![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot voor kort want de paus heeft beslist dat ongedoopte baby's nu ook naar de hemel gaan...
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Daar ligt toch wat discussie rond. Jezus zegt ook: Velen zullen tot mij komen en zeggen: Heer Heer heb ik niet gebeden tot je, het ik niet geprofeteerd in Uw naam, ken ik je niet? En Ik zal zeggen: Ik ken je niet, ga weg van mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In welke omstandigheden zegt'm dat?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om te beginnen is er een verschil tussen sex met een geslachtgenoot en sex met het andere geslacht. Daarnaast heb je nog eens het verschil tussen gedwongen sex en wederzijds aanvaarde sexuele contacten. En dan heb je natuurlijk de leeftijden. En hier beginnen de problemen nog groter te worden. Wanneer is het sex met een meisje en wanneer is het sex met een vrouw? Is enkel vrouw pas rijp om haar 18de verjaardag of zijn sommige meisjes reeds vrouw op hun 14de? Is sex tussen een vrouw van 17 en een man van 30 verkeerd en misbruik, terwijl sex tussen een vrouw van 18 en een man van 85 wel word aanvaard? In 1975 mocht een meisje reeds huwen op haar 16de verjaardag en zelfs reeds op haar 14de als ze toelating kreeg van de koning. Nu mag een vrouw van 17 jaar, 11 maanden en 26 dagen zelfs niet kussen met een oudere man, of men noemt het pedofilie. En dan is er nog steeds de vraag, was Jezus voor of tegen het opgelegde celibaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat het te maken had met het feit dat sommigen gelovig leken, maar het niet echt waren. Natuurlijk kenden ze Hem, maar het was niet voldoende. Het kan ook slaan op het feit dat ze gelovig zijn maar dat ze het niet in de praktijk zijn. Bij de Katholieken is het toch dat je zowel moet geloven en van daaruit voort goede daden moet verrichten. Bij Protestanten moet je gewoon geloven.
Laatst gewijzigd door Inno : 30 september 2010 om 15:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het ultieme ophalen der schouders .... Laatst gewijzigd door filosoof : 30 september 2010 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |