![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net omwille van andere rechten niet in het gedrang te brengen.
Elk recht houdt immers logischerwijs op of wordt terug in een overweging ( beperkende maatregelen ) genomen zodra ze dreigt in het vaarwater te komen van een ander recht ( of zelfs dezelfde kan ook ) Ik zie zelfs niet in waarom dat 'probleem' steeds wordt aangekaart daar er bij andere rechten ( vaak in dezelfde genre ) vlugvlug wordt overgegaan. Euhmzzz... zelfs dat is niet geheel waar, blijkbaar trekt men die kaart ook alleen maar als men vindt dat die of die mening wel kan... en dat is nu precies het soort van hypocrisie die Chomsky hier tracht te overstijgen op een nogal ongelukkige wijze |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Chomsky is een wijs man. Ik wou dat het mijn bompa was. Maar ook naief en veel te gematigd. Zo zal een anarcho syndicalistische maatschappij immers langer op zich laten wachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gebeurt ook niet alle dagen dat Chomsky consequent is... Voor Chomsky zijn er doorgaans twee normen: één voor de VS en één voor haar vijanden. Hoe misdadig, gewelddadig, corrupt en mensonterend die laatsten zich ook mogen gedragen, Chomsky zal ze steevast beoordelen op basis van de soepelste norm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
EDIT: en vertrouwen in onze parlementariërs? *proest* Laatst gewijzigd door Steve_M : 18 september 2010 om 11:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor Nederland vind je het nodige in de Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Belediging Voor het (on)land B. is meer opzoekingswerk nodig: Via het site van het hof van castratie, vind je in het strafwetbroek: Citaat:
Citaat:
Maar voorlopig mag je wel stellen dat het 'de wet' is in Vlaanderen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 september 2010 om 13:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ik het me goed herinner is "De Waarheid zal U vrijmaken" een boek van de "Getuigen van Jehova". Heel dat geloof stoelt op de premisse dat alles wat men hoeft te weten eigenlijk beschreven is in het oude tastament en dat de enige noodzakelijke wetenschap en dus de gehele waarheid te vinden is door dit boek intensief te bestuderen.
Ongetwijfeld bevat dit boek pertinente waarheden ; maar er is een andere waarheid nl. dat een halve waarheid erger is dan een gehele leugen. De waarheid over "vrije meningsuiting" is precies het feit dat het op zichzelf en in wezen een "halve leugen" is en ook propageert. Er circuleerde na het einde van WO II een grap in Antwerpen nl. over de meest imposante bouwwerken... de grap eindigde ermee dat een Duitser zei dat het volstond om in Keulen op een stoel te gaan staan om heel Duitsland te zien. Het behoeft dan ook geen verwondering dat diegenen die de Duitse Grondwet opstelden een groot probleem hadden : hoe een systeem van "vrije meningsuiting" en van "vrijheid" opzetten dat de aberratie van een zgn. "wettelijke staatsgreep" onmogelijk zou zijn ? Het antwoord was helemaal simpel : de democratie werd een axioma dat men niet in vraag mag stellen ; anti-democratische partijen werden gewoon buiten de wet gesteld & hetzelfde lot viel de holocaustonkenning te beurt. Holocaustonkenning is immers de hoeksteen voor een fascistische revival. De neofascisten in Italië kunnen slechts bestaan door de bewering dat zij hieraan niet of in beperkte mate aan hebben samengewerkt door "dwang" van die Germanen... In vele andere europese staten woedt deze ontkenning van de eigen betrokkenheid hoogtij : de waarheid is intussen dat Nederland het hoogste aantal "jodenverraders kende, de Denen erin slaagde ongeveer alle Joden te laten ontsnappen naar Zweden & wat België betreft de meeste Joden in antwerpen werden verraden en de meeste in Brussel werden gered. Het grootste succes in het verstoppen van achtergebleven Joden was overigens in België. België was ook het enige land waar een treintransport van Joden naar het oosten door sabotage vanwege het verzet mislukte. Het negationisme is niet zolmaar "een vrije mening" het is een stuk ijsberg dat boven water uitsteekt waarop ons democratisch systeem zoals de titanic zou kunnen zinken.
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verhaal van de duif van de Schoofzak:
de duif werd gelost daar ergens in de buurt van Barcelona, en ze vloog, zo vlug ze kon, richting haar nest. Maar aangezien het de duif van Schoofzak was, kon ze nadenken. Ze dacht dus: potdorie, de weerstand van de lucht is zwaar en wordt me alsmaar zwaarder. Mocht die luchtweerstand er nu niet zijn, ik was vele uren vroeger thuis. Mis !! Zonder die luchtweerstand kwam ze geen meter van de grond. Zo ook met democratie en met grondwettelijke vrijheden. Zonder hun beperkingen, zouden ze een lege doos zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk zelfs dat in dit specifieke geval de duif dood was.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Ik geloofde nochtans dat als de duif niet kan opstijgen zonder luchtweerstand, dat dan de overheid mag beslissen welke klanken er al dan niet uit je bek komen. We vertrouwen immers blind op onze parlementairen. Maar nu ben ik weer aan het twijfelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De vrijheid van meningsuiting mag inderdaad nooit absoluut zijn.
Zo is het bijvoorbeeld essentieel dat mensen die wettelijke beperkingen op de vrije meningsuiting nodig achten, onmiddelijk de mond gesnoerd moeten worden.
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Al was je maar met twee mensen op een onbewoond eiland, toch zullen er zeer snel concrete afspraken gemaakt worden. Afspraken betekent reglementering, hoe primitief ook, en reglementering betekent beperking van vrijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar zo zijn er heel wat, in het bijzonder bij de Europese intellectuelen. Het verschil met hen is dat Chosmky bij momenten erg moedig is. En soms had hij zelfs gelijk. Zo was hij één van de weinigen die destijds de aandacht vestigde op de massale moordpartijen in Oost-Timor. |
|
![]() |
![]() |