Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2010, 12:55   #21
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
"Goed zo jongen"

*schouderklopje*

"En, hoe was dat nu?"
Dat bedoel ik dus .
En meestal maken ze er nog grapjes over: " 'T is op een oude velo dat je moet leren rijden" ofwel " een oude schuur brand goed "

Maar wat me wel verbaasd is dat er niemand iets zegt over het feit dat die grootouders al langer aan de alarmbel trekken en dat het gerecht nu pas een onderzoek instelde. Die grootouders kregen geen gehoor. Als je naar de politie trekt om klacht neer te leggen omdat een 40 plusser seks heeft met je 13/14 jarige dochter of kleindochter.....dan zou ik toch verwachten dat ze er ook onmiddellijk werk van maken, toch zeker in dit post-Dutroux tijdperk.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 13:00   #22
kameleon
Minister

Standaard

In de netwerk-reportage over Dutroux (je weet wel de videocassettes die nooit bekeken werden) kwam het er op neer dat diegene die kritiek hadden op het onderzoek, klikspaan speelden e.d. niet meer bij de politie werken. Diegene die beschuldigd werden en van alles goed op de hoogte waren werden zelfs gepromoveerd. Neen, ik heb geen vertrouwen in de flikskes daar. Dit wijst duidelijk op een doofpotoperatie.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 13:01   #23
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ok, maar hoor je het meisje klagen ? Als we afgaan op het meisje ondervindt zij zelf er meer last van dat de relatie wordt stopgezet dan dat de relatie gewoon zou verder gaan. Wat moet je daarmee ?
Die wetten en de minderjarigheid bestaan net om jongeren tegen zichzelf te beschermen. De 13-jarige joyrider die wordt gestraft hoor je ook niet klagen. Een 14-jarige die zichzelf in de schulden zou steken om te gokken hoor je ook niet klagen. De 11-jarige die begint te roken en te drinken hoor je (dan tenminste) evenmin klagen. Jongeren steken nu eenmaal stommiteiten uit, waar ze later veel spijt van kunnen krijgen. Is die leeftijdsbepaling arbitrair? Natuurlijk. Maar er is volgens mij geen andere manier om ze te stellen. Waarom mag een 9-jarige niet werken? Er lopen vast 9-jarigen rond die dat best zelf kunnen beslissen. Zulke wetten dienen net om de volledige groep te beschermen, niet de uitzonderingen. En uit wat ik hier lees, ben ik niet eens overtuigd dat het hier om een uitzondering gaat. Integendeel, het is een klassiek verhaal van een typisch slachtoffer van oude viespeuken: vanalles meegemaakt, zelfverminking en op zoek naar acceptatie. En onze goede vriend Serge geeft haar dat ... door haar opnieuw te misbruiken.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 13:06   #24
kameleon
Minister

Standaard

Waarom moet een snotneus van 12 jaar dan wel al de beste keuze voor zichzelf maken bij het kiezen van de studierichting in het middelbaar ? Met het grootste gevaar van de ouders misschien nog die willen dat zoon- of docherlief latijnse volgt.
Oud 20 augustus 2010, 13:07   #25
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sud Presse > Actualité > Belgique

Voor foto...
Ik denk dat een foto van het meisje in kwestie relevanter is om eventueel uitspraken te doen omtrent pedofilie
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 13:08   #26
Steve_M

Standaard

Citaat:
Waarom moet een snotneus van 12 jaar dan wel al de beste keuze voor zichzelf maken bij het kiezen van de studierichting in het middelbaar ? Met het grootste gevaar van de ouders misschien nog die willen dat zoon- of docherlief latijnse volgt.
Daar zeg je het al. Die snotneus van twaalf kiest juist niks zelf. Hij kan zichzelf niet eens inschrijven, want zijn handtekening is waardeloos. En zo hoort dat ook.
Oud 20 augustus 2010, 13:09   #27
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik denk dat een foto van het meisje in kwestie relevanter is om eventueel uitspraken te doen omtrent pedofilie
Want kinderen die er oud uitzien mogen wel geneukt worden door veertigers?
Oud 20 augustus 2010, 13:09   #28
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ok, maar hoor je het meisje klagen ? Als we afgaan op het meisje ondervindt zij zelf er meer last van dat de relatie wordt stopgezet dan dat de relatie gewoon zou verder gaan. Wat moet je daarmee ?
Dat meisje was 13 toen ze viel voor de charmes van die man. De papa van haar vriendinnetje. Ik neem aan dat dit haar eerste 'verliefdheid" is, haar eerste relatie. Ze weet dus niks beter dan dat dit "liefde" is. Ze weet niet wat het is om op een al dan niet stuntelige manier die eerste stappen te zetten en te ontdekken in een verliefdheid met een leeftijdsgenoot. In feite is ze een heel stuk van haar puberteit, haar jeugdjaren, kwijt. Ze weet dus van niet beter. En ja, waarschijnlijk heeft ze nu enorm veel verdriet omdat ze die man niet meer mag zien.
Ik heb vorige maand ook mijn 14 jarige zoon getroost toen de liefde van zijn leven het gedaan maakte. Tot een gat in de nacht ...en wat ik ook zei: ik begreep hem niet, hij wilde maar 1 iemand en dat was haar!! Nog geen 3 dagen later vroeg hij of zijn liefke meemocht met ons naar Phantasialand. Na verdere navraag bleek het niet om zijn liefke van 3 dagen eerder te gaan.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 20 augustus 2010, 13:25   #29
kameleon
Minister

Standaard

Mja, op die leeftijd kan je natuurlijk spreken van emotionele onvolwassenheid. Niet in staat zijn om beslissingen te nemen. (wettelijk gezien dan)
Dan kan je je weer de vraag stellen waarom mensen beslissen te trouwen en soms nog geen jaar later al weer scheiden. Ook emotionele onvolwassenheid ? Misschien wel, maar wettelijk gezien zijn ze wel al verantwoordelijk voor hun eigen beslissingen.
Oud 20 augustus 2010, 13:25   #30
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Vraag is dan wel of dat meisje dit zelf wou,ik zie persoonlijk geen verschil tussen een jonge vrouw van 15 jaar en eentje van 18 dus ben ik een pedo
Pijnlijk!
Dat meisje is nu 15, 't duurt al 2 jaar, dus was ze 13 toen 't begon.

Geen excuses daarvoor, ook niet als er al "handvatten" op staan op 13 en hij overtuigde haar 't goed te vinden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 augustus 2010 om 13:54.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 13:27   #31
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Beiden vinden het leuk en beiden wisten dat het tegen de wet was. Dus mogen beiden eens gestraft worden. Dat meisje mag goed onder haar voeten krijgen, de man die de volwassene is en dus de slimste moet zijn mag het eens gaan uitleggen tegen zijn vriendjes in de cel. Wanneer hij zijn straf gezeten heeft, dan kunnen ze weer samen zijn.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 13:32   #32
Steve_M

Standaard

Citaat:
Mja, op die leeftijd kan je natuurlijk spreken van emotionele onvolwassenheid. Niet in staat zijn om beslissingen te nemen. (wettelijk gezien dan)
Dan kan je je weer de vraag stellen waarom mensen beslissen te trouwen en soms nog geen jaar later al weer scheiden. Ook emotionele onvolwassenheid ? Misschien wel, maar wettelijk gezien zijn ze wel al verantwoordelijk voor hun eigen beslissingen.
Dat is eerder de uitzondering dan de regel. Net zoals echt volwassen tieners eerder uitzondering dan regel zijn. Bovendien heeft de wetgever daar ook iets op voorzien: handelingsonbekwaamheid.
Oud 20 augustus 2010, 13:34   #33
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Sud Presse > Actualité > Belgique

Voor foto...
http://www.sudpresse.be/regions/verv...t-804317.shtml

Oud 20 augustus 2010, 13:34   #34
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Toegegeven, ze ziet er wel 53 uit.
Oud 20 augustus 2010, 13:35   #35
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Toegegeven, ze ziet er wel 53 uit.
Alé omdat ze niet knap is, is het goed
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 13:36   #36
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Waar moeit de wereld zich nu mee als twee mensen seks willen hebben,wie maakt zo een stomme wetten die dat verbieden?
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 13:36   #37
kameleon
Minister

Standaard

Handelingsonbekwaamheid ? Ja dat bestaat, maar dat geven ze niet na een echtscheiding hoor. Dan was Helmut Lotti ook handelingsonbekwaam nu.
Oud 20 augustus 2010, 13:37   #38
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Ook al zien ze er gelukkig uit op die foto....ik kan het niet helpen dat mijn maag draait als ik de vent zie.

Oud 20 augustus 2010, 13:37   #39
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Alé omdat ze niet knap is, is het goed
Neenee, het blijft fout. Maar een beetje advocaat kan hier toch wel verzachtende omstandigheden pleiten.
Oud 20 augustus 2010, 13:37   #40
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Beiden vinden het leuk en beiden wisten dat het tegen de wet was. Dus mogen beiden eens gestraft worden. Dat meisje mag goed onder haar voeten krijgen, de man die de volwassene is en dus de slimste moet zijn mag het eens gaan uitleggen tegen zijn vriendjes in de cel. Wanneer hij zijn straf gezeten heeft, dan kunnen ze weer samen zijn.
Tegen dat het voor de rechter komt is ze 16...
Dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk seponering halverwege het onderzoek.
Dan kan hij een ander pubertje zoeken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be