Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 september 2010, 21:19   #21
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Elio durft haast geen woord te spreken over de uitlatingen van Moureaux en Madame O.

Voor het eerst sinds lang is het franstalige front gebroken. Zeker dat tussen Brussel en Wallonië. Dat zorgt inderdaad voor wat paniek in Franstalige kringen en ook Reynders mag aan den lijve ondervinden dat hij zal moeten kiezen tussen Walen of Brusselse bourgeoisie. Het FDF hangt momenteel aan zijn kl*ten dat het danig pijn gaat doen.
dat de Brusselse frankofonie dan naar Wallonië verhuisd inclusief het FDF.
maar Brussel blijft liggen waar het ligt en is die mensen beter kwijt dan rijk!
Shadowke is offline  
Oud 16 september 2010, 21:20   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Ultiem compromis �* la belge: op Financiën...
Best... maar dan is belgique compleet failliet en is de impasse compleet. Of wil een Vlaming die zijn hele leven heeft gewerkt een pensioen van 300 euro netto terwijl de asielzoeker die beelden breekt in een kerk het mag doen met 500 netto per maand dat nog blijven slikken. De vakbonden nog wel.... het voetvolk reeds lang niet meer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 16 september 2010, 21:21   #23
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elio durft haast geen woord te spreken over de uitlatingen van Moureaux en Madame O.

Voor het eerst sinds lang is het franstalige front gebroken. Zeker dat tussen Brussel en Wallonië. Dat zorgt inderdaad voor wat paniek in Franstalige kringen en ook Reynders mag aan den lijve ondervinden dat hij zal moeten kiezen tussen Walen of Brusselse bourgeoisie. Het FDF hangt momenteel aan zijn kl*ten dat het danig pijn gaat doen.
http://archives.lesoir.be/%AB-il-n-y...all=3029&nav=1

Citaat:
« Il n’y aura pas de négociation avec le MR sans le FDF, m’a assuré Didier »
Ja, en Ollie ziet er niet naar uit te zullen opgeven. Hij lijkt me strijdvaardiger dan ooit. Maar dat lijkt me ook goed.

Na een eventueel akkoord over BHV kan hij zich toespitsen op zijn core business, nl. de gemeenteraardsverkiezingen. Ben eens benieuwd wat het compromis over de weerbarstige smurfen, aka de niet-benoemde burgemeesters, zal zijn.
Kawadude is offline  
Oud 16 september 2010, 21:21   #24
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Hij kan toch moeilijk zeggen dat hij direct zijn broek wil afsteken voor een ministerpostje.
mee mogen onderhandelen is WINST voor hem, maar hij wil méér. Is dat omdat hij alleen van de zijlijn wil roepen en beloven wat hij niet kan waarmaken, of omdat hij dom is?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 16 september 2010, 21:24   #25
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Best... maar dan is belgique compleet failliet en is de impasse compleet. Of wil een Vlaming die zijn hele leven heeft gewerkt een pensioen van 300 euro netto terwijl de asielzoeker die beelden breekt in een kerk het mag doen met 500 netto per maand dat nog blijven slikken. De vakbonden nog wel.... het voetvolk reeds lang niet meer.
Ofwel de Belgische staat zodanig ontmantelen dat de federale minister van Financiën dotaties krijgt van de deelstaten ipv ze te innen en uit te delen.

In die constellatie wordt het vooral belangrijk wie de ministers van Financiën zijn in de deelstaten.
Kawadude is offline  
Oud 16 september 2010, 21:25   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik begin te denken (en te jubelen) dat het gedaan is met de tijdelijke vennootschap B.

Nieuwe verkiezingen !!
Met als simpele inzet: Vlaming, ben je verder bereid om jaarlijks 500 € aan iedere Brusselaar te schenken, en jaarlijks daarbovenop nog eens 500 € aan iedere franstalige (Waal en Brusselaar) ?
(dat is duidelijker dan: wil je het einde van B. ?)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 16 september 2010, 21:25   #27
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ofwel de Belgische staat zodanig ontmantelen dat de federale minister van Financiën dotaties krijgt van de deelstaten ipv ze te innen en uit te delen.

In die constellatie wordt het vooral belangrijk wie de ministers van Financiën zijn in de deelstaten.
das een stap te ver voor de franstalige partijen
Shadowke is offline  
Oud 16 september 2010, 21:27   #28
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
das een stap te ver voor de franstalige partijen
nee, véél stappen te ver
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 16 september 2010, 21:27   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat de Brusselse frankofonie dan naar Wallonië verhuisd inclusief het FDF.
maar Brussel blijft liggen waar het ligt en is die mensen beter kwijt dan rijk!
Beetje simplistisch. De reden waarom ze vooral franstalige asiel- en gelukzoekers hebben binnen gelaten en ook meteen laten regulariseren en stemrecht geven dient natuurlijk een doel. Dat hebben ze overigens nooit verzwegen. Check je bronnen erop na... een vrouwelijke PS-politica heeft dit nooit onder stoelen of banken gestoken. Het doel was en is de Nederlandstalige meerderheid in het land te breken.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 16 september 2010, 21:29   #30
Shadowke

Standaard

Citaat:
Beetje simplistisch. De reden waarom ze vooral franstalige asiel- en gelukzoekers hebben binnen gelaten en ook meteen laten regulariseren en stemrecht geven dient natuurlijk een doel. Dat hebben ze overigens nooit verzwegen. Check je bronnen erop na... een vrouwelijke PS-politica heeft dit nooit onder stoelen of banken gestoken. Het doel was en is de Nederlandstalige meerderheid in het land te breken.
maar ze vluchten nu zelf weg voor deze vreemdelingen in Brussel en Vlaanderen ...
deze nieuwkomers beginnen massaal naar Nederlands lessen te gaan en hun kinderen naar Nederlandse scholen te sturen omdat het kans geef om werk.
in Brussel is het Engels de belangrijkste taal geworden en niet meer het Frans.

het zwaard snijdt langs twee kanten.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 16 september 2010 om 21:31.
Shadowke is offline  
Oud 16 september 2010, 21:36   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nieuwe verkiezingen !!
En die zijn grondwettelijk reeds lang verboden. Maar de grondwet in dit land is maar een vodje papier...

Ik zie de beelden van Chamberlain nog zo voor mijn ogen... ik heb er geen tv of monitor voor nodig. Zelfs het geluid is er bij.

(whopsa... weer een Godwin punt voor me... ik blijf ze verzamelen. Maar zoals Urbanus ooit zei "Ge moet de vijand met zijn eigen wapens verslaan. Julius Ceasar zelf gezegd in Waterloo.")

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 16 september 2010, 21:37   #32
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
En als ze er nog een paar regularisatierondjes toevoegen, zal dit binnen enkele generaties ook gebeuren. Maar enkele generaties later staat er een andere meerderheid op. Ik laat jullie raden dewelke...

PS: de rekening van de huisvesting van asielzoekers op hotels bedroeg enkele dagen geleden 16 miljoen euro (en dan weet ik nog niet hoeveel de dwangsommen opbrachten voor degenen die niet in een hotel ondergebracht konden worden - �* rato 500€/dag/persoon moet dat ook al aardig aangedikt zijn, neen?)
Kawadude is offline  
Oud 16 september 2010, 21:38   #33
born2bewild
Banneling

Standaard

klare wijn

dat lijkt ons een kofje naar de hand van michel-"rekenwonder"-daerden
born2bewild is offline  
Oud 16 september 2010, 21:40   #34
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als ze er nog een paar regularisatierondjes toevoegen, zal dit binnen enkele generaties ook gebeuren. Maar enkele generaties later staat er een andere meerderheid op. Ik laat jullie raden dewelke...

PS: de rekening van de huisvesting van asielzoekers op hotels bedroeg enkele dagen geleden 16 miljoen euro (en dan weet ik nog niet hoeveel de dwangsommen opbrachten voor degenen die niet in een hotel ondergebracht konden worden - �* rato 500€/dag/persoon moet dat ook al aardig aangedikt zijn, neen?)
Heb ik me ergens versproken dan? Oh ja... ik zei dat het per maand was. Het was en is idd per dag. Welke hongerneger wil voor dat geld niet naar belgique komen?

Een werkloze autochtoon mag best verhuizen voor z'n spaargeld op is en liefst naar een kleine studio in een regio waar geen werk is omdat daar een dak nog betaalbaar is.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 16 september 2010 om 21:44.
Jazeker is offline  
Oud 16 september 2010, 21:43   #35
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
maar ze vluchten nu zelf weg voor deze vreemdelingen in Brussel en Vlaanderen ...
deze nieuwkomers beginnen massaal naar Nederlands lessen te gaan en hun kinderen naar Nederlandse scholen te sturen omdat het kans geef om werk.

En laat ons hopen dat ze positief aangemoedigd worden deel uit te maken van de nederlandstalige gemeenschap en geen aparte gemeenschap te vormen.

Het zwaard snijdt aan meerdere kanten tegelijk, zeker in Brussel door oudere (traditionele) en recentere immi- en emigratiegolven.

Ik was vroeger een zekere ervaringsdeskundige, maar heb het opgegeven.

'djimi' daarentegen leeft de situatie vandaag de dag aan den lijve en rapporteert toch relatief positieve evoluties uit la Capitale.
Kawadude is offline  
Oud 16 september 2010, 21:47   #36
Shadowke

Standaard

Citaat:
En laat ons hopen dat ze positief aangemoedigd worden deel uit te maken van de nederlandstalige gemeenschap en geen aparte gemeenschap te vormen.

Het zwaard snijdt aan meerdere kanten tegelijk, zeker in Brussel door oudere (traditionele) en recentere immi- en emigratiegolven.

Ik was vroeger een zekere ervaringsdeskundige, maar heb het opgegeven.

'djimi' daarentegen leeft de situatie vandaag de dag aan den lijve en rapporteert toch relatief positieve evoluties uit la Capitale.
ik baseer mijn uitspraken dan ook op zijn rapporten
Shadowke is offline  
Oud 16 september 2010, 21:47   #37
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die djimi verdient alle respect voor zijn betrachtingen. En over de jaren heen (als je het even niet erg vindt, djimi) heb ik hem tot in de kleur van zijn ogen zien veranderen qua mening over belgique en hoe de politiek er gevoerd wordt.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 16 september 2010 om 21:48.
Jazeker is offline  
Oud 16 september 2010, 21:48   #38
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Heb ik me ergens versproken dan? Oh ja... ik zei dat het per maand was. Het was en is idd per dag. Welke hongerneger wil voor dat geld niet naar belgique komen?

Een werkloze autochtoon mag best verhuizen voor z'n spaargeld op is en liefst naar een kleine studio in een regio waar geen werk is omdat daar een dak nog betaalbaar is.
Tegen wie zeg je 't. In de Rand opgegroeid, maar naar de provincie Antwerpen (zij het grensgebied) moeten verhuizen om iets betaalbaars te vinden.

Niet meteen gelinkt aan bovenstaand probleem, maar wel een gevolg van de hoofdstadfunctie van Brussel in de buurt.

Elk voordeel heb z'n nadeel, zei een voetbalanalyst ooit...
Kawadude is offline  
Oud 16 september 2010, 23:20   #39
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Die djimi verdient alle respect voor zijn betrachtingen. En over de jaren heen (als je het even niet erg vindt, djimi) heb ik hem tot in de kleur van zijn ogen zien veranderen qua mening over belgique en hoe de politiek er gevoerd wordt.
Daar kan ik niet over meespreken, ben ook nog maar sinds een dikke maand actief op dit forum.

Maar ik heb djimi inderdaad leren kennen als de relativerende stem, acurate voorbeelden spuiende, absurde vergelijkingen makende insider die op treffende wijze aantoont waar we in onze hoofdstad nog vooruitgang kunnen boeken.

Ik hoop dan ook van ganser harte dat z'n politieke project slaagt, hoewel ik de basisbedoeling ervan niet zo goed snap (en te veel vergelijk met bestaande inburgeringsprogramma's).

Maar, ik sta er voor open en ben nog niet (helemaal) verloren...

Laatst gewijzigd door Kawadude : 16 september 2010 om 23:22.
Kawadude is offline  
Oud 16 september 2010, 23:28   #40
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als wat je zegt waar is, dan kan ik dat enkel toejuichen. Dan hoef ik enkel perfect te zijn in Nederlands en het Engels. Frans is dan niet meer nodig.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be