anderen deden in het katholisme hun naam.
Open er een mooie draad over en ga he-le-maal los, zou ik zeggen.

Citaat:
HOEVEEL doden vielen er bij de INQUISITIE??? Degene die vandaag in het WESTEN leiden, zijn nochtans hun nakomelingen.
Stopt uw propaganda eens aub.
De inquisitie, hoe gruwelijk die ook was, heeft maar weinig doden op zijn conto, vergeleken met wat de islam bij heeft kunnen schrijven op zijn dodenconto. Als u het dan toch over het aantal doden wilt hebben...

En ik bedrijf geen propaganda, maar citeer enkel de mening van een aantal prominenten uit de geschiedenis inzake de islam.
Dat u dat misschien vervelend vindt, is niet mijn probleem, maar het uwe. Ophouden doe ik niet.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2010, 22:25   #23
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

De inquisitie, hoe gruwelijk die ook was, heeft maar weinig doden op zijn conto, vergeleken met wat de islam bij heeft kunnen schrijven op zijn dodenconto. Als u het dan toch over het aantal doden wilt hebben...

En ik bedrijf geen propaganda, maar citeer enkel de mening van een aantal prominenten uit de geschiedenis inzake de islam.
Dat u dat misschien vervelend vindt, is niet mijn probleem, maar het uwe. Ophouden doe ik niet.
Gij wilt dat ik iets staaf?
Gij zegt dat de inquisitie weinig doden eiste?

Islam zegt nochtans duidelijk geen vrouwen en kinderen te raken.
Wat deden ze bij de inquisitie?
Oud 14 augustus 2010, 22:26   #24
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je bent een laag individu, je mag je hier nog zo liefjes en zoetjes voordoen, je hebt de typische mohammedanentrekjes die je alengs hoe minder kan verbergen, en de ramadan is nog maar pas begonnen!
Typfoutjes kunnen gebeuren

Sinds wanneer doe ik me hier voor als een lieve, zoete? Breng me nu niet in verlegenheid hé.

Je kent me blijkbaar beter dan ik dacht. Over welke mohammedanentrekjes hebt U het?

Goed, het is je vergeven!

Citaat:
Waarom kan jijzelf niet antwoorden op yeahbaby's vraag, heb je wel begrepen wat ie vroeg; Hoe komt het toch dat wij in het westen wél geëvolueerd zijn en achterlijkheid troef is in mohammedanië? Hoe komt het dat ónze voorouders wèl gestreden hebben voor vrijheden en welvaart, terwijl in jouw islamitische paradijzen nog steeds onderdrukking & barbarisme troef is, vooral vrouwen minderwaardig zijn! Hoe komt het toch dat er daarginds niet gestreden kan worden voor vrijheden, welvaart, gelijkheid e.d.???
Neen, ik geef daar geen antwoord op. Het antwoord heb ik kado gekregen van Yeahbaby.
Oud 14 augustus 2010, 22:27   #25
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan ik HONDERD MAAL MEER neerquoten van wat anderen deden in het katholisme hun naam.

HOEVEEL doden vielen er bij de INQUISITIE??? Degene die vandaag in het WESTEN leiden, zijn nochtans hun nakomelingen.
Kan niet meer, pure psychologie hij zal zijn 'religie' wrslk nooit meer loslaten, zo'n mensen geven zin aan hun leven op die manier. Ze werken zonder het te weten voltijds maar gratis voor een machtige en slimme lobby die zo de publieke opinie net voldoende beheerst om internationale politiek te sturen. Big money business!!
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2010, 22:28   #26
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inquisitie yeahbaby?

Waardoor was die eigenlijk misschien geïnspireerd?
Judicial Use of Torture: Did Medieval Europe Learn It From Islam?
Inspireerde de islam tot de Inquisitie?
Holy Warriors: Islam and the Demise of Classical Civilization

Oriana Fallaci:
(...) En wie gelooft in de mythe van het 'in vrede samenleven', dat volgens de Collaborateurs bepalend was voor de verhouding tussen de veroverden en de veroveraars, zou er goed aan doen om de verhalen te herlezen over de afgebrande kloosters en abdijen, de ontheiligde kerken, de verkrachte nonnen en de christelijke of joodse vrouwen die ontvoerd werden om in harems te worden opgesloten. Die zou er goed aan doen na te denken over de kruisigingen in Cordoba, de ophangingen in Granada en de onthoofdingen in Toledo en Barcelona, in Sevilla en Zamora. (Het bevel voor onthoofdingen in Sevilla werd gegeven door Mutamid, een koning die de tuinen van zijn paleis versierde met de afgehakte hoofden. Het bevel voor de onthoofdingen in Zomara werd gegeven door Almanzor, een vizier die omschreven werd als de-mecenas-van-de-filosofen en de-grootste-leider-die-het-islamitische-Spanje-ooit-had-gekend.) Jezus! Als je de naam van Christus of de Maagd Maria riep, werd je meteen terechtgesteld. Je werd gekruisigd, onthoofd of opgehangen. En soms ook gespietst. Dit gebeurde ook als je de klokken luidde of als je een groen kledingstuk droeg, want groen is immers de kleur van de islam. Als er een moslim voorbij kwam, moesten de ongelovige honden aan de kant gaan en een buiging maken. Als ze door een moslim werden aangevallen of beledigd, mochten ze zich niet verzetten. Weet je trouwens hoe het kwam dat de ongelovige honden niet verplicht waren om zich tot de islam te bekeren? Dat kwam doordat bekeerlingen, in tegenstelling tot ongelovige honden, geen belasting hoefden te betalen.
En vandaag?
Ik weet ook wel dat er heel veel moslim fundamentalisme is, MAAR VAN WAAR KOMT DAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 14 augustus 2010, 22:31   #27
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Kan niet meer, pure psychologie hij zal zijn 'religie' wrslk nooit meer loslaten, zo'n mensen geven zin aan hun leven op die manier. Ze werken zonder het te weten voltijds maar gratis voor een machtige en slimme lobby die zo de publieke opinie net voldoende beheerst om internationale politiek te sturen. Big money business!!
As I stated before: brainwashing.
Het kan ook U en nog meer mij treffen.
Brainwashing valt niet te onderschatten.
Oud 14 augustus 2010, 22:31   #28
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom stoppen met zn propaganda?

Gun me dat pleziertje toch. Hoe meer en luider ze roepen, hoe sterker en standvastiger ik word in mn geloof
Oud 14 augustus 2010, 22:32   #29
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:

De inquisitie, hoe gruwelijk die ook was, heeft maar weinig doden op zijn conto, vergeleken met wat de islam bij heeft kunnen schrijven op zijn dodenconto. Als u het dan toch over het aantal doden wilt hebben... En ik bedrijf geen propaganda, maar citeer enkel de mening van een aantal prominenten uit de geschiedenis inzake de islam.
neen de christenen hebben nog steeds meer doden op hun kerfstok de dan moslims. Maar ik erken dat de moslims een inhaalbeweging begonnen zijn, islamitisch extremisme is pas sinds de jaren 60 ontstaan. Joods en christelijk extremisme bestond al vroeger. Maar wat een zinloze discussie is dit. Dat zijn geen prominenten in de islam die u heeft aangehaald dat zijn mensen met een politieke agenda.
Oud 14 augustus 2010, 22:33   #30
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij wilt dat ik iets staaf?
Gij zegt dat de inquisitie weinig doden eiste?
Ik zeg dat, vergeleken met de islamitische veroveringen, wat de inquisitie deed klein bier is.

Anders gezegd, zodat u het ook begrijpt: de inquisitie heeft ergens een dorpje platgebrand, de islam daarentegen heeft halve continenten genuked.

Citaat:
Islam zegt nochtans duidelijk geen vrouwen en kinderen te raken.
Wat deden ze bij de inquisitie?
Vandaar natuurlijk dat massaverkrachtingen van de vrouwen zo populair waren bij de veroverende islamieten. Net zoals het afvoeren naar slavenmarkten van de kinderen. Lees eens de koran en wat geschiedenisboeken man, voor u hier nog meer nonsens komt uitkramen.
Oud 14 augustus 2010, 22:38   #31
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn geen prominenten in de islam die u heeft aangehaald dat zijn mensen met een politieke agenda.
Ik heb geen prominenten uit de islam aangehaald (zijn die er überhaupt wel?), maar ik heb prominenten uit voornamelijk de westerse geschiedenis aangehaald. Enige uitzondering is die Yazgird III, die een Perziër was.

Hoe kunnen die mensen, die allemaal, stuk voor stuk, al lang en breed dood en begraven zijn, er heden ten dage een politieke agenda op na houden?
Oud 14 augustus 2010, 22:38   #32
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat, vergeleken met de islamitische veroveringen, wat de inquisitie deed klein bier is.
Ah? De aarde was rond, maar na de inquisitie was het ketterij zoiets te zeggen?
Tijdens de inquisitie werd ALLE wetenschap opgeeigend en moest het volk maar geloven wat de Kerk zei. Tot op vandaag moeten we maar geloven wat ze ons wijsmaken maar niet voor ons zelf denken. Goe bezig Sus.

Citaat:
Anders gezegd, zodat u het ook begrijpt: de inquisitie heeft ergens een dorpje platgebrand, de islam daarentegen heeft halve continenten genuked.
Het omgekeerde is waar. Het westen is de enige OOIT dat een nuke op MASSA schaal gebruikte. Het enige!!!!!!!!!

Citaat:
Vandaar natuurlijk dat massaverkrachtingen van de vrouwen zo populair waren bij de veroverende islamieten. Net zoals het afvoeren naar slavenmarkten van de kinderen. Lees eens de koran en wat geschiedenisboeken man, voor u hier nog meer nonsens komt uitkramen.
Je hebt gelijk dat massaverkrachting plaats nam. Maar het zou hypocriet zijn dat enkel naar één kant toe te eigenen. Het komt van alle kanten.
Slavenmarkten waren er ook bij de islamieten, maar de ergste vorm van slavernij nam plaats in het westen. Don't lose perspective.
Oud 14 augustus 2010, 22:40   #33
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
As I stated before: brainwashing.
Het kan ook U en nog meer mij treffen.
Brainwashing valt niet te onderschatten.
Idd, Het kost mensenlevens het heeft al tot twee invasies geleid in de recente geschiedenis, eentje in Irak en eentje in Afghanistan, nu zijn ze de publieke opinie aan het klaarstomen voor Iran, dat is de enige reden dat het nog niet gebeurd is; de westerse publieke opinie was niet klaar om drie achtereenvolgende drogredenen te slikken.
Oud 14 augustus 2010, 22:41   #34
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb geen prominenten uit de islam aangehaald (zijn die er überhaupt wel?), maar ik heb prominenten uit voornamelijk de westerse geschiedenis aangehaald. Enige uitzondering is die Yazgird III, die een Perziër was.

Hoe kunnen die mensen, die allemaal, stuk voor stuk, al lang en breed dood en begraven zijn, er heden ten dage een politieke agenda op na houden?
toen werd er ook aan politiek gedaan eh
Oud 14 augustus 2010, 22:41   #35
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waarom stoppen met zn propaganda?

Gun me dat pleziertje toch. Hoe meer en luider ze roepen, hoe sterker en standvastiger ik word in mn geloof
Maar hoe meer de elite kans krijgt verder te gaan met hun plannen.
Wij als BURGERS onder het regime van leiders moeten een front vormen tegenover de verkeerde overtuigingen.
Oud 14 augustus 2010, 22:41   #36
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En vandaag?
Ik weet ook wel dat er heel veel moslim fundamentalisme is, MAAR VAN WAAR KOMT DAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lees het 'islamitisch handboek', dan wéét U waar dat vandaan komt yeahbaby!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2010, 22:42   #37
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Vertel eens, voor welke lobby zou ik werken, volgens u?
Oud 14 augustus 2010, 22:44   #38
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Idd, Het kost mensenlevens het heeft al tot twee invasies geleid in de recente geschiedenis, eentje in Irak en eentje in Afghanistan, nu zijn ze de publieke opinie aan het klaarstomen voor Iran, dat is de enige reden dat het nog niet gebeurd is; de westerse publieke opinie was niet klaar om drie achtereenvolgende drogredenen te slikken.
Iran durft men niet direct binnen te vallen. Omdat ze te sterke bongenoten hebben.
Maar Afghanistan en Irak was verkeerd. Ze hadden voor mijn parten beter van de eerste keer het echte probleem aangepakt. En dat is toch in mijn ogen Iran. Ze lynchen publiekelijk het volk, dat is niet van deze tijden.
Oud 14 augustus 2010, 22:45   #39
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah? De aarde was rond, maar na de inquisitie was het ketterij zoiets te zeggen?
Tijdens de inquisitie werd ALLE wetenschap opgeeigend en moest het volk maar geloven wat de Kerk zei. Tot op vandaag moeten we maar geloven wat ze ons wijsmaken maar niet voor ons zelf denken. Goe bezig Sus.

Het omgekeerde is waar. Het westen is de enige OOIT dat een nuke op MASSA schaal gebruikte. Het enige!!!!!!!!!

Je hebt gelijk dat massaverkrachting plaats nam. Maar het zou hypocriet zijn dat enkel naar één kant toe te eigenen. Het komt van alle kanten.
Slavenmarkten waren er ook bij de islamieten, maar de ergste vorm van slavernij nam plaats in het westen. Don't lose perspective.
Dit klok- en klepelwerk van uw hand slaat werkelijk helemaal nergens meer op.

Sorry 420 yeahbaby, maar komt u maar eens terug als die paddestoelen uitgewerkt zijn en u weer nuchter kunt nadenken.
Oud 14 augustus 2010, 22:46   #40
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Lees het 'islamitisch handboek', dan wéét U waar dat vandaan komt yeahbaby!
Ik lees liever hetgeen ik zie en vorm daarop mijn idee.
Het westen is niet heilig SDX, en hetgene ervan komt was de voorspelbare kettingreactie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be