![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En laat ons niet meer spreken over de G4 (g voor great), maar van Tsjé4.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() er is dan ook nog geen reden tot ingrijpen, zelfs confederalisme ligt nog niet op tafel, laat staan separatisme ... hij zit daar om op het juiste moment de dingen die cruciaal zijn te blokkeren, niet om nu al zijn pijlen te verschieten hé
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is al veertig jaar zo. Wie dus ooit ook maar een seconde overweegt of hij de Vlaamsgezindheid van de CVP zal vertrouwen, is ofwel te jong om het verschijnsel te onderkennen, of hopeloos naïef, of een belgicist met slechte bedoelingen.
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar je hier de vinger op legt, is idd de kern van het Belgisch probleem dat in 1830 ontstaan is. De Walen die gaan begrijpen dat hun alliantie met Brussel funest voor hen is, en een akkoord met de Vlamingen gaan afsluiten: dat is het einde van de dominantie van de Brusselse racisten én van het Belgisch concept. Deze evolutie is historisch, en hoewel zeer schuchter en voorlopig nog onderhuids, niet meer te stoppen. Ik hoop alleen maar dat de Vlamingen, en de flaminganten in het bijzonder, deze evolutie en het belang ervan zullen onderkennen, en de ontbrusselde Walen met open armen zullen tegemoettreden.
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons asjeblief dat separatisme en de waan van een Vlaamse romprepubliek achter ons laten. Een akkoord met tussen Vlamingen en Walen, zonder Brussel als aparte partner, is oneindig veel gunstiger voor Vlaanderen en zijn toekomst.
#29 |
Banneling
|
![]() mogelijk, maar tijdelijk én met een gereduceerd volledig (en echt) twee of drietalig Brussel.
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Weverke heeft de verkiezingen dik gewonnen; voorlopig zal hij het voor het zeggen hebben. Pas als er nieuwe verkiezingen komen, kunnen de kaarten weer geschud worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Voil�*, zoals ik al gedacht had, tsjeven zijn en blijven tsjeven.
Kris Peeters vanmorgen in "De Ochtend" op Radio 1: "Het is héél belangrijk dat De Wever kan tonen dat hij tot een akkoord kan komen; hij roept de N-VA ook op tot verantwoordelijkheidszin of wat lezen we: de tsjeven zijn zich aan het plooien. Tja de nieuwe tsjeven, maar dan in hun oude verpakking.
#32 |
Banneling
|
![]() "we moeten realistisch blijven ... "
![]() knechtfederalisme van de tsjeven ... |
![]() |
![]() |
#33 |
Burgemeester
|
![]() Quid NVA?
|
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() waarom post je op beide threats hetzelfde, uit hoop ?
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Et voila, ze hebben hun kar al gekeerd. Onvoorstelbaar.
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, onvermijdelijk en voorspelbaar.
En als we nog wat verder zijn gaan die in een federale Vlaamse minderheidsregering met SPa en Groen!. En er komt geen splitsing van BHV en geen staatshervorming. Belgie instand houden is de eerste zorg en al de rest zijn zorgen voor later. CD&V zal NOOIT voor Vlaanderen kiezen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 september 2010 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Zouden ze echt zo ver gaan van Vlaanderen te verraden ja.... zou toch wel héééél erg dom zijn, ze zouden dan toch moeten weten dat dit gelijk staat aan politieke zelfmoord; nu ja tsjeven je kan er alles van verwachten.
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn genoeg anti-Vlamingen in Vlaanderen die op dat soort mensen stemmen. De CD&V heeft nooit anders gedaan dan Vlaanderen verraden, elke verkiezing van de afgelopen 50 jaar heeft het prijs geweest. Heeft er dan van jullie niemand dat ooit gezien?
Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 september 2010 om 12:38. |
||
![]() |
![]() |
#39 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fredo2008 : 3 september 2010 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
blijft een moeilijk scenario hoor ... het is gewoon op ... er zal geen B fed reg meer gevormd kunnen worden |
|
![]() |