Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 september 2010, 09:42   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
poll is niks waard. Heb er net 5 keer op gestemd
geen nood, je hebt het resultaat niet kunnen wijzigen

om het resultaat 1% te wijzigen, zal je nog 140 keer moeten stemmen ...

dan raak je mss op 50%/50%

Laatst gewijzigd door Anna List : 7 september 2010 om 09:43.
Anna List is offline  
Oud 7 september 2010, 09:44   #22
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
geen nood, je hebt het resultaat niet kunnen wijzigen

om het resultaat 1% te wijzigen, zal je nog 140 keer moeten stemmen ...

dan raak je mss op 50%/50%
ik zal er mij eens mee bezighouden
Je weet niet wat ik gestemd heb maar toch insinueer je tss het zal hier ook nooit veranderen

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 7 september 2010, 09:46   #23
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik zal er mij eens mee bezighouden
Je weet niet wat ik gestemd heb maar toch insinueer je tss het zal hier ook nooit veranderen
elementary, watson...
Anna List is offline  
Oud 7 september 2010, 09:55   #24
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Corelio
Thomas Leysen
KBS
http://www.brusselsjournal.com/node/487

betaalde reclame dus.
I know I know.

Een tijdje geleden vond ik dat ons koningshuis serieus uit de bocht ging door met allerlei mensen te gaan spreken met de duidelijke bedoeling om de NVA te isoleren.

HLN en De Standaard focusten náást de kwestie, dus ik reageerde op hun artikel met "waarom ontwijkt men hier de rol van het koningshuis, en op De Tijd niet?" (ik zette géén link naar dat artikel op De Tijd hee). En rara; mijn bericht werd niet doorgelaten, bleef ongezien.

pixelpower is offline  
Oud 7 september 2010, 09:55   #25
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
elementary, watson...
frankly, my dear..

in ieder geval zeg ik niet dat de poll waardeloos is omdat de ja stemmen 2 % meer halen, Sherlock

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
Oud 7 september 2010, 09:56   #26
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Even een woordje in jouw tekst aangepast dat de kern van de zaak weergeeft. Het gaat hem hier niet alleen om de splitsing van het land, maar om het bestendigen van de machtsverhoudingen. Zelfs al stond de onafhankelijkheid van Vlaanderen niet in het partijprogramma van de N-VA, dan nog zou men er alles aan doen om haar tegen te werken. De Vlaming moet en zal ondergeschikt blijven in de Belgische pikorde, of het is België niet meer. Het gaat hier niet louter om het voortbestaan van 'België', maar om dat van 'belgique', het land met zijn scheve machtsverhoudingen, pariteiten, grendels, blokkeringsmiddelen en andere aanfluitingen van de democratie.
Goed punt. Volledig akkoord.
pixelpower is offline  
Oud 7 september 2010, 09:58   #27
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
frankly, my dear..

in ieder geval zeg ik niet dat de poll waardeloos is omdat de ja stemmen 2 % meer halen, Sherlock
Zelfs al halen de JA stemmen maar 45%, het is een véél hoger cijfer dan dat men ooit de Vlaamsvoelendheid toedichtte.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 september 2010, 10:08   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
I know I know.

Een tijdje geleden vond ik dat ons koningshuis serieus uit de bocht ging door met allerlei mensen te gaan spreken met de duidelijke bedoeling om de NVA te isoleren.

HLN en De Standaard focusten náást de kwestie, dus ik reageerde op hun artikel met "waarom ontwijkt men hier de rol van het koningshuis, en op De Tijd niet?" (ik zette géén link naar dat artikel op De Tijd hee). En rara; mijn bericht werd niet doorgelaten, bleef ongezien.

ofwel ben je er toch even op geweest, ofwel heeft iemand anders dat ook nog alsnog gepost ... ik heb het toen wel gelezen daar !
Anna List is offline  
Oud 7 september 2010, 10:09   #29
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
frankly, my dear..

not the sharpest knife in the shed ?

wat hebben die 2% er nu mee te maken ?
Anna List is offline  
Oud 7 september 2010, 10:15   #30
EddyBal

Standaard

De Poll op HLN is trouwens veelzeggender: "valt België als land nog te redden?" waar men dus peilt naar wat de mensen DENKEN dat zal gebeuren... ziet er goed uit. 37% slechts denkt dat het nog te redden valt.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 september 2010, 10:20   #31
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
not the sharpest knife in the shed ?

wat hebben die 2% er nu mee te maken ?
wel, het is toch traditie hier, wanneer een polluitslag u niet zint, om te roepen dat een poll waardeloos is. Daar zou je eventueel uit kunnen afleiden wat ik gekozen heb. Zo ver had je nog niet geredeneerd of zo?
Of je herinnert nog mijn uitvallen van vroeger
Of je kan de data van de poll inkijken
Ik ben in ieder geval voor-noch tegenstander van splitsen. Ik hou wel van Wallonië feitelijk. Het is een mooie streek. Ik hou evenwel niet van de heersende mentaliteit in sommige delen ervan. Maar dat heb ik ook met Vlamingen hoor Het kan me niet zoveel schelen dus. Wat mij betreft mogen ze wel Antwerpen afsplitsen van Vlaanderen ook als ze beginnen splitsen.

Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 7 september 2010 om 10:22.
Oud 7 september 2010, 10:25   #32
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
De Poll op HLN is trouwens veelzeggender: "valt België als land nog te redden?" waar men dus peilt naar wat de mensen DENKEN dat zal gebeuren... ziet er goed uit. 37% slechts denkt dat het nog te redden valt.
Tja, indien men een poll zou opstarten met de vraag 'Bent u bereid uw ondergeschikte rol in belgique verder te aanvaarden indien dat de enige mogelijkheid zou zijn om het land te redden?' zouden de meeste mensen er wellicht niets van begrijpen. En dat is juist het tragische aan de hele zaak.
Zwartengeel is offline  
Oud 7 september 2010, 10:29   #33
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
heb je geen link ?
Anna List is offline  
Oud 7 september 2010, 10:29   #34
EddyBal

Standaard

Citaat:
wel, het is toch traditie hier, wanneer een polluitslag u niet zint, om te roepen dat een poll waardeloos is. Daar zou je eventueel uit kunnen afleiden wat ik gekozen heb. Zo ver had je nog niet geredeneerd of zo?
Of je herinnert nog mijn uitvallen van vroeger
Of je kan de data van de poll inkijken
Ik ben in ieder geval voor-noch tegenstander van splitsen. Ik hou wel van Wallonië feitelijk. Het is een mooie streek. Ik hou evenwel niet van de heersende mentaliteit in sommige delen ervan. Maar dat heb ik ook met Vlamingen hoor Het kan me niet zoveel schelen dus. Wat mij betreft mogen ze wel Antwerpen afsplitsen van Vlaanderen ook als ze beginnen splitsen.
Kijk, ik begrijp de redenering van sommige mensen niet.

Wallonië zal NIET van de landkaart verdwijnen moesten we onafhankelijk worden. Je kan er even makkelijk naartoe zoals je nu naar Nederland en Frankrijk kan. Je zal nauwelijks merken dat er grenzen zijn.

Die idioot van een Vlaamse Brusselaar die ze bij de VRT opvoerden deed ook alsof hij niet meer naar Wallonië zou kunnen om die mooie streek te bezoeken , omdat we die zouden "kwijt" zijn... Zijn we die nu rijk misschien? Dat ligt waar het ligt en zal niet verdwijnen.
EddyBal is offline  
Oud 7 september 2010, 10:31   #35
EddyBal

Standaard

Citaat:
heb je geen link ?
Staat gewoon op de pagina van binnenlands nieuws

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...gie.dhtml#poll
EddyBal is offline  
Oud 7 september 2010, 10:31   #36
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
heb je geen link ?
http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...leefbaar.dhtml

Via dit artikel vind je in de rechterkolom de poll...
sjarel is offline  
Oud 7 september 2010, 10:35   #37
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Een poll op de VRT.
Objectiviteit is al niet hun sterkste kant.
Laat staan zo'n poll.
hurricane is offline  
Oud 7 september 2010, 10:36   #38
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, ik begrijp de redenering van sommige mensen niet.

Wallonië zal NIET van de landkaart verdwijnen moesten we onafhankelijk worden. Je kan er even makkelijk naartoe zoals je nu naar Nederland en Frankrijk kan. Je zal nauwelijks merken dat er grenzen zijn.

Die idioot van een Vlaamse Brusselaar die ze bij de VRT opvoerden deed ook alsof hij niet meer naar Wallonië zou kunnen om die mooie streek te bezoeken , omdat we die zouden "kwijt" zijn... Zijn we die nu rijk misschien? Dat ligt waar het ligt en zal niet verdwijnen.
WTF? natuurlijk zijn we die mooie streek nu rijk. Wat een domme opmerking is dat eigenlijk?
Kunnen wij er fier op zijn dat de mooie Provence in ons land ligt?
Draait uw argumentatie en uw 'patriotisme' enkel om centen?

Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 7 september 2010 om 10:39.
Oud 7 september 2010, 10:38   #39
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het is toch opvallend dat men over peilingen waaruit blijkt dat de Vlaming België wil behouden, meteen een artikel schrijft. Terwijl peilingen waaruit blijkt dat de meerderheid België wil splitsen, geruisloos verdwijnen zonder er ook maar een beetje aandacht aan het besteden...

De Vlaamse media hebben de operatie 'Red Belgie' alweer ingezet.
Zeno! is offline  
Oud 7 september 2010, 10:43   #40
EddyBal

Standaard

Citaat:
WTF? natuurlijk zijn we die mooie streek nu rijk. Wat een domme opmerking is dat eigenlijk?
Kunnen wij er fier op zijn dat de mooie Provence in ons land ligt?
Draait uw argumentatie en uw 'patriottisme' enkel om centen?
Mijn Vlaams patriottisme draait OOK en misschien zelfs vooral om de centen. Vind jij het misschien tof dat men met je zuurverdiende geld aan de andere kant onnozel doet? Maar wat kan mij schelen dat Namen of Luik niet meer in "mijn" land liggen? Ze blijven op dezelfde afstand liggen en ik kan er op dezelfde manier naartoe. Ben jij imperialist misschien dat jij alles wil "bezitten"?
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be