Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2010, 19:00   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De overheid zorgt voor een website waar iedereen die een huis van de hand doet verplicht moet op etaleren. Er kan dan op geboden worden. Daarna zorgt de overheid voor de nodige documenten en het schrijven. Gedane met peperdure adellijke notariaten en criminele immobiliënkantoren en met vriendjespolitiek en nepotisme. Een vrije, overzichtelijke en transparante markt in plaats van nu een corrupte, oneerlijke, onduidelijke, gemanipuleerde markt die leidt tot luchtbellen en te hoge prijzen, oneerlijke verrijking en een verloederd en immoreel maatschappelijk besef.
Daar evolueert de immobilienmarkt toch wel stilaan vanzelf naar toe he. Er zijn hoe langer hoe meer gratis of zo goed als gratis immobilien websites, en ook motoren die automatisch op al die sites zoeken.

Dat we het notariaat zouden kunnen afschaffen, waarom niet. Wat wel moet afgeschaft worden, zijn belastingen op immobilienverkoop. Dat is geen "toegevoegde waarde", dat is gewoon doorgeven. Infeite is minder staat een beter idee dan meer staat in de immobilienmarkt.

Als ik zeven keer mijn huis aan jou verkoop, en jij verkoopt het mij zeven keer terug, dan hebben we in totaal twee keer de waarde van dat huis aan de staat betaald als belastingen, terwijl de toestand terug identiek dezelfde is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 oktober 2010 om 19:01.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 19:05   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat collectieve belang is wat ons mens maakt. Het is één van de redenen waardoor we zolang kind kunnen zijn, waarom we zo lang groeien en leren.
Jaja, het collectieve met je familie en vrienden, geen probleem mee. Maar het collectieve met de Afrikanen of de Australiers ?

Let wel, er het individuele belang kan best langs het collectieve om gaan he. Bijvoorbeeld, in een totaal wilde wereld is het een individueel belang om tot een groep te behoren, die zich gemakkelijker collectief kan verdedigen tegen agressies (of gemakkelijker zelf succesvolle agressies pleegt op anderen) dan alleen.

Maar hier is het collectieve belang dus ondergeschikt aan het individuele. Perfecte samenwerking: samen hebben we allebei een groter individueel voordeel dan elk alleen.

Maar "samen hebben we alletwee een KLEINER individueel voordeel dan elk alleen, maar toch gaan we samen want dat is het collectieve voordeel" wat geimpliceerd wordt door "het collectieve primeert op het individuele", dat begrijp ik dus niet.
Oud 3 oktober 2010, 19:15   #23
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jaja, het collectieve met je familie en vrienden, geen probleem mee. Maar het collectieve met de Afrikanen of de Australiers ?

Let wel, er het individuele belang kan best langs het collectieve om gaan he. Bijvoorbeeld, in een totaal wilde wereld is het een individueel belang om tot een groep te behoren, die zich gemakkelijker collectief kan verdedigen tegen agressies (of gemakkelijker zelf succesvolle agressies pleegt op anderen) dan alleen.

Maar hier is het collectieve belang dus ondergeschikt aan het individuele. Perfecte samenwerking: samen hebben we allebei een groter individueel voordeel dan elk alleen.

Maar "samen hebben we alletwee een KLEINER individueel voordeel dan elk alleen, maar toch gaan we samen want dat is het collectieve voordeel" wat geimpliceerd wordt door "het collectieve primeert op het individuele", dat begrijp ik dus niet.
Wereldwijd kan je elke dag wel ergens in een krant lezen over iemand die het redden van een ander (bijna) met zijn leven bekoopt. En waarom zijn bvb homo's en lesbiennes in al die honderden duizenden jaren nog niet natuurlijk weg geselecteerd ? Geen één van de twee primeert, collectief of individueel. Het is wat het is en hangt af van het gezichtspunt. Maar te sterk in één van de twee geloven leidt tot waan en gevaar en kan een maatschappij doen ontsporen.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 3 oktober 2010 om 19:15.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 19:25   #24
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar evolueert de immobilienmarkt toch wel stilaan vanzelf naar toe he. Er zijn hoe langer hoe meer gratis of zo goed als gratis immobilien websites, en ook motoren die automatisch op al die sites zoeken.

Dat we het notariaat zouden kunnen afschaffen, waarom niet. Wat wel moet afgeschaft worden, zijn belastingen op immobilienverkoop. Dat is geen "toegevoegde waarde", dat is gewoon doorgeven. Infeite is minder staat een beter idee dan meer staat in de immobilienmarkt.

Als ik zeven keer mijn huis aan jou verkoop, en jij verkoopt het mij zeven keer terug, dan hebben we in totaal twee keer de waarde van dat huis aan de staat betaald als belastingen, terwijl de toestand terug identiek dezelfde is.
Ik zie de immobiliënmarkt daar helemaal niet naar evolueren. Er komen steeds meer immobiliënkantoren bij bvb en die verstoren een vrije markt ongeacht of er nu minder of meer websites zijn. En de overdrachtsbelasting die je aan de overheid betaald krijg je terug omdat je je hypothecaire lening aftrekt van je belastingen. En ik ga mijn woning helemaal geen zeven keer aan jou verkopen om er uiteindelijk mee te blijven zitten.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 19:28   #25
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Patrick, wanneer ga je nu eens je ogen opentrekken ? Alweer heb je het niet door dat dit een gevolg is van je eenzijdig inflatoire denken, wat een tragedie natuurlijk. De vereenvoudiging zoals voorgesteld is er eentje zoals we er nog duizenden kunnen bedenken maar je zit nu eenmaal met een onmiskenbaar gebrek aan economisch kennis en/of maatschappelijk inizcht, en dan stopt elk waardevol initiatief, hoe nobel ook. Het doet geen afbreuk aan de kwaliteit van de terecht voorgestelde maatregel, het zegt alles over je domheid, punt.

Laatst gewijzigd door MIS : 3 oktober 2010 om 19:31.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 19:33   #26
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie de immobiliënmarkt daar helemaal niet naar evolueren. Er komen steeds meer immobiliënkantoren bij bvb en die verstoren een vrije markt ongeacht of er nu minder of meer websites zijn. En de overdrachtsbelasting die je aan de overheid betaald krijg je terug omdat je je hypothecaire lening aftrekt van je belastingen. En ik ga mijn woning helemaal geen zeven keer aan jou verkopen om er uiteindelijk mee te blijven zitten.
Patrick is een beetje blind, zelfs als hij hieraan iets wil verhelpen, dan zou hij gewoon de optieker voorbij lopen en wordt er helemaal niks verholpen.
Oud 3 oktober 2010, 19:34   #27
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Patrick, volgens mij heb je heimwee naar de Weimar sferen, niet dan ? Je mag dat ook gewoon zeggen hoor, of denk je dat mensen dat niet gewoon kunnen zien ?

Laatst gewijzigd door MIS : 3 oktober 2010 om 19:35.
Oud 3 oktober 2010, 19:51   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wereldwijd kan je elke dag wel ergens in een krant lezen over iemand die het redden van een ander (bijna) met zijn leven bekoopt.
Kijk, het kan verkeren. Daarvan is er natuurlijk maar een kleine fractie die DACHT dat-ie het met zijn leven ging bekopen. En ja, er zijn helden. Ze zijn net helden omdat het zeldzaam is he.

Ik ga niet stellen dat IEDEREEN ALTIJD maar aan zijn eigen belang denkt, he. Maar grotendeels toch wel.

Er kunnen zelfs redenen zijn in het eigenbelang om zich toch maar als held te gedragen.

De eerste is wanneer men religieus overtuigd is. Dan is het rationele berekening om in het paradijs van dienst te komen.

De tweede is wanneer men het risico om zelf het leven te laten afweegt tegen de prijs die men moet betalen om blijven te leven zonder iets gedaan te hebben. Bijvoorbeeld, bij het "verdedigen van het vaderland". Het kan bijvoorbeeld zijn, dat men in de strijd tegen de Nazi's nog liever dood is dan te moeten leven onder hun regime.

Maar goed. Uitzonderingen bestaan, ik zal dat niet ontkennen.

Citaat:
En waarom zijn bvb homo's en lesbiennes in al die honderden duizenden jaren nog niet natuurlijk weg geselecteerd ?
?? wat heeft dat er mee te maken ?
Oud 3 oktober 2010, 19:52   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Patrick, volgens mij heb je heimwee naar de Weimar sferen, niet dan ?
Als er hier ene heimwee heeft naar Weimar, dan ben jij het, want blijkbaar wil je dezelfde politiek voorstellen als universele oplossing voor "geld tekort", he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 oktober 2010 om 19:52.
Oud 3 oktober 2010, 19:53   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Amaai. Dat is natuurlijk een stommiteit om U tegen te zeggen. Geen wonder dat de prijzen dan stijgen! Mag je in Belgie je afleg aftrekken van de belastingen ??

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 oktober 2010 om 19:54.
Oud 3 oktober 2010, 19:54   #31
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Als er hier ene heimwee heeft naar Weimar, dan ben jij het, want blijkbaar wil je dezelfde politiek voorstellen als universele oplossing voor "geld tekort", he.
Alweer mis Patrick, je hebt net de Afrikanen en Australiërs als niet menselijk beschouwd. Je blijft hopeloos onvolwassen, zo eenvoudig is dat.
Oud 3 oktober 2010, 19:55   #32
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Amaai. Dat is natuurlijk een stommiteit om U tegen te zeggen. Geen wonder dat de prijzen dan stijgen! Mag je in Belgie je afleg aftrekken van de belastingen ??
Patrick, ben jij nu werkelijk zo dom of doe je gewoon alsof ?
Oud 3 oktober 2010, 19:57   #33
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
?? wat heeft dat er mee te maken ?
Zelfs de uitleg begrijp je niet Patrick, hebben wat medelijden met je.
Oud 3 oktober 2010, 20:11   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alweer mis Patrick, je hebt net de Afrikanen en Australiërs als niet menselijk beschouwd. Je blijft hopeloos onvolwassen, zo eenvoudig is dat.
Ik heb dat helemaal niet gedaan. Ik geef gewoon niet speciaal heel veel om mensen omdat het mensen zijn he. Ik geef om mensen die ik persoonlijk ken en apprecieer. Maar het is niet omdat ik niet speciaal om onbekenden geef, dat het geen mensen zouden zijn. Je gaat er verkeerdelijk van uit dat aan het attribuut "is een mens" ook het attribuut "ik moet erom geven" gekoppeld zou zijn.
Oud 3 oktober 2010, 20:12   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Patrick, ben jij nu werkelijk zo dom of doe je gewoon alsof ?
Wat bedoel je ? Dat ik niet wist dat de afleg aftrekbaar is van de belastingen in Belgie ?

In Frankrijk is dat niet het geval hoor. Anders zou ik wel snel wat investeren in de immobilien he ! De staat koopt mij dan half mijn huis !
Oud 3 oktober 2010, 20:20   #36
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je ? Dat ik niet wist dat de afleg aftrekbaar is van de belastingen in Belgie ?
Nee Patrick, dat je niet in staat bent om verder te denken dan je egocentrisme en verstarring reikt, vandaar de domheid. Mensen bieden je zaken aan die getuigen van een diepgaandere analyse en je noemt het stommitieten, dat is pas een stommiteit natuurlijk. Je ziet dat niet eens.

Laatst gewijzigd door MIS : 3 oktober 2010 om 20:20.
Oud 3 oktober 2010, 20:28   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee Patrick, dat je niet in staat bent om verder te denken dan je egocentrisme en verstarring reikt, vandaar de domheid. Mensen bieden je zaken aan die getuigen van een diepgaandere analyse en je noemt het stommitieten, dat is pas een stommiteit natuurlijk. Je ziet dat niet eens.
De stommiteit waar ik van sprak is de idioot die beslist heeft dat afleg van hypothecaire leningen aftrekbaar is van de belastingen. Dat wil dan gewoon zeggen dat de prijzen van de huizen omhoog gaan met exact het bedrag dat je van de belastingen terug kan krijgen.
Oud 3 oktober 2010, 20:38   #38
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
De stommiteit waar ik van sprak is de idioot die beslist heeft dat afleg van hypothecaire leningen aftrekbaar is van de belastingen. Dat wil dan gewoon zeggen dat de prijzen van de huizen omhoog gaan met exact het bedrag dat je van de belastingen terug kan krijgen.
Binnen dat niveau van denken, is dat geen stommiteit Patrick. Het wordt pas een stommiteit als je iets van economie begrijpt.
Oud 3 oktober 2010, 20:46   #39
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb dat helemaal niet gedaan. Ik geef gewoon niet speciaal heel veel om mensen omdat het mensen zijn he. Ik geef om mensen die ik persoonlijk ken en apprecieer. Maar het is niet omdat ik niet speciaal om onbekenden geef, dat het geen mensen zouden zijn. Je gaat er verkeerdelijk van uit dat aan het attribuut "is een mens" ook het attribuut "ik moet erom geven" gekoppeld zou zijn.
Inderdaad Patrick, op je weg naar volwassenheid begrijp je nog niet wat het betekent.
Oud 3 oktober 2010, 22:27   #40
corse
Banneling

Standaard

De werkelijke waarde van een mens kan worden gevonden in de mate waarin hij bevrijding van zijn eigenbelang heeft bereikt. (A.E)
corse is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be