Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 11 september 2010, 21:23   #21
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ik heb een Bachelor, en om eerlijk te zijn, ik moet toegeven, dat

Vlamingen zeer moeilijke mensen zijn

Als jullie willen dat Allochtonen niet oververtegenwoordigd moeten worden in de Dop, enzo, dan NEEM HEN AAN, en denk niet "Eigen volk eerst"

Hoeveel dappere Marokkaanse jongeren ken ik, die een diploma hebben, en die gestudeerd hebben en wat voor een job doen zij? Klantendienstmedewerker bij Telenet, die gast ocharme, die heeft gans zijn leven gestudeerd in zijn donkere kamertje om dan te eindigen in de Klantendienst van Base hahaha loll

Een bekende gezegde:

Wanneer een vreemdeling werkt PAKT HIJ ONZE JOBS AF

En wanneer hij niet werkt dan zit hij aan den dop

Dus hoe jet het ook keert of draait ze hebben altijd commentaar
En jij geeft gehoor aan dat soort flauwekul. Ach, keer uw rug naar hun vuile kritiek en steek uw handen uit de mouwen. Ge zult wel iets vinden. Het is moeilijk maar niet onmogelijk.
Oud 11 september 2010, 23:00   #22
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb een Bachelor, en om eerlijk te zijn, ik moet toegeven, dat

Vlamingen zeer moeilijke mensen zijn

Als jullie willen dat Allochtonen niet oververtegenwoordigd moeten worden in de Dop, enzo, dan NEEM HEN AAN, en denk niet "Eigen volk eerst"

Hoeveel dappere Marokkaanse jongeren ken ik, die een diploma hebben, en die gestudeerd hebben en wat voor een job doen zij? Klantendienstmedewerker bij Telenet, die gast ocharme, die heeft gans zijn leven gestudeerd in zijn donkere kamertje om dan te eindigen in de Klantendienst van Base hahaha loll

Een bekende gezegde:

Wanneer een vreemdeling werkt PAKT HIJ ONZE JOBS AF

En wanneer hij niet werkt dan zit hij aan den dop

Dus hoe jet het ook keert of draait ze hebben altijd commentaar
Met een diploma van een Belgische school kan je elders aan de slag hoor. In Marrokko bvb. Zou d�*t niet beter zijn, dan hier blijven, met al die sléchte Belgen ? Ik persoonlijk zal altijd werk geven aan een autochtoon, iemand van mijn bloed, eerder dan aan gelijk welke vreemdeling. Ik vind dat normaal.
den dinges is offline  
Oud 11 september 2010, 23:03   #23
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Met een diploma van een Belgische school kan je elders aan de slag hoor. In Marrokko bvb. Zou d�*t niet beter zijn, dan hier blijven, met al die sléchte Belgen ? Ik persoonlijk zal altijd werk geven aan een autochtoon, iemand van mijn bloed, eerder dan aan gelijk welke vreemdeling. Ik vind dat normaal.
Waarom is dat normaal?
Oud 11 september 2010, 23:05   #24
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom?
Acht je het onmogelijk dat een allochtoon een bachelor diploma heeft?
De uitzondering die de regel bevestigd ?
Ik ken wel een paar gediplomeerden , en die hebben het er allemaal over om hun geluk elders te gaan zoeken. Canada, Australië, China ook tegenwoordig.
den dinges is offline  
Oud 11 september 2010, 23:11   #25
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waarom is dat normaal?
Om wie geef jij het meeste ? Om mijn kinderen , of om de jouwe ?
Ik wil best helpen en delen, maar eerst mijn eigen mensen, en dan de nieuwkomers, daarna degenen die ver weg wonen.
Ach, dat is overal zo. Eigen Volk Eerst is geen VB-slogan, maar een realiteit die in de ganse wereld toegepast word sinds er mensen bestaan.
den dinges is offline  
Oud 11 september 2010, 23:17   #26
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Om wie geef jij het meeste ? Om mijn kinderen , of om de jouwe ?
Ik wil best helpen en delen, maar eerst mijn eigen mensen, en dan de nieuwkomers, daarna degenen die ver weg wonen.
Ach, dat is overal zo. Eigen Volk Eerst is geen VB-slogan, maar een realiteit die in de ganse wereld toegepast word sinds er mensen bestaan.
U bent duidelijk een blokker.

In uw wereld misschien. Er bestaan nog mensen die een medemens beoordelen naar zn capaciteiten en een ander de kans geven zich te bewijzen, deze wijze mensen gaan namelijk niet af op iemands tintje om te oordelen of iemand bekwaam of niet bekwaam is.

En bij deze geef je toe dat Moor gelijk heeft en allochtonen wel degelijk worden gediscrimineerd (bij u althans).

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 september 2010 om 23:18.
suqar_7loe is offline  
Oud 11 september 2010, 23:26   #27
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Ik denk dat als allochtoon uw kansen het hoogst zijn wanneer je solliciteert bij grote, bij voorkeur internationale bedrijven. Mijn indruk is toch dat die bedrijven het meer gewoon zijn om met allerlei mensen te werken, van alle kleuren, religies en achtergronden, en er daardoor ook minder bevooroordeeld tegenover staan.

Nadeel als bachelor bij grote bedrijven is dat je vaak in een systeem terechtkomt waar er een vrij stricte scheiding tussen bachelors en masters is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat klopt volledig...

Die gaan in eerste instantie voor de bekwaamheid van de sollicitant...

Afkomst is totaal onbelangrijk...
Dat hangt wel af van de directie: ik ken een multinational waar de hoofdzetel er geen probleem in ziet , allochtonen aan te nemen, maar niet voor de provincie Antwerpen want die directeur stuurt ze terug naar Brussel.
filosoof is offline  
Oud 11 september 2010, 23:45   #28
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

In uw wereld misschien. Er bestaan nog mensen die een medemens beoordelen naar zn capaciteiten en een ander de kans geven zich te bewijzen, deze wijze mensen gaan namelijk niet af op iemands tintje om te oordelen of iemand bekwaam of niet bekwaam is.

En bij deze geef je toe dat Moor gelijk heeft en allochtonen wel degelijk worden gediscrimineerd (bij u althans).
Niks Blokker. Gegarandeerd. Ik ben links.
Maar dan wel met de ideeën die de linksen nog hadden in de jaren 1950/1960, namelijk dat immigratie uit den boze was, een middel van de rechtse bazen en het grootkapitaal om op kunstmatige wijze een werklozen-reservoir op te bouwen, waardoor men de lonen naar beneden kon drukken, een duivels plan waar ze in gelukt zijn.
Deze zelfde rechtsen winnen vandaag stemmen met kritiek uit te oefenen op de immigranten die hen zo goede diensten verleend hebben, terwijl de linksen van vandaag niet langer tégen immigratie zijn, maar daarin een middel gevonden hebben om nieuwe kiezers te ronselen.
Mij een Blokker noemen is een schoolvoorbeeld van je kortzichtigheid, en onbegrip van het hele probleem.
En nogmaals : Eigen Volk Eerst is geen blokker-slogan, maar een planetaire realiteit sinds dat de mens mens is. Wie dat ontkent is een idioot of een leugenaar
den dinges is offline  
Oud 11 september 2010, 23:46   #29
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste, dat klopt allemaal niet, van zodra je een boete of schadevergoeding moet betalen dan ben je van de staat, je behoort toe aan de staat

Ineens maken ze van je gehakt, zoals aasgieren komen ze op je af, het stopt niet, intresten, gerechtsdeurwaarders, pesterijen, brieven, schuldbemiddelaars, van zodra je begint te werken, bam, er wordt eenzijdig een bedrag van je loon afgehaald,

Die onderzoeken met die cijfers dat moet je van een korreltje zout nemen, het is technologisch en cijfermatig onmogelijk om een exact, correcte en accurate beeld te geven van het kostenplaatje van de migranten, brengen zij iets op of het omgekeerde ?

En derbij nog, als je bij de OCMW bent, als je begint te werken, dan moet je dat geld dat je van de OCMW hebt gekregen je moet dat terugbetalen, een vriend van me zat bij de OCMW en hij heeft dat geld gekregen maar van zodra hij begon te werken moest hij ongeveer 100 euro's terug betalen per maand,

Bij de Belgen heb je ook van die soort mensen die zo zelfs erger zijn dan de ergste Kosovaar, ik noem ze "White Trash"-Belgen, ze zitten dagenlang op 't café met gans de familie, met hun kinderen en hun hondje, ze hebben allemaa incestueuze neigingen, ze zitten allen aan de den dop of ziekenkas, ze zijn allen niet gekwalificeerd, dus geen diploma of zo,
Weet je wat je kan nog altijd asielzoeker worden.
grimbergen is offline  
Oud 11 september 2010, 23:47   #30
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom is dat normaal?
Omdat wij niet moeten weten van mensen die "ziek" zijn of slechts 2 uurkes komen werken als die achterlijke religie een van zijn barbaarse gebruiken viert. Pas je aan of ga mekkeren in een islamland.
grimbergen is offline  
Oud 11 september 2010, 23:48   #31
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat zijn de volgelingen van de pedofeet? Ook blokkers ? Want wie mag er geen rituele slachtingen uitvoeren? Juist geen niet moslims. De grootste racisten dat zijn de moslims.
grimbergen is offline  
Oud 12 september 2010, 06:38   #32
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Doe niet zo onnozel...ik ken genoeg allochtonen met een bachelor die allemaal aan het werk zijn, dus mogelijk ligt het gewoon aan jou en je manier van solliciteren? Waar heb je een bachelor in?
Hier durfde je toch toegeven dat discriminatie op de arbeidsmarkt wel degelijk bestaat.
artisjok is offline  
Oud 12 september 2010, 06:45   #33
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Omdat wij niet moeten weten van mensen die "ziek" zijn of slechts 2 uurkes komen werken als die achterlijke religie een van zijn barbaarse gebruiken viert. Pas je aan of ga mekkeren in een islamland.
"Wij" nemen liever mensen aan die de maandag-ziekte hebben of slecht 2 uurkes werken en de rest van de dag surfen of rulbeurs voor pixar-kaarten houden.
artisjok is offline  
Oud 12 september 2010, 09:43   #34
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier durfde je toch toegeven dat discriminatie op de arbeidsmarkt wel degelijk bestaat.
Zeg zeurkous, je kunt toch lezen?
Uiteraard bestaat discriminatie op basis van leeftijd, uiterlijk, geslacht, en soms op origine maar aangezien deze meneer zegt een bachelor te hebben is hij dus hoger opgeleid, dan doen ook andere vaardigheden ertoe om werk te vinden zoals je houding bij de sollicitatie, reeds opgedane werkervaring en passen in het gevraagde functieprofiel,zeuren dat je "gediscrimineerd wordt" wanneer je niet onmiddellijk werk vind is zever, iedere werkzoekende moet tegenwoordig moeite doen, ongeacht origine!
alice is offline  
Oud 12 september 2010, 09:49   #35
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg zeurkous, je kunt toch lezen?
Uiteraard bestaat discriminatie op basis van leeftijd, uiterlijk, geslacht, en soms op origine maar aangezien deze meneer zegt een bachelor te hebben is hij dus hoger opgeleid, dan doen ook andere vaardigheden ertoe om werk te vinden zoals je houding bij de sollicitatie, reeds opgedane werkervaring en passen in het gevraagde functieprofiel,zeuren dat je "gediscrimineerd wordt" wanneer je niet onmiddellijk werk vind is zever, iedere werkzoekende moet tegenwoordig moeite doen, ongeacht origine!
Wat schrijf je hier nu?
Voor hoger opgeleiden bestaat er geen discriminatie op de arbeidsmarkt.
artisjok is offline  
Oud 12 september 2010, 09:54   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat schrijf je hier nu?
Nog nooit gehoord dat hoe beter je opleiding is hoe makkelijker je werk vindt?
Dat geldt ook voor allochtonen wat niet betekent dat je tegenwoordig als bachelor geen enkele moeite meer moet doen en onmiddellijk een baan vindt, Lezen wat er staat zou vermijden dat iedere discussie met u eindeloos wordt!
alice is offline  
Oud 12 september 2010, 10:04   #37
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog nooit gehoord dat hoe beter je opleiding is hoe makkelijker je werk vindt?
Dat geldt ook voor allochtonen wat niet betekent dat je tegenwoordig als bachelor geen enkele moeite meer moet doen en onmiddellijk een baan vindt, Lezen wat er staat zou vermijden dat iedere discussie met u eindeloos wordt!
Volledig mee akkoord.
Kan je nu eenduidig stellen :
Ja of nee?
artisjok is offline  
Oud 12 september 2010, 10:16   #38
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Die bestaat overal. Ook in bedrijven gerund door allochtonen.
den dinges is offline  
Oud 12 september 2010, 10:18   #39
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die bestaat overal. Ook in bedrijven gerund door allochtonen.
Inderdaad; ook daar bestaat er discriminatie.
artisjok is offline  
Oud 12 september 2010, 12:07   #40
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volledig mee akkoord.
Kan je nu eenduidig stellen :
Ja of nee?
Zie 34, u rekt blijkbaar graag discussies!
alice is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be