Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 augustus 2010, 05:20   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Beter, ongetwijfeld.

Inkomsten van personenbelasting willen ze naar zich toetrekken. Vlaanderen telt nu eenmaal meer werknemers dan Wallonië. De bedrijven die het zich kunnen permitteren willen ze in Vlaanderen minder belasten. Enerzijds heb je dus de bedrijven waarvoor het geen probleem is om een nieuwe wagen te kopen of te leasen voor de directie of kaderleden en er door de staat voor beloont worden en anderzijds heb je de gewone arbeider die zich geen nieuwe "schone" wagen kan betalen en een occasie of een goedkoper nieuw, minder ecologisch voertuig aanschaft. Die werknemer heeft niet veel keuze. Geen openbaar vervoer naar z'n werkplek al kan dat vaak efficiënt geregeld worden. Het was al miserie voor de gewone mens en nu doen de vlaamsche politici er een schepje bovenop. De mens die alle dagen z'n kloten afdraait voor de baas, die maar een cent meer heeft dan het leefloon, die gaan we laten betalen. Mooi is dat. Een onafhankelijk Vlaanderen, ik kijk er naar uit.
Ga in Wallonië wonen en leef van mijn belastingen. Dan ben je vrij van alle zonden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 29 augustus 2010, 08:39   #22
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
misschien omdat de meeste Vlaamse politiekers een ietwat bekrompen geest hebben. en heel vlug de media volgen om mensen te pesten, alla flitspaal, wapenwet, groene dingens en zo verder?
Ik vind dat degenen die de snelheidsbeperkingen niet respecteren de pesters zijn. Goed dat de Vlaamse overheid dat soort hard aanpakt. Uit alle onderzoeken blijkt trouwens dat er in Vlaanderen een draagvlak is voor die harde aanpak. De flitspaal-zeurders zijn een minderheid.
Oud 29 augustus 2010, 08:40   #23
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ooit eens 30 gereden aan scholen waar er geen school is ? Zomervakanties, weekends? Daarnaast zijn die borden met 30 zo klein aangegeven dat ik ze altijd zie eindigen maar nooit zie starten.
Geeeeeeuw....
Oud 29 augustus 2010, 08:42   #24
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Geeeeeeuw....
Doe ik ook achter mijn stuur

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 29 augustus 2010, 08:44   #25
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe ik ook achter mijn stuur
Mooi zo, zolang ge maar de snelheidsbeperkingen respecteert moogt ge achter uw stuur doen wat ge wilt. U scheren, uwe lippenstift inspecteren, een safke roken, uw lieven sms-en... je m'en fous comme de l'an quarante.
Oud 29 augustus 2010, 09:14   #26
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Trouwens mag ik die bron eens zien over dat draagvlak voor repressief tegen overdreven snelheid op te treden?

Voor zone 50 en 70, 90 en 120 plaatsen kan ik dat inkomen maar voor zone 30?

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF15012009_027
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=N42LGKJR
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=V82C4LDJ
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=6F27TIP8

^ En dan moet je nog rekening houden bij de laatste drie links dat veel chauffeurs op de hoogte zijn dat er controle is en dus speciaal op hun snelheid letten (dus behoren bij de chauffeurs die niet in overtreding zijn).

Zone 30 is nuttig als de school start en stopt. De rest van de tijd zone 30 = mensen vegen hun voeten aan zone 30 en beginnen hun afkeer van zone 30 ook tijdens de uren dat het noodzakelijk is om trager te rijden te uiten.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 29 augustus 2010 om 09:17.
gehuigert is offline  
Oud 29 augustus 2010, 09:39   #27
Jonathandv
Vreemdeling

Jonathandv's schermafbeelding

Standaard

[quote=George;4947473]
Vlaanderen telt nu eenmaal meer werknemers dan Wallonië. QUOTE]
En Wallonië telt nu eenmaal meer werklozen dan Vlaanderen, zelfs in absolute getallen, ondanks dat ze daar maar met 1/2 zoveel zijn als in Vlaanderen.
Jonathandv is offline  
Oud 29 augustus 2010, 09:51   #28
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Inderdaad, wat is er mis met controle van de regels? Respecteer de regels, en je zal nooit problemen hebben met flitspalen.
Maar er moet toch nog een zekere logica in de regels zitten. Het verkeersreglement is te ingewikkeld, en vooral het aantal verkeersborden loopt de spuigaten uit.
Heb van de zomer een paar duizend kilometer in het westen van de VS gereden. Alhoewel de max toegelaten snelheden er niet hoger liggen dan bij ons, leek het mij toch allemaal veel logischer.
Bob is offline  
Oud 29 augustus 2010, 09:56   #29
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonathandv Bekijk bericht
Vlaanderen telt nu eenmaal meer werknemers dan Wallonië.
En Wallonië telt nu eenmaal meer werklozen dan Vlaanderen, zelfs in absolute getallen, ondanks dat ze daar maar met 1/2 zoveel zijn als in Vlaanderen.
Dat zoekt ge dan toch maar beter nog eens op:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100603_043
Wallonië 211 000

http://vdab.be/trends/notendop/Werkl...02010%2007.pdf
Vlaanderen 229 000

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 29 augustus 2010, 10:01   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zoekt ge dan toch maar beter nog eens op:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100603_043
Wallonië 211 000

http://vdab.be/trends/notendop/Werkl...02010%2007.pdf
Vlaanderen 229 000
En dan ? Vlaanderen zit in een neergaande spiraal, doch Wallonie is hopeloos. Post eens het aantal werklozen in Wallonie (per aantal inwoners) en dit in Vlaanderen. Denk dat Wallonie zowat de koploper is in Europa, met als onmiddelijke concurent landen als Spanje... En het feit dat er afgelopen periode een paar honderd minder waren, doet daar niets van af.
Bob is offline  
Oud 29 augustus 2010, 10:06   #31
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En dan ? Vlaanderen zit in een neergaande spiraal, doch Wallonie is hopeloos. Post eens het aantal werklozen in Wallonie (per aantal inwoners) en dit in Vlaanderen. Denk dat Wallonie zowat de koploper is in Europa, met als onmiddelijke concurent landen als Spanje... En het feit dat er afgelopen periode een paar honderd minder waren, doet daar niets van af.
Jonathan sprak over absolute aantallen. Als ik hem wijs op een leugen, reageert ge met 'en dan?' ?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 29 augustus 2010 om 10:07.
gehuigert is offline  
Oud 29 augustus 2010, 10:31   #32
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens mag ik die bron eens zien over dat draagvlak voor repressief tegen overdreven snelheid op te treden?

Voor zone 50 en 70, 90 en 120 plaatsen kan ik dat inkomen maar voor zone 30?

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF15012009_027
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=N42LGKJR
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=V82C4LDJ
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=6F27TIP8

^ En dan moet je nog rekening houden bij de laatste drie links dat veel chauffeurs op de hoogte zijn dat er controle is en dus speciaal op hun snelheid letten (dus behoren bij de chauffeurs die niet in overtreding zijn).

Zone 30 is nuttig als de school start en stopt. De rest van de tijd zone 30 = mensen vegen hun voeten aan zone 30 en beginnen hun afkeer van zone 30 ook tijdens de uren dat het noodzakelijk is om trager te rijden te uiten.
Het soort dat al begint te rouspeteren als het even op zijn rempedaal moet drukken...

Geeeeeeuw.....
Oud 29 augustus 2010, 10:33   #33
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het soort dat al begint te rouspeteren als het even op zijn rempedaal moet drukken...

Geeeeeeuw.....
Het soort dat moraalriddert om iedereen 30 te laten rijden als er geen reden toe is...

Geeeeeeuw.....

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 29 augustus 2010, 10:37   #34
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het soort dat moraalriddert om iedereen 30 te laten rijden als er geen reden toe is...

Geeeeeeuw.....
Het is de wet. Als hij u niet aanstaat, vindt een meerderheid om hem te veranderen. Al de rest is nutteloos gezeur. Veel succes gewenst, want ik zie u die meerderheid de eerste drie decennia niet bijeenkrijgen.
Oud 29 augustus 2010, 10:45   #35
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jonathan sprak over absolute aantallen. Als ik hem wijs op een leugen, reageert ge met 'en dan?' ?
Maar waar wijst ge hem op een leugen, als hij beweert dat Wallonie meer werklozen telt, in absolute getallen, dan Vlaanderen ? Het zijn twee verschillende bronnen, en nergers wordt er zoveel gefoefeld met werkloosheidscijfers als in Belgie. Belgie telt meer dan één miljoen uitkeringsgerechtigden, die ze nergens in hun volledigheid gaat terugvinden (maar die de rsz wel betaald).
Misschien kan volgende bron helpen (officiele statistieken, ge moet nog wel weten wat ze onder werklozen verstaan, van het jaar 2009)

http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...luut/index.jsp

Hierin is wel duidelijk te zien dat Wallonie, zelfs in absolute cijfers, meer werklozen heeft dan Vlaanderen. Eigenaardig zijn wel de (zeer) lage cijfers, voor zowel Vlaanderen als Wallonie, voor de vijftig tot vierenzestig jarigen (hier worden zeer duidelijk een aantal categorien niet meegeteld).
Bob is offline  
Oud 29 augustus 2010, 10:48   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is de wet. Als hij u niet aanstaat, vindt een meerderheid om hem te veranderen. Al de rest is nutteloos gezeur. Veel succes gewenst, want ik zie u die meerderheid de eerste drie decennia niet bijeenkrijgen.
Wel we zijn bezig om iedereen te motiveren, om een meerderheid te vormen
Zo is het "antilangewappercomité" trouwens ook begonnen.
Bob is offline  
Oud 29 augustus 2010, 10:53   #37
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonathandv Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Vlaanderen telt nu eenmaal meer werknemers dan Wallonië.
bron aub.

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 augustus 2010 om 10:54.
filosoof is offline  
Oud 29 augustus 2010, 12:01   #38
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus als er nu een wet gestemd wordt dat niemand meer mag eten, gaat u dat zomaar volgen omdat het de wet is?

Sommige mensen verkiezen logica.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 29 augustus 2010, 13:05   #39
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hier trouwens nog een leuke wet waar ik je zeker niet wil van weerhouden te volgen maar een waar ikzelf mijn voeten aan veeg.

Het misdrijf heet " Moeskopperij " en wordt omschreven in in Artikel 557 6e lid van het Strafwetboek :
Citaat:
Met een gevangenisstraf van vijf frank tot vijftien frank en met een gevangenisstraf van een dag tot vier dagen of met een van die straffen alleen wordt gestraft : (....... )
6° Zij die veldvruchten of andere nuttige voortbrengsels van de boden , die nog niet los van de grond zijn , roven .
Verzwarende feiten volgens artikel 463 ( bij nacht , in bende , met voertuigen of lastdieren ... )

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 29 augustus 2010, 13:33   #40
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat degenen die de snelheidsbeperkingen niet respecteren de pesters zijn. Goed dat de Vlaamse overheid dat soort hard aanpakt. Uit alle onderzoeken blijkt trouwens dat er in Vlaanderen een draagvlak is voor die harde aanpak. De flitspaal-zeurders zijn een minderheid.
wanneer er echt een draagvlak was. dan zouden er bijna geen overtredingen gebeuren. er is een draagvlak om niet te moorden, daardoor is moord een uitzondering. tussen draagvlak bij de bevolking, en wetten ligt er wel een hemelsbreed verschil.
fernand is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be