Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2003, 19:33   #21
Luddo
Minister

Standaard

[quote="Knuppel"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Zeg Knuppel, dat fotoke, zijde gij dat echt of is dat een geflatteerde versie? Je brengt steeds mijn hormonenspiegel in de war! [/quot

Ik ben dat echt Luddo...
Alleen was ik toen 34 en nu 58.
'Men" zegt echter dat ik er nog heel goed op gelijk.
En ik voel eigenlijk ook maar bitter weinig verschil.
Amaai, nog maar 58! Dan zijde gij nog een jong meiske! En trek je niets aan van Piano! Die is vergeven van de kanker!
Oud 6 januari 2003, 19:43   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote="Luddo"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Zeg Knuppel, dat fotoke, zijde gij dat echt of is dat een geflatteerde versie? Je brengt steeds mijn hormonenspiegel in de war! [/quot

Ik ben dat echt Luddo...
Amaai, nog maar 58! Dan zijde gij nog een jong meiske! En trek je niets aan van Piano! Die is vergeven van de kanker!
Ik trek het me ook niet aan hoor Luddo.
Ik heb blijkbaar toch iets waardoor onze Piano mij niet behandelt als een oud, sukkelachtig dametje maar als een weerbare knuppel.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 19:58   #23
Luddo
Minister

Standaard

[quote="Knuppel"]
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ik ben dat echt Luddo...
Ik trek het me ook niet aan hoor Luddo.
Ik heb blijkbaar toch iets waardoor onze Piano mij niet behandelt als een oud, sukkelachtig dametje maar als een weerbare knuppel.
Geef maar katoen: Met de knuppel op ne kluppel!
Oud 6 januari 2003, 20:13   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
[06/01/2003] - De affaire Verhofstadt

Het blazoen van de eerste minister loopt de laatste tijd steeds meer averij op. Eerst manipuleerde hij de criminaliteitscijfers. Wat later sjoemelde hij met de kostprijs van de website van de Belgische overheid (55 miljoen euro alstublieft). En nu is er het stinkende potje van een niet-terugbetaalde lening van partijgenoot Leo Goovaerts. Goovaerts leende Verhofstadt in 1988 twee miljoen frank. Verhofstadt die veel geld pompte in zijn persoonlijke campagne, had het geld nodig om een deel van zijn schulden aan de partij terug te betalen. Tien jaar later kreeg Goovaerts een verkiesbare plaats aangeboden op de VLD-senaatslijst. In ruil daarvoor moet hij zijn schuldeis laten vallen. Dat gebeurt in een brief. Wat later wordt Goovaerts uit de partij gezet na een kritisch interview over het beleid van Verhofstadt.

Om de brokken te lijmen, wordt Goovaertys nog een postje beloofd als koninklijk commissaris, maar ook dat gaat uiteindelijk niet door. Verhofstadt houdt de lippen stijf op elkaar maar het is duidelijk dat zijn imago van gepatenteerde leugenaar met deze onverkwikkelijke zaak nog meer voedsel krijgt.

Volgens Karel De Gucht is Verhofstadt het slachtoffer van wraak en leugens en gaat het wel degelijk om een gift. Iets wat hij in een interview meteen weer tegenspreekt: "Goovaerts zélf stelde voor de lening te laten vallen in ruil voor een functie als commissaris. Maar de premier wees dat voorstel af." Hoezo? Was het dan toch geen schenking?

Nog gevaarlijker dan deze affaire is het voornemen van Goovaerts om een nieuwe liberale partij op te richten. In zijn blinde ijver om van de partij een 'brede volkspartij' te maken, heeft Karel De Gucht zijn eigen achterban over het hoofd gezien en tegen de schenen geschopt. "Macht, geld en korte rokjes, daar gaat het over" zegt Leo Goovaerts. De verruimingsoperaties en de linkse regeringskoers zouden de VLD nog wel eens heel zuur kunnen opbreken.
Hij zal er alles aan doen om de zaak te lijmen, Duym. Het gaat naar de verkiezingen toe en dan komt een splitsing ongelegen; maar de kiezers zullen wel laten voelen wat ze van al deze onfrisse praktijken vinden...
Oud 6 januari 2003, 20:56   #25
Leo Delcroix
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
[06/01/2003] - De affaire Verhofstadt

Het blazoen van de eerste minister loopt de laatste tijd steeds meer averij op. Eerst manipuleerde hij de criminaliteitscijfers. Wat later sjoemelde hij met de kostprijs van de website van de Belgische overheid (55 miljoen euro alstublieft). En nu is er het stinkende potje van een niet-terugbetaalde lening van partijgenoot Leo Goovaerts. Goovaerts leende Verhofstadt in 1988 twee miljoen frank. Verhofstadt die veel geld pompte in zijn persoonlijke campagne, had het geld nodig om een deel van zijn schulden aan de partij terug te betalen. Tien jaar later kreeg Goovaerts een verkiesbare plaats aangeboden op de VLD-senaatslijst. In ruil daarvoor moet hij zijn schuldeis laten vallen. Dat gebeurt in een brief. Wat later wordt Goovaerts uit de partij gezet na een kritisch interview over het beleid van Verhofstadt.

Om de brokken te lijmen, wordt Goovaertys nog een postje beloofd als koninklijk commissaris, maar ook dat gaat uiteindelijk niet door. Verhofstadt houdt de lippen stijf op elkaar maar het is duidelijk dat zijn imago van gepatenteerde leugenaar met deze onverkwikkelijke zaak nog meer voedsel krijgt.

Volgens Karel De Gucht is Verhofstadt het slachtoffer van wraak en leugens en gaat het wel degelijk om een gift. Iets wat hij in een interview meteen weer tegenspreekt: "Goovaerts zélf stelde voor de lening te laten vallen in ruil voor een functie als commissaris. Maar de premier wees dat voorstel af." Hoezo? Was het dan toch geen schenking?

Nog gevaarlijker dan deze affaire is het voornemen van Goovaerts om een nieuwe liberale partij op te richten. In zijn blinde ijver om van de partij een 'brede volkspartij' te maken, heeft Karel De Gucht zijn eigen achterban over het hoofd gezien en tegen de schenen geschopt. "Macht, geld en korte rokjes, daar gaat het over" zegt Leo Goovaerts. De verruimingsoperaties en de linkse regeringskoers zouden de VLD nog wel eens heel zuur kunnen opbreken.
Komt dit tekstje ergens uit een dag- of weekblad?
Ik weet niet of de kiezer het wel allemaal door heeft. Als ik de gewone man hoor praten, sijpelt het toch echt wel allemaal traag door. Maar dat kan ook aan mijn jeugdige overmoed liggen natuurlijk...
Iets waarvan anderen hier niet meer beschuldigd kunnen worden

(Sorry Knuppel; kon het even niet laten...)
Leo Delcroix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 21:55   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je bedoelt dat de kiezer en niet van wakker ligt?

Dat is ook zo maar toch sijpelt er altijd wel wat door. Is het niet vandaag dan is het wel morgen.

Het blijft echter jammer dat de stemplicht nog aLtijd bestaat hier.
Je ziet nu duidelijk waarom. Ze rekenen op de onwetendheid van de meeste kiezers.
Oud 7 januari 2003, 01:57   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waarom een vleugje verwondering?

Je komt niet op zulke posten als premier zonder corruptie, ellebogenwerk, kruiwagentjes en veeeeeeel gekonkel achter de schermen.

Je kan je ook in een keer afvragen hier een "gewone" politieker een andere 2 miljoen kan en wil lenen?Als ik 2miljoen nodig zou hebben voor privee doeleinden ,dan kan ik proberen bij de bank, die eens hard lacht, of bij een "credietverstrekker",die mij graag ziet komen aan de maximum interestvoet....

Maar waarom komt deze hele affaire een paar maand voor de verkiezingen op tafel?Afleidingsmanoever A, Slinkse truk B, of een uit de hand gelopen afpersing, die nu doorgedreven word tot 1 van de 2 breekt?

Ik ben nu al aan het kijken hoe welke partij hier het meeste nut aan zou hebben, en hoe de anderen er iets mee kunnen doen?Op die manier zal ik de ware reden ook wel vinden.

De enige politieke beslising waar ik tot nu toe de echte reden niet van gevonden heb, is de Euro.Hoe kunnen de Europese politiekers daar snel veel macht en geld van maken?
Oud 7 januari 2003, 02:41   #28
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Ik vond het interessant te vernemen dat een senaatszetel bij de VLD 2 miljoen BEF kost. Ik vraag mij af hoeveel andere partijen ervoor vragen. Misschien moeten ze wel reclame maken: "Kom bij ons, voor 2 miljoen krijgt u een senaatszetel en bent u 2de opvolger op de kamerlijst! Vrouwen nu aan halve prijs, grijp uw kans!"

Amai, en dan verketteren jullie mij als ik opkom voor het cijnskiesrecht. De realiteit is nog veel erger. Voor het cijnskiesrecht valt nog iets te zeggen: rijke mensen moeten disproportioneel veel belastingen betalen, dus hebben zij toch eigenlijk recht op meer stemmen he. Mutatis mutandis moeten gezinnen zoveel stemmen krijgen als er kinderen zijn. Dwz, stemrecht voor iedereen, niet alleen zij die 18+ zijn.

Dat lijkt me toch nog net een beter systeem dan het verkopen van senaatszetels voor 2 miljoen BEF, zoals bij de VLD kennelijk courante praktijk is.
Oud 7 januari 2003, 09:15   #29
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij zal er alles aan doen om de zaak te lijmen, Duym. Het gaat naar de verkiezingen toe en dan komt een splitsing ongelegen; maar de kiezers zullen wel laten voelen wat ze van al deze onfrisse praktijken vinden...
De kiezer ziet het bos niet meer tussen de bomen. Alle partijen sjoemelen met de lijstvormingen, er zijn geen uitzonderingen. Zelfs de Anders Gaan Levenden lappen de statuten aan hun laars als het gaat om het eigenbelang. Het probleem stelt zich natuurlijk af en toe scherp als de beloften niet worden gehonoreerd en de zaak door de pers wordt uitvergroot. Wie echter denkt dat de kiezer daarvan wakker ligt, droomt. Aan elke toog zal de man uit de straat u zeggen dat dit normaal is, er aan toevoegend: "als ik of jij de kans krijgen doen we het ook."
Zo'n volkje zijn wij !!! Wij krijgen dus wat we verdienen...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2003, 02:08   #30
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Even recupereren.
Wat weten we nu na een dag of drie écht zeker?

1.==> Heeft Goovaerts inderdaad een storting gedaan van zijn persoonlijke rekening naar de persoonlijke rekening van Verhofstadt, met als vermelding dat het om een lening ging?

Zo ja, wat zijn de bewijsgronden? Zijn er bv. ergens kopieën beschikbaar van de rekeninguittreksels in kwestie?

2.==> Heeft Goovaerts inderdaad een belofte gekregen om hetzij senator te mogen worden hetzij een voor hem gecreëerd ambt te mogen bekleden? Goovaerts beweert dit, de VLD ontkent. Is er een bewijs?

3.==> Indien 2. positief is, zijn er bewijzen voor een verband tussen 1. en 2?

Regel: zolang een beschuldiging niet is bewezen, wordt de beschuldigde geacht onschuldig te zijn.
Oud 8 januari 2003, 08:12   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Amai, en dan verketteren jullie mij als ik opkom voor het cijnskiesrecht.
Tuurlijk.
Dergelijke ondemocratische achterlijke en voorbijgestreefde onzin kan niet genoeg aan de kaak gesteld worden.

Citaat:
De realiteit is nog veel erger. Voor het cijnskiesrecht valt nog iets te zeggen: rijke mensen moeten disproportioneel veel belastingen betalen, dus hebben zij toch eigenlijk recht op meer stemmen he.
Eigendom is diefstal.
Dus jij gaat de dieven nog een beetje inspraak bijgeven?
Inspraak mag niet afgemeten worden aan al dan niet terecht verworven eigendom.

Citaat:
Mutatis mutandis moeten gezinnen zoveel stemmen krijgen als er kinderen zijn. Dwz, stemrecht voor iedereen, niet alleen zij die 18+ zijn.
Baarlijke blokzever.
Jij gaat de onverantwoordelijken die niet aan gezinsplanning doen in onze overbevolkte gebieden meer inspraak geven dan een ander.
Kruip a.u.b. terug onder Coolens kwalijk riekende rokken.

Citaat:
Dat lijkt me toch nog net een beter systeem dan het verkopen van senaatszetels voor 2 miljoen BEF, zoals bij de VLD kennelijk courante praktijk is.
Twee miljoen voor een jobke als senateur is tenminste concreter dan zielezaligheid na de dood aan de mensen te beloven in ruil om levenslang hun nichel af te draaien voor uw moeder de heilige katholieke kerk.
Oud 8 januari 2003, 11:08   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Superstaaf schreef:

Citaat:
Twee miljoen voor een jobke als senateur is tenminste concreter dan zielezaligheid na de dood aan de mensen te beloven in ruil om levenslang hun nichel af te draaien voor uw moeder de heilige katholieke kerk.
Concreter wel ja...
Oud 8 januari 2003, 11:50   #33
Leo Delcroix
Burger

Standaard

Citaat:
Superstaaf schreef:

Citaat:
Concreter wel ja...
En ik die dacht dat we het hier over politiek gingen hebben...
Leo Delcroix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2003, 13:18   #34
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Delcroix

En ik die dacht dat we het hier over politiek gingen hebben...
Heeft dat nog iets met politiek te maken of gaat het over het politieke bedrijf. Gaat het m.a.w. over het handeldrijven in politieke benoemingen. Het maken van afspraken over "Ik doe wat indien jij wat anders voor me kan doen." Ik denk/weet dat er vooraf wat afgeregeld wordt. Met lege handen heb je natuurlijk niet al te veel te vertellen. Bij de SP.a moest men vroeger een flink deel van zijn loon aan de partij afdragen. Indien je eerst een deel van de kosten betaald dan heb je veel kans om daar iets voor terug te krijgen. Ik denk dat in de meeste partijen de "sponsers" een dikke vinger in de pap hebben. Men moet het natuurlijk kunnen uitleggen. Men kan dat best omschrijven als een vestzak, broekzak operatie. Wat men aan de ene kant uitgeeft bekomt men langs de ander kant terug. Het is natuurlijk vervelend indien iemand het spel niet netjes speelt. Het is ook een heel oud probleem en een blijvend probleem. Men houd staande dat men onvoldoende middelen heeft om op een onafhankelijke wijze aan politiek te doen. Een van de oplossingen is geld van derden aannemen. Niemand geeft echter zomaar geld. Het publiek denk in deze zaak meer in de lijn van. De ketel verwijt de pot dat hij zwart ziet. Niemand gelooft in de goede bedoelingen van de heer Govaerts. En in de politiek heeft men een kort geheugen.

mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2003, 13:25   #35
Forza Europa
Lokaal Raadslid

Standaard

Grappig eigenlijk dat 'smeerpijp' Leo, hier de klokkenluider komt spelen wat fraude betreft, alsof hij en vooral de rest van zijn partij niet aan de vetpotten heeft gezeten.
Forza Europa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2003, 13:34   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Intussen wordt Govaerts uit de partij gejuddebakt.
Zijn geld zal niet renderen.
Of hij nu zijn mond hield of niet.

Ik heb den dikste en ik zal het laten zien! Zei den dikste....
Oud 8 januari 2003, 13:42   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja, Leo...
Je lijkt die naam dan ook gekozen te hebben om die man zijn faam levendig te houden.

Ps,
Ik ken persoonlijk Limburgers die aan zijn villa in Cappe de Benat werkten.
Zij zijn familie van de gebroeders Bleyen.

Toch maar een andere nick kiezen?
Of zelfs een andere partij?
Oud 11 januari 2003, 09:08   #38
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ergens begrijp ik het niet. Ooit, meer dan een jaar geleden denk ik, heeft Mr Verhofstad op de televisie verklaard dat de wetten niet voor hem gelden. Je zou verwachten dat er toen massaal zou geeist zijn dat de eerste minister zou aftreden. Maar nee hoor er is bij mijn weten zelfs geen letter aan vuil gemaakt. Dus ik begrijp nu niet waarom er nu opeens zoveel heibel rond die stomme 2 miljoen word gemaakt. Hij kan geen wetten overtreden omdat hij heeft gezegd er boven te staan en wij toen niet gereageerd hebben.
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2003, 13:25   #39
gibbe
Vreemdeling

gibbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar gibbe
Standaard

heb jij alle bewijzen weggemoffeld?
gibbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2003, 15:48   #40
vivanter007
Burgemeester

vivanter007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Delcroix
En ik die dacht het laatste wel gezien te hebben.
De bewijzen zijn zwart op wit. Guy Verhofstadt heeft, op kosten van de belastingsbetaler nota bene, Leo Goovaerts afgeperst.
Door postjes te beloven an Goovaerts verkreeg hij op frauduleuze wijze twee miljoen oude Belgische franken.

En zelfs nu de bewijzen er zwart op wit zijn, blijft de VLD, bij monde van Karel de Gucht alles ontkennen.
De arrogantie bereikt schrikbarende hoogtes.

En ondertussen weigert Verhofstadt elke reactie.
Goede tactiek, op die manier bloedt het item als nieuwsfeit iet of wat dood en gaat de storm misschien liggen... Zou Slangen weer aan het werk zijn?
Bovendien valt het me toch wel heel sterk op hoe dit onderwerp ergens midden in de journaals zit weggemoffeld. Net alsof een frauderende premier geen hoofdnieuws meer is...
Het is inderdaad schrikbarend en nog maar een deeltje van een aanhoudende klucht, waarvan ik hoop dat ze na de volgende verkiezingen eindelijk voorbij zal zijn:
Afpersing, onderdrukking van de media, façadepolitiek, 5% kiesdrempel, desinformatie: eerst ontkennen dat er deelname is aan de opbouw van een oorlog in Irak, vervolgens blijkt er toch deelname aan de opbouw van een oorlog in Irak, geforceerde wapenverkoop aan Nepal (zelfs aanpassing van de spelregels daarvoor), het loopt gewoon de spuigaten uit. Als politici vandaag de dag er bijna niets meer aan te zeggen hebben, hoe erg is het dan al niet gesteld met de kiezers en met onze democratie? Nooit eerder heb ik een minder democratische regering gekend.
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be