![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een federatie zou de beste oplossing zijn |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De doorsnee Fransman is stééngerust in Wallonie. Ik heb bijna 30 jaar kontakt met Fransen...
Laatst gewijzigd door Boduo : 13 september 2010 om 09:33. |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens een peiling uitgevoerd door Dimanche matin als ik me niet vergis waren meer dan 65% van de Fransen voor.
Dus vraag ik me af waaruit je je quote afleidt? Laatst gewijzigd door speurneus : 13 september 2010 om 09:57. |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar een ... ahum ... vereniging/hereniging van (bepaal)de Nederlanden?
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uiteraard zijn peilingen relatief, maar ik denk dat iedereen toch wel aanvoelt dat er in Vlaanderen en Nederland geen draagvlak is voor een hereniging. Laten we eerlijk zijn: Nederland heeft altijd bijzonder weinig interesse gehad voor Vlaanderen. Toen Peter Vandermeersch hoofdredacteur werd van het NRC stelde hij verbijsterd vast dat het laatste artikel dat over Belgie was verschenen dateerde van enkele jaren terug...
Ook in onze "strijd" tegen de verfransing en voor het behoud van onze taal (toch ook hun taal), is er nooit enige vorm van steun gekomen. Niet dat ik daar 'boos' over ben ofzo, het toont gewoon de desinteresse aan van (gemiddeld) Nederland t.o.v. Vlaanderen. Vlamingen weten veel meer over Nederland dan omgekeerd, ook al is dat de laatste jaren sterk verminderd. Er wordt in VL nog amper naar de Nederlandse televisie gekeken. Het omgekeerde is zelfs nooit het geval geweest. Ik ben er van overtuigd dat een "hereniging" van Vlaanderen en Nederland de komende 50 jaar niet zal gebeuren, ik denk zelfs dat het er nooit inzit. Ik zie veel meer in een samenwerking tussen de 2 onafhankelijke staten dan in een staatkundige eenheid. We zouden beter al onze energie besteden aan het bestrijden van het gedrocht België. Het is al moeilijk genoeg om ons daaruit los te wrikken. Eens dat gebeurt moet Vlaanderen op adem komen en volop genieten van de gewonnen vrijheid om z'n eigen ding te doen. Met meer inwoners dan Denemarken, Ierland, Finland en Noorwegen misstaat Vlaanderen helemaal niet in het rijtje van zelfbewuste, moderne staten. |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Ik zal antwoorden: de Nederlanders werken ons, Vlamingen, in alle opzichten TEGEN. Geen reklame voor een verenigd Nederland. Of dacht je dat die houding ineens zou veranderen dan? ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 |