![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() CDH
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt voor de bijeenkomst van "de zeven" aan franstalige kant vergadert door de franstaligen. Aan Vlaamse zij gebeurt dit, om begrijpelijke redenen, niet. Op deze bijeenkomst spreekt Di Rupo dan ook namens de franstalige partijen en niet uit naam van de préformateur die hij eigenlijk hoort te zijn. Welnu, zo onderhandelen heeft zeer weinig zin omdat je niet weet wiens stelling Di Rupo eigenlijk aan het verdedigen is, je weet maw als vlaming niet op wie je de pijlen moet richten. Net daarom was het lijstje van Pieters zo geniaal, zo moest iedere partij kleur bekennen. Jammer genoeg had Di Rupo dit, in tegenstelling tot de andere partijen, snel doorzien.
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En de burger heeft niet het laatste woord, want indien de uitslag van een referendum in zou kunnen gaan tegen de algemene belangen van het land kan het steeds worden verworpen. Een voorbeeld hiervan is het minaretten verbod dat niet zal worden uitgevoerd. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De kleinschaligheid van de kantons (kleiner dan 1/3 van onze provincies) die een grote autonomie hebben laat dit toe. Ook de steden en gemeenten hebben een veel grotere autonomie daar dan hier. Dat maakt dat de betrokkenheid van de mensen groter is en de diversiteit van meningen, wegens het aantal beperkte politieke partijen, kleiner is. Maar de meeste wetten in Zwitserland worden niet via referendum bepaald hoor. Dat gebeurt maximum een paar keer per jaar.
Maar zoals ik al zei heeft elk kanton zijn ministerie van onderwijs e.d. wat het systeem toch wel erg duur maakt en bij verhuis naar een ander kanton leerproblemen kan opleveren. Mijn ouders wonen nu toch al een kleine 20 jaar in Zwitserland vandaar dat ik daar maandelijks kom. Maar persoonlijk zegt Zwitserland me niks. Daar gebeurt nooit iets en de Zwitsers zijn toch een erg gesloten en nors volkje. |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel je mening hebben maar de politieke actualiteit niet volgen.
Goe bezig hoor.
#31 |
|
![]() Nee, dirupo. Hij koos zijn medestanders en "suggereerde dat de Vlamingen best met dezelfde partijen die in de Vlaamse regering zetelen, rond de tafel kwam. Men is hem daar, spijtig genoeg, in bijgetreden. SPa en groen wég, OVLD mee aan de tafel. D�*t geeft een beter beeld van de stemming van de Vlamingen. Hoog tijd dat Bart zijn wetten begint te stellen. HIJ en niemand anders is in feite de grootste. Hopelijk word hij deze week wakker...
Woensdag afdelingsvergadering... zal er een hartig woordje placeren ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik knip hieronder een klein stukje uit één studie, en ik verzoek u hetzelfde te doen voor uw bewering. Het zou mij zeker interesseren. Citaat:
Citaat:
Paul www.opstand.net
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat, ook zonder jouw hartig woordje, er woensdag iets op til staat.
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarop?
Op welk konijn Bert Bibber deze maal weer uit zijn hoed gaat halen? Welke politieke del hij nog ergens op zijn zolder heeft hangen om te laten opdraven om een of andere interim-regering op de been te zetten? Heeft het eigenlijk nog wel zin dat we gaan stemmen? |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer dan gevat!