Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2010, 15:49   #21
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vraagje Bekijk bericht
hij blokeerde halvelings de toegang tot een gehandicapte parking
schaam u!
Oud 17 augustus 2010, 18:33   #22
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan volgens mij als ik daar niet mag parkeren moet er minstens een bord staan met verboden te parkeren (dit kon het geval zijn, eigelijk heb ik er niet opgelet) of een geel streeplijn aan het voetpad. niemand is verplicht om rechts te kijken om verkeersborden te kunnen zien, staat ook letterlijk ergens geschreven dat ze duidelijk zichtbaar moeten zijn
Ik dacht (niet zeker) dat ge zowiezo andere parkeerplaatsen niet moogt blokkeren, dus een bord moet er dan niet staan.
Oud 17 augustus 2010, 18:47   #23
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Gisteren en eergisteren ook zo'n parkeerders tegengekomen. Eergisteren een camionette die in de lengterichting zich gewoon pardoes over de volledige breedte van het fietspad geparkeerd had. Gisteren was het dan de beurt aan een Volvo jeep. Ik vraag me af wat die mensen bezielt. Zijn die nu echt zo dom en kortzichtig of is het gewoon pure arrogantie?
( btw voor de excuses beginnen, het fietspad was duidelijk zichtbaar door de rode regels én er was plaats zat om te parkeren )
Dat is kortzichtigheid. "Tis toch maar voor efkes"
Ik woon boven een bankkantoortje en ik heb alle dagen mensen die zich voor hun bankbezoekje gewoon voor mijn garagepoort parkeren en dat terwijl ze 2 meter voor of achteruit plaats zat hebben. Ik sta daar totaal machteloos tegen.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 19:08   #24
Vraagje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
schaam u!
Hehe, schamen doe ik me echt niet, men fout toegeven dat wel.
Ik weet nu niet of jullie echt politiekers zijn, en ik zal het beleefd houden, maar het valt wel op dat er steeds heilige zijn, ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik dacht (niet zeker) dat ge zowiezo andere parkeerplaatsen niet moogt blokkeren, dus een bord moet er dan niet staan.
Ga ik mee akkoord, je mag u ook niet voor een andere zijn garage plaatsen, echter moet je ze wel gezien hebben en dat had ik nu niet want anders had ik me wel 5 meter verder geplaatst naast een pomp

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Ik woon boven een bankkantoortje en ik heb alle dagen mensen die zich voor hun bankbezoekje gewoon voor mijn garagepoort parkeren en dat terwijl ze 2 meter voor of achteruit plaats zat hebben. Ik sta daar totaal machteloos tegen.
Iedere situatie moet op zich bekeken worden, maar verdraagzaamheid is wel een mooie iets, ik heb nog niemand zien sterven omdat die 2 minuten niet uit zijn garage kan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja zo is het meestal, maar weinigen gaan bewust ergens verkeerd parkeren als ze het zeker gezien hebben dat ze het op die plaats niet mogen.

In Hasselt heb ik ook zo eens 50 € moeten betalen op het Kol Dusart-plein (gratis parkeren) omdat ik op het laatste vrije plaatsje midden een rij van wel een veertigtal auto´s ging staan... maar ik was niet de enige die beboet werd; de truk van de stad Hasselt was dat ze midden op dat plein enkele grote parkeervakken hadden voorbehouden voor bussen, met grote letters beschilderd over een zevental parkeervakken:
| B | | | U | | | S || zo ongeveer, de letters waren natuurlijk niet zichtbaar als de parking quasi vol staat. Bij de inrit van het plein waren er wettelijke borden aangebracht dat - naast autoparkeerplaatsen - daar ook voorbehouden plaatsen voor bussen waren...
Hehe dit herken ik, Berchem, ergens een lange rij wagens, duidelijk verkeerd geparkeerd, kudde dier dat de mens is parkeer ik me er achteraan de rij, kom na een uur terug tja wat denk je

We zullen het geheel besluiten, als een onduidelijkheid in de regelgeving, die enigzins duidelijker is doormiddel van een arrest.
Micele alvast bedankt voor u bijdrage, en me steeds terug te wijzen op de volledige inhoud van teksten, want ik leesde ze maar steeds half

mvg

Laatst gewijzigd door Vraagje : 17 augustus 2010 om 19:09.
Vraagje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 22:42   #25
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wel er is een eenvoudige regel hier:
als je wilt uw garage verlaten komen ze die gast wegslepen

alsje wilt in uw garage rijden, moet je gewoon wachten

dus als je die kerels een lesje wilt leren weet je wat je moet doen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 00:56   #26
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Hoe zit dat dan met parkings van restaurants, hotels, winkels en supermarkten ? Ik heb me altijd laten vertellen dat deze privé-eigendom zijn, dus geldt er niet de wegcode voor de openbare weg. Er zou zo bijvoorbeeld geen voorrang van rechts gelden, bij een botsing op privé-domein zal dit dus een hele hoop betwisting opleveren. Ik neem dan ook aan dat je in principe geen boete voor verkeerd parkeren op dit privé-domein kan krijgen, zelfs niet als je op de gehandicaptenplaats gaat staan of dergelijke. Parkeerterreinen langs de autostrade is uiteraard iets anders, zij vallen blijkbaar onder de openbare weg.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 12:53   #27
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Kwisvraagje:
In 1982 parkeerde ik mijn wagen voor de inrit van een eigendom. Een replica van de nummerplaat van het voertuig van de eigenaar was duidelijk zichtbaar op de garagepoort aangebracht.
Toch mocht ik er van de bijgeroepen rijkswacht blijven staan en is er een proces verbaal opgemaakt ten laste van de eigenaar wegens het zich onrechtmatig toeëigenen van een parkeerplaats op de openbare weg.
Rara hoe kan dat?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 19 augustus 2010 om 13:03.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 12:56   #28
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het dan wel correct dat ik hier een boete voor krijg?
Dat hangt ervan af. Was die koffie met suiker en melk? En belangrijker; heb je ook donuts gekocht!
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 12:59   #29
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Kwisvraagje:
In 1982 parkeerde ik mijn wagen voor de inrit van een eigendom. Een replica van de nummerplaat van het voertuig van de eigenaar was duidelijk zichtbaar op de garagepoort aangebracht.
Toch mocht ik er van de bijgeroepen politie blijven staan en is er een proces verbaal opgemaakt ten laste van de eigenaar wegens het zich onrechtmatig toeëigenen van een parkeerplaats op de openbare weg.
Rara hoe kan dat?
Dat vraag ik mij ook af!

Citaat:
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :

1° op minder dan 1 meter zowel voor als achter een ander stilstaand of geparkeerd voertuig en op elke plaats waar het voertuig het instappen in of het wegrijden van een ander voertuig zou verhinderen;

2° op minder dan 15 meter aan weerszijden van een bord dat een autobus-, trolleybus- of tramhalte aanwijst;

3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;

4° op de plaatsen waar de voetgangers en de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen op de rijbaan moeten komen om omheen een hindernis te gaan of te rijden;

5° op elke plaats waar het voertuig de toegang tot buiten de rijbaan aangelegde parkeerplaatsen zou verhinderen;

6° op de plaatsen waar de doorgang van spoorvoertuigen zou belemmerd worden;

7° wanneer de vrije doorgang op de rijbaan minder dan 3 meter breed zou worden;

8° buiten de bebouwde kommen op de rijbaan van een openbare weg waarop het verkeersbord B9 is aangebracht;
Bron
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 13:10   #30
metten
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Dat vraag ik mij ook af!

Bron
Nochtans héél simpel. Ik zal later het antwoord geven, tenzij iemand het gevonden heeft.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
Oud 19 augustus 2010, 17:43   #31
Vraagje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Nochtans héél simpel. Ik zal later het antwoord geven, tenzij iemand het gevonden heeft.
Mss moet een garage worden aangevraagd, dan zie je dit ook aan het verlaagt trottoir.

Of moet er een sticker hangen dat het verboden is te parkeren en niet enkel het nummerplaat

Waarschijnlijk zal het wel iets anders zijn

Laatst gewijzigd door Vraagje : 19 augustus 2010 om 17:45.
Vraagje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 18:45   #32
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf de eigenaar?
Oud 19 augustus 2010, 18:57   #33
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar beneden gaan voor efkes ...dat zwarte stopje eraf draaien...ventieltje eruit draaien...wel bij 2 banden doen en wachten.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 20:22   #34
metten
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Kwisvraagje:
Toch mocht ik er van de bijgeroepen rijkswacht blijven staan en is er een proces verbaal opgemaakt ten laste van de eigenaar wegens het zich onrechtmatig toeëigenen van een parkeerplaats op de openbare weg.
Rara hoe kan dat?
Als er een replica van de nummerplaat van de eigenaar aan de garagepoort hangt moet zijn voertuig er daadwerkelijk binnen kunnen. De man in kwestie had achter de poort de muur dichtgemaakt met een dubbele geïsoleerde houten wand en er een hobbykamer voor zijn zoon van gemaakt. Binnen in de garage stond een enorme tafel met een modelspoorweg. Volgens de rijkswacht was die wand en de modelspoorweg niet binnen een geredelijke tijd te verwijderen om zijn auto binnen te zetten, en was bijgevolg iedereen gerechtigd daar te parkeren. De man in kwestie huurde zelfs een autobox een eindje verder in de straat om er zijn auto te stallen. Iedereen in de straat wist trouwens wat er in die garage stond, want de zoon toonde zijn modelspoorweg aan iedereen die er interesse voor had.
Oud 23 augustus 2010, 22:39   #35
l_3
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel er is een eenvoudige regel hier:
als je wilt uw garage verlaten komen ze die gast wegslepen

alsje wilt in uw garage rijden, moet je gewoon wachten

dus als je die kerels een lesje wilt leren weet je wat je moet doen.
Er is de theorie en de praktijk. Om te slepen op kosten van de foutparkeerder moet de politie eerst een boete komen schrijven. Het duurt dan een paar uur eer deze er zijn en dit is geen prioriteit, dus je kan je dan nog eens een paar uur enerveren.

Al bij al valt het nogal mee, doch, ik heb wachtdiensten en kan je zeggen dat het verre van aangenaam is wanneer iemand nonchalant de auto voor m'n poort achterlaat om de winkel nextdoor of het gokkantoor op de hoek "even" te bezoeken. Of op vrijdagavond of zaterdagavond heb je altijd non-locals die uitgaan of een restaurantje bezoeken. 't is dan maar jou probleem als je een paar uur (of 10 min, of 70 min?) vast staat tot ze goesting hebben hun avondje af te ronden.

Ook altijd lachen wanneer m'n vrouw met onze 2-maanden oude zoon en de boodschappen de wagen een paar straten verder moet zetten omdat er weer een lul voor een ongekende lengte voor de poort komt staan.

Recht in eigen handen nemen doet de boel alleen maar escalleren, doch, ze zouden die hele foutparkeerboel moeten privatiseren. La France of depannage 2000 in de speeddial en ze kunnen hun auto achter't sportpaleis gaan halen voor 300€. Zelf een aso begrijpt zelfbehoud.
l_3 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be