![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Willen we er het even over eens zijn dat "de mooiste zin" in de literatuur gewoon niet bestaat? De mooiste zin is wat mits enige kennis van taalkunde toch wel wat je fluistert in het oor van je vriend of vriendin mits enige liefde... niet bij een gevecht uiteraard?
Jeezes.... "Bloedblos". Dat is gewoon te hard proberen en te hard mislukken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Louis Couperus, dié schreef nog eens zinnen om u tegen te zeggen:
In de zoele nacht van nazomer triltintelden over Emessa aan wijd effen hemel van wolkeloze nachtkleur de duizenden en duizenden kristallen sterren, en tussen de schitterendste vulde de hemelafgrond zich met fijner gepoeier van licht, terwijl daar omheen weer kleinere dan die zongrote, maar grotere dan zo poeierfijne geprikt waren in onbenaderbare overdaad, als waren van starrenweelde de goden dronken geweest, als hadden zij allen, de goden, alle de starren uitgezaaid in zwijmelende lichtdronkenschap. (Openingszin uit De Berg van Licht) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() "Als ik spreek, zwijgen de kikkers, en het goud kolkt uit de bodem en het zilver dwarrelt uit de lucht."
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=120 Toch beter dan die van elk ritme en taalgevoel verstoken kwakkelzinnen van Lanoye... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Mortiers zinnen rieken te veel naar de lamp. Die man kan niet doseren. De zinnen van A.F.Th. en Lanoye zijn inderdaad dieptepunten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Geef mij maar Herman Brusselmans
![]()
![]() |
#27 |
|
![]() "Mijn eerste pagina's schrift, in inkt en op papier, intrigeerden hem, en hij toonde ze, met fluisterend gemompel, aan iedere collega die toevallig het lokaal binnenkwam, en ten slotte ook aan de hoofdonderwijzer, meneer Waarts, een door en door vals en slecht mens, een ware intrigant, die het personeel probeerde te intimideren door op de meest onverwachte ogenblikken een lokaal binnen te vallen, misschien om wanorde vast te kunnen stellen, de betrokken onderwijskracht op geheim roken te kunnen betrappen, of wat dan ook, en die, naar verluidde, er zelfs in geslaagd was de onderwijzeres juffrouw Kers, een jong, doodonschuldig, bevend wezentje dat van de zenuwen gedurig aan haar halskettinkje met medaillonnetje trok, aan het huilen te brengen. Deze gifkikker Waarts, gekleed als een kaashandelaar, met zijn gepommadeerd, in het midden gescheiden, kort Duits officiershaar anno 1910, gaf mijn klas soms les in hoofdrekenen. Alles ergerde hem, maar vooral de al dan niet onhoorbare winden die, mede uitgelokt door de angst en spanning die hij overal wist te zaaien, links en rechts opstegen. Tevergeefs liep hij dan in gebukte houding langzaam tussen de rijen banken door, vol speurzin snuivend teneinde de bank waar het lek zat te lokaliseren. Hij had goed zoeken: er was onder al die armoedzaaierskinderen - door de bezuinigingen van het toenmalige kabinet Colijn waren het klassen van soms tussen de veertig en vijftig leerlingen -, slecht gevoed en schaars gewassen als ze waren, vrijwel niet één waarvan of waaruit niet een rare lucht opsteeg."
Uit: Moeder en Zoon - Gerard Reve ![]() Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 19 september 2010 om 09:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Bedankt om me eraan te herinneren waarom ik Reve overschat vind (hij had wel zijn betere periodes, dat wel). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Deze zin is de mooiste zin."
We have a winner!!
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik lees daar blijkbaar te snel voor om zoiets volledig naar waarde te kunnen schatten ... doe me toch maar een Singer naaimachien ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind die mooiste zin maar niks.
Maar goed, over smaken en kleuren twist men niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling