![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat we het notariaat zouden kunnen afschaffen, waarom niet. Wat wel moet afgeschaft worden, zijn belastingen op immobilienverkoop. Dat is geen "toegevoegde waarde", dat is gewoon doorgeven. Infeite is minder staat een beter idee dan meer staat in de immobilienmarkt. Als ik zeven keer mijn huis aan jou verkoop, en jij verkoopt het mij zeven keer terug, dan hebben we in totaal twee keer de waarde van dat huis aan de staat betaald als belastingen, terwijl de toestand terug identiek dezelfde is.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 oktober 2010 om 19:01. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Let wel, er het individuele belang kan best langs het collectieve om gaan he. Bijvoorbeeld, in een totaal wilde wereld is het een individueel belang om tot een groep te behoren, die zich gemakkelijker collectief kan verdedigen tegen agressies (of gemakkelijker zelf succesvolle agressies pleegt op anderen) dan alleen. Maar hier is het collectieve belang dus ondergeschikt aan het individuele. Perfecte samenwerking: samen hebben we allebei een groter individueel voordeel dan elk alleen. Maar "samen hebben we alletwee een KLEINER individueel voordeel dan elk alleen, maar toch gaan we samen want dat is het collectieve voordeel" wat geimpliceerd wordt door "het collectieve primeert op het individuele", dat begrijp ik dus niet.
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 3 oktober 2010 om 19:15. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 3 oktober 2010 om 19:31. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 3 oktober 2010 om 19:35. |
|
|
|
|
|
|
#28 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ga niet stellen dat IEDEREEN ALTIJD maar aan zijn eigen belang denkt, he. Maar grotendeels toch wel. Er kunnen zelfs redenen zijn in het eigenbelang om zich toch maar als held te gedragen. De eerste is wanneer men religieus overtuigd is. Dan is het rationele berekening om in het paradijs van dienst te komen. De tweede is wanneer men het risico om zelf het leven te laten afweegt tegen de prijs die men moet betalen om blijven te leven zonder iets gedaan te hebben. Bijvoorbeeld, bij het "verdedigen van het vaderland". Het kan bijvoorbeeld zijn, dat men in de strijd tegen de Nazi's nog liever dood is dan te moeten leven onder hun regime. Maar goed. Uitzonderingen bestaan, ik zal dat niet ontkennen. Citaat:
|
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als er hier ene heimwee heeft naar Weimar, dan ben jij het, want blijkbaar wil je dezelfde politiek voorstellen als universele oplossing voor "geld tekort", he.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 oktober 2010 om 19:52. |
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 oktober 2010 om 19:54. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb dat helemaal niet gedaan. Ik geef gewoon niet speciaal heel veel om mensen omdat het mensen zijn he. Ik geef om mensen die ik persoonlijk ken en apprecieer. Maar het is niet omdat ik niet speciaal om onbekenden geef, dat het geen mensen zouden zijn. Je gaat er verkeerdelijk van uit dat aan het attribuut "is een mens" ook het attribuut "ik moet erom geven" gekoppeld zou zijn.
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In Frankrijk is dat niet het geval hoor. Anders zou ik wel snel wat investeren in de immobilien he ! De staat koopt mij dan half mijn huis !
|
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 3 oktober 2010 om 20:20. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#38 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Banneling
|
De werkelijke waarde van een mens kan worden gevonden in de mate waarin hij bevrijding van zijn eigenbelang heeft bereikt. (A.E)
|
|
|
|