Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2010, 18:44   #21
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De hele boel splitsen, ook fiscaal. En dan zien wat we nog samen willen doen en dat betalen zoals we momenteel Europa betalen, met bijdragen van de gewesten. Zodat de Vlamingen niet meer rechts moeten stemmen omdat links van geen Vlaamse zelfbeschikking wil weten.
Tegen welke splitsing verzet sp.a of Groen! zich dan?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 19:23   #22
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een wollig gedoe in deze draad.

Niemand verwacht van het Weverke onmogelijke dinges.

Iedereen weet welke de verkiezingsuitslag is, hoe mooi de aangroei van V-stemmen, maar hoeveel tekort om perfect blokkeringsminderheid te zijn.

Als nva-stemmer weet ik dat allemaal goed genoeg ...

en begrijp ik zelfs dat aanhangers van andere partijen gebruik maken van hun vrijheid om 't een en 't ander in de verf te zetten dat het volgens hen niet vlug genoeg gaat; of dat het volgens hen de verkeerde richting uitgaat; of dat het volgens hen allemaal veel centen gaat kosten; of dat het onbegrijpelijk is voor hen dat je pro Europese samenwerking zijt, maar nog niet kunt één beleid voeren met ...

da's politiek hé zeg.
't Is hier geen theekransje van nonnekes en begijntjes.
Gelieve het niet als een verwijt te zien, mijnheer De Schoofzak, maar blijkbaar hebt u nog steeds niet begrepen dat de wereld niet louter bestaat uit enerzijds de Vlaamse stamkroegen en anderzijds de theekransjes van nonnetjes en begijntjes. Ik verzeker u dat daartussen een gans universum ligt waarin mensen als onder andere ikzelf leven.

Het door u kennelijk gehuldigd motto “wat niet boertig gezegd wordt, is wollige lulkoek van nonnen en begijnen” is derhalve onjuist.

Hartelijke groeten,

G.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 19:40   #23
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zijt ge u al aan het indekken voor de dag dat de NVA federaal op het pluche zit met hun x-aantal ministers?
Wel wel mijnheer System, de dag dat ik mij tegen wat in België al dan niet gebeurt zou moeten "indekken" ligt véél verder af dan u blijkt te denken, hoor.

Wie in uw land federaal, regionaal of lokaal op pluche zit heeft geen enkele (ik herhaal dat even voor alle duidelijkheid : GEEN ENKELE) invloed op mijn bestaan.

Ik neem niet deel aan dit forum om mij al dan niet "in te dekken" tegen wie of wat dan ook, maar om mijn bescheiden mening te kennen te geven in zo mogelijk aanvaardbaar Nederlands inzake de Belgische politieke warboel die mij weliswaar interesseert, maar slechts u en uw landgenoten rechtstreeks aanbelangt.

Ik hoop dat u mij dat kunt vergeven.
Oud 22 augustus 2010, 21:56   #24
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard De Wever heeft geen vrijbrief

Citaat:
Verwacht echter niet méér dan wat De Wever in de huidige omstandigheden maximaal kan bereiken.

Vergeet het confederaal staatsverband, vergeet de Vlaamse onafhankelijkheid : daar is het op dit ogenblik duidelijk nog te vroeg voor. Als De Wever cq. het N-VA ooit twintig �* dertig procent méér haalt bij federale verkiezingen, of bij gebreke daaraan middels een coalitie met een andere Vlaamsvoelende partij een gelijkaardige overweldigende meerderheid in Vlaanderen kan halen, dan is het koekenbak en kunt u uw huidige wensdromen in vervulling zien gaan. Maar voorlopig is het zaak geduld te hebben en de nodige realiteitszin aan de dag te leggen.

Overdreven veel van De Wever verwachten op dit ogenblik, kan er slechts toe leiden dat velen (onterecht) immens ontgoocheld zullen zijn in die jongen, zelfs als hij het momenteel maximaal haalbare binnenhaalt. Dat dit vanzelfsprekend zeer ontmoedigend zou zijn voor De Wever en voor elkeen die na hem de fakkel overneemt, hoeft geen betoog.

U mag zelf overwegen hoe bevorderend dit uiteindelijk zou zijn voor de Vlaamse zaak...
Ik verwacht van De Wever wel, dat hij zich niet beperkt tot het leggen van de lat op de grond naast deze van Leterme omdat de Franstaligen obstructie plegen of de zaak ondermijnen, die uiteindelijk België, Vlaanderen en Wallonië binnen afzienbare tijd in een financiële en dus ook een maatschappelijke afgrond storten.
Dit risico en de gevolgen ervan overstijgen nu eenmaal de zogenaamd gekwetste gevoelens en/of opinies van de dwarsliggers en tegenstanders van een gezonde oplossing.

Ik verwacht van De Wever dan ook, dat hij tot het uiterste gaat om de democratie te verdedigen door doelstelling van een Zwitsers type federalisme binnen het raam van een soortement dubbelmonarchie te bekomen. Hij moet hierbij dezelfde methodes gebruiken welke de Franstaligen sinds decennia bezigen. Dit wil zeggen gaan tot een blokkering of een crisis, die mits verantwoord loyaal gedrag en daden weer bijgelegd kan worden.

Ik verwacht ook van De Wever, dat hij in elk akkoord de nodige beveiligingen inbouwt tegen fraude door de tegenpartij. Het sjoemelen van de Franstaligen is wel bekend. Zoals o.a. het claimen van hogere aantallen leerplichtige kinderen dan dat volgens de officiële bevolkingsregistratie mogelijk was. Het op pensioen stellen van hoogleraren (federaal betaald) en aanblijven van dezelfde professoren via andere betrekkingsvormen. Er zijn ook 3 x meer 'leefloners' in Wallonië en 6 x meer van deze in Brussels Hoofdstedelijk Gewest. De Waalse ziekenhuizen zijn onlangs nogmaals van het faillissement gered met gemeenschapsgeld (in de 80-er jaren kwam dit ook voor). Enzovoort...

Veel van deze ontsporingen kunnen opgevangen worden door verantwoordelijk federalisme maar het kan gebeuren, dat tussentijdse oplossingen bijvoorbeeld m.b.t. de federale hoofdstad toch nog verdeelsleutels vereisen.
Oud 23 augustus 2010, 11:44   #25
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan al niet teleurgesteld worden in Bart.
Mijn verwachtingen waren niet groot.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 12:05   #26
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik kan al niet teleurgesteld worden in Bart.
Mijn verwachtingen waren niet groot.
Gij verwacht zeker meer van le Prince - t'ies een vrouwke - Philippe, met zijn IQ van 65.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 12:19   #27
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Gij verwacht zeker meer van le Prince - t'ies een vrouwke - Philippe, met zijn IQ van 65.
Op welke kieslijst stond die ?
Oud 23 augustus 2010, 12:22   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op welke kieslijst stond die ?
Precies, je drukt de vinger op de wonde.

Hij is niet verkozen dus mag hij oprotten met zijn parasieten familie.
Oud 23 augustus 2010, 12:29   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Precies, je drukt de vinger op de wonde.

Hij is niet verkozen dus mag hij oprotten met zijn parasieten familie.
Hij is een Instituut, dat instituut hoort bij onze Monarchie.

U zou liever Bea en Alex hebben ?
Oud 23 augustus 2010, 12:34   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
vier woorden voor u : plat op de buik
Di Rupo wil landen: 't zal hoogstwaarschijnlijk een buiklanding worden !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 13:47   #31
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Wel wel mijnheer System, de dag dat ik mij tegen wat in België al dan niet gebeurt zou moeten "indekken" ligt véél verder af dan u blijkt te denken, hoor.

Wie in uw land federaal, regionaal of lokaal op pluche zit heeft geen enkele (ik herhaal dat even voor alle duidelijkheid : GEEN ENKELE) invloed op mijn bestaan.

Ik neem niet deel aan dit forum om mij al dan niet "in te dekken" tegen wie of wat dan ook, maar om mijn bescheiden mening te kennen te geven in zo mogelijk aanvaardbaar Nederlands inzake de Belgische politieke warboel die mij weliswaar interesseert, maar slechts u en uw landgenoten rechtstreeks aanbelangt.

Ik hoop dat u mij dat kunt vergeven.
Goed. Mooi verwoord. Maar ik wil je voor iets waarschuwen.

Tot een paar maanden geleden was hier een Franse dame actief van gemengde afkomst. Vlaamse moeder en Franse vader. Haar schuilnaam was "Hallebarde". Drukt zich uit in onberispelijk Nederlands. Had resoluut de zijde van de Flaminganten gekozen.

Ik spreek wel in de verleden tijd. De dame durft niet meer posten. Weggepest via PM door belgicistisch schorremorrie dat te laf is zich openbaar kenbaar te maken.

Zover gaat dit crapuul dus. Ik wou het je even melden. Een verwittigd man is er twee waard.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 14:14   #32
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw betoog geeft aan dat u ook van mening bent dat frituur Bart niet de oplossing is ?
Waar is die frituur ergens ?
Ah ? Hier !
Oud 23 augustus 2010, 14:43   #33
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht

Tot een paar maanden geleden was hier een Franse dame actief van gemengde afkomst. Vlaamse moeder en Franse vader. Haar schuilnaam was "Hallebarde". Drukt zich uit in onberispelijk Nederlands. Had resoluut de zijde van de Flaminganten gekozen.

Ik spreek wel in de verleden tijd. De dame durft niet meer posten. Weggepest via PM door belgicistisch schorremorrie dat te laf is zich openbaar kenbaar te maken.

Zover gaat dit crapuul dus. Ik wou het je even melden. Een verwittigd man is er twee waard.
Welgemeende dank voor de tip, mijnheer Robert.

Het toeval wil dat ik net langsvloog toen het madammeke in kwestie uit beeld stapte. Iemand nam er zelfs een fotootje van.

Maar goed, dat puur toeval houden we voor het overige stil, natuurlijk.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_7936D.jpg‎
Bekeken: 95
Grootte:  1.009,2 KB
ID: 71788  

Oud 23 augustus 2010, 15:27   #34
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Twee zaken verlang ik van Bart Dewever:

- de spitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde
- aanpassing van de financieringswet

Ten laatste toch ook een beetje recht doen aan de verkiezingsuitslag in Vlaanderen. Men kan niet toestemmen dat in ruil voor de twee bovenstaande dat we nu plots op andere vlakken een volledige PS regering krijgen met straffeloosheid en massale regularisaties.

Ik begrijp wel dat dat bijzonder moeilijk wordt, maar er is nu éénmaal geen andere weg.
Als dat kleine beetje wat jij wil er ooit komt dan kun je er nu al je kop op verwedden dat de PS nog altijd de asielwetten zal dicteren.
Oud 23 augustus 2010, 15:35   #35
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

BDW moet doen wat mogelijk is om het voor de Vlamingen in België terug min of meer eerlijk te maken. En de Franstalige ook duidelijk maken dat er nog een bepaalde Vlaamse partij is die bij een eventuele mislukking wel eens de wetten zou gaan kunnen dicteren
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 15:39   #36
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
BDW moet doen wat mogelijk is om het voor de Vlamingen in België terug min of meer eerlijk te maken. En de Franstalige ook duidelijk maken dat er nog een bepaalde Vlaamse partij is die bij een eventuele mislukking wel eens de wetten zou gaan kunnen dicteren
Nobel dat je wil geloven dat het mogelijk is om Belziek en eerlijk te laten rijmen, maar ik zie geenszins de noodzaak om mij aan te sluiten bij die mening al was het maar alleen al omdat in die 180 jaar belziek er nooit in geslaagd is eerlijk te zijn tov de Vlamingen.

Tijd genoeg gehad me dunkt, tijd genoeg verkwist me dunkt.
Oud 23 augustus 2010, 16:35   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Nobel dat je wil geloven dat het mogelijk is om Belziek en eerlijk te laten rijmen, maar ik zie geenszins de noodzaak om mij aan te sluiten bij die mening al was het maar alleen al omdat in die 180 jaar belziek er nooit in geslaagd is eerlijk te zijn tov de Vlamingen.

Tijd genoeg gehad me dunkt, tijd genoeg verkwist me dunkt.
Toch ga je moeten wachten op een 'nog betere' verkiezingsuitslag.
Ik weet het, ik vind het ook: het is triestig, maar zo is het nu eenmaal.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 20:38   #38
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is een Instituut, dat instituut hoort bij onze Monarchie.

U zou liever Bea en Alex hebben ?
Aangezien ik niet geloof in jullie Monarchie, wordt ik ook niet bepaald geboeid door het wel en wee van dat Instituut.

Maar als ik dan toch een Instituut moet verduren omdat jullie die Monarchie van je niet willen opgeven, geef mij dan maar Maxima.

Ze mag voor mijn part trouwen met Mathilde, als ze maar de lakens uitdeelt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 20:43   #39
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht

Zo simpel zat dat niet in elkaar, denk ik. Hallebarde was er de meid niet naar te gaan lopen van wat gezeik van belgicisten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 20:44   #40
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Aangezien ik niet geloof in jullie Monarchie, wordt ik ook niet bepaald geboeid door het wel en wee van dat Instituut.

Maar als ik dan toch een Instituut moet verduren omdat jullie die Monarchie van je niet willen opgeven, geef mij dan maar Maxima.

Ze mag voor mijn part trouwen met Mathilde, als ze maar de lakens uitdeelt.
Instituten zijn er om omver te werpen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be