![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() En meestal maken ze er nog grapjes over: " 'T is op een oude velo dat je moet leren rijden" ofwel " een oude schuur brand goed " Maar wat me wel verbaasd is dat er niemand iets zegt over het feit dat die grootouders al langer aan de alarmbel trekken en dat het gerecht nu pas een onderzoek instelde. Die grootouders kregen geen gehoor. Als je naar de politie trekt om klacht neer te leggen omdat een 40 plusser seks heeft met je 13/14 jarige dochter of kleindochter.....dan zou ik toch verwachten dat ze er ook onmiddellijk werk van maken, toch zeker in dit post-Dutroux tijdperk.
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() In de netwerk-reportage over Dutroux (je weet wel de videocassettes die nooit bekeken werden) kwam het er op neer dat diegene die kritiek hadden op het onderzoek, klikspaan speelden e.d. niet meer bij de politie werken. Diegene die beschuldigd werden en van alles goed op de hoogte waren werden zelfs gepromoveerd. Neen, ik heb geen vertrouwen in de flikskes daar. Dit wijst duidelijk op een doofpotoperatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die wetten en de minderjarigheid bestaan net om jongeren tegen zichzelf te beschermen. De 13-jarige joyrider die wordt gestraft hoor je ook niet klagen. Een 14-jarige die zichzelf in de schulden zou steken om te gokken hoor je ook niet klagen. De 11-jarige die begint te roken en te drinken hoor je (dan tenminste) evenmin klagen. Jongeren steken nu eenmaal stommiteiten uit, waar ze later veel spijt van kunnen krijgen. Is die leeftijdsbepaling arbitrair? Natuurlijk. Maar er is volgens mij geen andere manier om ze te stellen. Waarom mag een 9-jarige niet werken? Er lopen vast 9-jarigen rond die dat best zelf kunnen beslissen. Zulke wetten dienen net om de volledige groep te beschermen, niet de uitzonderingen. En uit wat ik hier lees, ben ik niet eens overtuigd dat het hier om een uitzondering gaat. Integendeel, het is een klassiek verhaal van een typisch slachtoffer van oude viespeuken: vanalles meegemaakt, zelfverminking en op zoek naar acceptatie. En onze goede vriend Serge geeft haar dat ... door haar opnieuw te misbruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Waarom moet een snotneus van 12 jaar dan wel al de beste keuze voor zichzelf maken bij het kiezen van de studierichting in het middelbaar ? Met het grootste gevaar van de ouders misschien nog die willen dat zoon- of docherlief latijnse volgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Daar zeg je het al. Die snotneus van twaalf kiest juist niks zelf. Hij kan zichzelf niet eens inschrijven, want zijn handtekening is waardeloos. En zo hoort dat ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb vorige maand ook mijn 14 jarige zoon getroost toen de liefde van zijn leven het gedaan maakte. Tot een gat in de nacht ...en wat ik ook zei: ik begreep hem niet, hij wilde maar 1 iemand en dat was haar!! Nog geen 3 dagen later vroeg hij of zijn liefke meemocht met ons naar Phantasialand. Na verdere navraag bleek het niet om zijn liefke van 3 dagen eerder te gaan. ![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Mja, op die leeftijd kan je natuurlijk spreken van emotionele onvolwassenheid. Niet in staat zijn om beslissingen te nemen. (wettelijk gezien dan)
Dan kan je je weer de vraag stellen waarom mensen beslissen te trouwen en soms nog geen jaar later al weer scheiden. Ook emotionele onvolwassenheid ? Misschien wel, maar wettelijk gezien zijn ze wel al verantwoordelijk voor hun eigen beslissingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat meisje is nu 15, 't duurt al 2 jaar, dus was ze 13 toen 't begon. Geen excuses daarvoor, ook niet als er al "handvatten" op staan op 13 en hij overtuigde haar 't goed te vinden. Laatst gewijzigd door filosoof : 20 augustus 2010 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Beiden vinden het leuk en beiden wisten dat het tegen de wet was. Dus mogen beiden eens gestraft worden. Dat meisje mag goed onder haar voeten krijgen, de man die de volwassene is en dus de slimste moet zijn mag het eens gaan uitleggen tegen zijn vriendjes in de cel. Wanneer hij zijn straf gezeten heeft, dan kunnen ze weer samen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar moeit de wereld zich nu mee als twee mensen seks willen hebben,wie maakt zo een stomme wetten die dat verbieden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Handelingsonbekwaamheid ? Ja dat bestaat, maar dat geven ze niet na een echtscheiding hoor. Dan was Helmut Lotti ook handelingsonbekwaam nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Ook al zien ze er gelukkig uit op die foto....ik kan het niet helpen dat mijn maag draait als ik de vent zie.
![]()
![]() |
#39 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk seponering halverwege het onderzoek. Dan kan hij een ander pubertje zoeken. |
|
![]() |
![]() |