![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Ik zag eerder een debat: nationalist versus racist ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Paulus ik heb al debatten geweten tussen de kopstukken van de andere partijen waar het er net zo aan toe ging.
Dan kan ik er om lachen. Nu als Vlaams nationalist vond ik het beschamend hoe twee mensen met een grote overeenkomst van gedachtengoed mekaar zo weinig het licht in de ogen gunden. Twee Westvlaamse koppigaards zeker ... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Het debat tussen vanhecke en bourgois was in elk geval gene vette, maar die opmerking van bourgois was er ferm over.
Dat was echt beneden alle peil.
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook denk ik dat initiatieven zoals de "Welkomsgroep" voor de nodige hoogspanning hebben gezorgd. De VRT weet dit maar al te goed en heeft dit in een "geanimeerd debat" verzilverd.
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Wat heeft het Vlaams Blok gedaan toen Abou Jahjah ook maar een beetje beschuldigd werd van fraude? Wat deden ze in koor toen een aantal SP.A'ers met hun visa-kaart gingen shoppen? Moord en brand schreeuwen, jawel. Maar moord en drugs dealen is duidelijk minder erg? Is dat niet een klein beetje frappant? Is Van Hecke al vergeten dat hij zelf heeft toegegeven dat hij binnenkort zijn "mensen" wat zorgvuldiger ging selecteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
Mensen met een beetje fatsoen houden dat uit de politiek. Trouwens, omdat de enen kinderachtig zijn, mogen de anderen dat ook zijn? Kijk misschien nog eens goed naar de titel van deze draad. Trouwens, je vergelijkingen gaan niet op. De visa affaire ging om gemeenschapsgeld, was een politieke zaak. Jahjah zou geen belg moeten zijn, was een politieke zaak. Over die drugsdealer kan gepraat worden. Over die moord moet je zwijgen!
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dat schietincident "uitbuiten"... Weet nog iemand hoe lang het blok de zaak Patrick Mombaers(juiste naam?) heeft uitgemolken ? toen was er geen consternatie rond de familieleden en hun rouw, was er geen link met een politieke partij... er was maar één significant verschil... Wat was het ook alweer ... A ja, de dader was toch wel een "vreemde". en nog ne franssprekende ook ! dus al die verontwaardiging.. is zééér selectief ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Boeboe is de AEL, maakt al geen verschil meer. Die twee VB mandatarissen handelden uit eigen naam, niet uit naam van hun partij. Ik denk toch dat daar grote verschillen inzitten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Misschien wel Zorroaster omdat het in Belgie, gelukkig maar, een ongeschreven wet is dat men het priveleven van politiekers ongemoeid laat.
Moest de Vlaams Blok fractie gewapend met geweren het parlement innemen dan zou het iets met politiek te maken hebben. Als een dronken gemeenteraadslid na een caferuzie iemand vermoordt dan heeft dat niets met politiek te maken. Dan heeft dat met de kleinmenselijkheid te maken die in ieder van ons schuilt en waarvan ieder van ons het slachtoffer van kan worden. Tuurlijk moet de dader gestraft worden en streng ook nog. Maar de politieke partij waarvan iemand lid is kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de daden die iemand doet in zijn vrije tijd. De meest verstandige mensen hebben dat begrepen tot hiertoe...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
heel eerlijk ? ben ik zowieso geef je grotendeels gelijk : allochtone criminaliteit en maatschappelijk probleem/ en nee groeiende misdaad onder het blok(of zijn leden, aanhang) bedreigt onze maatschappij nog niet Maar daar gaat het hier niet over : Je mag het schietincident niet becommentariëren of er verkiezingsmateriaal van maken omdat het "lijkenpikkerij" zou zijn... Patrick mombaers uitmelken bij de vorige verkiezingen was dan eveneens lijkenpikkerij.. de maatschappelijke relevantie van beide incidenten doet bij het verwijt lijkenpikkerij NIETS terzake. en dan is de geuite verontwaardiging dus zeer selectief . |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
daar trekken mensen veralgemenende conclusies uit. Dat zijn dus domme conclusies volgens u ? Kan ik wel akkoord mee gaan... Helaas zijn het dezelfde kritikasters die maar wat graag veralgemenende conclusies trekken over de proporties criminaliteit-gevangenispopulaties- allochtonen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Bruut geweld ik denk dat het uitmelken van de zaak Mombaerts vooral ook te maken had met het feit dat de dader zo goed als ongestraft zijn verdere (criminele) gang kon gaan.
Moest de schutter van Sint Gillis Waas vrij uit gaan en niet veroordeeld worden door het gerecht dan zou het inderdaad een politiek probleem kunnen geven. Maar ik reken er op dat het gerecht zijn werk zal doen en de schutter zal veroordelen. Het is niet aan de politiek om het werk van het gerecht in strafzaken en moordzaken nog eens over te doen. Zeker als de zaak niets te doen heeft met politiek maar alles met dronkenschap en caferuzies. Laat de rechtbank de dader veroordelen. De man die de schoten gelost heeft is verantwoordelijk voor zijn daden. Niet de politieke partij waar hij lid van is. Behalve indien die partij bijvoorbeeld in zijn verkiezingscampagne zegt : knal iedereen neer. Dan zou je deze zaak mogen uitbuiten. Voor zover ik weet heeft echter geen enkele partij het programmapunt 'knal iedereen neer' in zijn programma staan. Ook het Vlaams Blok niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
vanaf het incident tot de veroordeling (of ontbreken) de zaak eveneens uitgemolken werd. Daar/toen was het aspect straffeloosheid dus ook niet terzake. dus eigen boter op het hoofd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ook werd dit aangekaart met de steun van Mombaerts'familie, waardoor er van lijkenpikkerij toch minder sprake is. Vind ik toch... . |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |