Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2003, 15:26   #21
Lieven Corneillie
Lokaal Raadslid

Lieven Corneillie's schermafbeelding

Standaard

Langs rechts heeft er nog niemand gereageerd op mijn onderbouwde stelling dat het NSV racistisch is. Geen bewijzen voor het tegendeel? Of trots dat het racistisch is?
Lieven Corneillie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 15:42   #22
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

Ik snap hem niet:

De poppenstoet gaat hier voorbij
Ze komen recht uit speelgoedland
Daar zijn ze dansend hand in hand
En Zwarte Piet marcheert vanvoor
Nog zwarter dan een ouwe moor

Een Zeeuwse boer, een eskimo
Roodkapje en Pinokkio
Een indiaan, een kapitein
Een Mexicaan en Harlekijn
Een edelvrouw, een nobele heer
En Mickey Mouse met Teddybeer

blijkt niet racistisch te zijn, maar als je dan Zeeuwse boer en Harlekijn vervangt door Marokkaan en Afrikaan is het dat wel?

Een indiaan, mexicaan, zeeuwse boer, eskimo , ouwe moor etc. mogen dus wèl mee in de poppenstoet, maar een Marokkaan en Afrikaan niet?

Ajakkes toch!

Gebruikt men dan dezelfde maatstaven om "blanke" mensen te demoniseren als ze het islamitische "kaffer" woord overgenomen hebben om de niet-islamitische inwoners van Afrika te gebruiken, terwijl de hier ingeweken moslims ons uiteraard wèl als kaffer mogen beschouwen, vermits dat deel is van HUN cultuur?

Neger mag men al niet meer gebruiken (waarom in feite niet?), eskimo wil zeggen "zij die rauwe vis eten" en is dus niet correct, het moet "inuit" zijn (wat 'mensen') betekent, Marokkaan en Afrikaan mag volgens de regels hierboven ook al niet, mag iemand in feite nog wel "blanke" zeggen?

Of zullen we het vanaf nu op "witten" en "zwarten" en "bruinen" moeten houden op straffe van als 'racist' te boek te staan!
De logika ontgaat me hier volkomen!
Dit liedje heeft nergens een racistische connotatie. "Turk" of "Marokkaan" is voor mij trouwens ook geen scheldwoord, evenmin als "neger". Als de tekst van de NSV u onder uw neus zou verschijnen, zou u daarentegen kunnen vaststellen dat de context daar racistisch tot en met is. Spijtig dat ik de tekst zelf niet kan leveren... en daarmee het bewijs...
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 15:56   #23
Lieven Corneillie
Lokaal Raadslid

Standaard

DNB schreef:
Citaat:
Als de tekst van de NSV u onder uw neus zou verschijnen, zou u daarentegen kunnen vaststellen dat de context daar racistisch tot en met is. Spijtig dat ik de tekst zelf niet kan leveren... en daarmee het bewijs...
Misschien eens vragen aan Guderian
Oud 11 januari 2003, 16:12   #24
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Allé, de kindjes zijn weer aan het zeveren over de NSV. Hoog tijd dat ze hun "tutteke" krijgen!

1. De NSV heeft geen "racistische roots", het is een radicaal-nationalistische afsplitsing van het KVHV-Antwerpen.

2. De NSV is niet gelinkt aan het Vlaams Blok of aan welke andere organisatie of vereniging ook. Vele NSV'ers (waaronder ik) hebben niets te maken met het Blok, sommige zijn er lid van of hebben er sympathie voor maar andere dan weer totaal niet!

3. Extreem-links in Gent heeft een aantal jaren geleden een vervalsing gemaakt van de NSV-Verbondsberichten met daarin een zeer racistisch, dwaas artikel. Het was hun bedoeling om op die manier de erkenningsaanvraag van de NSV in het PFK van de universitiet te kelderen. Pure leugen en laster dus, om de subsidiepot van de unief voor hen te kunnen houden. Ook vandaag nog gebruiken ze die laster om de NSV te kunnen beschadigen. Op de vraag naar het nr. van die vermeende "verbondsberichten" komt nooit een antwoord, omdat we dan de echte verbondsberichten er zouden kunnen naastleggen!

4. De NSV gebruikt enkel geweld ter verdediging van zichzelf. Extreem-links kan het dikwijls niet laten NSV'ers te provoceren of fysiek aan te vallen.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 16:17   #25
Lieven Corneillie
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik heb er niets op tegen dat jullie je verbaal verdedigen op verbale provocatie. Maar ik vind het ongeoorloofd u fysiek te verdedigen op verbale provocatie.
Oud 11 januari 2003, 16:21   #26
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DNB
Ik heb ooit een boek gelezen van Were Di, waarin een herwerkte versie te lezen was van De Poppenstoet van Louis Neefs:

Opzij, opzij, opzij
De poppenstoet gaat hier voorbij
Ze komen recht uit speelgoedland
Daar zijn ze dansend hand in hand
En Zwarte Piet marcheert vanvoor
Nog zwarter dan een ouwe moor

Roodkapje en Pinokkio

Ohee, ohee, ohee
Wie stapt er met die stoet niet mee
Trompetten klinken hoog en hel
Tesaam met trom en rinkelbel
En klein en groot aan dansen gaat
Wijl Harlekijn de maten slaat

Roodkapje en Pinokkio

Hoera, hoera, hoera
Nu komt de Sint bij ons weldra
En ieder wordt door hem bedacht
Als hij op tocht gaat door de nacht
Daarom ook danst de hele stoet
Zo blij de avond tegemoet

Roodkapje en Pinokkio

De versie van de NSV vind ik nergens, maar "de poppenstoet ..." in de eerste zin werd "de NSV ..." en de rest van het liedje leent zich ook uitstekend tot racistische zinnen. "Een Zeeuwse boer" en een "harlekijn" werden "een Marokkaan" en een "Afrikaan".

Toch eigenaardig dat niet-NSV'ers hier blijkbaar liedjes van de NSV menen te kennen die leden van de NSV zoals ik totaal niet kennen tenzij uit lasterpublicaties zoals een boek van wijlen Anthierens over het Blok, waarin een dergelijke versie van het hierboven genoemd lied stond. Blijven proberen mannekes...
Oud 11 januari 2003, 16:24   #27
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Corneillie
Ik heb er niets op tegen dat jullie je verbaal verdedigen op verbale provocatie. Maar ik vind het ongeoorloofd u fysiek te verdedigen op verbale provocatie.
Kijk, ofwel ga je op een normale wijze een discussie aan over maatschappij en politiek, ofwel grijp je naar agressie (fysiek/verbaal). Blijkbaar zijn er zeer veel linksen die het laatste verkiezen. Ze moeten er dan ook de gevolgen van dragen. Wie zich agressief gedraagt tegen mij, mag een agressieve reactie verwachten!
Oud 11 januari 2003, 18:52   #28
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Toch eigenaardig dat niet-NSV'ers hier blijkbaar liedjes van de NSV menen te kennen die leden van de NSV zoals ik totaal niet kennen tenzij uit lasterpublicaties zoals een boek van wijlen Anthierens over het Blok, waarin een dergelijke versie van het hierboven genoemd lied stond. Blijven proberen mannekes...
Ah, nu ga ik op beide oren kunnen slapen: was al een tijdje op zoek naar het boek, maar wist niet meer welk het was. Het boek was misschien wel van Anthierens, en ging over het Blok, maar het lied zei "de NSV komt hier voorbij"...

Wat dat "liedjes beter kennen dan de leden zelf": ken uw vijand (het Blok, want daarover ging het boek. De NSV kwam gewoon ter sprake).
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 13:38   #29
sigrid
Vreemdeling

Standaard

DAT WIST IK AL LANGER DAT HET 70 PUNTEN PROGRAMMA NIET RACISTICH IS.
MAAR BEN BLIJ DAT IEMAND HET EENS ZEGT.
TIS OMDAT HET VAN HET VLAAMS BLOK KOMT DAT MEN HET RACISTICH VIND.
sigrid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 13:48   #30
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Als U op 'shift' (dat pijltje naar boven) duwt, dan kan U 'Caps Lock' afzetten.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 13:48   #31
rosy
Burger

Standaard

kan iemand die 70 punten eens geven. op de site van het blok vind ik ze niet. ik heb ze ooit gelezen en vond op dat moment dat het HEEEEEEEEL racistisch was! maar tis al een paar jaar veranderd.
hoe kan dat nu dat dat niet racistisch is. het vlaams blok wil de vreemdelingen buiten. 'aanpassen of opkrassen': vinden jullie dat niet racistisch? de mensen die op het blok stemmen, denken dat de partij dezelfde racistische denkbeelden heeft als zij. of:1. het blok maakt haar kiezers iets wijs, of: 2.het blok is racistisch, of: 3.de kiezers van het blok zijn niet xenofoob.
het is bewezen dat het merendeel van de kiezers van het blok proteststemmers zijn of op de partij stemmen omwille van haar vreemdelingenstandpunt (het feit dat ze de vreemdelingen zien als oorzaak van veel problemen in onze maatschappij (=racisme) en ze die op een andere manier willen aanpakken als andere bewoners van ons staatje (= racisme)).

als het blok niet racistisch is, waar staan ze dan voor?
vlaanderen onafhankelijk?
rosy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 08:14   #32
witenzwart
Banneling

Standaard

Het 70-punten plan is de eerste stap in de goede richting. Alhoewel voor mijn part mogen de criminele vreemdelingen de kogel krijgen. Waarom geld steken in ze het land uit te zetten. Ze moesten maar niet crimineel doen in het gastland. Grote kuis!
witenzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 08:22   #33
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rosy
kan iemand die 70 punten eens geven. op de site van het blok vind ik ze niet. ik heb ze ooit gelezen en vond op dat moment dat het HEEEEEEEEL racistisch was! maar tis al een paar jaar veranderd.
hoe kan dat nu dat dat niet racistisch is. het vlaams blok wil de vreemdelingen buiten. 'aanpassen of opkrassen': vinden jullie dat niet racistisch? de mensen die op het blok stemmen, denken dat de partij dezelfde racistische denkbeelden heeft als zij. of:1. het blok maakt haar kiezers iets wijs, of: 2.het blok is racistisch, of: 3.de kiezers van het blok zijn niet xenofoob.
het is bewezen dat het merendeel van de kiezers van het blok proteststemmers zijn of op de partij stemmen omwille van haar vreemdelingenstandpunt (het feit dat ze de vreemdelingen zien als oorzaak van veel problemen in onze maatschappij (=racisme) en ze die op een andere manier willen aanpakken als andere bewoners van ons staatje (= racisme)).

als het blok niet racistisch is, waar staan ze dan voor?
vlaanderen onafhankelijk?
http://users.pandora.be/amarcord/selys/zeven01.html
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be