![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dat resultaat zal ver boven de 50 % liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Le Soir is een Franstalige Rexistische Vlaminghatende Belgicistische krant.
dat zegt al genoeg denk ik. Laatst gewijzigd door Shadowke : 26 september 2010 om 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Mijnheer Het Oosten,
De enige peilingen die in België waarde hebben zijn de verkiezingen. Al de andere zogenaamde “peilingen” �* la tête du client et selon l’humeur du chef – en zeker als die van La Libre Belgique en/of Le Soir komen – zijn oncontroleerbare stemmingmakerij. Als u het graag wil kan zelfs ik voor u in één twee drie een verschrikkelijk wetenschappelijk ogende peiling te voorschijn toveren, waarvan de mate van overeenkomst der resultaten met uw wensdromen recht evenredig is met de grootte van het bedrag dat u op tafel wil leggen. Dat geen enkel verstandig mens met die peiling rekening zal houden is weliswaar juist, maar dat is evenzeer met de peiling van La Libre het geval. Hartelijke groeten, G. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() rexistisch niet, dat is waar. Vlaminghatend daarentegen, zeker en vast. Zeker als het over flaminganten gaat, je moet weer nekeer het édito van Delvaux lezen.
over Franstalig en Belgicistisch gaan we toch niet discussiëren hé??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als de meerderheid van de kiezers in mijn gemeente, mijn streek, mijn provincie niet tot een onafhankelijk Vlaanderen wil behoren, wordt met die mening dan rekening gehouden door de Vlaams-Nationalisten, of is Vlaanderen het enige niveau waarop er democratisch kan worden beslist? Dat vraagt deze domme, TV-kijkende, anti-Vlaamse lakei van het onland belziek zich soms wel eens af.
Laatst gewijzigd door Fatalistische fakir : 30 september 2010 om 01:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 september 2010 om 02:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het een zaak voor de Benelux-regeringen (Nederland, Vlaanderen, Wallonië en Brussel) om hierover alsdan overleg te voeren. De Europese en internationale politiek verwacht dat ook. De uitkomst van dit 'brede Benelux-overleg' is ongewis. De vorming van een Nederlands-Vlaamse (con)federatie juich ik uiteraard van harte toe en het is ook niet meer dan een wenselijk en logisch vervolg op de in gang gezette ontwikkelingen. Ten aanzien van Wallonië en Brussel zijn er enkele opties mogelijk: - Brussel wordt een 'Europese enclave'; - Brussel gaat samen met Wallonië verder als 'klein-België'; - Brussel - en dat heeft mijn voorkeur - heft zich als gewest op en sluit zich aan bij Vlaanderen, waarmee het historisch verbonden is; - Wallonië gaat verder als 'klein-België'; - Wallonië sluit zich aan bij Nederland-Vlaanderen, waarmee het historisch is verbonden en - Wallonië sluit zich aan bij Frankrijk, waarmee het in taalkundig en cultureel opzicht is verbonden. |
|
![]() |
![]() |