![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vraag rest wat is eenvoudiger, de Rus omvormen tot een soort West Europeaan of zelfs Surinamer, waar democratie niet leidt tot grootschalige kleptocratie - of een andere samenleving creeren voor de Rus zijn waar dit volk met zijn perikelen beter tot zijn sociaal recht komt. Ik meen naar jou kant uit te gaan. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 oktober 2010 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet elk volk kan met democratie overweg, niet elk volk heeft een extreem verlangen naar persvrijheid. Als bv 1 % van de Russen om politieke redenen in het gevang moeten, maar daar tegenoverstaat dat de Nomenklatura ipv tientallen miljarden enkel miljarden achteroverdrukken, er geen bejaarden meer doodvriezen op straat, etc, dan is dat winst voor de overigen. In dat opzichte is herinvoering voor communisme een optie dat ik steun. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 oktober 2010 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 oktober 2010 om 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bevolking leed honger en kou? Ah, dat is nieuw, ik neem aan dat U ook enkele jaren in de Sovjet Unie geleefd hebt, dat U dit zo met zekerheid kan zeggen? Wat ik uit eigen ervaring weet en van bijna iedereen waarmee je spreekt, en wat ook blijkt uit alle opiniepeilingen in Rusland en de andere republieken, is dat de levensstandaard in de Sovjet Unie hoger lag dan vandaag na 20 jaar kapitalisme. En de nomenclatura had inderdaad wel voordelen, bvb ze hadden een dienstauto en een dienstverblijf, net als de nomenclatura in veel westerse landen. MAAR ze hadden geen vele miljarden op hun bankrekening, waarmee ze de grootste jachten ter wereld en voetbalclubs opkopen, zoals de huidige elite. Zoals gebruikelijk bevat uw bijdrage dus de gekende pure propaganda en leugens die je aan de hand van geen enkel concreeet bewijs kunt staven. Als je wil geef ik je links naar de vele opiniepeilingen en statistieken (onder meer van de worldbank en UNDP) waaruit blijkt dat de levensstandaard in de Sovjet Unie hoger lag dan vandaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij al te goed hoe de ganse Kommunistische wereld gekend stond om lege bakkerijen en slagerijen waar men uren in de rij stond om uiteindelijk zonder iets naar huis te keren, en waar de straten totaal leeg waren, behalve voor de dure sleeën van de stinkend rijke nomenklatura. Ik herinner mij ook reportages van de BRT die toonden hoe de Sovjet TV beelden toonde van mensen in het Westen die in de rij stonden voor bioskoopzalen maar ze lieten doorgaan voor mensen die stonden te wachten op gratis soep en brood. Blijf in uw droom leven, het doet niemand kwaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antoon
Citaat:
Niet alle communistische landen sloten hun grenzen af, Hongaren en Joegoslaven waren vrij om naar het Westen te reizen. Toch keerden de meesten netjes terug naar hun land, veel meer dan bvb. de Grieken of Portugezen die bleven hangen in West Europa. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Nog een foto om te tonen dat het "Putin wonder" toch gerelativeerd moet worden, zeker op het Russische platteland. Alles blijft maar verder vervalen, sinds eind jaren 80 is op veel vlakken nog weinig gebeurd. Bvb. de Russische wegen in veel streken... dikwijls zie je een rechtstreekse correlatie tussen de wegen en corruptie, dat is zo in Afrika en zeker ook in Rusland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zeggen dat Rusland = 'kapitalistisch' = negationisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat ik zeg is geen negationisme, het is niet omdat het iet past in uw verhaal dat het negationisme is.
Laatst gewijzigd door tomm : 10 oktober 2010 om 11:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Jezus, man. Laat u zich met opzet voor zo iemand doorgaan... of bent u echt zo? ![]() Citaat:
Ik ben eind jaren '70 met vrienden matrozen per boot naar de S.U. gevaren, en toen we aan wal kwamen droegen we elks drie paar Jeansbroeken over elkaar. Om er twee achter te laten aan die arme drommels die niets hadden, en hun buren die dan weer broeken droegen uit de inneficiënte monsterfabriekenfabrieken...echt geen zicht, laat staan kwaliteit. Maar opnieuw, dream on. Niemand zal er onder lijden. U maakt uzelf alleen wat minder ernstig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antoon
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja, de Sovjet Unie zag er wat armzaliger uit dan het Westen, en alles blonk minder. Maar blijkbaar lag de levensstandaard toch hoger dan vandaag de dag. Bovendien, de basisbegoeften waren vervuld, iedereen had eten, een vrij ruim appartement, iedereen kon het openbaar vervoer gebruiken, iedereen kon zich laten verzorgen, iedereen kon gebruik maken van gratis crèches. Vandaag, in het kapitalistische Rusland, kun je op elke hoek van de straat een westerse (namaak)jeans kopen, vijfdehands Chinese kopieën van lady gaga, en in het centrum van de meeste grote steden zie je reusachtige sleeën van auto's. Anderzijds zie je ook talloze oude dametjes een appel of een paar frambozen verkopen om toch niet om te komen van de honger. Dat is kapitalisme... alles is te koop, en the winner takes it all, en blijkbaar vinden de Russen het toch niet zo fijn, want de meeste vonden het vroeger beter, zelfs al hadden ze geen jeansbroek... Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb eigenlijk wel zin in wat links! Als het niet stoort...
![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hier vindt u er een heleboel. Most Hungarians believe that life was better in the János Kádár era before Communism collapsed in 1989-90, according to a survey by market researchers Gfk Piackutató. In all, 62% of the 1,000 people interviewed said they were happiest in the period preceding the change of regime, up from 53% in 2001. Those favouring the Kádár era were generally the elderly rather than the young, and those with lesser schooling. The number saying that the pre-1990 era was the worst fell from 20% in 2001 to 13% today. Only 14% of respondents said the period since 1990 has been their happiest, while 60% said it has been the least happy, compared to 17% and 48% seven years ago. http://www.politics.hu/20080521/poll...nder-communism Deze ook Leven onder communistisch bewind was beter in Roemenië Vijf op de tien Roemenen vinden dat het leven beter was onder het communistische bewind, zo blijkt uit een enquête die vandaag bekend werd gemaakt. Werkzekerheid "Het merendeel van de ondervraagde mensen zegt dat het leven in Roemenië voor december 1989 (de val van het communisme) beter was", aldus het onderzoeksinstituut IICCMER. http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...Roemenie.dhtml Laatst gewijzigd door tomm : 13 oktober 2010 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan me voorstellen dat de meerderheid van de Westerlingen zich gelukkiger voelde voor 1990 dan erna. Over die goeie oude tijd gesproken.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowiezo was die periode dus niet de hel zoals die beschreven werd in de westerse pers, anders zou de meerderheid van de bevolking er zeker geen heimwee naar hebben. Het gekke is eigenlijk dat de minst succesvolle communistische landen op economisch vlak, Noord Korea en Cuba, wel overleefden en deze in Oost Europa niet. Het had veel te zien met Gorbachov, daarnaast leefde in Centraal Europa het gevoel dat men eigenlijk bij het Westen hoorde en niet bij Rusland. Laatst gewijzigd door tomm : 14 oktober 2010 om 01:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Uw vriend in Cuba heeft toegegeven dat communisme zijn grootste vergissing was, en dat het land faiet is momenteel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij dient overigens in context geciteerd te worden.
![]() |
![]() |