![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is iets fundamenteel fout met de manier waarop we onze samenlevingen ordenen en vooral de economie organiseren. Zolang dat gebeurt in functie van winst in plaats van behoeftebevrediging en zolang men grondstoffen en de natuur beschouwt als gratis, zullen we dat soort problemen zien. Maar wees gerust: er is plaats genoeg voor iedereen op deze planeet en er is landbouwgrond, grondstoffen, zuurstof en water in overvloed. Het probleem is dat een zeer klein deel van de bevolking zich een zeer groot deel toeëigent en geen enkele verantwoording moet afleggen voor wat ze vernielen of vervuilen. Zoals Sir David Attenborough het zo mooi verwoordt: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 15 augustus 2010 om 21:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Soms kan forum.politics.be toch een glimlach opwekken. Ik kijk in de lijst van onderwerpen en lees:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 15 augustus 2010 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Ja, hoor, daar ben ik me terdege van bewust. We hebben deze discussie al een paar keer gevoerd en het is altijd hetzelfde: als het er op aankomt negers of Aziaten hun geboortecijfer naar beneden te krijgen, dan zijn alle middelen goed. Maar dat de levensverwachting van de grootste ecologische voetafdrukken ongebreideld blijft stijgen, daar mag je vooral niets over zeggen. Er zit een professor in Oxford (of Cambridge) die onlangs vol trots in een interview kwam vertellen dat hij technieken aan het ontwikkelen is om de mens nog veel ouder te laten worden. Dat is in mijn ogen een van de gevaarlijkste mensen op de planeet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Jaja, leuk in theorie. En hoe ga je met een dalend geboortecijfer en een stijgende levensverwachting genoeg welvaart creëren om ervoor te zorgen dat mensen hun (steeds langer durende en kostelijkere) oude dag daardoor gefinancierd kan worden in het huidige systeem? Kabouters inschakelen? Robots bouwen?
Laatst gewijzigd door Steve_M : 15 augustus 2010 om 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Ik blijf het ongelooflijk vinden dat mensen die andere mensen idioten vinden omdat deze laatsten de opwarming van de aarde verwerpen, zelf nog grotere idioten blijken te zijn wanneer ze stellen dat de aarde niet overbevolkt is en dat de mens en de exponentiële aangroei van deze soort niet de oorzaak zijn van alle milieuproblemen.
Het is politiek correct om te schreeuwen voor een beter milieu maar de absolute hoofdoorzaak aanpakken, daar zijn de groene jongens en meisjes veel te kortzichtig voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Vreemdeling
|
![]() Ik weet nog héél goed,in de lagere school,+- 40jaar geleden, dat onze leeraar ons toen al verwittigde , dat er al 3 miljard mensen op de aarde rondliepen.
Nu zijn het er al meer dan 6 - eten en medicatie te kort enz.... Maar dit is niet de schuld van die 6 miljard hoor.. helemaal niet Dit is de schuld van het Europa en de VS -Japan enz.... Het is steeds de schuld van diegene die wel kunnen nadenken en hun welvaart op peil kunnen houden. Stop toch eens met dat gezever over 4* rangslanden (vroeger waren het maar 3* ) Nogmaals, een Afrikaan is niet bekwaam om zijn land te besturen (voorbeelden genoeg) Vele Afrikaanse landen waren vroeger een paradijs voor zowel de Afrikaan als de koloniaal. Neen, plots waren wij racisten en uitbuiters en ze gingen het allemaal eens zelf doen (zie Congo) Nu sponsoren wij de onbekwaamheid van de mensheid Laat ons dit probleem oplossen maar terug onder eigen beheer. De beste manier van zaken doen is nog alrijd de win-win situatie en dat heeft NIETS met racisme te maken Laatst gewijzigd door Rob Muizenstront : 16 augustus 2010 om 09:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alsof wij Belgen bekwaam genoeg zijn ![]() We kunnen nog geen land besturen dat amper een zakdoek groot is.......wat zouden we ons dan moeten gaan moeien in Afrika .
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Wat moet ik in de Zoo gaan doen dan? Your point ????
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() Terug in je leeuwenkot verdorie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Mister mouse-shit, stuur mij dan maar naar Bellewaerde ipv de Zoo . ![]()
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn tuin is ook plaats, hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Een grote tuin of eerder een klein stadstuintje ? Kwestie dat ik op tijd en stond mijn lenige poten kan strekken hé . ![]()
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |