![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wil jij een samenleving waar moslims en christenen vredig samen kunnen leven? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 62,86% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
13 | 37,14% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Valt het jullie overigens niet op dat de integratie en assimilatie van de moslims in de VS véél geslaagder en gesmeerder verloopt dan in Europa? In Europa is de "integratie" zelfs een ramp te noemen, ondanks jaren van links bewind en het vele predikken van sociale verdraagzaamheid. Vervreemding, marginalisering, anti-sociaal gedrag en hoge werkloosheidsgraad.... zijn schering en inslag bij de allochtonen...... Radicale ideologiën vind je ook meer hier, bij de europese moslims dan de amerikaanse....
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Verenigde staten hebben niet de geschiedenis van intolerantie van het Europese continent omdat daar eigenlijk lange tijd geen autochtonen waren. Pas in de 20e eeuw begonnen diegenen die zich daar al een tijdje bevonden xenofoob te reageren op nieuwkomers.
![]() |
![]() |
#23 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nochtans kent de VS, relatief beschouwd, het grootste aantal immigranten... Wat die intolerantie van de europeanen betreft: klopt. En niet alleen tov andere rassen en culturen. Nijd en afgunst zitten diep geworteld in de psyche van de europeaan, zeker in vgl met de angelsaksen, en je voelt dit op vele maatschappelijke domeinen. Moeilijk om dit "objectief" te staven.. ik ga enkel voort op mijn langdurig verblijf in de angelsaksische wereld om te vergelijken met wat ik hier zie en voel...
![]() |
![]() |
#25 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nee , daar ga ik niet mee akkoord. Amerika heeft ook een geschiedenis van intolerantie (zwarten , Indianen, ...) De betere integratie in de VS steunt op : 1) De moslims die daar naar toe verhuizen , moeten al zéér liberaal en Amerikaans gezind zijn om naar het land van de Vijand van de islam te verhuizen. Zoveel moslims zijn daar dus niet. 2) Selectieprocedures bij immigratie => geen arme landelijke "basse classe" 3) Hard kapitalistisch systeem => Ni werken , geen geld. Zéér gunstig klimaat voor bedrijven opstarten en succesvol te maken. => ze subsidieren armoede NIET Punt 3 is als integratiefactor zéér efficient. Het Verenigd Koninkrijk heeft véél minder allochtonen in de gevangenis zitten , dan bv. top knuffellanden zoals Nederland en Belgie. Er zijn daar véél meer allochtonen die goeddraaiende zaakjes hebben dan hier. En dát is de sleutel tot welvaart creeeren in die subgroep , dát is de sleutel om modelmoslims te maken voor die subgroep , dát is de sleutel om respect te kweken naar die subgroep vanuit de autochtone meerderheid. Samen handel drijven is samenLEVEN. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Komt in grote lijnen overeen met mijn laatste opmerking...
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"zou jij de lotto willen winnen"? JA NEE Citaat:
Wil jij in een dahr-al-salam leven? Want d�*t is de ultieme wens van moslims om in VREDE samen te leven. Onder het bewind van moslims, én met een aparte dhimmi status. D�*t heet volgens moslims: "in vrede samenleven". en dan krijgt het "nee" antwoord al een hele andere betekenis en zijn jouw bosapen waarschijnlijk helemaal niet zo aapachtig. Ter info: ik heb niet deelgenomen aan deze poll.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
De "rechtse" elementen van het Amerikaans beleid hebben inderdaad bijgedragen tot een harde integratie van allochtonen. Maar ik ben geen voorstander van het Angelsaksische model omdat dat teveel overige perverse neveneffecten heeft. Bovendien geloof ik niet dat een actief links beleid niet in staat zou zijn migranten op te laten gaan in de samenleving. Van een passief echter, weten we waar het toe leidt.
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik stel me de vraag of "actief" niet zou impliceren : Rechts ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor een actief links beleid heb je gewoon een goede overheid nodig. (Ik stel voor dat we wat Zweden importeren)
![]() |
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
De perverse neven-effecten waarvan je spreekt zijn niet te vermijden. Links probeert die te vermijden maar is in een permanente staat van "denial", en daarmee wordt de impasse in stand gehouden.
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk trouwens dat een actief links beleid enkel kan als je een politieke klasse hebt die veel meer verantwoordelijkheidszin en normbesef heeft dan de onze. In Vlaanderen zou dat al héél moeilijk worden, laat staan "in België" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is net andersom. Wij zijn tolerant en vrijgevig geweest, maar de moslims hier zijn ondankbaar en arrogant. Vandaar dat de Vlaming zijn geduld aan een versneld tempo kwijtgeraakt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kots als ik aan de gedachten denk die achter het dragen van een hoofddoek schuilen. Ik pleeg nog liever zelfmoord dan verplicht te worden om te moeten "samenleven" met moslims. De Islam moet verdwijnen uit Europa, en wel zo snel mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de negerslaven Amerika mee hebben opgebouwd, daar denken we ook maar eventjes niet aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zou dat niet willen ?
Ik zou eigenlijk liever de vraag “ Wil je een samenleving waar verschillende geloofsovertuigingen kunnen samenleven ?” zien. Ik vraag mij af waarom alleen de moslims met de christenen moeten kunnen samenleven. Geloof is een strikt persoonlijke overtuiging, er moeten geen andere mensen met uw geloof lastig gevallen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |