Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2010, 14:42   #21
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wanneer je zelfs een ramp als deze aangrijpt om een beetje te gaan moslimbashen, dan ben je natuurlijk niet bezig met de "islamideologie met argusogen te bekijken". Dat snap je hopelijk zelf ook wel.
En waar heb ik dan moslims gebasht? Ik heb in mijn eerdere berichten in deze draad het woord 'moslims' niet eens gebruikt. U zevert dus.

Citaat:
Jouw superioriteitsgevoel druipt hier van het scherm. Denk jij nu echt dat het westen uit zijn fouten heeft geleerd? Ben je je er echt niet van bewust dat het met onze waterhuishouding minstens even slecht gesteld is?
Het westen heeft wel degelijk van zijn fouten geleerd. In Nederland is er nu meer bos dan honderd jaaar geleden bijvoorbeeld. In nagenoeg alle westerse landen zijn de laatste 30-40 jaar grootschalige herbebossingsprojecten opgezet.
Enne, de waterhuishouding in Nederland, waar ik dus woon, is uit-ste-kend (net zoals in nagenoeg alle andere westerse landen overigens).

Citaat:
Je weet toch hopelijk ook wel dat het westen mee verantwoordelijk is voor een groot deel van de ontbossing in de derde wereld? En dan zwijg ik nog over het feit dat het nogal idioot is om de situatie tussen het westen en de derde wereld te vergelijken. Als je bezig bent met overleven dan is ontbossing wel het minste van je zorgen...
Het westen heeft zo goed als niets te maken met de ontbossing in Pakistan. Dat waaibomenhout in Pakistan is van nul en generlei commerciële waarde. Die bossen zijn gekapt om er kortzichtige landbouwgrond van te maken, alsmede om als brandhout te dienen voor een bevolking die explosief groeit. Terwijl buurland India programma's voor geboortebeperking heeft ingevoerd, heeft men in Pakistan niets gedaan wat dat betreft. Er wonen dan ook vijf maal zoveel mensen in Pakistan dan 60 jaar geleden, terwijl dat er beduidend minder hadden kunnen zijn, hetgeen beter was geweest voor zowel die mensen zelf als de natuur daar. Maar de regeringen daar hebben nooit om hun bevolking gegeven, enkel om hun eigen macht en atoombommen. Dat het hele land naar de zak gaat, boeit ze verder niet. Waarom zou dat mij dan wel moeten boeien?

Citaat:
Surprise, surprise! Splinter en balk, weet je wel.
Tja, ik snap niet wat daar splinter en balk aan zou zijn. Ik erken immers dat er een klimaatverandering gaande is. Het enige wat ik niet erken, is dat dat eenzijdig aan de mensheid zou liggen, en dan met name het westen, zoals de millieumafia ons middels gemanipuleerde klimaatrapporten allehande heeft geprobeerd te doen geloven.

Citaat:
Overstromingen van deze omvang zijn echt wel uitzonderlijk, hoe graag u zichzelf ook van het tegendeel wil overtuigen.
Overstromingen van deze omvang komen met de regelmaat van de klok voor zoals ze altijd al hebben gedaan. Dat er nu meer mensen getroffen worden dan vroeger, komt omdat ze daar als de konijnen aan het fokken zijn en er dus meer mensen wonen dan vroeger. En omdat ze daar op grote schaal zijn gaan ontbossen, zoals gezegd.

Citaat:
Je bepaalt idd zelf met wie u solidair wil zijn (sta me echter toe dankbaarheid of wederkerigheid nogal idiote voorwaarden voor solidariteit te vinden, maar soit). Waar ik een probleem mee heb is die idiote excuses waarmee mensen altijd komen aandraven om niet te moeten geven. Wees dan tenminste zo eerlijk om te zeggen dat je niet wil geven omdat het moslims zijn.
Dat het moslims zijn, is voor mijn geven of niet geven van geen enkel belang. Wat wel van belang is, is dat het een druppel op de gloeiende plaat is, dat dit soort rampen zich altijd zal blijven voordoen, dat de wereld toch al overbevolkt is, dat ik niets met die mensen heb, dat de regering daar dan feitelijk beloond wordt voor hun geleverde wanprestaties, dat bij die vorige ramp daar nagenoeg geen geld bij de slachtoffers is aangekomen (net zoals bij Haïti), en dat mensen zoals u -die gaarne anderen een slecht geweten willen aansmeren, hetgeen bij mij niet pakt- mij tegen de borst stuiten met hun emo-gezanik.

Citaat:
Alsof die verrottingsstrategie de situatie ook maar enigszins zal verbeteren. De mensen hebben daar nu dringend hulp nodig. Politieke spelletjes zijn dan echt niet aan de orde. Tenzij je de mensen nog meer in de armen van fundamentalisten wil drijven.
Dat hele land is, net zoals zoveel andere landen en zelfs hele continenten, verdoemd om te liggen rotten. Zo lang ze daar niet hun zaakjes op orde hebben, zal dat ook zo blijven. Dat ze dus maar eens een aanvang gaan maken met de boel op poten te zetten daar en eindelijk eens zelfredzaam te worden. Dit alles is uiteraard heel jammer en triest voor de getroffenen natuurlijk, maar in een breder perspectief gezien, ruimt het mooi op (om vadertje Stalin nog maar eens te parafraseren: "de dood van één persoon is een tragedie, de dood van duizenden slechts statistiek." Hoewel het verder een klootzak van het zuiverste water was, had hij hierin toch wel gelijk), en biedt het wellicht de kans op structurele veranderingen ten goede. Want die kunnen enkel van binnen komen. Telkens aalmoezen geven lost immers niets op.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 15:20   #22
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Alle gekheid op een stokje, we moeten helpen, want de vele mensen die daar lijden onder deze onvoorstelbare ramp hoeven niet te worden afgerekend op politiekers of op politiek in het algemeen.

Het zijn mensen en ze verdienen hulp. Punt.
ik zie daar alleen maar wezens rondlopen die het liefst van al mij zouden onthoofden als westerling dus laat ze maar creperen, trouwens er moet toch iets gedaan worden aan de wereldbevolkingsgroei en als wij het niet doen doet moeder natuur het eindelijk wel nog 1000 rampen te gaan en meestal zijn die in zulke arme landen en waarom arme landen omdat de massa daar nog steeds in achterlijke religies gelooft en de leiders van die landen geen zak geven om haar eigen burgers en veiligheid en daarbij dit soort volkeren kweekt als konijnen of ratten maakt niet uit, ze zullen rap genoeg terug volk hebben
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 19:54   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen heeft de Vlaamse regering het rustig en logisch gespeeld,en eerst eens Dokter Beaucourt op een eerste verkenning gestuurd....

We weten nu al dat een medisch urgentieteam niet direkt nodig is(hetgeen nochtans gevreesd zou kunnen worden),maar, inderdaad een aanvoer van voedsel en drinkbaar water.

Nu kunnen rustiger mensen dan die "hulporganisaties", dit eens organiseren.....het heeft absoluut geen zin om ieder gat in Pakistan vol te stoppen met tonnen voedsel en water,en bijhorende "vette bleke hulpverlenertjes om te helpen managen", als het niet ter plaatse raakt...en niemand kan toveren..dus niemand kan NU,ONMIDDELIJK helpen....

Dat is de puzzel die momenteel opgelost wordt.....Het zijn serieuze organisaties, zoals regeringen en militaire organisaties die meer zullen teweegbrengen dan "hulpmanagers"...

Laatst gewijzigd door kelt : 24 augustus 2010 om 19:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 05:44   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat is een argument, maar het is ook zo dat de NGO's veel kosten en weinig efficiënt zijn. End at is al heel lang het geval.

Als u het verschil niet ziet tussen de bekende miserie in Pakistan en de vloed van de laatste weken, dan hebt u niet goed gekeken.
Ik heb het niet in deze draad gedaan, maar k heb in een andere draad reeds vermeld dat de slechte werking en de bekendmaking enkele jaren geleden van de boekhouding van NGO's er ook schuldig aan is.

Voor veel mensen maakt het niet meer uit waarom vluchtelingen vluchten.
Oorlogen, water, branden, honger, het is voor veel mensen allemaal te veel aan het worden.

En hen om geld vragen, terwijl er steeds meer mensen hier niet meer rond komen is nog moeilijk te rijmen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 07:30   #25
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ik zie daar alleen maar wezens rondlopen die het liefst van al mij zouden onthoofden als westerling dus laat ze maar creperen, trouwens er moet toch iets gedaan worden aan de wereldbevolkingsgroei en als wij het niet doen doet moeder natuur het eindelijk wel nog 1000 rampen te gaan en meestal zijn die in zulke arme landen en waarom arme landen omdat de massa daar nog steeds in achterlijke religies gelooft en de leiders van die landen geen zak geven om haar eigen burgers en veiligheid en daarbij dit soort volkeren kweekt als konijnen of ratten maakt niet uit, ze zullen rap genoeg terug volk hebben
Geweldige provocatie.

We zijn op de wereld om mekaar
de verdoemenis in te helpen, nietwaar?

Laatst gewijzigd door Sjaax : 25 augustus 2010 om 07:35.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 14:58   #26
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb het niet in deze draad gedaan, maar k heb in een andere draad reeds vermeld dat de slechte werking en de bekendmaking enkele jaren geleden van de boekhouding van NGO's er ook schuldig aan is.

Voor veel mensen maakt het niet meer uit waarom vluchtelingen vluchten.
Oorlogen, water, branden, honger, het is voor veel mensen allemaal te veel aan het worden.

En hen om geld vragen, terwijl er steeds meer mensen hier niet meer rond komen is nog moeilijk te rijmen.
Is ook zo. En toch moeten we trachten het leed te verzachten, zowel hier als daar.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be