Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 september 2010, 15:08   #21
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
zoals Dave Sinardet.
Goh, Dave "Het Vlaams Belang is unitaristisch" Sinardet. Was ik al helemaal vergeten
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 4 september 2010, 15:12   #22
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bij het lezen van zijn relaas kom ik tot de vaststelling dat BB met de "poepers" zit.

Hij zal dus liever niet nieuwe verkiezingen hebben....

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...terdag_ochtend

De reactie van "groen"
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...12227/1.856963
Ach is dat nu de strategie : bewust de onderhandelingen laten mislukken en dan telkens nieuwe verkiezingen tot de uitslag de Franstaligen bevalt?
sjarel is offline  
Oud 4 september 2010, 16:05   #23
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Je snapt er weer eens niets van . Een voorspelling is geen mening, systeempje.

Even een voorbeeldje:
- Het is mijn mening dat Frankrijk te agressief optreedt ten opzichte van de Roma.
- Het is mijn mening dat volgend jaar de Franse regering massale razzia's en deportaties van Roma gaat organiseren.

Zie je het verschil nu een beetje?
Ik zie het verschil, maar u ziet het niet in deze.

Wanneer ik zeg dat deze of gene partij zal winnen, dan is dat een mening indien deze voorspelling onderbouwd wordt. Hier valt de voorspelling samen met een mening. Een mening kan dus een voorspelling zijn natuurlijk. Maar niet elke voorspelling is een mening.

Begrijpt u het nu?
system is offline  
Oud 4 september 2010, 16:14   #24
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

[quote=system;4963373]En natuurlijk is het een voorspelling vermits er nog geen verkiezingen zijn geweest. Dat is nogal wiedes. Maar daarom zeg ik: ik voorspel dat de NVA minstens 2 �* 3% zal verliezen bij eventuele verkiezingen. Dat is wat is beweer. Niet meer en niet minder. En nogmaals, ik hoop dus dat er vlug verkiezingen komen.

UOTE]

U doet me denken aan de hoofd delegeerde van het ABVV in ons bedrijf.

Ik werk daar reeds 30 jaar en hij ook.

In de jaren 80 was hij en het ABVV “tegen” de “kaloten van het ACV” en de PVV ( nu open VLD). Die waren de schuld van alles.

Toen het Vlaams Blok ( nu Vlaams Belang) in de jaren 90 verkiezing na verkiezing won , was dit plots de grooote vijand voor hem en het ABVV. Hij was er tegen en alles was hun schuld.

Begin de 21° eeuw kwam plots Lijs Dedecker. Waren die gasten slecht voor het ABVV !!!

En nu anno 2010 is het ABVV plost tegen Dewever en NVA. Alles is hun fout.

Nog één partij te gaan voor het ABVV en dat is groen. Dan hebben ze alles afgelopen.

Ik herken u daarin system.

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 4 september 2010 om 16:15.
MORPHEUS is offline  
Oud 4 september 2010, 16:34   #25
system
Banneling

Standaard

[quote=MORPHEUS;4963449]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En natuurlijk is het een voorspelling vermits er nog geen verkiezingen zijn geweest. Dat is nogal wiedes. Maar daarom zeg ik: ik voorspel dat de NVA minstens 2 �* 3% zal verliezen bij eventuele verkiezingen. Dat is wat is beweer. Niet meer en niet minder. En nogmaals, ik hoop dus dat er vlug verkiezingen komen.

UOTE]

U doet me denken aan de hoofd delegeerde van het ABVV in ons bedrijf.

Ik werk daar reeds 30 jaar en hij ook.

In de jaren 80 was hij en het ABVV “tegen” de “kaloten van het ACV” en de PVV ( nu open VLD). Die waren de schuld van alles.

Toen het Vlaams Blok ( nu Vlaams Belang) in de jaren 90 verkiezing na verkiezing won , was dit plots de grooote vijand voor hem en het ABVV. Hij was er tegen en alles was hun schuld.

Begin de 21° eeuw kwam plots Lijs Dedecker. Waren die gasten slecht voor het ABVV !!!

En nu anno 2010 is het ABVV plost tegen Dewever en NVA. Alles is hun fout.

Nog één partij te gaan voor het ABVV en dat is groen. Dan hebben ze alles afgelopen.

Ik herken u daarin system.
Ik stel vast wat ik vast stel. En dat dus Dewever niets opgelost heeft alhoewel er voor de Vlamingen heel veel positieve substantieels dingen op tafel lag waarover reeds een princiepsakkoord was afgesloten en die we dus hadden binnengehaald. En dat het dus niet waar is dat Brussel vrij spel kreeg wat de toelagen betreft en er dus geen sprake was van een 'blanco cheque', zoals Dewever oreert . Tenminste dat beweert Van Besien. En die zat mee aan tafel. Bijgevolg, ik vermoed slechte wil bij Dewever en zeker bij Bourgeois. Maar dat vermoedde ik al lang. En de resultaten nu bevestigen slechts mijn vermoeden van toen.

De rabiate Vlaamsnationalisten zijn bezig weer dezelfde fout te maken als tijdens het Egmontpakt. Hadden ons niet op stang laten jagen door die rabiate flamminganten, en we dat getekend dan was BHV al lang opgelost. En het werd toen niet opgelost en nu evenmin. En nu hebben we niets verkregen en start alles weer vanaf 0, precies zoals na het verwerpen van het Egmontpakt.

En mocht Dewever dan al niet van slechte wil zijn geweest (sta me toe daaraan te twijfelen), dan heeft hij zich in ieder gedragen als een amateur die zich de kaas van het brood heeft laten snoepen door zijn inhaligheid.

Laatst gewijzigd door system : 4 september 2010 om 16:54.
system is offline  
Oud 4 september 2010, 16:54   #26
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zoals Dave Sinardet.
Dat is laster. Hoe 'raar' de 'meningen' van system ook mogen zijn, je kunt hier toch dagelijks vaststellen dat hij de politiek volgt.
Oud 4 september 2010, 16:54   #27
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
......Tenzij... ja tenzij Olijke Bart nu het voortouw gaat nemen en de klus klaart. Maar dat zijn fata morgana's. Zoals we hem al zo lang kennen nu, zal hij wel het hazenbad (ver)kiezen en zich uit de voeten maken. Dat is de authentieke Dewever-stijl.
De uitdrukking luidt "het hazenpad kiezen", mijnheer system.
Gwylan is offline  
Oud 4 september 2010, 16:55   #28
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij het lezen van zijn relaas kom ik tot de vaststelling dat BB met de "poepers" zit.
Henri, heb jij nog college gelopen bij Derrida ?

Zoniet, dan heb je een aangeboren talent om 'deconstructief' te lezen...
Oud 4 september 2010, 16:57   #29
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

[quote=system;4963484]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht

Ik stel vast wat ik vast stel. En dat dus Dewever niets opgelost heeft alhoewel er voor de Vlamingen heel veel substantieels op tafel lag waarover reeds een princiepsakkoord was afgesloten. En dat het dus niet waar is dat Brussel vrij spel kreeg wat de toelagen betreft en er dus geen sprake was van een 'blanco cheque', zoals Dewever oreert . Tenminste dat beweert Van Besien. En die zat mee aan tafel. Bijgevolg, ik vermoed slechte wil bij Dewever en zeker bij Bourgeois. Maar dat vermoedde ik al lang. En de resultaten nu bevestigen slechts mijn vermoeden van toen.

De rabiate Vlaamsnationalisten zijn bezig weer dezelfde fout te maken als tijdens het Egmontpakt. Hadden we dat getekend dan was BHV al lang opgelost. En het werd toen niet opgelost en nu evenmin.
Ik weet het niet maar als je die 250 m€ (500 m€) onmiddellijk jaarlijks toestaat in ruil voor het herwerken van de financieringswet zonder over de inhoud van die wet te spreken dan teken je volgens mij een blanco cheque. Dat is juist hetzelfde als je als voetballer een vast contract zou tekenen voor heel uw carrière zonder dat in dat contract iets staat over wat je gaat verdienen. We zullen over uw loon binnen een aantal jaar een overeenkomst sluiten. Zo werkt het niet. Trouwens waarom is het voorstel om beperkt in tijd (1 a 2 jaar) 250 m€, in afwachting van die financieringswet , door de Franstalige (Lees Elio) niet weerhouden? Die 500 m€ kon dan in die financieringswet opgenomen worden. Dat doet me vragen stellen.
Den Bal is offline  
Oud 4 september 2010, 16:57   #30
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
De uitdrukking luidt "het hazenpad kiezen", mijnheer system.
U maakt nooit tikfouten, dat weten we.
system is offline  
Oud 4 september 2010, 16:59   #31
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
U maakt nooit tikfouten, dat weten we.
Noojt, inderdaad.
Gwylan is offline  
Oud 4 september 2010, 17:03   #32
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Hij zal dus liever niet nieuwe verkiezingen hebben....

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...terdag_ochtend

De reactie van "groen"
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...12227/1.856963
Denk je dat of hoop je dat?
andev is offline  
Oud 4 september 2010, 17:04   #33
bartje
Minister-President

Standaard

Zalig om hier te lezen hoe sommigen zo op de kap van BDW zitten.
Eindelijk eens een politicus die woord houdt en die de franstaligen niet zo maar alles toegeeft begin je her en der te horen, zelfs van mensen die vorige keer niet voor N-Va gestemd hebben.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 4 september 2010, 17:05   #34
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
euh ik denk dat nieuwe verkiezingen wel in het voordeel van de nva zullen spelen.
Ik ook... en dat de kazakkendraaiende SPa vervangen kan worden door de liberalen die met Decroo junior misschien toch een nieuwe wind kunnen laten waaien...
andev is offline  
Oud 4 september 2010, 17:13   #35
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Noojt, inderdaad.
Dat dacht u dan maar. Want ook ongewilde fouten maakt u wel degelijk.

Eén voorbeeld maar (want ik kan zonder al te veel moeite er een paar opzoeken).

Uw zin in een draad:

Citaat:
Welgemeende dank voor de tip, mijnheer Robert.

Het toeval wil dat ik net langsvloog toen het madammeke in kwestie uit beeld stapte. Iemand nam er zelfs een fotootje van.

Maar goed, dat puur toeval houden we voor het overige stil, natuurlijk.
Niet 'langsvloog', maar 'langs vloog'.

Dus opletten met al te betweterig te willen doen, Mijnheer Gwylan.

Laatst gewijzigd door system : 4 september 2010 om 17:14.
system is offline  
Oud 4 september 2010, 17:16   #36
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik ook... en dat de kazakkendraaiende SPa vervangen kan worden door de liberalen die met Decroo junior misschien toch een nieuwe wind kunnen laten waaien...
Hoop daar maar niet op.
Decroo senior is Belg in hart en nieren. (herinner u zijn uitspraak over Vlaams Nationalisten?) Zijn zoon denkt, op dit punt, in dezelfde richting.
Den Bal is offline  
Oud 4 september 2010, 17:20   #37
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Zalig om hier te lezen hoe sommigen zo op de kap van BDW zitten.Eindelijk eens een politicus die woord houdt en die de franstaligen niet zo maar alles toegeeft begin je her en der te horen, zelfs van mensen die vorige keer niet voor N-Va gestemd hebben.

De ene zit Dewever op zijn kap,en dan hebt u daar commentaar op.
De andere zit Leterme op zijn kap, en dan hebt u daar al minder commentaar op.
En uiteindelijk bereikten ze alle twee niets, en daar hebt u dan helemaal geen commentaar meer op.

En zo ziet men maar.

Laatst gewijzigd door system : 4 september 2010 om 17:21.
system is offline  
Oud 4 september 2010, 17:38   #38
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat dacht u dan maar. Want ook ongewilde fouten maakt u wel degelijk.

Eén voorbeeld maar (want ik kan zonder al te veel moeite er een paar opzoeken).

Uw zin in een draad:

Niet 'langsvloog', maar 'langs vloog'.

Dus opletten met al te betweterig te willen doen, Mijnheer Gwylan.
Wel wel, mevrouw system, ik ben de eerste om toe te geven dat ik nog erg veel te leren heb voor wat de Nederlandse taal betreft.

Het zal u trouwens reeds opgevallen zijn dat ik zelden of nooit iemand op taalfouten wijs. Voor u maakte ik graag een uitzondering, niet om betweterig te zijn, maar om u te helpen.

U bent overigens zowat de ongeslagen kampioen(e) als het er om gaat betweterig (cq. bedweterig, cq. bedwaterig) te zijn, dus daarin zou ik u hoe dan ook niet kunnen kloppen.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 4 september 2010 om 17:39.
Gwylan is offline  
Oud 4 september 2010, 17:44   #39
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel wel, mevrouw system, ik ben de eerste om toe te geven dat ik nog erg veel te leren heb voor wat de Nederlandse taal betreft.

Het zal u trouwens reeds opgevallen zijn dat ik zelden of nooit iemand op taalfouten wijs. Voor u maakte ik graag een uitzondering, niet om betweterig te zijn, maar om u te helpen.

U bent overigens zowat de ongeslagen kampioen(e) als het er om gaat betweterig (cq. bedweterig, cq. bedwaterig) te zijn, dus daarin zou ik u hoe dan ook niet kunnen kloppen.
Laat dat 'helpen' maar vallen. U zult zeker ook nog andere motieven hebben. Niet alleen bent u betweterig, maar ook een beetje schijnheilig, mijnheer Gwylan.

Laatst gewijzigd door system : 4 september 2010 om 17:44.
system is offline  
Oud 4 september 2010, 17:47   #40
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Laat dat 'helpen' maar vallen. U zult zeker ook nog andere motieven hebben. Niet alleen bent u betweterig, maar ook een beetje schijnheilig, mijnheer Gwylan.
Ik laat het graag aan u over om mijn andere motieven hier uitgebreid uit de doeken te doen, mevrouw system. Laat u maar eens goed gaan, dat lucht op.
Gwylan is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be