Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 september 2010, 09:09   #21
Anna List
Banneling

Standaard

beetje voortvarend geweest met een bedoeld dubieuze fb uitlating
Anna List is offline  
Oud 7 september 2010, 09:12   #22
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Net daarom dat ze hem het potje premiersaus onder z'n snuffel moeten schuiven. Dat is dan de ultieme vernedering voor Di Rupo + Reynders niet op financiën. Want dat laatste zou inderdaad WEL een ramp zijn.
communautair opbod tussen Di Rupo en Reynders lijkt me wel wat
Anna List is offline  
Oud 7 september 2010, 09:12   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Het idee om waalse afdelingen op te richten is trouwens ook in oorsprong 'gewoon' pure chantage om te beletten dat het FDF gedumpt wordt...
Dat moet wel. In Wallonië heeft de kiezer evenveel nood aan het FDF als aan een kip die kan tapdansen. Daar zijn ze bij de MR nu nog maar pas achter, blijkbaar. Snelle geesten aldaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 7 september 2010 om 09:13.
Jazeker is offline  
Oud 7 september 2010, 09:41   #24
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was mij ook niet bekend. Leg dat bovenop mijn stelling en dan is het zeker verwonderlijk dat men bij de MR Maingain al niet reeds langer naar de achterbank hebben geschoven na de conclusies van 13 juni. Een campagne gebaseerd op het willetje van de Vlaamshatende Brusselaar weegt niet op tegen die gericht op heel Wallonië en met een sociaal-economisch zwaartepunt.
Er is in juli ook een incident geweest waarbij een FDF-kandidaat voor een zetel van benoemd senator (of hoe heet dat), niet verkozen raakte in het MR-bestuur. Resultaat: FDF is in het parlement (kamer + senaat) herleid tot 1 zetel.

Toen al hield de MR rekening met een afscheid van het FDF, me dunkt.
Oud 7 september 2010, 09:46   #25
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
communautair opbod tussen Di Rupo en Reynders lijkt me wel wat
Voila, that's the spirit. L'arroseur arrosé.

Die twee vechten nu al om de gunst van de N-VA door nog meer staatshervorming te beloven dan hun concurrenten.

Vlaanderen moet daar efficiënt en gewetenloos gebruik van maken door de twee haantjes tegen elkaar te blijven uitspelen. En Bart is al met Didier gaan eten: een meesterzet, die aantoont dat hij deze tactiek idd volgt.
Oud 7 september 2010, 09:47   #26
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Die twee vechten nu al om de gunst van de N-VA door nog meer staatshervorming te beloven dan hun concurrenten.

Vlaanderen moet daar efficiënt en gewetenloos gebruik van maken door de twee haantjes tegen elkaar te blijven uitspelen. En Bart is al met Didier gaan eten: een meesterzet, die aantoont dat hij deze tactiek idd volgt.
niet overdrijven, Bart eet gewoon graag, hij is niet kieskeurig op zijn disgenoten, that's it
Anna List is offline  
Oud 7 september 2010, 09:49   #27
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat moet wel. In Wallonië heeft de kiezer evenveel nood aan het FDF als aan een kip die kan tapdansen. Daar zijn ze bij de MR nu nog maar pas achter, blijkbaar. Snelle geesten aldaar.
Nochtans zijn die FDF-afdelingen wel degelijk opgericht en actief, zie http://www.fdf.be/spip.php?rubrique362.
Oud 7 september 2010, 09:52   #28
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans zijn die FDF-afdelingen wel degelijk opgericht en actief, zie http://www.fdf.be/spip.php?rubrique362.

Dan kan ik begrijpen dat de MR van het FDF af zou willen. Ze vissen in dezelfde kiesvijver.
schietboog is offline  
Oud 7 september 2010, 10:01   #29
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit te gebeuren staat. Milquet gaat nooit meegaan in het Reynders verhaal en als je de PS dumpt dan gaat Ecolo/Groen ook wel zijn conclusies trekken.

Milquet dumpen voor MR behoort tot de mogelijkheden maar dan zit je met een andere coalitie in Vlaanderen als in Wallonie (wat niet persé een probleem hoeft te zijn), maar dan heb je ook het feit dat Didier zowieso geen premier kan worden en dus ook niet zo ver zal willen gaan in een staatshervorming als wat hij nu laat uitschijnen.
fox is offline  
Oud 7 september 2010, 10:02   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We zijn het allen eens... zet dat bakje frietjes met premiersaus maar onder de neus van Reynders en de koning maakt Di Rupo meteen viervoudig pre-formateur en dan kan het circus beginnen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 september 2010, 10:05   #31
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
We zijn het allen eens... zet dat bakje frietjes met premiersaus maar onder de neus van Reynders en de koning maakt Di Rupo meteen viervoudig pre-formateur en dan kan het circus beginnen.
ik stel voor dat we op zijn belgisch heel creatief zijn en van het premierschap een duobaan maken DiRupo-Reynders als duopremiers voor de confederatie
Anna List is offline  
Oud 7 september 2010, 10:11   #32
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik stel voor dat we op zijn belgisch heel creatief zijn en van het premierschap een duobaan maken DiRupo-Reynders als duopremiers voor de confederatie
Hmm, nogal moeilijk denk ik. Scenario waar IK op hoop is:

Bart aan zet als apres-pre-formateur, gaat rond met artikel 35 bij alle partijen en we zetten daar nog enorm veel in. DAT samen met de vernieuwde financieringswet maakt de toekomst van België helemaal anders, want dan is de eigenlijke confederatie geboren. Daarna is het kwestie van afbouwen wat er nog instaat DAT kunnen we éénzijdig doen desnoods
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 september 2010, 10:12   #33
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit te gebeuren staat. Milquet gaat nooit meegaan in het Reynders verhaal en als je de PS dumpt dan gaat Ecolo/Groen ook wel zijn conclusies trekken.

Milquet dumpen voor MR behoort tot de mogelijkheden maar dan zit je met een andere coalitie in Vlaanderen als in Wallonie (wat niet persé een probleem hoeft te zijn), maar dan heb je ook het feit dat Didier zowieso geen premier kan worden en dus ook niet zo ver zal willen gaan in een staatshervorming als wat hij nu laat uitschijnen.
Milquet is een klein visje dat wat zuurstof wil happen uit de vijver waar Maingain meester is. Bij de MR beginnen de euro's te vallen, maar Milquet heeft nog steeds niet door dat ze met een partijtje van (wat was het ook al weer?) pakweg 5-6% vanaf 2007 zichzelf dagelijks in de kijker heeft gezet als madam NON en dat nu al 3 jaar lang in elk dossier en het resultaat mag er best wezen in 2010. Het is nog steeds een mini-partijtje met een even kleine score. Haar euro is nog niet gevallen... Wallonië wil geen communautaire oorlog en imperialisme. Enkel Brussel wil dat. En als plankton kan ze niet bepaald op tegen de haai Maingain.

Reynders kan premier worden. En liever dat dan hem op financiën te hebben. En als hij niet de fout maakt die Di Rupo maakte qua staatshervorming *ruik eens aan deze heerlijke ragout a la premier* en wel duidelijke targets qua staatshervorming op papier wil zetten, dan is de geveinsde welwillendheid van Di Rupo doorstoken en blijft Milquet nog steeds achter met haar mini-partijtje.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 7 september 2010 om 10:15.
Jazeker is offline  
Oud 7 september 2010, 10:12   #34
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL!

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 september 2010, 10:13   #35
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht

Bart aan zet als apres-pre-formateur, gaat rond met artikel 35 bij alle partijen en we zetten daar nog enorm veel in. DAT samen met de vernieuwde financieringswet maakt de toekomst van België helemaal anders, want dan is de eigenlijke confederatie geboren. Daarna is het kwestie van afbouwen wat er nog instaat DAT kunnen we éénzijdig doen desnoods
PS heeft al laten weten het initiatief niet te willen afgeven na Flahaut-Pieters ...
Anna List is offline  
Oud 7 september 2010, 10:15   #36
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
PS heeft al laten weten het initiatief niet te willen afgeven na Flahaut-Pieters ...

Schrik dat BDW andere mensen aan tafel uitnodigt? OVLD aan vlaamse kant zou anders niet onlogisch zijn. Het feit dat BDW met SPa en Groen! akkoord gaat vind ik van hem eigenlijk al een enorme toegeving richting Franstaligen.
(Velen gaan er blijkbaar van uit dat als OVLD erbij komt, dat MR er dan ook moet bijkomen, maar ik zou niet weten waarom...)
sjarel is offline  
Oud 7 september 2010, 10:17   #37
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet overdrijven, Bart eet gewoon graag, hij is niet kieskeurig op zijn disgenoten, that's it
En ook niet op de dis zelf, hoor ik. Als hij de twee maar niet dooreen haalt...
Oud 7 september 2010, 10:18   #38
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht

Grondwetsartikel 35 is gewoon een grap die Dehaene in '93 kon laten goedkeuren ter ontmijning van de spanningen en met de belofte dat het nooit zou worden uitgevoerd. Ik wil de franstalige partij nog zien die er echt werk van zou willen maken.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 september 2010, 10:21   #39
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Grondwetsartikel 35 is gewoon een grap die Dehaene in '93 kon laten goedkeuren ter ontmijning van de spanningen en met de belofte dat het nooit zou worden uitgevoerd. Ik wil de franstalige partij nog zien die er echt werk van zou willen maken.
Eerst van Brussel terug gewoon een stad maken en gewesten afschaffen zodat we enkel gemeenschappen overhouden.
En dan beginnen aan artikel 35.
sjarel is offline  
Oud 7 september 2010, 10:25   #40
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat art 35 een uitvinding van Martens was...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be