![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Ik heb ook bedenkingen bij het optreden van de oproerpolitie.
Ik weet uit goede bron dat veel agenten uit zijn op provocatie tijdens betogingen. Het is duidelijk dat de aanwezigheid van agenten in gevechtstenue werkt als een rode lap op een stier. Niet echt efficiënt dus als je de openbare orde wil bewaren. Maar ik denk eerder dat die flikken daar zelf op uitstap waren. Een namiddagje zich belangrijk voelen en zich uitleven. Die flikken hebben daar verzekers de hele dag met een erectie gestaan. Allee ge kunt dat denken, anders schijten ze in hun broek omdat de tegenstander gewapend is, nu hebben ze het kot vrij: een stel ongewapende hippies met tijd teveel. Ik heb ook vaak de flikkencombi van binnen gezien tijdens tak betogingen, meestal ongegrond. Maar staat toch wel in mijn trofeekast. Laatst gewijzigd door giserke : 4 oktober 2010 om 00:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sja, tuurlijk zijn die flikken daar voor hun eigen amusement.
ik kan me geen enkele situatie inbeelden waarbij beginnen duwen en trekken aan mensen die gewoon niks misdaan hebben en nog wat staan stampen op mensen die al opgerold op de grond liggen, een situatie k�*lmer gaan maken. als burger moet je toch enig basisvertrouwen kunnen hebben in politie. dat je niét gaat geslagen worden bijv. als je niks misdaan hebt. en als ze u dan oppakken, al was het preventief, dat ze u niet extra pijn gaan doen als je meewerkt. dat basisvertrouwen is natuurlijk - helaas - onmogelijk, zowel hier als elders.
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Politie een beetje in hun gezicht belachelijk maken kunnen ze wel die linksen, maar als er dan gereageerd wordt is het kot te klein...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Word tijd dat protesteerders zelf zo'n outfit dragen om zich te beschermen. In Japan of Korea doen protesteerders dat al...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Dat zijn daar idd zeer progressieve protesteerteers. Zouden die daar geen leerschool hebben? Misschien eens wat instructeurs naar hier halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ze dan wat tikken krijgen van de flikken, dan staan ze te janken gelijk kleine kinderen. Als ge u wat gaat tegenwerken bij een aanhouding moet ge er niet versteld van staan dat ge nen botien in uw kloten of uw maag krijgt, dat hoort erbij, als ge dat niet wil moet ge maar zo stom niet zijn om daar wat te gaan meelopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Ik ga preventief niet naar zo'n optochten.
Iedereen weet dat al het volk die naar brussel gaat om te betogen een heel erg uitgesproken mening hebben, en daar een beetje extremistisch over doen. Ge hebt altijd ambras in meer of mindere mate. Dat die flikken overreageren dat kan ik ook zien, maar ik denk als ge daar staat met rondom u een roepende menigte dat het vooral een beetje met adrenaline en testosteron te maken heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Wat doen die flikken daar trouwens? Een reden zoeken om zichzelf te beschermen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg huilebalken, de oproerpolitie treedt al jaren zo op in Brussel. Waar zaten jullie toen betogingen van het Vlaams Belang, van Europese anti-islamisten etc. uit elkaar geslagen worden? Te juichen op Indymedia?
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ja, die zien er echt uit alsof ze een goe pak slaag van de flikken verdienen. ![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Als je het filmpje bekijkt krijgt die dame geen slaag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan in de filmpjes ook zelf zien dat er journalisten bedreigd worden. Zijn dat ook anarchisten die een robbertje gaan vechten?
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door giserke : 4 oktober 2010 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vind je't normaal dat als je als vrouw of wie dan ook gewoon in een betoging loopt en een matrak tegen u krijgt? Wat is het nut daarvan?
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat op die andere betogingen gebeurd is, vind ik even erg.
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() misschien kunnen de politielovers mij ondertussen ook vertellen wat het nut is van het volgende:
politie tasert iemand. persoon ligt te kronkelen op de grond. politie roept "rechtstaan! rechtstaan!" maar dat gaat natuurlijk niet dus: politie taseert nogmaals, spelletje herbegint. want de persoon gehoorzaamde niet aan het bevel. wa voor zieke mensen zijn flikken eigenlijk?
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() In veel van die betogingen is er meestal niks aan de hand.
Het loopt meestal uit de hand als de flikken in hun jeanettepak afkomen. Precies een stel drag queens. Laatst gewijzigd door giserke : 4 oktober 2010 om 10:05. |
![]() |
![]() |