Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2010, 18:00   #21
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee dat heeft God gedaan maar niet de God uit hun boekjes.
zo is het......niet uit hun boekjes.......maar het zijn de microwezentjes: de eeuwige scheppers van het heelal.....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 18:06   #22
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Waarom denk je dat de zon stil staat?
Wat een kinderachtig idee, een pseudo-messias onwaardig.
binnen ons zonnestelsel zelf staat de zon stil en draaien de planeten daar om heen.
Citaat:
De zon zit in een van de takken van de melkweg en draait om het centrum van de melkweg terwijl de melkweg ook weer beweegt, weg van het punt waar ooit alles begonnen is...
tsjonge, jongen.....wat ben jij knap.....

Alleen: er is geen punt waar alles is begonnen. Noch in de tijd, noch in de ruimte is er een definitief begin te vinden.
Dat is een fantasietje van de wetenschap, ontleend aan de bijbel en aan andere religies, die ook menen dat er een begin is geweest aan de schepping.

Maar de schepping is eeuwig, zoals ook God eeuwig is.

Beiden vormen een eenheid en zijn dat ook al altijd geweest.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 18:10   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
1. Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde één geheel waren en dat Wij ze dan hebben gesplitst? (koran 21.30)
Nee.
Citaat:
2. En al hetgeen leeft, hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven? (Koran 21.30)
Gewone waarnemingen.
Citaat:
3. En Wij hebben op aarde onwrikbare bergen geplaatst, opdat zij niet met hen (de mensen) zouden beven; (Koran 21.31) aan de lezer om zelf te controleren welke werking bergen hebben op de stabiliteit van de aardkorst
Wist god dan nog niet dat bergen juist door aardbevingen gevormd zijn ?
De aarde beeft juist meer waar bergen zijn.
Citaat:
4. En Wij hebben de hemel gemaakt tot een welbeschermd dak; niettemin wenden zij zich af van deze tekenen. (Koran 21.32) beschermende functie van de atmosfeer voor de aarde (in tal van gevallen)
Dacht god dan dat de hemellichamen zich in de atmosfeer bevonden ?
Achteraf de definitie van hemel aanpassen om in het plaatje te passen is niet eerlijk.
Citaat:
5. En Hij heeft de zon en de maan dienstbaar gemaakt. Allen bewegen tot een bepaalde tijd (Koran 39.5)
Welke dienst doen ze dan volgens god ?
En wist hij niet dat de zon helemaal niet om de aarde draait ?
Citaat:
6. Jij ziet in de schepping van de Erbarmer geen onevenwichtigheid. Kijk dan nog een keer, zie jij een afwijking? Kijk dan nog eens en nog eens, jij zult jouw ogen nederig neerslaan, terwijl zij vermoeid zijn. (Koran 67.3-4)
Nogal wat dieren uit zijn schepping zijn gaandeweg uitgestorven.
Zeeën werden bergen en omgekeerd.
Ik dat een teken van evenwichtigheid?
Citaat:
7. En het behoort tot Zijn Barmhartigheid dat Hij voor jullie de nacht en de dag gemaakt heeft om in uit te rusten (de nacht) en Zijn gunsten te zoeken (de dag). Hopelijk zullen jullie dankbaar zijn. (Koran 28.71–72–73)
Wanneer moeten de poolbewoners dan rusten ?
Slecht geregeld van god hé.
Citaat:
8. En God heeft uit uw midden echtgenoten voor u gemaakt en heeft u van uw echtgenoten kinderen en kleinkinderen geschonken en u van goede dingen voorzien. Willen zij dan in valse dingen geloven en de gunst van God verloochenen? (Koran 16.72)
Dat hebben ook alle dieren.
Citaat:
9. Voorwaar, in de hemelen en de aarde zijn zeker Tekenen voor de gelovigen. En in de schepping van jullie en wat er aan levende wezens (op de aarde) rondloopt zijn Tekenen voor een volk dat overtuigd is. (Koran 45.3-4)
Maar dus niet voor ons.
Citaat:
10. En voorwaar, voor jullie is er in het vee een lering…” (Koran 16.66)
En het vee heeft Hij geschapen, waarvan je warmte en nut hebt terwijl je er ook van als voedsel gebruikt. En er is schoonheid in voor u wanneer je het 's avonds naar huis drijft en wanneer je het 's morgens laat weiden. En zij dragen uw lasten naar een land, dat je niet zonder grote moeilijkheid (voor uzelf) zoudt kunnen bereiken. Voorzeker, uw Heer is Liefderijk, Genadevol. En paarden en muildieren en ezels (heeft Hij) geschapen opdat je er op mag rijden en tot sieraad (voor u). En Hij zal ook wat je nog niet kent, scheppen. (Koran 16.5-8)
Fout dat is mensenwerk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 22:44   #24
Marie Van België
Vreemdeling

Standaard

We zijn op ons goddelijkst als we barmhartig zijn.. en dan buizen al veel gelovigen, die vastraken in hun regels en dogma's. Ik heb trouwens mijn buik vol van al die gelovigen die denken dat ze het aan het juiste eind hebben en persoonlijke vrijheden aan banden leggen. Regels volgen om de regels en vaak niet eens weten waarom ze de dingen doen die ze doen, niet slimmer durven zijn dan de ouders, omdat er geen liefde meer zou zijn als er niet gevolgd wordt. Waarom kunnen we gewoon niet goed en respectvol zijn voor elkaar zonder daarvoor desnoods het woord God te gebruiken, want niet iedereen neemt gelovigen met hun citaten uit de bijbel of koran serieus.. Het is beter humanistisch en goed te zijn, en dat is voor mij de goddelijke vonk. God is voor mij gewoon de energie die de boel doet draaien, hetgeen wat ons altijd voor is en waar de wetenschap alleen maar achteraan kan hollen door de limiten van de apparatuur. Ik ben gelovig, maar vind de geinstitutionaliseerde religieen domhoudend.
En God, tja, dat is voor mij alles. Jaja, je bent ertoe geroepen of niet. Er zou zelfs een religieus gen zijn. Ik denk dat het goed is om op te kijken nar iets dat groter is dan zoiets klein als de mens op een kleine mooie planeet in een oneindig universum. denk ook dat natuurmensen geloviger zijn, zij die het de stuwende kracht achter al dat moois met ontzag bekijken en in het juiste perspectief zien: groter dan ons. God dus. Dus wil je ook een beetje God zijn? Wees dan een goed mens. Mohammed en Jezus waren voor ophun tijd, die de mens nog als een beest getemd moest worden door regeltjes. Wees niet dat zwijn van toen en probeer meer liefde aan je religie toe te voegen, dat zouden Jezus en Mohammed deze tijd ook doen.
Marie Van België is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 22:46   #25
Marie Van België
Vreemdeling

Standaard

We zijn op ons goddelijkst als we barmhartig zijn.. en dan buizen al veel gelovigen, die vastraken in hun regels en dogma's. Ik heb trouwens mijn buik vol van al die gelovigen die denken dat ze het aan het juiste eind hebben en persoonlijke vrijheden aan banden leggen. Regels volgen om de regels en vaak niet eens weten waarom ze de dingen doen die ze doen, niet slimmer durven zijn dan de ouders, omdat er geen liefde meer zou zijn als er niet gevolgd wordt. Waarom kunnen we gewoon niet goed en respectvol zijn voor elkaar zonder daarvoor desnoods het woord God te gebruiken, want niet iedereen neemt gelovigen met hun citaten uit de bijbel of koran serieus.. Het is beter humanistisch en goed te zijn, en dat is voor mij de goddelijke vonk. God is voor mij gewoon de energie die de boel doet draaien, hetgeen wat ons altijd voor is en waar de wetenschap alleen maar achteraan kan hollen door de limiten van de apparatuur. Ik ben gelovig, maar vind de geinstitutionaliseerde religieen domhoudend.
En God, tja, dat is voor mij alles. Jaja, je bent ertoe geroepen of niet. Er zou zelfs een religieus gen zijn. Ik denk dat het goed is om op te kijken nar iets dat groter is dan zoiets klein als de mens op een kleine mooie planeet in een oneindig universum. denk ook dat natuurmensen geloviger zijn, zij die het de stuwende kracht achter al dat moois met ontzag bekijken en in het juiste
Marie Van België is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 08:03   #26
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welke dienst doen ze dan volgens god ?
En wist hij niet dat de zon helemaal niet om de aarde draait ?
Dat staat in de tweede regel. Alleen is die weer eens slecht vertaald uit de bijbel, Genesis. Er staat niet dat de zon en maan er zijn tot een bepaalde tijd maar 'om de tijd te kunnen bepalen'. Zo zie je hoe slecht er door moslims wordt nagedacht over de oude teksten. Ze schrijven wat over uit de joodse geschriften en begrijpen er niet veel van. Ze brabbelen maar wat. Dat geldt ook voor die tekst over de bergen die niet wankelen, ook uit de bijbel en totaal niet begrepen. En dan denken ze dat ze de kosmos kunnen verklaren en dat ze de rest van de mensheid de les kunnen lezen. Het is erg triest allemaal en nog gevaarlijk ook.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 09:09   #27
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vaak hoor ik mensen zeggen:
"Per definitie ben ik niet ongelovig; ik ontken God niet;
maar hoe moet ik zijn bestaan hard maken?"
En de gemakkelijkheidsoplossing is dan 'een beetje' te geloven.
Het 'ietsisme': Ja, er is 'iets'... Ja, ik geloof wel, voor een deel.

Ik heb dat altijd al een verschrikkelijk antwoord gevonden. (Opgelet: zeggen dat men niet weet of God al dan niet bestaat is van een heel andere orde dan te zeggen dat men een beetje gelooft.)

Hoe kan men een beetje Christen zijn? Is Jezus dan half-verrezen? Of is alleen zijn onder- of bonvenkant verrezen?
Bizar.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 09:19   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Men vergeet hier weeral de Babel Fish.

Citaat:
The book points out that the Babel fish could not possibly have developed naturally, and therefore proves the existence of God. However, it is argued this proves the nonexistence of god as proof denies faith, and without faith, god is nothing. "'My, that was easy', says man, and goes on to prove that black is white, and gets killed on the next zebra crossing.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 september 2010 om 09:20.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 09:26   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat staat in de tweede regel. Alleen is die weer eens slecht vertaald uit de bijbel, Genesis. Er staat niet dat de zon en maan er zijn tot een bepaalde tijd maar 'om de tijd te kunnen bepalen'. Zo zie je hoe slecht er door moslims wordt nagedacht over de oude teksten. Ze schrijven wat over uit de joodse geschriften en begrijpen er niet veel van. Ze brabbelen maar wat. Dat geldt ook voor die tekst over de bergen die niet wankelen, ook uit de bijbel en totaal niet begrepen. En dan denken ze dat ze de kosmos kunnen verklaren en dat ze de rest van de mensheid de les kunnen lezen. Het is erg triest allemaal en nog gevaarlijk ook.
Dan had hij beter direct het uurwerk geschapen in plaats van zijn tijd te verprutsen aan iets dat allerlei correcties nodig heeft zoals schrikkeljaren enz.
Oud 20 september 2010, 09:33   #30
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ge draait de zaken juist om.
Wat gij de tekenen noemt is juist wat men toen reeds kon waarnemen en die men bij gebrek aan een betere verklaring aan een God toeschreef.
Als het waar is wat u zegt, hoe verklaar je dan dat de Koran spreekt over het einde van het heelal?

Hedendaagse wetenschappers denken aan 3 mogelijke scenario's over het eind van het heelal: big crunch, big chill en big rip.
Info: De Big Crunch is het theoretisch tegenovergestelde van de big bang, de ineenstorting van het heelal in de zeer verre toekomst als gevolg van de zwaartekracht.

Koran passage over het einde: 21.104.
De Dag, waarop Wij de hemelen zullen oprollen zoals een schrijver zijn geschriften oprolt. Gelijk Wij de schepping eerst begonnen, aldus zullen Wij haar terugbrengen - een Belofte van Ons; voorwaar Wij zullen deze nakomen.

3 zaken in dit vers:
1. Ten eerste dat Mohamed al over een einde/ondergang spreekt van dit heelal - niet evident voor een 7de eeuwer. Integendeel, de wetenschap vandaag neemt geen vaste positie in betreffende de 3 scenario's; Mohamed doet dat wel.
2. Over de wijze waarop het zal gebeuren: "zoals een schrijver zijn geschriften oprolt" - de beschrijving hoe de big crunch het beschrijft...
3. Dat het het tegenovergesteld zal zijn als de schepping van het heelal - de big crunch theorie zegt ook dat het het tegenovergestelde is van de big bang...

Of men nu de Koran openlijk aanvaardt of niet;
Intellectueel gezien kan je dit niet zomaar naast je neerleggen;

Zoals de Koran het zegt over zij die niet geloven:
"Inderdaad, ze hebben het (de Koran) verworpen zonder het te bestuderen en te bevragen, en alvorens het te hebben begrepen." Koran 10:39

De rede staat op de eerste plaats op de weg naar geloof

"God wordt slechts gevreesd door de geleerden onder Zijn dienaren. God is machtig en vergevend." (Koran 35:28)

Zeg: "Ik raad u aan slechts één ding te doen; dat gij paarsgewijze en alleen voor God staat en dan nadenkt. (Koran 34.46)

Laatst gewijzigd door Ciccio : 20 september 2010 om 09:35.
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 09:33   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan had hij beter direct het uurwerk geschapen in plaats van zijn tijd te verprutsen aan iets dat allerlei correcties nodig heeft zoals schrikkeljaren enz.
Altijd wijzer als ge van de markt thuis komt he. Het was zijn eerste universum. Een beetje meedogen, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 09:59   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het waar is wat u zegt, hoe verklaar je dan dat de Koran spreekt over het einde van het heelal?

Hedendaagse wetenschappers denken aan 3 mogelijke scenario's over het eind van het heelal: big crunch, big chill en big rip.
Info: De Big Crunch is het theoretisch tegenovergestelde van de big bang, de ineenstorting van het heelal in de zeer verre toekomst als gevolg van de zwaartekracht.

Koran passage over het einde: 21.104.
De Dag, waarop Wij de hemelen zullen oprollen zoals een schrijver zijn geschriften oprolt. Gelijk Wij de schepping eerst begonnen, aldus zullen Wij haar terugbrengen - een Belofte van Ons; voorwaar Wij zullen deze nakomen.

3 zaken in dit vers:
1. Ten eerste dat Mohamed al over een einde/ondergang spreekt van dit heelal - niet evident voor een 7de eeuwer. Integendeel, de wetenschap vandaag neemt geen vaste positie in betreffende de 3 scenario's; Mohamed doet dat wel.
2. Over de wijze waarop het zal gebeuren: "zoals een schrijver zijn geschriften oprolt" - de beschrijving hoe de big crunch het beschrijft...
3. Dat het het tegenovergesteld zal zijn als de schepping van het heelal - de big crunch theorie zegt ook dat het het tegenovergestelde is van de big bang...

Of men nu de Koran openlijk aanvaardt of niet;
Intellectueel gezien kan je dit niet zomaar naast je neerleggen;

Zoals de Koran het zegt over zij die niet geloven:
"Inderdaad, ze hebben het (de Koran) verworpen zonder het te bestuderen en te bevragen, en alvorens het te hebben begrepen." Koran 10:39

De rede staat op de eerste plaats op de weg naar geloof

"God wordt slechts gevreesd door de geleerden onder Zijn dienaren. God is machtig en vergevend." (Koran 35:28)

Zeg: "Ik raad u aan slechts één ding te doen; dat gij paarsgewijze en alleen voor God staat en dan nadenkt. (Koran 34.46)
Ik lees daar nergens iets over het heelal, wel over de hemelen.
Uit nog veel oudere geschriften, die uw 7de eeuwer, niet eens foutloos afschreef, kunnen we opmaken dat die hemelen een soort koepel zijn waarin God zijn sterretjes ophing. Die is inderdaad gemakkelijk op te rollen.
Hoe het er juist zal aan toegaan zullen we nooit weten, dat als bewijs willen gebruiken is een beetje zwak nietwaar. Wat we wel al kunnen controleren is dat de zon niet in een modderige brei ondergaat. Daar zat uw koran alvast serieus naast.
Oud 20 september 2010, 10:21   #33
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Vanmorgen zat ik lekker in de zon in Bourgonje en toen werd ik door een bij gestoken in mijn grote teen. Ik heb nu, vanavond, nog pijn, het beestje ging langzaam dood. Ik heb nagedacht, maar toch weet ik niet waarom dat nu nodig was. Wat was nu de bedoeling van Allah? Staat dit in de Koran? Zo niet, dan blijf ik toch maar evolutionist en atheïst.
Hier zijn nog betere voorbeelden. Malevolent Design. God bestaat maar zijn naam is Nurgle

Laatst gewijzigd door Wautd : 20 september 2010 om 10:22.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 14:50   #34
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik lees daar nergens iets over het heelal, wel over de hemelen.
De 'fameuze' hemelen:

1. "Wij hebben de laagste hemel met sterren versierd." (Koran 37:6)

Dus als de Koran over het einde van de (7) hemelen spreekt, dan omvat dit weldegelijk het heelal.

2. Het benaderen of trachten in te beelden van "7 hemelen" moet met enige voorzichtheid gebeuren; niemand kan met zekerheid zeggen wat nu juist die 7 hemelen zijn; want we zijn nog niet eens in staat om de "eerste hemel" (die dat met sterren bedekt is) te beschrijven, of te zeggen wat zijn grenzen zijn.

Vanuit atheïstische hoek wordt altijd getracht de theorie van de 7 hemelen te falsifiëren; zeggende "we zien toch geen 7 hemelen, alleen maar 1 universum"

Vaak zijn dan zij die de gelovigen beschuldigen van het letterlijk lezen van de Koran, de eersten in het zelf letterlijk te lezen ervan.

Er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. (Koran 3:7)

De 7 hemelen hoeven niet uberhaupt van materie te bestaan. Diegene die dit beweert heeft daar geen grondslag voor om dit zo te interpreteren.

Citaat:
Hoe het er juist zal aan toegaan zullen we nooit weten
Voila, en dit is wat ik wilde uitleggen..

Voor een volk dat 1400 jaar geleden leefde is het aannemelijk dat zij ervan uitgingen dat alles dat ze zagen (hun universum) iets was dat waarschijnlijk oneindig ging blijven bestaan!
Zij hadden uit hetgeen ze waarneemden geen direct bewijs voor een eindigheid van het heelal.
Meer nog, voor iemand die geen kaas heeft gegeten van nucleaire natuurkunde is dit niet mogelijk.

Doch maakte de Koran deze 'merkwaardige' en zeer gedurfde claim!

Citaat:
Die is inderdaad gemakkelijk op te rollen.
Ziehier de 'grootsheid' van het vers...
Het was zoals boven beschreven al zeer revolutionair om te stellen dat er een eind zou komen aan het universum.

Daarbij is ook vermeld hoe... En dat komt juist overeen met de big crunch (1 van de 3 mogelijke eind-universum-scenario's) - een theorie die wetenschappers op een wetenschappelijke manier hebben onderzocht:

1. namelijk een implosie van het universum - "zoals een schrijver zijn schrift oprolt"
2. EN dat het het tegenovergestelde is van de big bang (theorie van big crunch) - "Gelijk Wij de schepping eerst begonnen, aldus zullen Wij haar terugbrengen"

Dit zijn "tekenen" van het Ongeziene.
Een godsbewijs - van die orde - dat ik je God openlijk zou kunnen laten zien is het niet!
Tekenen die verwijzen naar God - want voor geen enkele man of groep van mensen (1400 jaar geleden) was het mogelijk te zien dat het heelal ooit zou eindigen, en een precieze weergave die strookt met één van de drie hedendaagse wetenschappelijke theoriën!
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 14:53   #35
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw vergelijking gaat inderdaad op voor de metafoor van het huis.

Doch voor de "tekenen" houdt het geen steek; geen ruimte voor dubbelzinnige interpretaties.

bijv. het eerste: ... dat de aarde één geheel was met de hemel en dan later gesplist was... dit is iets wat we nu recent hebben kunnen onderzoeken door vernufte technologie. Dit is onmogelijk om te weten voor een Arabier uit de 7de eeuw (Mohamed) of voor je aangehaalde reptielmens...

Mag ik U er ook op wijzen dat de Koran de claim maakt dat God de islam zal laten doen zegevieren over alle andere godsdiensten (Koran 61:9)
En dit op een tijdstip dat de islam quasi niets of verwaarloosbaar was.

nu 13 eeuwen later zien we dat het de waarheid is. Het is al de grootste wereldgodsdienst; want ten onrechte rekent men de atheisten en agnosten bij de christenen (bewoners van Europa en USA).
Dát, in combinatie met de inhoud van dat boekje waaruit je quote en de ondertussen alom gekende uitwassen van de volgelingen van Allah, is inderdaad zeer zorgwekkend.
Oud 20 september 2010, 15:02   #36
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

@Ciccio

Voorspellingen van het einde van de wereld (of heelal) zijn niet uniek aan de Koran, en het is logisch dat men zulke zaken bedenkt, men gaat uit van een schepper, en die schepper kan nu ook eenmaal alles vernietigen zodra de mensheid te corrupt wordt, daarom voorspellen religies een doemscenario, om de mensen schrik aan te jagen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 15:21   #37
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
@Ciccio

Voorspellingen van het einde van de wereld (of heelal) zijn niet uniek aan de Koran, en het is logisch dat men zulke zaken bedenkt, men gaat uit van een schepper, en die schepper kan nu ook eenmaal alles vernietigen zodra de mensheid te corrupt wordt, daarom voorspellen religies een doemscenario, om de mensen schrik aan te jagen.
² en wat
Citaat:
betreft.
Er is er altijd wel ene die wit zegt als de anderen zwart zeggen (ziet zichzelfs al als new prophet)
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 15:46   #38
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Hier zijn nog betere voorbeelden. Malevolent Design. God bestaat maar zijn naam is Nurgle
Ik heb inderdaad nog geboft dat het een bij was en geen malaria wesp. Als God bestaat is hij een wrede, meedogenloze, sadistische schepper.
Oud 20 september 2010, 16:26   #39
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nee dat heeft God gedaan maar niet de God uit hun boekjes.
D'as de zelfde maar die uit de boekjes is de geromaniseerde uitvoering ervan!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 16:42   #40
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De 'fameuze' hemelen:
Vaak zijn dan zij die de gelovigen beschuldigen van het letterlijk lezen van de Koran, de eersten in het zelf letterlijk te lezen ervan.

Voor een volk dat 1400 jaar geleden leefde is het aannemelijk dat zij ervan uitgingen dat alles dat ze zagen (hun universum) iets was dat waarschijnlijk oneindig ging blijven bestaan!
Zij hadden uit hetgeen ze waarneemden geen direct bewijs voor een eindigheid van het heelal.
Meer nog, voor iemand die geen kaas heeft gegeten van nucleaire natuurkunde is dit niet mogelijk.

Ziehier de 'grootsheid' van het vers...
Het was zoals boven beschreven al zeer revolutionair om te stellen dat er een eind zou komen aan het universum.

1. namelijk een implosie van het universum - "zoals een schrijver zijn schrift oprolt"
Beste Ciccio, ook hier blijkt dat je niet goed bent geïnformeerd over de oorsprong van de koran. De bewering dat de hemel zal worden opgerold als een doek is niet van Mohammed en al helemaal niet van 'een volk' zoals jij schrijft. Welk volk zou dat dan zijn geweest? Deze bewering over het oprollen van de hemel komt uit de joodse en christelijke geschriften van de bijbel. God heeft dit niet aan Mohammed geopenbaard, de redactie van de koran heeft dit bijeen gescharreld en vertaald uit joodse geschriften. Het bewijs:

Hebreeën 1 : 10-12
10 En: Gij, Heere! hebt in den beginne de aarde gegrond, en
de hemelen zijn werken Uwer handen;
11 Dezelve zullen vergaan, maar Gij blijft altijd, en zij zullen
alle als een kleed verouden;
12 En als een dekkleed zult Gij ze ineenrollen, en zij zullen
veranderd worden
; maar Gij zijt Dezelfde, en Uw jaren
zullen niet ophouden.

Openbaring 6 : 12-17
12 En ik zag, toen Het (Lam) het zesde zegel geopend had, en
ziet, er werd een grote aardbeving; en de zon werd zwart
als een haren zak, en de maan werd als bloed.
13 En de sterren des hemels vielen op de aarde, gelijk een vijgeboom
zijn onrijpe vijgen afwerpt, als hij van een groten
wind geschud wordt.
14 En de hemel is weggeweken, als een boek, dat toegerold
wordt
; en alle bergen en eilanden zijn bewogen uit hun
plaatsen.

Jesaja 51 : 6
6 Heft ulieder ogen op naar den hemel, en aanschouwt de
aarde beneden; want de hemel zal als een rook verdwijnen,
en de aarde zal als een kleed verouden
, en haar
inwoners zullen van gelijken sterven; maar Mijn heil zal
in eeuwigheid zijn, Mijn gerechtigheid zal niet verbroken
worden.

Jesaja 34 : 4
4 En al het heir der hemelen zal uitteren, en de hemelen
zullen toegerold worden, gelijk een boek
, en al hun heir
zal afvallen, gelijk een blad van den wijnstok afvalt, en
gelijk een vijg afvalt van den vijgeboom.

Psalm 104 : 2
2 Hij bedekt Zich met het licht, als met een kleed; Hij rekt
den hemel uit als een gordijn
.

Psalm 102 : 26, 27
26 Gij hebt voormaals de aarde gegrond, en de hemelen zijn
het werk Uwer handen;
27 Die zullen vergaan, maar Gij zult staande blijven; en zij
alle zullen als een kleed verouden; Gij zult ze veranderen
als een gewaad
, en zij zullen veranderd zijn.

Job 38 : 13, 14
13 Opdat hij de einden der aarde vatten zou; en de goddelozen
uit haar uitgeschud zouden worden?
14 Dat zij veranderd zou worden gelijk zegelleem, en zij
gesteld worden als een kleed
?

Jesaja 40 : 22
22 Hij is het, Die daar zit boven den kloot der aarde, en derzelver
inwoners zijn als sprinkhanen; Hij is het, Die de
hemelen uitspant als een dunnen doek
, en breidt ze uit
als een tent, om te bewonen;

Is het je nu duidelijk? Mohammed c.s. schreef bijna alles over uit joodse en christelijke boeken en hij pleegde plagiaat. Hij was niet origineel en hij heeft niet de bewering over het einde van het heelal bedacht en God heeft niet met de profeet gesproken. De koran is van a tot z plagiaat en bedrog. Wat blijft er nu over van je claim dat Mohammed het einde van de hemel heeft voorspeld?

En dan, wat is er wetenschappelijk aan het geloof dat de zon maan en sterren als een gewelf van lampjes op doek rond de aarde zijn gespannen en de praatjes over zeven hemelen? Hou toch op met dat draaien en kronkelen met die kletspraat van 2500 jaar geleden ga geologie studeren en astronomie als dit jou zo boeit.

Je kan je ook aansluiten bij diverse christelijke stromingen die een nieuwe hemel verwachten:
http://home.zonnet.nl/gemeente.van.god/nieuwe.html
http://www.vlichthus.nl/PDF/Bijbelswereldbeeld.pdf.
http://gemeente-van-christus.org/pre...euweaarde.html
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-...960/index.html
http://members.home.nl/rivos/hetwond...ieuweaarde.htm

Maar je kan je tijd ook beter besteden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be